Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ja vänta nu. Shredder Elite är ju ett namn väl. Hur kan han ha dubbla namn?
Den här passar jag på att svara på för att spara på mina inlägg.

http://tmnt.wikia.com/wiki/Chrome_Dome

Därifrån kommer min tolkning av det hela. Under bilden står det:

Affiliation
Foot Clan, Shredder Elite

Mitt antagande var att jag var Shredder Elite, något som är högre stående än en fotsoldat? Som sagt. Ingen koll alls på fluffet så jag fattar inte riktigt vad jag skall svara på frågan om jag är fotsoldat eller inte. Jag anser att jag inte är en fotsoldat, men säger någon TMNT-loremaster det så köper jag det.

Dubbla namn förstår jag inte alls för den delen.
Öhh..

Det var jättekonstigt av dig att läsa på affiliations och konstatera att du är en shredder Elite men inte en footclan-gubbe. o_O
Okay.

Jag läser footclan som fotklan

Jag sökte efter foot soldier eftersom det frågades om fotsoldat eller ej.

Kan och behöver inte förklara mig mer. Jag har ingen koll på fluffet och min engelska är kanske inte den bästa i världen.

Recca

Femme Fatale
Re: Arvid, ta lite sköldpadssoppa! Inte?

Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Okej, killar. Nu har i varje fall Möller och Nässe neggat om att dreva efter förmågor (nota bene: dreva, inte massouta). Och så Cassius:

Cassius said:
3. Att Vimes har fel som tycker att vi ska outa förmågor.
Varför? Jag menar alltså att förmåga är det som kommer säga mest om vilken fraktion man tillhör. Håller ni med? Varför är det så farligt/dåligt/fel att folk som är drevade ska outa sin förmåga? Ryktena ger oss inget, och namnen är potentiellt minerad mark. Det är en myt och en byboovana att vara så rädd för förmågeoutning. Visst, vissa kommer kanske måla hårkors på sina ryggar när de outar en kraftfull förmåga, men det gör inget om vi kan fånga ulvar på det. Vad är problemet?
Jag köper det.

Det är som i tidigare spel en rädsla att kliva fram som en siare/väktare eller liknande, men det gynnar allt som oftast byn.

Vet vi vem som är väktaren är det ju toppen. Då måste vi slänga på honom ett grönt skimmer tillsvidare. BDG lockade fram ulv-Brynolf i senaste spelet. Nog för att ulvarna använde sig av det och spelade helt rätt genom att inte använda sin förmåga för att få oss (Basse/K.K) att fimpa Björn men i slutändan stod vi ändå som segrare.

Genom att ställa sig emot så som Cassie gör målar man också ett hårkors på ryggen genom att signalera att hej! Vafalls, jag har ju en fresh förmåga så låt min förmåga vara.

Jag har en förmåga. Jag kan gå ut med den nu om det så skulle krävas. Dock så är det bästa att göra det hela under kontrollerade former och det genom ett drev. Arvidos? Kom in i lådan.
Jag håller med. Förmågeoutning kör vi på.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

Möller said:
Konrad Konvalj said:
Möller said:
Iochmed Reccas spel idag tycker jag att hon kommit igång. Jag har igen jävla aning om vad jag ska tro om Vimes-Recca-spåret. De kan vara bybor båda två, men ulvar båda två också antar jag ...

Att leta efter ulvar bland de som hoppar på Recca tidigt tror jag på (även om det rimlgtvis inkluderar migsjälv).
Det här stack lite i ögonen.

Vart har Recca spelat bra idag? Det jag har sätt från Recca´s håll idag har inte varit i närheten av lika bra spel som tidigare.

Det som Recca släppt ur sig innan ditt inlägg är:

Recca said:
Det här är mina tankar om det hela. Det är rätt snurrigt.
Rätt snurrigt men inga dåliga tankar direkt. Men Möller får gärna lyfta fram vart Recca kommer igång?
Ska försöka peka på vad Recca gör bra. Men min misstanke mot henne i början av rundan var en ogrundad magkänsla, och nuvarande mer positiva hållning är ungefär samma sak.

