Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Brynolf said:
Poängen var alltså att ett Rykte som säger att Rykten kan vara fel är ytterst förvirrande. Det enda Spiders rykte innebär är att vi inte kan lite helt på ryktena, inget annat.
Det var ju konstigt för jag trodde att om 50% av ryktena var felaktiga och ulvarna måste ljuga om sina rykten så kunde vi ta dem genom statistiken. Synd att Spider inte fattade det själv bara... :
Missade du mina inlägg om att Spiders rykte, om han nu är bybo, endast bekräftar att alla ryktena inte att det. Behöver vara en speciell del av ryktena? Jag tyckte jag gjorde flera inlägg om det...

Tyr

Hero
Vimes said:
Och, tbh, "den mest grundläggande versionen" i det här spelet är ju faktiskt att ha både rykte och förmåga. Så ja.
Det är ju bara sant om ingen förmåga = ulv. Grundläggande är inte samma sak som standard. Men ja, jag misstänker att Recca inte är sanningsenlig. Men om hon är bybo eller ulv vet jag inte. Jag får lite samma vibb som i Familjen då hon faktiskt var bybo, trots att hon faktiskt betedde sig konstigt.

Recca

Femme Fatale
Re: Tyr och Spider

Tjavva said:
Laowai är också mer röd än grön. Varför? Han står på min sida i Brynolffrågan och har hittills i spelet hållit med om en hel del kloka saker. Anledningen är att han känns lite för panikslagen över sina misstag och spelar nybörjarkortet lite för ofta.
Det låter som att han är nybörjare och därför gör fel och sen får panik. Är det rödande?

Tyr

Hero
Recca said:
Tyr said:
Recca said:
Jag har alltid sett termerna som en del av jargongen. Jag lärde mig inte spela det här spelet via en textbook eller en wiki-sida. Jag lärde mig genom att spela. Därför sitter inte jag med ordboken i ryggen. För mig är Vanilla = Ordinär. Min förmåga är ordinär medan en siarkraft hade varit extraordinär.
Men om din förmåga skiljer sig från standard power-roller så framstår ju din förmåga som mer extraordinär än vad power-rollen gör... Hur kan 'ha förmåga' vara mindre ordinärt än 'inte ha förmåga'? Du var ju trots allt så ordinär som man kan bli.
Men hörru, Tyr. Its a saying. Lite som ifall jag skulle skriva: Du är ju helt dum i huvet.

Det betyder ju inte att det går att vara halvdum i huvet kontra heldum det betyder bara att du är dum i huvet.
Jag skulle hållt med dig om du inte skrev att du var så vanilla som du kunde bli.

LJSLarsson

Hero
Lite text om Vimes

Jag skrev i ett av mina tidigare inlägg (under min iphone-era) att Vimes pingade för mig. Mycket har hänt sedan dess och jag skall nu delge mina tankar om honom.

I början var det hans samröre med Recca som överlag satte honom i strålkastarljuset. Det var inte rödande i sig, men det förtjänade bevakning.

Det jag sen började reagera på på var när han sa ”jag vill alla outar namn på en gång” för att ”jag har ett rykte… men antagligen är det inte sant”.

Vimes said:
Mitt eget rykte tror jag är användbart först när vi fått en massa namn outade, men ju mer jag läser på TMNT-wikin, desto mer misstänker jag att mitt rykte är ett bogusrykte...
Det jag tänkte då var att han skulle göra en pudel och säga ”oj då, nu är alla namn outade, mitt rykte visade sig vara kasst… hoppas inte ulvarna har glädje av all outad info” *gör varulvstass-high five med varulvskompis bakom ryggen*

Men nu verkade hans rykte helt okej. Folk tycker att det verkar konstigt att vi behöver använda research för att nyttja våra kunskaper, men hade jag varit spelledare hade jag tyckt om spelet nådde lite utanför rollspel.nu.

