Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Möller

Hubert Hortlax
Re: Attention alla TÖRTELS_hAtARE!

Aj, min tänkarkräm är seg. Men mer deltagande från min sida har efterfrågas ...

Vimes said:
Vi börjar dreva. Bygger drevmomentum mot någon. Det vi vill ha i outningsväg är FÖRMÅGA.

Jag är helt på att hänga på Basse, så:
Röst: Arvidos
Medhåll. Kom igen, Arvidos! Outa saker och kom med några misstankar!

Och Nässe, praxis nuförtiden är att göra såhär:
Anna: (3) Per, Egon, Kalle
Kalle: (1) Anna

Röstspår
Anna: Egon -> Per -> Kalle
Per: Kalle -> Anna

Dvs, både ha en räkning där man ser vem som har flest röster och en där man ser hur folk har röstat

Iochmed Reccas spel idag tycker jag att hon kommit igång. Jag har igen jävla aning om vad jag ska tro om Vimes-Recca-spåret. De kan vara bybor båda två, men ulvar båda två också antar jag ...

Att leta efter ulvar bland de som hoppar på Recca tidigt tror jag på (även om det rimlgtvis inkluderar migsjälv).

Nässe

Myrmidon

Ah, tack för infon. jag kör vidare som jag är van vid, i alla fall den här rundan.

Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca
Recca: Vimes
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos

FYLL PÅ!

Möller

Hubert Hortlax

Nässe said:
Sen fetstilar du som om det är du som driver det hela. (och kastar dessutom in att Förmågor ska outas, vilket ju verkar helt.. mongo)
Ursäkta, men det är Vimes som driver det hela. Du har varit borta länge. Nu förtiden är Vimes vår frälsare.

Och kan du lägga av med att posta nya rösträkningar efter varje ny röst? Vi har ett begränsat antal inlägg.

Du pingar nog ännu mer för mig just nu. Lite halvtaskigt spel i början - du märker att folk kritiserar dig - nu försöker du rätta till det genom att spela mycket (men fortfarande inte särdeles bra).

Vimes

Sillkung

Nässe said:
Du börjar med att bestämt slå fast att det ska göras.
Sen gör du det inte själv

Gör det inte själv

Gör det inte själv

Sen när jag trycker på att det ska göras så är det tveksamt, och en papperstiger, och uselt spel.

Sen fetstilar du som om det är du som driver det hela. (och kastar dessutom in att Förmågor ska outas, vilket ju verkar helt.. mongo)
Nä, vet du, Nässe. Jag har sagt att jag inte tror att vi tänkar så mycket på att skriva "Röst: Vicotnik" eftersom det inte är en riktig röst. Det jag skrev om att alla röster ska ut var att ingen ska gå en hel runda utan att delge i tråden var rösten kommer hamna. Jag är fortfarande skeptisk till att det här med "Röst: Arvidos" kommer att funka, det är ingen riktig röst. Det är ju PM-rösten som är den riktiga rösten. Det här är en papperstiger.

Men jag tror vi måste prova att dreva, så jag hänger på. Förmåga tror jag är absolut intressantast att dreva efter just nu. Namn kan vara farligt och rykten kommer inte säga något om den som yttrar det. Men förmågorna kommer göra det. Däremot kan man ju inte massouta förmågor, varför jag är villig att testa att dreva. Att dreva efter förmåga är inte speciellt nytt eller kontroversiellt. Både namn och rykte tycks vi ju inte vara hjälpta av.

Jag är fullkomligt medveten om att det inte var jag som kom på att vi skulle börja dreva, direkt i början av inlägget du refererar ger jag ju dig cred för att du har fokuserat diskussionen mot utröstning.

Vad är problemet?

Recca

Femme Fatale

Spider Jerusalem said:
Angående outning:

Jag tror att namn kan ha betydelse, dvs att ledare för olika "gäng" kan vara powerroller, jag har ingen information som stödjer detta utan det är endast spekulationer.
Det här kan jag dementera direkt. Alpha One är ju en "gängledare" eftersom han leder fotsoldaterna men han är så vanilla man kan bli. Men jag undrar varför du vill rikta uppmärksamhet mot de som du tror är power-roller. Det är ju extreeeeemt märkligt beteende från en bybo som helst borde vilja skydda power-roller.

När jag läser sånt här skräp så påminns jag om teorierna om att ulvarna inte kan kommunicera med varandra.

