Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Vimes

Sillkung
Re: Outningar

*läser lite mer på TMNT-pedia*

Alltså allvarligt talat. Jag är på riktigt en jävla sumprunkare. Slö och oduglig. Dum. Dålig.

Det här är fan sista gången jag spelar varulvsspel.

Tyr

Hero
Re: Vimes suger

Tyr said:
Vimes said:
Men vafan. Jag hoppas att du hittade det här för att du är en jävel på TMNT och inte för att jag är en google-imbecill...

Men, hey! Det var ju bra! Mindre bra att jag outat det här när inte alla namn är ute, men att tre av de som outat namn faktiskt tillhör den här gruppen var jävligt turligt.

Dock verkar inte din lista över Rouges vara komplett, du missade en: "the Rat King, Slash, Leatherhead, Temptesstra, Scumbug, Anthrax and Chrome Dome"
Du hittade det inte eftersom rogue var felstavat som rouge. :gremwink:

Men det behöver inte vara förjäves. Om resten på listan dimper in så vet vi fortfarande att en av dem kan vara hjälte. Om någon eller några saknas så får det resten att se grönare ut.
Jag noterar föresten att du skrev infiltratörer, plural.

Men alltså det är något skumt med ditt rykte. Först och främst är det skumt att vi ska behöva googla för att kunna veta vilka dessa rogues är. Eftersom det handlar om infiltratörer i en grupp så torde det handla det om en bybofraktion. Det rimliga vore att de som är med i Shredder's Rogues känner till att de är med och inte att vi behöver konsultera Google. Om så är fallet är det konstigt att ingen i denna grupp gått ut med det. Så det känns som att antingen är ditt rykte falskt eller så vågar inte gängmedlemmarna gå ut med detta.

Möller

Hubert Hortlax

Hm.

Min ulvlista ser ut såhär:

Brynolf producerar knappt något vettigt, trots diger meritlista. Varför? Ingen vet.

Spider ser inte alls bra ut. Spider kan vara lite frånvarande och random även när är bybo. Men inga röster, ingenting. Nja.

Arvidos röstar inte! Mycket märkligt, men han har skyllt på ont om tid och jag brukar lita på sånt. Jag är snäll.

Dessutom är jag fortfarande lite tveksam till Nässe. Varierande kvalitet på spelet.

Med det är nog mitt deltagande för idag i stor del över.

Tyr

Hero

Nässe said:
Hur tänker ni som inte röstar? Hur är det taktiskt för byn?
Min taktik är att rösta på den spelare som jag tycker är skummast. I nuläget tycker jag inte någon sticker ut mer än någon annan av de som har pingat. Jag skulle kunnat rösta på Arvidos för att pressa honom ytterligare, men eftersom han verkade fatta gallopen ändå så skulle det känts mest slentrian. Jag avstår hellre än att lägga en meningslös röst. Så fort jag hittat en huvudmisstänkt så kommer jag rösta järnet.

Nässe

Myrmidon

Möller said:
Dessutom är jag fortfarande lite tveksam till Nässe. Varierande kvalitet på spelet.
Blir lite frågande till den här sortens resonemang. Inte för att det handlar om mig utan för att det är... luft. Kvaliten på spelet vet ingen förrän spelet är slut. Kvaliten beror på om jag är ulv eller bybo. Om mina misstankar stämmer eller är fel. Om du är bybo eller ulv. Det är en märklig grej att slänga in.

(Om någon haft skiftande kvalitet på sitt spel så är det väl Vimes- det säger han till och med själv. Uppfinner en gruppering, anklagar till höger och vänster, drar sig tillbaka etc. Men det är inte skumt?)

En ulv kan vara tyst mycket.
Verka dum och naiv (körde jag första vändan, då vann jag)
Prata mycket
Sätta igång många drev

En bybo kan hålla en låg profil och samla på sig ledtrådar
Försöka hålla igång diskussionen
Undersöka saker
Gå på magkänsla
Logiskt lägga ihop ett plus ett

Och du vet att det är såhär. Så jag blir undrande över den sortens resonemang. Sen rödar du Spider- frikänner honom i nästa mening. Markerar Arvid, men säger sen att du tror honom.

Ok? Så vilka av dina misstankar står du för och varför?

Nässe

Myrmidon

Tyr said:
Nässe said:
Hur tänker ni som inte röstar? Hur är det taktiskt för byn?
Min taktik är att rösta på den spelare som jag tycker är skummast. I nuläget tycker jag inte någon sticker ut mer än någon annan av de som har pingat. Jag skulle kunnat rösta på Arvidos för att pressa honom ytterligare, men eftersom han verkade fatta gallopen ändå så skulle det känts mest slentrian. Jag avstår hellre än att lägga en meningslös röst. Så fort jag hittat en huvudmisstänkt så kommer jag rösta järnet.
En sorts drev i det här läget är att tvinga alla att ta ställning. Och det motverkar du aktivt om du inte röstar.