Det jag inte förstår var att när Recca erbjöd honom i början att vara ordförande så tackade han nej? Särskilt med ett så här bra rykte? Innan han visste att 50% av ryktena var falska? Hade jag varit grön hade jag tagit det, men hade jag varit ulv hade jag varit försiktig med detta. Hade jag haft något känsligt som en miller-roll hade jag väl inte heller velat ha allt strålkastarljus på mig.
Nu har jag inte skrivit upp i mina anteckningar om du hade en ursäkt Vimes, men kan du ta den en gång till? Förutom att Recca var skumish? Du har ju i vilket fall agerat lekledare/ordförande ändå den här rundan.

Något jag inte gillar är att han flera gånger sagt att jag pingar svag och surrar för honom. Men har han gett konkreta exempel som jag skall försvara? Nej. Ingen har sagt ”du Larsson – varför gjorde du så här din sjöbuse.” Det är bara "han är lite velig och skriver mycket... pingish". Fast detta är det inte bara Vimes som gjort sig skyldig till.

Som jag nämnde har Vimes agerat inofficiell lekledare och varit drivande och stuckit ut hakan. Det är alltid grönande i min bok (jag spelar själv så som bybo... eller försöker i alla fall).

Så, på grund av god aktivitet och hur hans rykte passar bra med hur han spelat hela rundan så för jag över honom till det gröna facket. (Den enda andra jag sätter där just nu är Tyr. Cassius och W176 är grönish, men jag måste titta mer på dem)

Vimes said:
Åh… LJSLarsson är så smart. Jag önskar jag var lika smart och grön som honom.
Okej… det sista citatet kanske är lite fingerat. Men jag tror att det är sant i Vimes hjärta i alla fall.

Vimes

Sillkung

Tjavva said:
Och Vimes, tack för fina ord men med smicker kommer du inte långt. Jag har andra på min lista som är grönare än dig fortfarande.
Det förstår jag. Heck, jag har folk i min lista som är grönare än jag. :gremsmile:

Hur som helst: mitt inlägg var inte menat som smicker (även om det väl kanske var en "Ode till Tjavva") utan som argumentering för varför folk skulle hänga på och outa.

Nässes agerande tycker jag är JÄTTESPÄNNANDE! Han vill inte outa om förmåga (om jag minns rätt för att han var rädd för nattmord). Han forumlerar sig som att han har en förmåga (really, det gör du, Nässe). Sen outar han att han inte har en förmåga. Det mejkar väl sådär med sense egentligen. Eller, om vi ponerar att Nässe är ulv, och att hans förmåga heter "DÖDA SHREDDERS POLARE!!!" mejkar det förstås sense.

Nässe! Varför är det dumt att outa huruvida man hade en förmåga eller inte. Kan du påminna mig?

Recca

Femme Fatale
Tyr said:
Recca said:
Tyr said:
Recca said:
Jag har alltid sett termerna som en del av jargongen. Jag lärde mig inte spela det här spelet via en textbook eller en wiki-sida. Jag lärde mig genom att spela. Därför sitter inte jag med ordboken i ryggen. För mig är Vanilla = Ordinär. Min förmåga är ordinär medan en siarkraft hade varit extraordinär.
Men om din förmåga skiljer sig från standard power-roller så framstår ju din förmåga som mer extraordinär än vad power-rollen gör... Hur kan 'ha förmåga' vara mindre ordinärt än 'inte ha förmåga'? Du var ju trots allt så ordinär som man kan bli.
Men hörru, Tyr. Its a saying. Lite som ifall jag skulle skriva: Du är ju helt dum i huvet.

Det betyder ju inte att det går att vara halvdum i huvet kontra heldum det betyder bara att du är dum i huvet.
Jag skulle hållt med dig om du inte skrev att du var så vanilla som du kunde bli.
Du är så dum som man kan bli.

Nässe

Myrmidon
Re: Vimes suger

Röster

Röster

!Paxen: Cassius
Möller: Cassius, Nässe, Arvidos, Brynolf
Nässe: Vimes, Spider-Jerusalem
Basenanji: Vimes, Arvidos, Ingen
LJSLarsson: Recca, Ingen, Recca, Spider Jerusalem
Recca: Vimes, Tyr
W176: Arvidos
Tjavva: Brynolf, Spider
Vimes: Arvidos
Xyas: Arvidos, Tyr
Cassius: Arvidos
KK: Arvidos, Ingen
Laowai: Brynolf
Lu-kazzh: Nässe
Arvidos: Spider-Jerusalem
Spider: Tyr
FYLL PÅ!