Spider said:
Rykten tror jag vi ska vara lite försiktigare med, det ger oss mycket information men ger även ulvarna information. Utifrån mitt rykte så spekulerar jag att det finns miss-information som är här för att förvirra oss och att det troligen finns någon som kan sia rykten/namn/faktion. Inte nödvändigtvis alla men någon av dom. Då vi är många så är sannolikheten att vi har många powerroller stor.
"Det finns troligtvis nån som kan sia rykten, namn eller faktion". Låter som att du försöker hitta på något smart men inte lyckas.

Spider said:
Men jag är väldigt säker på en sak, det finns någon som kan kolla hur andra röstar, dvs sia hur en person har röstat. Varför är jag säker på detta? Jo för vi har dolda röster, och det skulle passa. Röst manipulering... inte omöjligt om än långsökt.
Det här är ju nåt som nån annan sagt först och nu skriver du samma sak här. Du vill få nåt gjort i tråden, du måste ha mer aktivitet så du kan surfa vidare under radarn. Det jag stör mig på i stycket ovanför är att du skriver "Jag är helt sjukt jävla säker på en grej, helt övertygad är jag, inget kan rubba denna ståndpunkt så förbannat säker är jag på den här grejen - det finns röstsiare!"

Varför?
"det skulle passa spelet"

Kan du skriva hur du kom fram till att det kan passa spelet, varför passar det spelet pga att det finns dolda röster. I don't get that part. Är det underförstått att det passar spelet pga dolda röster?

Nässe

Myrmidon

Så Vimes är grön, gud vad skönt.

Och för att chippa in på vad som verkar vara god forum-kultur- kan folk ge fan i att att utvärdera mitt spel?

Recca

Femme Fatale

Vill se mer från honom. Jag tyckte att hans första inlägg var helt ok men sen har det liksom inte kommit så mycket mer därifrån. Den här rösten är bara en del av drevet dock.

...jag måste bara säga att jag tror att spelet har för kort tid på sig. Jag tror inte vi kan vinna det här om vi har 11 dar på oss. Det är ju helt bisarrt lite tid. Det borde vara 18 dagar eftersom vi är 18 spelare. Folk måste kunna komma till tals och vara aktiva. Och röstandet är jättesegt. Det här drevet som är igång just nu kommer dröja tills sent ikväll innan det får nåt svar säkert.

Recca

Femme Fatale
Re: Arvid, ta lite sköldpadssoppa! Inte?

Basenanji said:
Arvidos MC said:
Jag tycker inte du är "överdrivet aggressiv". Däremot noterar jag, helt neutralt, att du kommer in i rundan genom att flytta fokus till en annan spelare, med förslaget att Vimes ska vara främst drivande. Vad tycker ni andra om den idén?
Det här är också scummigt. Att hålla på att peka så där är typiskt scum-beteende för att få andra att haka på en idé. Arvidos är inte ensam i det här spelet att göra så, men jag avskyr när han verkar vilja få folk att bli misstänksamma mot Vimes och ta mig fan om jag inte börjar tycka att Vimso blir grönare av det här.
Det här gäller ju mig, inte Vimes. Blev jag grönare nu eller fortfarande Vimes?

Basse said:
Jag flyttar min röst. Arvidos är inaktiv, skriver konstiga saker, försöker motarbeta outande och försöker misstänkliggöra Vimes. Plus att han verkar ha en roll som knappast liknar min.
Du flyttar din röst för att han försöker misstänkliggöra Vimes när det är mig han kommenterar, inte Vimes.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Outat rykte

Ja, det här lät som en riktigt klantig KK-grej, men när jag kollar upp wikisarna på nätet så hittar jag massa olika information. Bland annat det här.

Och när jag kollar Chrome Dome får jag fram detta:

Chrome Dome

Kolla under affiliations...

---

Det jobbiga är att man måste ha bra koll på tnmt-universat. Jag har det inte och tycker att det är rätt tråkigt att behöva surfa runt på de där sidorna.

Basenanji

Postd20modernist

Aaargh, visst du har rätt: Arvid vill få folk att kolla in dig, inte Vimes. Sorry.

Inte gör det Arvid grönare.

Vimes

Sillkung

Nässe said:
Och för att chippa in på vad som verkar vara god forum-kultur- kan folk ge fan i att att utvärdera mitt spel?
Nej, ingen kommer "ge fan i" att utvärdera ditt spel. Det är ju det vi gör här. Utvärderar hur folk spelar.

Men: jag har formulerat mig rätt elakt i flera inlägg riktade mot dig, och det är uppenbart att du tagit illa upp. Så förlåt för det. Varulvsspel kräver en viss takhöjd, men jag har i några formuleringar säkert gått över den höjden.

