Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Xyas

Swashbuckler
Arvidos MC said:
men det som jag tycker är märkvärdigt och anmärkningsvärt framförallt är det som Tyr och Spider skrivit, utifrån Lukas rykte.
Jupp. Jag håller Lukas för relativt grön i nuläget, och hans rykte känns rimligt. Så jag röstar väldans gärna ut antingen Spider eller Tyr denna rundan. Ni får gärna outa allt som ni inte outat än (inkonsekvent av mig att vilja ha folks namn? Kanske, men Spiders har vi redan, och jag är bombsäker på att Tyrs namn inte kommer att ge några av de hemska konsekvenser jag är orolig för).

Röst: Tyr

Jag har inte glömt bort dig Arvidos, men det här känns viktigare just nu.

Xyas

Swashbuckler
Re: Vimes suger

Konrad Konvalj said:
Ditt namn är felstavat.
Jag kan säga att i mitt roll-pm är mitt namn också felstavat kontra vad som står på tmntpedia.

Xyas

Swashbuckler

Nässe said:
Jag tycker vi ska avsluta rundan idag.
Nu har jag fått lite medhåll på det här från olika håll. Eller åtminstone har ingen skrivit "neeeeej!", så jag går vidare med det.

Klockan 22.00 ikväll kommer jag att spamma ihjäl runda ett. Funkar?

Vimes

Sillkung

xyas said:
Klockan 22.00 ikväll kommer jag att spamma ihjäl runda ett. Funkar?
Nääää... Det vill jag inte.

Som jag skrivit tidigare, det är egentligen bara i de här tidiga rundorna vi kan utvinna mycket information. I början av spelet producerar vi information, i slutet agerar vi på informationen vi producerat i början. Det är det vi ska göra. Om du ska skriva "Jag gillar kor!" i 100 raka inlägg ikväll är det 100 inlägg vi inte kommer ha någon nytta av senare.

Det är svårt det här, jag skulle önska att folk körde på lite mer. Höjer vi tempot idag kan rundan säkert avslutas idag också. Vad saknar vi? 200 inlägg?

Jag vill att alla rykten ska ha outats innan stängning också.

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
xyas said:
Nääää... Det vill jag inte.
Jag håller med dig om att det är ambivalent det här. Men samtidigt så har vi ett par rimliga ulv-kandidater och jag känner mig i varje fall väldigt begränsad av att inte veta hur start av ny runda ser ut.

Men vi får se vad andra säger om rund-avslut.

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Konrad Konvalj said:
Ditt namn är felstavat.
Jag kan säga att i mitt roll-pm är mitt namn också felstavat kontra vad som står på tmntpedia.
Som redan nämnt. Det är igen biggie med felstavat namn.

Nu måste jag såsa lite. Återkommer senare.

Recca: ryktet?

Jag känner att jag vill ha det med tanke på Lu-kaazh info och våra två millers. Du är ju grönisch, Lu-kaazh stoppar jag också in i det facket så det skulle nog hjälpa i alla fall mig om du spillde ut ryktet.

Cissi

Up to no good.

Försöker läsa ifatt en hel kvälls och en hel natts skrivande. Shit, vad ni har jobbat!

Först, jag tror att ulvarna också har rykten och att det per se inte är så att ulvarnas rykten är falska. Jag tror inte vi kommer åt dem genom ryktenas sanningshalt, snarare genom att utläsa alla ledtrådar ur ryktena.

Larsson, var är Larsson? Igår innan jag gick fanns det obesvarade frågor runt Larsson. Var är han nu? Han var relativt aktiv i början för att sedan knappt synas alls. Han är väldigt lågtflygande just nu. Varför är det så Larsson? Skyll inte på att du har ett dåligt media att använda, steppa upp och säg något! Du har inte bidragit med så mycket handfast än.

Andras om inte har bidragit på annat sätt än att försvara sig sedan igår är Spider och Brynolf.Vad jag dock måste påpeka är att det andas väldigt mycket om att det per automatik grönar Spider att hans rykte har visat sig vara sant. Varför då? Måste alla ulvar ha falska rykten? Är det så vi ska hitta dem? Dessutom, om ni tänker att Spider grönade sig genom att ange fraktion så… eh, Vico lade ju upp en exempelroll med fraktion: skurk. Så svårt är det inte att lista ut vad man ska hävda tillhörighet med.