Här plockar Recca upp bra skit mot Spider. Gediget.

Och här fundera Recca på spelupplägget. I klassisk Recca-stil.
Jo jag har läst Recca´s inlägg. Det du menar är alltså att i och med Reccas funderingar över spelupplägget är det som får dig att tycka att hon kommit igång som riktiga Recca.

Det andra som du citerar är ju skrivet efter det att du tycker att Recca kommit igång så det känns lite irrelevant.

Basenanji

Postd20modernist

Recca, tycker du att alla ska ut med förmåga? Eller borde vi göra som Vimes föreslår, att bara dreva mot en person?

Arvidos verkar inte vara med idag. Han jobbar väl.

Vem tar vi medan vi väntar?

Cissi

Up to no good.

Basenanji said:
Recca, tycker du att alla ska ut med förmåga? Eller borde vi göra som Vimes föreslår, att bara dreva mot en person?

Jag tycker, i brist på Arvidos, att vi drevar Cassius eller Spider.
Cassius outade tidigt i spelet och är pro namnoutning. Han rödade också Recca tidigt och har visat tecken på att stå på Brynolfs sida, vilket för mig är pingande.
Spider har trasslat in sig i sina egna förklaraingar när Recca pressade honom lite och han har i mina ögon också betett sig underligt och inkonsekvent, särskilt sedan han outade.

Tyr

Hero
Spider Jerusalem said:
Cassius said:
Spider Jerusalem said:
Det finns ingen anledning för mig att sitta och hålla på min roll utan jag tror endast att det kommer att skada mig med.

Jag heter Leatherhead, är någon typ av muterad ödla som har jobbat med turtels tidigare om jag förstod sidan rätt. Jag är en skurk då jag tror detta är efter att jag har svurit att döda turtels då dom pajade mitt försök att åka hem eller något och jag är en miller, jag sias som en Hjälte.

Varför jag går ut med detta?
Finns ingen anledning att sitta och hålla på det.
Du tycker inte att du borde ha gått ut med de här tidigare? Detta är skumt som fan, du har inga problem med att droppa ditt rykte, nästan de första du gör. Men att berätta att om vi siar dig så är du röd, det trycker du på, detta är jäkligt skumt. Varför blev det så att du släppte detta just nu?
För jag tyckte att det var dags. Kännde att jag borde ha gjort det tidigare och inte väntat, men jag väntade och nu känndes det rätt att droppa det.

Jag trycker inte på att jag sias föd utan jag nämner att jag är en miller och sias som hjälte.
*suck* Nu när du gått ut med det så måste jag också göra det för att inte automatiskt hängas när det väl kommer ut. Jag är alltså också Miller. Jag vet av erfarenhet hur mycket folk misstror millers så jag hade inte tänkt gått ut med det förrän jag var tvungen, och under tiden brödsmula. Men det enda jag fick tid med var då jag skrev att jag hade anledningar till att misstro ryktet jag kände till. Det ena var att det var för bra för att vara sant och det andra var att jag är miller. Med lite tur skulle jag kunna bli nattmördad så jag slapp gå ut med det alls.

Jag kan bekräfta att jag inte sias röd, utan att jag sias som hjälte. Precis som Spider säger. Att han tycker att det är viktigt att klarifiera detta tycker jag grönar honom något i mina ögon. Men till skillnad från Spiders roll så verkar inte min karaktär någonsin ha samarbetat med turtles.

!Paxen

Swashbuckler
Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Cassius said:
Spider Jerusalem said:
Det finns ingen anledning för mig att sitta och hålla på min roll utan jag tror endast att det kommer att skada mig med.

Jag heter Leatherhead, är någon typ av muterad ödla som har jobbat med turtels tidigare om jag förstod sidan rätt. Jag är en skurk då jag tror detta är efter att jag har svurit att döda turtels då dom pajade mitt försök att åka hem eller något och jag är en miller, jag sias som en Hjälte.