Dessa har inte röstat:

Brynolf
Tyr

För den som ogillar addition:
Arvidos: 3 röster
Brynolf: 2 röster
Spider-Jerusalem: 4 röster
Ingen: 2 röster
Cassius: 1 röst
Tyr: 3 röst
Nässe1 röst

Rykten
Fem personer har inte lämnat sina rykten:

Tyr
Möller
Recca
!Paxen
Tjavva
Kan någon som har Shredders Rogues i sitt PM bekräfta detta? Helst allihop- så man slipper sitta och tro att Vimes hittat på alltihop.
Jag är alltså inte ute efter samma som Vimes, att de som är rollerna ska säga ja. Jag vill höra att någon har Shredders R skrivet i sitt PM.

Skulle ju vara förbaskat trevligt om de som jagar efter info också kommer med lite egen info.

Vimes

Sillkung
Recca said:
Du är så dum som man kan bli.
Lägg av. Det där är bara onödigt. Det är inte bara Tyr som missuppfattat dig angående "vanilla"-grejen.

Nässe

Myrmidon

Vimes said:
Nässe! Varför är det dumt att outa huruvida man hade en förmåga eller inte. Kan du påminna mig?

Det här

Jag tror inte på Spider. (Dvs jag tror rykten stämmer, men Ulvarna har inga riktiga rykten- så de måste hitta på. )

Om Brynolfs rykte stämmer så har vi en enda chans att vinna spelet- via en persons förmåga. Den henen vill vi inte att de/ ni ska ha ihjäl.

Tyr

Hero

Nässe said:
Vimes said:
Det här

Jag tror inte på Spider. (Dvs jag tror rykten stämmer, men Ulvarna har inga riktiga rykten- så de måste hitta på. )

Om Brynolfs rykte stämmer så har vi en enda chans att vinna spelet- via en persons förmåga. Den henen vill vi inte att de/ ni ska ha ihjäl.
Brynolf skriver "folk", dvs minst 2. Om den här förmågan ska vara rimlig så måste det nästan finnas fler än så. Men det skadar väl inte att vara försiktiga, så outa det om ni vill eller om ni blir tvingade till det.

Recca

Femme Fatale

Nässe said:
Vimes said:

Det här

Jag tror du har fel. Jag tror att ulvarna saknar förmågor, eller att åtminstone några av dem saknar förmågor. Jag tror att de har rykten. Om ulvarna har rykten så får Spider fler ulvpoäng än om ulvarna inte har rykten. Det kan också vara så att två av ulvarna har rykten medan två inte har det och att två av dem har förmågor medan två inte har det. Eller något i den stilen. Det skulle inte förvåna mig om någon ur byn skiljer sig ur mängden på så sätt att de inte har förmågor, faktiskt. Vicotnik verkar ha designat spelet efter en enda grundprincip: "Förvirra dem!"

Jag tycker att vi borde ställa upp våra rykten mot varandra, de som är släppta än så länge och se om vi redan nu kan motbevisa några av dem.

Påminn mig om jag missat något:
Xyas: Mitt rykte, om det nu stæmmer, gør gællande att det kan vara negativt om vissa personer får reda på vem vissa andra ær. Jag tror inte ett total-outande av namnen ær en så bra ide just nu.
Laowai: Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
Laowai: Det går inte att fälla ulvarna med hjälp av namnen
Nässe: Mitt rykte är att titlar är viktiga
Spider Jerusalem: 50% av ryktena är falska.
K.K: En snubbe har eget intresse i spelet.
Vimes: Enligt mitt rykte finns det infiltratörer i "Shredder's rouges".
Brynolf: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Larsson: Det finns en spelare som inte har ett namn
w176: Jag har som rykte att någon/några kan röstmanipulera.
Arvidos MC: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll. (rykte eller ej?)