Jag är för följande:

Att vi försöker få ut rundan i kväll. Ska göra mitt bästa för att bidra.

Öppenhet i tråden.

Att vi ska outa rykte. Här säger jag emot mig själv eftersom jag tjurskalligt kommer hålla på mitt lite, lite till. Men jag vill dela med mig av det och jag tror inte att det kommer bli något världsomvälvande, jag vill bara se…

… huruvida ni har en förmåga eller inte. Sluta jiddra nu. Har ni förmågor?

Sen har jag en misstanke, och det är anledningen till att jag inte outat mitt rykte. Någon av er har redan bekräftat att mitt rykte är sant men vad det i praktiken innebär för spelet har jag ingen aning om. Jag tänker inte outa mitt rykte förrän alla har svarat på huruvida de har förmågor eller inte. Outar ni inte det är ni jävligt röda i min bok och jag kommer att använda det emot er.

Jag har en förmåga.

Vimes

Sillkung

Tjavva said:
Sen har jag en misstanke, och det är anledningen till att jag inte outat mitt rykte. Någon av er har redan bekräftat att mitt rykte är sant men vad det i praktiken innebär för spelet har jag ingen aning om. Jag tänker inte outa mitt rykte förrän alla har svarat på huruvida de har förmågor eller inte. Outar ni inte det är ni jävligt röda i min bok och jag kommer att använda det emot er.

Jag har en förmåga.
Jag har en förmåga. (Det borde ha framgått tidigare, men jag säger det igen.)

Jag är för att vi outar huruvida vi har en förmåga eller inte. Outningar är alltid lite chansartat, men jag är för att chansa lite i det här spelet (för att jag känner mig lika lost som Basenanji brukar vara). Let's shake some dust liksom.

Alla ska outa om de har förmåga eller inte! Alla ska outa sitt rykte idag! Chop chop!

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
Tjavva said:

Jag har en förmåga.

Jag är för att vi outar huruvida vi har en förmåga eller inte. Outningar är alltid lite chansartat, men jag är för att chansa lite i det här spelet (för att jag känner mig lika lost som Basenanji brukar vara). Let's shake some dust liksom.

Alla ska outa om de har förmåga eller inte! Alla ska outa sitt rykte idag! Chop chop!
Jag har en förmåga. Jag väljer att vänta med mitt rykte till lite senare.

Nässe

Myrmidon

Tjavva said:
Försöker läsa ifatt en hel kvälls och en hel natts skrivande. Shit, vad ni har jobbat!

Först, jag tror att ulvarna också har rykten och att det per se inte är så att ulvarnas rykten är falska. Jag tror inte vi kommer åt dem genom ryktenas sanningshalt, snarare genom att utläsa alla ledtrådar ur ryktena.

Larsson, var är Larsson? Igår innan jag gick fanns det obesvarade frågor runt Larsson. Var är han nu? Han var relativt aktiv i början för att sedan knappt synas alls. Han är väldigt lågtflygande just nu. Varför är det så Larsson? Skyll inte på att du har ett dåligt media att använda, steppa upp och säg något! Du har inte bidragit med så mycket handfast än.

Andras om inte har bidragit på annat sätt än att försvara sig sedan igår är Spider och Brynolf.Vad jag dock måste påpeka är att det andas väldigt mycket om att det per automatik grönar Spider att hans rykte har visat sig vara sant. Varför då? Måste alla ulvar ha falska rykten? Är det så vi ska hitta dem? Dessutom, om ni tänker att Spider grönade sig genom att ange fraktion så… eh, Vico lade ju upp en exempelroll med fraktion: skurk. Så svårt är det inte att lista ut vad man ska hävda tillhörighet med.

Jag är för följande:

Öppenhet i tråden.

Att vi ska outa rykte. Här säger jag emot mig själv eftersom jag tjurskalligt kommer hålla på mitt lite, lite till. Men jag vill dela med mig av det och jag tror inte att det kommer bli något världsomvälvande, jag vill bara se…

Jag har en förmåga.
Ingen och inget har grönat Spider. Det är antingen såsiga bybor eller ulvar som påstår detta.

(Vimes grönade Spider eftersom Vimes fel-googlade rykte ju inte kunde stämma. Sen fick han stav-hjälp, och då föll allt på plats)

I god spam-anda ska jag berätta några av de saker jag tycker är skumt med Spider.