Varför jag går ut med detta?
Finns ingen anledning att sitta och hålla på det.
Du tycker inte att du borde ha gått ut med de här tidigare? Detta är skumt som fan, du har inga problem med att droppa ditt rykte, nästan de första du gör. Men att berätta att om vi siar dig så är du röd, det trycker du på, detta är jäkligt skumt. Varför blev det så att du släppte detta just nu?
För jag tyckte att det var dags. Kännde att jag borde ha gjort det tidigare och inte väntat, men jag väntade och nu känndes det rätt att droppa det.

Jag trycker inte på att jag sias föd utan jag nämner att jag är en miller och sias som hjälte.
*suck* Nu när du gått ut med det så måste jag också göra det för att inte automatiskt hängas när det väl kommer ut. Jag är alltså också Miller. Jag vet av erfarenhet hur mycket folk misstror millers så jag hade inte tänkt gått ut med det förrän jag var tvungen, och under tiden brödsmula. Men det enda jag fick tid med var då jag skrev att jag hade anledningar till att misstro ryktet jag kände till. Det ena var att det var för bra för att vara sant och det andra var att jag är miller. Med lite tur skulle jag kunna bli nattmördad så jag slapp gå ut med det alls.

Jag kan bekräfta att jag inte sias röd, utan att jag sias som hjälte. Precis som Spider säger. Att han tycker att det är viktigt att klarifiera detta tycker jag grönar honom något i mina ögon. Men till skillnad från Spiders roll så verkar inte min karaktär någonsin ha samarbetat med turtles.
fråga, listas detta som en förmåga eller som ett rykte? dvs, står det enligt er rykte att ni är millers eller är det en "förmåga" eller liknande?

Basenanji

Postd20modernist
Shit.

Spider, när du outade ditt namn, visst var det väl så att du "spädde på" med info från nån sida?

Eller stod det allt det där som du skrev i din roll?

Nässe

Myrmidon

Tjavva said:
Basenanji said:

Jag tycker, i brist på Arvidos, att vi drevar Cassius eller Spider.
Cassius outade tidigt i spelet och är pro namnoutning. Han rödade också Recca tidigt och har visat tecken på att stå på Brynolfs sida, vilket för mig är pingande.
Spider har trasslat in sig i sina egna förklaraingar när Recca pressade honom lite och han har i mina ögon också betett sig underligt och inkonsekvent, särskilt sedan han outade.

Jag tycker vi i denna ordning drevar mot

Spider
Vimes
Brynolf
(w176- kom igen, vem är sååå oskyldig???)
Möller

Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca
Recca: Vimes
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos

FYLL PÅ!

Tyr

Hero
!Paxen said:
fråga, listas detta som en förmåga eller som ett rykte? dvs, står det enligt er rykte att ni är millers eller är det en "förmåga" eller liknande?
Det är en förmåga.

Laowai

Hero

Har enligt tidigare inlägg fattat misstanke om brynolf, så jag tar helt enkelt ställning vid tjavva, och lägger likaledes min röst på brynolf

Röst: Brynolf

Jag såg i min genomgång tidigare oegentligheter även från spiddes håll, men har inget konkret i minnet. Återkommer efter fyra när jag har hunnit läsa mer.
Ska även försöka bilda mig en uppfattning om Arvidos samt KK.

Recca tyckte att jag skulle ha outat mitt rykte tidigare, och herr konvalj tyckte att jag skulle ha hållit inne med det. Jag undrar om det är för att de har tolkat förmågan olika?

Basenanji

Postd20modernist

Okej, Spider har outat allt han kan va? Turen går över till Vimes då.

Om vi ska följa Nässes lista.

Vet ni, jag tror inte att det ger något att sitta och hålla på info/förmågor/namn/rykten etc. Jag får mer och mer en känsla av att Vic har planterat ut så mycket att det är närmast omöjligt att enbart gå på outningar/fluff. Om Spider och Tyr talar sanning och vi har TVÅ millers, tja då är ju också förmågesiarens roll ur balans.

Som Recca säger, vi har bara elva dar på oss. Jag har fortfarande minnen kvar av stressen från förra partiet.
(vilket får mig att tänka på att vi borde få upp inläggstakten, eftersom vi har drygt 400 inläggkvar innan rundan stoppas...)