Vad har jag missat? Det ser för lite ut. >.<

!Paxen

Swashbuckler

Recca said:
Nässe said:
Vimes said:

Det här

Jag tror du har fel. Jag tror att ulvarna saknar förmågor, eller att åtminstone några av dem saknar förmågor. Jag tror att de har rykten. Om ulvarna har rykten så får Spider fler ulvpoäng än om ulvarna inte har rykten. Det kan också vara så att två av ulvarna har rykten medan två inte har det och att två av dem har förmågor medan två inte har det. Eller något i den stilen. Det skulle inte förvåna mig om någon ur byn skiljer sig ur mängden på så sätt att de inte har förmågor, faktiskt. Vicotnik verkar ha designat spelet efter en enda grundprincip: "Förvirra dem!"

Jag tycker att vi borde ställa upp våra rykten mot varandra, de som är släppta än så länge och se om vi redan nu kan motbevisa några av dem.

Xyas: Mitt rykte, om det nu stæmmer, gør gællande att det kan vara negativt om vissa personer får reda på vem vissa andra ær. Jag tror inte ett total-outande av namnen ær en så bra ide just nu.
Laowai: Det lu-khaaz skriver om namn passar väl in med mitt rykte, som alltså gör gällande att ulvarnas namn inte kan användas för att hitta dem.
Brynolf: Vi får inte veta fraktion på dem vi röstar ut, men det finns folk som har det som förmåga.
Arvidos MC: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll. (rykte eller ej?)

Sitter på mob, så lite svårt att kolla upp själv. Varför är laowai med 2 gnger?

Brynolf

Dum fan

Jag har förmåga
Jag är så klart inte en av shredders rouöighes
Jag har inget i mitt pm som indikerar någon undergruppering över huvud taget.

Outa nu, era kanaljer! Vimes har satt upp en jättebra mall för hur man gör.

Tyr

Hero

Recca said:

Skriv dem i bokstavsordning!

Men det ser ut som dessa saknas:

Basenanji: Hjältarna är 4+1
Cassius: Hjältarna saknar namn
Lu-kaazh: Det finns inte mer än en miller i spel

Tyr

Hero

Angående mitt rykte så gäller detta fortfarande:

Tyr said:
Jag skulle kanske få full utdelning för mitt rykte om jag går ut med det nu. Men kanske inte. Det finns anledningar till att tro att vi behöver ha mer outat för att den ska vara till någon nytta. Bland annat då spelbalans, hur ryktet är formulerat och information från utanför spelet. Om jag promt är tvungen så går jag ut med ryktet, men jag ser hellre att jag väntar tills mer har outats. Det här flummiga som jag skriver nu kommer låta vettigare när jag väl outar hoppas jag.
Det är lite frustrerande eftersom det finns rykten som bromsar outning, och jag tror att jag behöver fler outningar för att få utdelning på mitt rykte om det är sant.

anth

Vetefan
Re: ANTH!

Vimes said:
Har du tid en sekund? Svara på om du har en förmåga eller inte. Vi outar det just nu.
Hjälp!
Nej, jag har ingen förmåga.
Däremot har jag panik.
Att kasta sig in mitt i en 500 inlägg lång forumstråd och försöka få ut något av den är rena mardrömmen.
Speciellt under arbetstid.
(det är en sak att skriva dumheter i småpraten på arbetstid, det är en helt annan att sitta och analysera varulvs-inlägg)
Ni får helt enkelt vänta tills jag fått ett par timmars lugn och ro ikväll.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Recca said:
Basenanji: Hjältarna är 4+1
Cassius: Hjältarna saknar namn
Lu-kaazh: Det finns inte mer än en miller i spel
Paxen: Laowai måste ha rapporterat in två gånger och så har jag copy-pastat det två gånger utan att tänka på det. Eller så är det nån annan som skrivit vad han sagt och så har jag copy-pastat in det en andra gång.

Grejen är att det betyder snarlika grejer men är det exakt samma betydelse?
Det går inte att fälla ulvarna med hjälp av namnen = Det går inte att hitta ulvarna med hjälp av namnen. ?

Lika bra att ha med båda instanserna av detta iaf.