Vi har ett spel där byborna har mindre info än vanligt. Vi kan inte se vem folk egentligen röstar på.
I det läget slänger Vic då in rykten, som tycks innehålla info men som är helt opålitligt, eftersom 50% är falska och vi vet inte vilka.

Jag skulle säga att resultatet av det är ett spel som byborna inte kan vinna.

Jag tror inte på att Vic satt ihop ett sådant spel.
Jag tror Spider ljuger.

Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.

Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?

Brynolf said:
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.

Ditt rykte är inget världsomvändande men du kommer inte berätta det förrän alla säger om de har förmåga. Rimligt? 13 personer ska nu enligt dig pressas på ja och nej om förmåga.

Eller så plockar vi fram de sista ryktena.

(Mitt namn var faktiskt också felstavat, så jag var tvungen att fråga Vic om det…)

Cissi

Up to no good.

Vimes said:
Tjavva said:

Jag har en förmåga.

Jag tycker vi sedan röstar ut den som outar förmåga sist!

En tanke om det här med Shredders rogues. Det skulle vara intressant att få veta namnen på alla spelare för att se om och i så fall vilka som ingår i den här sammanslutningen. Det kan ju vara så att vi kan ringa in ett par, om inte alla, ulvar i den fraktionen. Det är ett wildshot iofs men jag tycker att allt som smalnar av sökfältet är positivt i det här läget. Dock är jag ju inte så pigg på att outa namn överhuvudtaget så jag har svårt att driva linjen att vi ska outa namn. Men kanske i en senare runda.

---------------------

Sen var det någon som skrev att det kanske finns en förmåga som kan sia fraktion, röster (eller annat). Jag måste få fråga. Är det konsigt? Brukar det inte finnas siare och väktare? Kan ulvarna också ha dessa förmågor eller är det rena bybo-grejer?

----------------------

Dessutom, den här tredje fraktionen det talas om. Är det till fördel eller nackdel för byn? Om det är så att vi har ulvar där som infiltrerat så är det väl bra då det smalar av sökområdet men kan det finnas nackdelar också? Kan någon som spelat dylika spel utveckla lite runt vad det här kan betyda för byn för oss som är nya så vi vet vad vi möter. Det kan ju vara så att man måste tänka på ett helt annat sätt om DTF också är ett hot mot byn.

Cissi

Up to no good.

Nässe said:
Tjavva said:

Jag är för följande:

Öppenhet i tråden.

Jag har en förmåga.
Ingen och inget har grönat Spider. Det är antingen såsiga bybor eller ulvar som påstår detta.

(Vimes grönade Spider eftersom Vimes fel-googlade rykte ju inte kunde stämma. Sen fick han stav-hjälp, och då föll allt på plats)

I god spam-anda ska jag berätta några av de saker jag tycker är skumt med Spider.

Vi har ett spel där byborna har mindre info än vanligt. Vi kan inte se vem folk egentligen röstar på.
I det läget slänger Vic då in rykten, som tycks innehålla info men som är helt opålitligt, eftersom 50% är falska och vi vet inte vilka.

Jag skulle säga att resultatet av det är ett spel som byborna inte kan vinna.

Jag tror inte på att Vic satt ihop ett sådant spel.
Jag tror Spider ljuger.

Vad säger du om Brynolfs rykte om att vår enda chans att se om det är en ulv eller en bybo som vi röstar ut är beroende av någons förmåga.

Tycker du fortfarande att det är en bra idé att outa vem som har förmågor? Vad sägs om att vi ritar måltavlor på våra ryggar?

Brynolf said:
Mitt rykte: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.

Ditt rykte är inget världsomvändande men du kommer inte berätta det förrän alla säger om de har förmåga. Rimligt? 13 personer ska nu enligt dig pressas på ja och nej om förmåga.

Eller så plockar vi fram de sista ryktena.

(Mitt namn var faktiskt också felstavat, så jag var tvungen att fråga Vic om det…)
Allt det här aggrandet rödade dig ännu mer i min bok. Vad hände med att vi måste chansa lite?

RÖD!

Basenanji

Postd20modernist

Tjavva said:
En tanke om det här med Shredders rogues. Det skulle vara intressant att få veta namnen på alla spelare för att se om och i så fall vilka som ingår i den här sammanslutningen. Det kan ju vara så att vi kan ringa in ett par, om inte alla, ulvar i den fraktionen.
This!