Men utvärderingar, kritik och anklagelser tror jag inte vi kan komma undan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Recca said:
Spider Jerusalem said:
Angående outning:

Jag tror att namn kan ha betydelse, dvs att ledare för olika "gäng" kan vara powerroller, jag har ingen information som stödjer detta utan det är endast spekulationer.
Det här kan jag dementera direkt. Alpha One är ju en "gängledare" eftersom han leder fotsoldaterna men han är så vanilla man kan bli. Men jag undrar varför du vill rikta uppmärksamhet mot de som du tror är power-roller. Det är ju extreeeeemt märkligt beteende från en bybo som helst borde vilja skydda power-roller.

När jag läser sånt här skräp så påminns jag om teorierna om att ulvarna inte kan kommunicera med varandra.
Det var en tanke som varit uppe tidigare som jag har funderat på.

Har vi någon information som stöder att ulvarna inte kan kommunicera?
Jag får lite tankar från VtM spelet där det fanns många faktioner som kanske inte alla arbetar med varandra.

Recca said:
Spider said:
Rykten tror jag vi ska vara lite försiktigare med, det ger oss mycket information men ger även ulvarna information. Utifrån mitt rykte så spekulerar jag att det finns miss-information som är här för att förvirra oss och att det troligen finns någon som kan sia rykten/namn/faktion. Inte nödvändigtvis alla men någon av dom. Då vi är många så är sannolikheten att vi har många powerroller stor.
"Det finns troligtvis nån som kan sia rykten, namn eller faktion". Låter som att du försöker hitta på något smart men inte lyckas.
Något smart, njaaa bara tankar jag har haft.

Recca said:
Spider said:
Men jag är väldigt säker på en sak, det finns någon som kan kolla hur andra röstar, dvs sia hur en person har röstat. Varför är jag säker på detta? Jo för vi har dolda röster, och det skulle passa. Röst manipulering... inte omöjligt om än långsökt.
Det här är ju nåt som nån annan sagt först och nu skriver du samma sak här. Du vill få nåt gjort i tråden, du måste ha mer aktivitet så du kan surfa vidare under radarn. Det jag stör mig på i stycket ovanför är att du skriver "Jag är helt sjukt jävla säker på en grej, helt övertygad är jag, inget kan rubba denna ståndpunkt så förbannat säker är jag på den här grejen - det finns röstsiare!"

Varför?
"det skulle passa spelet"

Kan du skriva hur du kom fram till att det kan passa spelet, varför passar det spelet pga att det finns dolda röster. I don't get that part. Är det underförstått att det passar spelet pga dolda röster?
Då vi inte kan kolla hur folk röstar då allt sker dolt så känns det för mig logiskt att vi har någon som kan sia hur folk röstar.
Men jag kan som vanligt ha fel.
Min post vara en samling av tankar jag har fått efter att ha läst tråden.

Basenanji

Postd20modernist

...en annan tanke, Recca, jag tycker om den där arga spelstilen för den drar fram folk. Så när du går på så väcker det reaktioner. Det är bra, för då kan man se hur folk reagerar.

Jag tycker att du är grön*, kanske mest för att du så snabbt outar namn. Inga säkerhetslinor här, vågat, men också hjälpsamt. Och för att du så snabbt vill ha igång ett vettigt spel, där en av oss är "lekledare" och håller i tempot.

*Sedan gillar jag inte att gröna folk. Jag vet inte om Recca är grön, men hon har gjort så mycket pro-byn att det känns så just nu. Ulvarna är aldrig så där konkreta och aktiva. De pallar inte det och de törs framfröallt inte, för som ulv så känns det som att man går naken bland blinda.

Men det är viktigt att komma ihåg att när nån grönas så tenderar det att hänga kvar. VildKatt är väl paradexemplet på någon som bara slinker med i nån sorts "vag grönhet".

Bätre då att gå på folk och röda dem! En ulv måste då offra sina ulvpolare för att inte senare framstå som idiot. Dessutom kan man inte gömma någon i "grönskan".

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Första up-listan

Då skall jag bajsa ur mig lite Kånkelnoja.

Noterar att Basse kommit igång rejält. Arvidos har en massa att svara upp till. Pressen på Arvidos växer och jag har ännu inte röstat.

Nässe said:
Fråga: menar du att du är en klass, typ Shredder Elite, eller menar du att du är Shredder himself?
Jag är inte Shredder. Sen ser jag att detta redan har avhandlats, men värt att notera är att du inte varit uppmärksam på Vimes påbud trots att han kör med sin klassiska fetmarkering.