Möller

Hubert Hortlax

Nässe said:
Blir lite frågande till den här sortens resonemang. Inte för att det handlar om mig utan för att det är... luft. Kvaliten på spelet vet ingen förrän spelet är slut.
Nej, jag håller inte med.

Bra bybo-spel är bra bybo-spel, såhär i början. Möjligtvis kan ulvar ge sken av att vara duktiga bybor, när de i själva verket luras. Men det kan vi liksom inte bekymra oss om nu, det vi vill ha är bra bybospel.

Nässe said:
Och du vet att det är såhär. Så jag blir undrande över den sortens resonemang. Sen rödar du Spider- frikänner honom i nästa mening. Markerar Arvid, men säger sen att du tror honom.

Ok? Så vilka av dina misstankar står du för och varför?
Okej, detdär var rätt dåligt av mig.

Röst: Brynolf
Brynolf måste börja leverera, gör han inte det är han scum.

Jag menar att Spider ser scum ut. Inte jättejättescum, för att han är trots allt Spider. Men ändå, i dagsläget röstar jag gärna ut honom.

Arvidos måste också komma in i matchen, men han har åtminstone flaggat för att han har lite tid. Och det har jag viss förståelse för, så ett tag till får han hållas.

Klarare nu?

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Tyr said:
Vimes said:
Men vafan. Jag hoppas att du hittade det här för att du är en jävel på TMNT och inte för att jag är en google-imbecill...

Men, hey! Det var ju bra! Mindre bra att jag outat det här när inte alla namn är ute, men att tre av de som outat namn faktiskt tillhör den här gruppen var jävligt turligt.

Dock verkar inte din lista över Rouges vara komplett, du missade en: "the Rat King, Slash, Leatherhead, Temptesstra, Scumbug, Anthrax and Chrome Dome"
Du hittade det inte eftersom rogue var felstavat som rouge. :gremwink:

Men det behöver inte vara förjäves. Om resten på listan dimper in så vet vi fortfarande att en av dem kan vara hjälte. Om någon eller några saknas så får det resten att se grönare ut.
Jag noterar föresten att du skrev infiltratörer, plural.

Men alltså det är något skumt med ditt rykte. Först och främst är det skumt att vi ska behöva googla för att kunna veta vilka dessa rogues är. Eftersom det handlar om infiltratörer i en grupp så torde det handla det om en bybofraktion. Det rimliga vore att de som är med i Shredder's Rogues känner till att de är med och inte att vi behöver konsultera Google. Om så är fallet är det konstigt att ingen i denna grupp gått ut med det. Så det känns som att antingen är ditt rykte falskt eller så vågar inte gängmedlemmarna gå ut med detta.
Nä. Det tycker inte jag. Om Vimes hade stavat rätt hade han ju vetat vad Shredders rogues var för nåt. Både att det finns så många att välja mellan inom Shredders Rogues samt det faktum att det finns information som säger att det är dåligt att gå ut med namn gör ju att informationen inte är för bra om den stämmer (vilket jag lutar åt att den kan göra - om inte annat för att vi behöver nåt att gå på). Sen kunde ju inte Vicotnik ha räknat med att Vimes skulle suga så mycket att han stavade fel på rogue och därför misstolkade sin info. Det här grönar Vimes jättemycket enligt mig. Han är mest grön av alla. Han suger, men han gör det grönt. :gremtongue:

Basenanji said:
Här kommer mitt fula excelark. MYCKET TACKSAM FÖR KRITIK!
Kritiserar att du skrivit att jag inte har nån förmåga. Nåt sånt har jag aldrig sagt.

Xyas

Swashbuckler
Re: Spider och Tyr

I och med att vi har en tydlig tidsgräns på det här spelet undrar jag om det inte börjar bli dags att avsluta den här rundan inom det närmaste. Det är ju rätt så enkelt gjort genom att spamma tråden med inlägg.

Vi har ju diskutera en massa olika grejer och det känns som vi har en del att gå på, men samtidigt så hade jag gärna velat veta exakt vad som egentligen händer när en ny runda infinner sig. Vi har kanske inte hört så mycket från alla som vi skulle vilja, men med så här många spelare så känns det inte så realistiskt heller.

Vad tror folk? Kan vi känna oss nöja imorgon kväll med runda 1 kanske? Det här är bara förslag, så jag välkomnar mothugg.

Nässe

Myrmidon

Ja! Tackar!

Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos, Brynolf
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca
Recca: Vimes
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos
Laowai: Brynolf

FYLL PÅ!

Lukas

Mannen i Gult
Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Cassius said:
Spider Jerusalem said:
Det finns ingen anledning för mig att sitta och hålla på min roll utan jag tror endast att det kommer att skada mig med.

Jag heter Leatherhead, är någon typ av muterad ödla som har jobbat med turtels tidigare om jag förstod sidan rätt. Jag är en skurk då jag tror detta är efter att jag har svurit att döda turtels då dom pajade mitt försök att åka hem eller något och jag är en miller, jag sias som en Hjälte.

Varför jag går ut med detta?
Finns ingen anledning att sitta och hålla på det.
Du tycker inte att du borde ha gått ut med de här tidigare? Detta är skumt som fan, du har inga problem med att droppa ditt rykte, nästan de första du gör. Men att berätta att om vi siar dig så är du röd, det trycker du på, detta är jäkligt skumt. Varför blev det så att du släppte detta just nu?
För jag tyckte att det var dags. Kännde att jag borde ha gjort det tidigare och inte väntat, men jag väntade och nu känndes det rätt att droppa det.

Jag trycker inte på att jag sias föd utan jag nämner att jag är en miller och sias som hjälte.
*suck* Nu när du gått ut med det så måste jag också göra det för att inte automatiskt hängas när det väl kommer ut. Jag är alltså också Miller. Jag vet av erfarenhet hur mycket folk misstror millers så jag hade inte tänkt gått ut med det förrän jag var tvungen, och under tiden brödsmula. Men det enda jag fick tid med var då jag skrev att jag hade anledningar till att misstro ryktet jag kände till. Det ena var att det var för bra för att vara sant och det andra var att jag är miller. Med lite tur skulle jag kunna bli nattmördad så jag slapp gå ut med det alls.

Jag kan bekräfta att jag inte sias röd, utan att jag sias som hjälte. Precis som Spider säger. Att han tycker att det är viktigt att klarifiera detta tycker jag grönar honom något i mina ögon. Men till skillnad från Spiders roll så verkar inte min karaktär någonsin ha samarbetat med turtles.
jag håller på att läsa ikapp så allt som sägs efter det här inlägget har jag ingen koll på.
MEN
mitt rykte säger mig att det inte finns mer än EN miller i spel.

så antligen ljuger en av de här två herrarna eller så sitter jag på en falskt rykte,

Recca

Femme Fatale
Lu-kaazh said:
jag håller på att läsa ikapp så allt som sägs efter det här inlägget har jag ingen koll på.
MEN
mitt rykte säger mig att det inte finns mer än EN miller i spel.

så antligen ljuger en av de här två herrarna eller så sitter jag på en falskt rykte,
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.

LJSLarsson

Hero
Yes! Äntligen fungerande internet igen! Att inte ha ordentligt internet är ta mig fan värre än krig, svält och allt trams...

*ähum*

Om jag skall sansa mig lite så behöver jag först nämna att det varit oerhört hämmande att följa med telefonen. Jag har kommit helt ur fas, men skall ta morgondagen till att gå igenom alla spelare så gått det går. Det här spelet är verkligen maffigt med sitt stora spelarantal. (Jag kommer dock vara borta på kvällen för att lira DnD.)

En sak vill jag dock poängtera på en gång, och det är att jag verkligen tror att miller-frågan är viktig. Det finns mer där.

Spider ser jag som röd.

Spider said:
Jag heter Leatherhead, är någon typ av muterad ödla som har jobbat med turtels tidigare om jag förstod sidan rätt. Jag är en skurk då jag tror detta är efter att jag har svurit att döda turtels då dom pajade mitt försök att åka hem eller något och jag är en miller, jag sias som en Hjälte.
Det du tar din info ifrån, om jag förstår det rätt, är det wikipedia skriver om Leatherhead. Det stämmer verkligen bra på en så kallad miller... om vi bortser ifrån att det inte är för 80-talsserien de talar om utan den svartvita serietidningen.

Det finns inget med 80-Leatherhead som motiverar att han är förtjänt av en miller-stämpel.

Jag har tagit upp detta tidigare, men ville verkligen belysa frågan. För mig verkar det nämligen som en varulv, som efter att ha gjort lite kass research på sin roll upptäcker att det passar en miller-claim hand i handske och kör på det.

Röst Spider Jerusalem

Recca

Femme Fatale
Re: Spider och Tyr

xyas said:
Vad tror folk? Kan vi känna oss nöja imorgon kväll med runda 1 kanske? Det här är bara förslag, så jag välkomnar mothugg.
Om vi är klara med runda 1 imorgon kanske vi kan ge runda 2 2-3 dagar. Då är runda 2 klar på fredag eller lördag kväll vilket är den 16e eller 17e. Då har vi 8-9 dagar på oss. Är inte det rätt bra? Potentiellt 8 rundor vilket är mer än vi borde behöva.