Spider har spelat försiktigt och lite, men det är väl som vanligt. Däremot tror jag att det lär finnas minst en hjälte som krånglat sig in i Shredders Rogues. Allt annat sammantaget verkar han vara den som pingar starkast.

Dessutom vill jag se röstmönster. Även om vi inte kommer ha öppen röstning i praktiken, så är det otroligt givande att se hur folk resonerar. Ulvarna kommer ju förstås försöka styra åt ett annat håll än mot sina kompisar.

Jag villd essutom underblåsa outningsdraget som börjar komma nu:

–kan alla outa sina rykten innan runda 2 please?
–kan alla outa huruvida de har förmåga eller ej?

Vi behöver ha den infon innan runda 2.

Röst: Spider

Vimes

Sillkung
Känner du igen någon av dessa skumma typer?

HEY! Jag fick en idé! Antagligen är det en Basenanji-idé och ni kommer peka och skratta, men here goes:

Det här är alltså Shredder's Rogues:
the Rat King
Slash
Leatherhead
Temptesstra
Scumbug
Anthrax
Chrome Dome

I varje fall en av dessa är egentligen en turtleturd. Spidde, Paxy och Kånkelkola har outat namn från denna lista. Kvar är:
Temptesstra
Scumbug
Anthrax
Slash

Är du en av dessa? Säg inte vilken, säg bara "ja" om du är det.

Vi behöver ju inte veta vilken av Rougesen du är, bara om du är en. På så vis undviker vi namnoutning samtidigt som vi kan få användning av mitt rykte.

Det borde väl vara hjälpsamt? Och safe väl? Eller, xyas?

Cissi

Up to no good.

Nässe said:
Men du har en förmåga??? Det var allt jag ville veta.

För att inte helt tappa fokus här.

Det kan inte vara så lätt för oss att fyra+en hjältar går att hitta i en fraktion på sju personer. MEN, det kan vara så att några går att hitta där och att det ger oss något handfast att gå på för att hitta en eller två och sedan kunna börja spinna nät av samhörighet.
Spider sitter ganska brunt till just nu på grund av sitt spelande och för att han ingår i Shredders rogues. Så... Dreva Spider? Trots att han jobbar hela dagen?

Jag backar från Brynolf.

Hängningsröst: Spider.

Sodivra

Champion
Arvidos MC said:
Suck, det hann inte bli så mycket läsande ikväll, innan jag måste gå och lägga mig. Ledsen Cassius, jag tror inte de förutsättningarna kommer ändras.

Jag har iaf läst sidan 1, 2 och 5 (99 inlägg per sida), och gjort några notiser, men det som jag tycker är märkvärdigt och anmärkningsvärt framförallt är det som Tyr och Spider skrivit, utifrån Lukas rykte.

Röst: Spider Jerusalem

(Att som Tyr gå ut med att han är miller efter att någon gått som miller låter inte som ett smart drag för en varulv, tror mer på Spider då)

Åh, och jag är inte en del av fotklanen.
Jag måste tyvärr dra mig ur det här varulvsspelet. Jag har sjukskrivit mig idag med problem med ryggen, och det är något som tidigare kommit med stressen men nu stannat kvar över natten.

Känns oerhört ambivalent att dra sig ur något som i grunden är jävligt kul och spännande, men jag måste sätta ner foten för mig själv och tänka på min hälsa när resten av byn ropar efter en aktiv deltagare. Jag har frågat Vico om han kan hitta en ersättare, om jag överlever runda 1.

Ledsen allihopa. Now go get them blasted turtles!

Xyas

Swashbuckler
Re: Känner du igen någon av dessa skumma typer?

Vimes said:
HEY! Jag fick en idé! Antagligen är det en Basenanji-idé och ni kommer peka och skratta, men here goes:

Det här är alltså Shredder's Rogues:
the Rat King
Slash
Leatherhead
Temptesstra
Scumbug
Anthrax
Chrome Dome

I varje fall en av dessa är egentligen en turtleturd. Spidde, Paxy och Kånkelkola har outat namn från denna lista. Kvar är:
Temptesstra
Scumbug
Anthrax
Slash

Är du en av dessa? Säg inte vilken, säg bara "ja" om du är det.

Vi behöver ju inte veta vilken av Rougesen du är, bara om du är en. På så vis undviker vi namnoutning samtidigt som vi kan få användning av mitt rykte.

Det borde väl vara hjälpsamt? Och safe väl? Eller, xyas?
Det hær tycker jag ær en mycket bra ide.