Basenanji

Postd20modernist

Sorry, räknefel. Med den här posten har vi skrivit 332 inlägg.

Så, nu börjar inläggstaket komma närmare.

Okej, nu med den här posten ska jag ta ett kliv tillbaka och låta andra få skriva. Jag sammanfattar vad jag tror just nu.

1) Arvid
Arvidos måste vara med i matchen. Du måste skriva och det massor. Du måste svara på mina frågor. nu kanske du jobbar som en hederlig knegare, men ändå: du drar åt dig massa uppmärksamhet och du behöver upplysa byn om var du står. Är du fortsatt tyst ikväll har vi hittat en ulv första rundan om inte vill avslöja mer från ulvlägret.

2) Recca vs. Vimes
Recca/Vimes-dramat har jag släppt lite nu. Tycker ändå att vi ska ha koll på Vimes. Han byter fot lite sådär (huruvida vi ska outa förmågor eller ej) och hakar på lite försiktigt. Jag stör mig också på att han kallar röstandet för "papperstiger", ungefär som att han inte vill att vi ska tala om hur vi röstar alls.

3) Millers
Spider och Tyr är bägge millers. Okej, det ger signaler om att Vic har skapat ett riktigt svårt spel. Nu börjar Vic tjabba med förmågesiaren, elelr så ljuger en eller två av Spider och Tyr. Jag gillar Tyrs spelstil, han är lugn och samlad. Men två millers känns som skum speldesign och min omedelbara reaktion är att en av de här är ulv som kliver fram för att inte kunna bli identifierad senare. Recca hittade en grej på Spider som jag tycker verkade vettig. men mest undrar jag varför Spider går ut just nu? Vad fick honom att känna sig pressad? Har vi berört något som fick honom att kicka igång?

4) Outningar
Jag tycker att vi ska outa rubbet. Alltihopa. Ut me't. Kanske för att jag inte orkar tänka, men nu är det för komplicerat för att jag ska orka diskuetra fram och tillbaka vem som ska outa vad och yada yada. Nässes lista över vem som ska outa vad tycker jag är ok.

5) Lu-kaazh
Har varit precis lika tyst som Arvid och i mitt excelark är det blankt där (men jag kan ha fel).

6) Ordförande
w176 är väl den som i nuläget har flest röster? Jag kan vara ordförande om tillräckligt många vill det. Men ni får ju inte glömma bort att jag lyckades rösta bort BDG så jag vet inte om mina meriter är tillräckliga.

Men jag är gärna ordförande!

Min röst ligger kvar på Arvidos tills han har svarat på mina frågor.

Vimes

Sillkung

Basenanji said:

Öh, eller inte. Nässes lista baseras ju uppenbart på hans egna röster snarare än byns röstläge.

Det surras en del om Cassius, SJSLarsson och Brynolf. Någon av dem kan outa om inte Arvidos är tillgänglig.

Jag kan också outa, men inte för att Nässe tycker det utan för att det finns ett drev mot mig. Och det gör det inte i nuläget.

Däremot är jag som jag skrivit tidigare positiv till massoutning av rykten. För ryktena kommer vi inte kunna göra något av förrens alla är på bordet. (Till skillnad från förmågorna alltså).

Vimes

Sillkung

Vimes said:
Tycker ändå att vi ska ha koll på Vimes. Han byter fot lite sådär (huruvida vi ska outa förmågor eller ej) och hakar på lite försiktigt. Jag stör mig också på att han kallar röstandet för "papperstiger", ungefär som att han inte vill att vi ska tala om hur vi röstar alls.
MEN HERREGUD VILKEN VANTOLKNING AV ALLT JAG SKRIVIT NÅGONSIN!!!!!11

Men det är ok. Vi har alla våra spelstilar... :gremsleep:

Nå:
1. Jag vill alltså att vi drevar efter förmåga, inte massoutar.
2. Jag köper tillsvidare att det är farligt att outa namn.
3. Jag kan tänka mig att massouta rykten.
4. Jag tycker att rösterna är en papperstiger (srsly, det är bara PM-rösten som räknas) men är villig att rulla med det för att försöka få igång drev.