Orkar inte räkna på hur många fel vi får göra däremot...

LJSLarsson

Hero
Och kan någon ge mig röstställningen? Inte Nässe-style, utan så att man ser hur många röster det ligger på individer.

Påminner om att jag för länge sedan la en ordföranderöst på Crassius. Efter allt som har hänt vet jag inte ifall han är grönast längre, men jag låter den ligga kvar där. Det verkar bli gröne w176 som blir ordförande och jag ser ingen poäng att flytta min röst till henne bara för att alla andra har gjort det. Men släng gärna med en rösträkning för ordförandeposten också.

(Jag tillhör dem som är för öppen röstning, om detta inte framgått)

Recca

Femme Fatale
LJSLarsson said:
Och kan någon ge mig röstställningen? Inte Nässe-style, utan så att man ser hur många röster det ligger på individer.

Påminner om att jag för länge sedan la en ordföranderöst på Crassius. Efter allt som har hänt vet jag inte ifall han är grönast längre, men jag låter den ligga kvar där. Det verkar bli gröne w176 som blir ordförande och jag ser ingen poäng att flytta min röst till henne bara för att alla andra har gjort det. Men släng gärna med en rösträkning för ordförandeposten också.

(Jag tillhör dem som är för öppen röstning, om detta inte framgått)
Spider eller Tyr är ju den som troligtvis åker. Jag tänker ta bort min röst från Arvidos för där hör den inte hemma.

Men jag tror mindre på Tyr än på Spider i nuläget.

Röst: Tyr

Möller

Hubert Hortlax
LJSLarsson said:
Det verkar bli gröne w176 som blir ordförande och jag ser ingen poäng att flytta min röst till henne bara för att alla andra har gjort det. Men släng gärna med en rösträkning för ordförandeposten också.
Bah! Se till att rösta, sumprunkare! Annars låter vi ulvarna styra.

Förövrigt, jag har kritiserats (av Nässe) för att bara slänga ur mig omotiverade, luftiga misstankar. Självfallet vore det bättre om jag underbyggde mina misstankar, men jag tänker berätta en sak för er som glömt det (*host* Arvidos, Spider, Brynolf *host*)

Det är alltid bra att slänga ur sig misstankar. Magkänsla är bättre än ingen känsla. Det ger något i efterhand. »Titta, Petra undviker vår ulvkanditat!«. Att sitta och hävda att man ännu inte fått någon känsla för spelet, utvecklat några misstankar är hästdynga. Sånt gör bara nybörjare, dåliga bybor och ulvar.

Lukas

Mannen i Gult
Okej då har jag läst ikapp,
den som sken rödast i mina ögon vid genomläsningen var Nässe.

Jag upplevde att han skrivit ganska mycket och det mesta var totalt meningslöst.
om jag hade tid så hade jag gått igenom antalet gånger han har spammat att vi måste rösta, (ja att rösta är viktigt, men du behöver inte på minna oss om det så himla många gånger). jag tycker det känns som om Nässe försöker fylla ut sina meningslösa inlägg med något.

Röst:Nässe

om det verkligen blir så att det står mellan Tyr och spider i morgon så ser jag till att ta ställning då.

Sodivra

Champion
Suck, det hann inte bli så mycket läsande ikväll, innan jag måste gå och lägga mig. Ledsen Cassius, jag tror inte de förutsättningarna kommer ändras.

Jag har iaf läst sidan 1, 2 och 5 (99 inlägg per sida), och gjort några notiser, men det som jag tycker är märkvärdigt och anmärkningsvärt framförallt är det som Tyr och Spider skrivit, utifrån Lukas rykte.

Röst: Spider Jerusalem

(Att som Tyr gå ut med att han är miller efter att någon gått som miller låter inte som ett smart drag för en varulv, tror mer på Spider då)

Åh, och jag är inte en del av fotklanen.

LJSLarsson

Hero
Möller said:
LJSLarsson said:
Det verkar bli gröne w176 som blir ordförande och jag ser ingen poäng att flytta min röst till henne bara för att alla andra har gjort det. Men släng gärna med en rösträkning för ordförandeposten också.
Bah! Se till att rösta, sumprunkare! Annars låter vi ulvarna styra.
Jag skrev precis att jag för länge sedan la min röst på Cassius. Sedan förklarar jag att jag inte omotiverat vill flytta röst till w176 bara för att alla andra gjort det. Så sumprunk på dig själv. :p

(Eller är det rent av beteende från stressad varulv du uppvisar nu? Hm?)