Noterar att Nässe inte heller tagit ställning till min rätt allmänna fråga om det är vår fördel eller nackdel att det lunkar på i sakta mak mot 703 inlägg. Dock så kan man ju typ avläsa att Nässe vill att vi skall närma sig rätt snabbt med tanke på alla helt innehållslösa inlägg med rösträkningar.

Nässe said:
(Är det en scum-tell att Toka är felstavat? Lite konstigt är det väl?)
Okay. Det här får mig lite alert. Felstavningar i all ära. Det är brukligt att de dyker upp, men det är inte så mycket att hänga upp sig på. Vore intressant att veta hur det skall stavas dock och vart du får reda på hur det är stavat rätt?

Tyrsan? Den så omtalade aktiviteten på kvällstid uteblev helt vad jag kan minnas. Från att ha varit med lite i faggorna i start vill jag påstå att Tyrsan helt slunkit under radarn.

Tjavva har steppat upp i mina ögon. Det finns lite handfast gällande Brynolf som jag håller med om.

LJSLarsson said:
Det finns en spelare som inte har ett namn
Okay. Ännu ett rykte och det kommer ur det blå. Nog för att jag inte är emot outning av rykten, men varför kommer det helt utan anledning? Är du så velig att det påtvingar dig en outning som denna?

Kikar vi på Laowai´s outning: Det går inte att fälla ulvarna med hjälp av namnen.
Och.
SLSJlarssons: Det finns en spelare som inte har nått namn.

Jag tycker det är intressant. Spiders 50% deal tillsammans med rykten som säger emot varandra borde vara ett vapen för oss? Något av dessa borde ju stämma om mina funderingar funkar som de ska.

!Paxen said:
Jag gillar det här. Du vågar gå emot praxisen att rösta på någon annan och röstar på dig själv.
Det här tycker jag mest är blajj från !Paxens sida. Inget som pingar, men rakt av blajj. Lixom, w176 är inte ensam om att rösta på något vis och hon är inte först att rösta på Arvidos så jag förstår inte vad som är så bra med w176 förutom att hon ses som allmänt grön rakt igenom hela banan. Att w176 lägger ordförande rösten på sig själv är ju inte heller något märkvärdigt. Det går ju bara att förlita sig på sig själv så det är ju en given röst på sig själv. Lägg där till att det finns ett flertal som redan gått ut med sitt stöd gentemot w176 så att förstärka det är ju bara positivt för byn.

!Paxens utspel är med fulglasögonen på ett inlägg som är till för att skänka sig själv ett grönare sken. Alltså, att ge sken av att man är lika "grön" som en spelare som anses relativt grön av övriga spelare.

Att som ulv gå in och tokdissa w176 är ju självmord. Det finns inga belägg för det och det finns alldeles för många som snackar grönhet där. Det sticker ut och det vill ju inte ulvarna göra.

Spider said:
Utifrån mitt rykte så spekulerar jag att det finns miss-information som är här för att förvirra oss och att det troligen finns någon som kan sia rykten/namn/faktion.
Jaha. Spider har inte varit särledes aktiv och nu när han brakar igång med ett inlägg så är det första jag stör mig på just det jag citerat. Den spekulationen är väl rätt given med tanke på det rykte Spider säger sig ha eller? Det är ju rätt självklart att det finns miss-information om 50% av alla rykten är bougus.

Sen har Spider svårt att komma fram till något i misstankeväg och det är lite alarmerande. Jag skulle villa se lite misstankar från Spiders sida och det pronto.

-><-

Jag får bryta ordblajjande här. Det har tillkommit en massa trevliga poster att läsa.

Möller

Hubert Hortlax

Basenanji said:
Jag tycker att du är grön*, kanske mest för att du så snabbt outar namn.
Har vi inte kommit fram till att ulvarna har alias och att namn-outningarna är rätt värdelösa? Det kan ju tillochmed vara så att ulvarna är de som har mest att vinna på att snabbt outa namn, vi vanliga bybor riskerar ju att hinta om powerroller. Alltså är det ett scum tell att ha outat namn!

Nä, inte riktigt. Men skärpning, Basse. Du kan inte hålla en tidig namn-outning som grönande. Inte när du är en erfaren spelare. Inte när alias åt ulvarna är närmast standard och Vicotnik är en känd förespråkare av.

I övrigt håller jag med dig om. Min tidiga misstänksamhet mot Recca ser allt mer ogrundad ut.