Tycker själv jag varit glasklar med det här... :gremsuck:

Recca

Femme Fatale

Basenanji said:

Tjavva har inte sagt så mycket om sin roll.

Tyr

Hero
Outningar

Spelare som inte outat om de har ett rykte eller inte:

Lu-kaazh, Möller

Namn, (f) = Foot Clan, (-) = inte Foot Clan

!Paxen: The Rat King (-)
Arvidos MC:
Basenanji: (-)
Brynolf: Barney Stockman (-)
Cassius: General Traag (f)
Konrad Konvalj: Chrome Dome (f)
Laowai: Toka (-)
LJSLarsson: Lord Dregg (-)
Lu-kaazh: -titel- ?
Möller: (-)
Nässe:
Recca: Alpha One (f)
Spider Jerusalem: Leatherhead (f)
Tjavva: (-)
Tyr: (-)
Vimes: (-)
w176: (-)
xyas: (-)

Spelare som inte outat om de är med i Foot Clan eller inte (eller namn):

Arvidos MC, Lu-kaazh, Nässe

Rykten

Cassius: Hjältarna har inte namn.
Konrad Konvalj: Finns en spelare med eget vinstvillkor.
Laowai: Hjältarna har alias eller liknande.
LJSLarsson: Det finns en spelare som saknar namn.
Nässe: Titlar är viktiga.
Spider Jerusalem: Endast 50% av ryktena är sanna.
Vimes: Finns en namngiven grupp inom byn.
w176: Någon/några kan röstmanipulera.
xyas: Byn förlorar om nyckelpersoner dör.

Förmågor

Konrad Konvalj: Har förmåga
Recca: Ingen förmåga
Spider Jerusalem: Miller
Tyr: Miller

Cissi

Up to no good.

Vimes said:
Basenanji said:

Öh, eller inte. Nässes lista baseras ju uppenbart på hans egna röster snarare än byns röstläge.

Det surras en del om Cassius, SJSLarsson och Brynolf. Någon av dem kan outa om inte Arvidos är tillgänglig.

Jag kan också outa, men inte för att Nässe tycker det utan för att det finns ett drev mot mig. Och det gör det inte i nuläget.

Däremot är jag som jag skrivit tidigare positiv till massoutning av rykten. För ryktena kommer vi inte kunna göra något av förrens alla är på bordet. (Till skillnad från förmågorna alltså).
Vimes said:
Basenanji said:

De misstankar som jag har mot Larsson bygger jag på hur han spelade i början när han hoppade på mina misstankar om Recca, lite för fort kan tyckas, och sedan backade i från dem. Han har också svarat konstigt på olika uppmaningar. Först var han emot outning annat är försiktig sådan, sedan så outade han hela sitt namn och en massa fluff, i mina ögon helt omotiverat.

Brynolf har jag ju ett helt inlägg dedikerat till som han inte har bemött alls trots att han varit online sedan jag skrev det.

Cassius pingar rött på grund av sitt samröre med Brynolf och Spider.

Det finns en del konstiga inlägg från de här fyra som gör att jag misstänker att ulvarna kanske inte kan kommunicera med varandra direkt utan de lägger in smygare i tråden för att hinta varandra om vad som ska göras. Detta är i och för sig ett jävligt elakt system för ulvarna då de tvingas till scumtells men å andra sidan. Om mecket med ryktena snarare sätter käppar i hjulen för byborna så borde det väl finnas något som sätter käppar i hjulen för ulvarna. Det här är slutsatser som jag dragit efter att jag bestämt mig för att röda de här fyra och kan vara nog så fel. Men det finns inget som känns mer rätt idag heller.

Vimes

Sillkung
Re: Outningar

Tack, Tyr!

Tyr said:
Recca: Ingen förmåga
PLINGELIPLONG! Har Recca sagt att hon inte har någon förmåga? Har inte alla förmågor? Vicotniks exempelroll har en förmåga...

Recca?

Recca

Femme Fatale
Spider och Tyr

Tyr said:

Hur är er Millerstatus formulerad på era rollpm?