Laowai

Hero
Har läst igenom typ första halvan av tråden igen (hinner inte mer innan jobbet)

Och jag slogs av att brynolf tidigt var för att vi skulle outa namn, men outade inte sitt eget föränn långt senare, först efter att bland annat cassius outat, och då avslöjade han att han var barney stockman, som generöst kan anses vara en obskyr karaktär. Misstänkt imo

Sedan kommer larsson rätt kvickt därpå och säger att han tycker att brynolf blir grön iom att an var tidig med namnoutande och att brynolf har spelat aktivt och bra, när han fram till den posten bara har skrivit 3-4 inlägg totalt (om jag inte räknar helt åt kuken). Udda att han är så snar att hålla brynolf om ryggen.

Angående mitt felstavade namn, så har jag reagerat på det även jag.
Jag såg det däremot inte föränn jag kollat upp min karaktär, men jag anser hursomhelst att det är bäst att skriva mitt namn som Vic skickat det till mig.

Ska läsa sida tre och framåt i eftermiddag och se om jag kan komma till vidare klarheter.

Basenanji

Postd20modernist

Möller said:
Har vi inte kommit fram till att ulvarna har alias och att namn-outningarna är rätt värdelösa? Det kan ju tillochmed vara så att ulvarna är de som har mest att vinna på att snabbt outa namn, vi vanliga bybor riskerar ju att hinta om powerroller. Alltså är det ett scum tell att ha outat namn!
Jo, förstås. Så kan det vara. Men jag vill nog ändå tro att namnen är viktiga på något sätt. Tex så har några (speciellt xyas) gått ut med att de är bärare av viktig information på något sätt. Så även om du tycker att mitt spel suger, vad säger du om andras uppmaningar till försiktighet kring namn?

Däremot är jag helt övertygad om att varulvarna också har fått rykten. Och att Spiders rykte nog är sant, ryktena är 50/50. Därför skulle jag gärna se fler rykten för att vi ska kunna spekulera i vilka som förmodligen är falska.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Att som ulv gå in och tokdissa w176 är ju självmord. Det finns inga belägg för det och det finns alldeles för många som snackar grönhet där. Det sticker ut och det vill ju inte ulvarna göra.
Oooh, vilken Kånkelnoja :gremsmile:

Möller

Hubert Hortlax

Basenanji said:
Jo, förstås. Så kan det vara. Men jag vill nog ändå tro att namnen är viktiga på något sätt. Tex så har några (speciellt xyas) gått ut med att de är bärare av viktig information på något sätt. Så även om du tycker att mitt spel suger, vad säger du om andras uppmaningar till försiktighet kring namn?
Jag tycker inte att ditt spel suger =) Jag tycker att du, som vanligt, kommer med bra resonemang inlindade i missuppfattningar och konstigheter.

Jag håller med om försiktigheten rörande namn. Det känns som en fälla. Vicotnik ger oss
1. förmågor, som man av naturliga skäl inte vill outa
2. rykten, som troligen ibland är värdelösa och som dessutom är bra att outa sent
3. namn

Alltså, namn ser kanske till en början ut som det bästa att outa. Men Vicotnik är jävligt lömsk. Jag tror på försiktighet kring namnen.

!Paxen

Swashbuckler

Cassius said:
Angående Paxens röst på mig:

Paxen! motiverar i princip inte sin röst på mig och havererar vidare, kul för dig karate kid. Hade du tänkt försöka hjälpa till också?
Vänta nu.. Du motiverade inte en röst på Recca, nu klagar du att jag inte motiverar min röst på dig?

För det gjorde jag, och det har jag gjort flera gånger. Jag röstar på dig av olika anledningar, den främsta är att du helt sonika kör på det andra säger om Recca istället för att hitta andra anledningar, när du sedan skriver din motivation för att rösta ut Recca så är det så jävla likt Vimes motivering att det ser ut som att du har tagit hans inlägg och ändrat bara lite för att det inte ska vara för likt. Efter att du klagar på att jag spammar så börjar du spamma istället. Du skriver få inlägg med innehåll, inlägg som mer känns menat som en bekräftelse att du är med.

Jag anser att alla dessa är scum-tell. Förra gången jag misstänkte Recca som ulv så gjorde jag det långt innan Vic kom in med sina siffror, och det gjorde jag endast baserat på hur hon skrev. Jag tror denna gång att Recca är en bybo. Jag kan ha fel om detta, men det är vad jag tror. Om du hellre vill rösta ut Recca se till att du kommer med bättre motiveringar varför, och apa inte efter Vimes eller andra, kom med egna anledningar till varför. Om du inte gör det så flyttar jag inte på rösten till henne.