Dvärgarna är helt klart en grej i serien som jag tycker absolut bäst om!Jag gillade hela grejen med bordet. Den var fantastisk. Perfekt användande av dvärgars "Stonecunning".
Dvärgarna är helt klart en grej i serien som jag tycker absolut bäst om!Jag gillade hela grejen med bordet. Den var fantastisk. Perfekt användande av dvärgars "Stonecunning".
Kollade just på hans "Lack of love"-video igår och tycker den sammanfattar väl problemen med serienHär är en kille som resonerar runt en alternativ storyline för Rings of Power.
Jag tyckte det var rätt intressanta tankar. Vad tycker ni andra? Hade det upplägget passat er bättre eller sämre?
Ingen aning om vad det är för snubbe eller om hans lösning självklart skulle förbättra den. Men han sätter ju välartikulerat fingret på flera av seriens problem.Här är en kille som resonerar runt en alternativ storyline för Rings of Power.
Jag tyckte det var rätt intressanta tankar. Vad tycker ni andra? Hade det upplägget passat er bättre eller sämre?
Missade din fråga - tycker allt han föreslår är klara förbättringar. (Jag älskar den här typen av "Fixing it"-videon )Jag tyckte det var rätt intressanta tankar. Vad tycker ni andra? Hade det upplägget passat er bättre eller sämre?
Jag fick samma vibbar från hur de klippte mellan Halbrand och hur sydfolket svår sin trohet till Adar. Det kändes som att Halbrand pratade om något han själv hade upplevt.Jag vet inte om någon annan har varit inne på samma spår men skulle det inte kunna vara så att, även om vi får dem presenterade för oss på så vis, de olika delhistorierna inte utspelas samtidigt? Jag tänker specifikt på "Galadriel på Numenor"-delen och händelserna i Södern.
Det är så jag minns det. Men jag kan minnas fel. Slutet av första avsnittet tror jag. Får göra lite äkta research ikväll om ingen annan hinner före.(Sågs t ex meteoren av några av personerna i Sydlandet?)
Jag tyckte det var effektivt i första säsongen av The Witcher.Men att ha flera parallella spår, som går olika fort och utspelar sig i olika tid, med helt olika karaktärer ... fyller ju ingen funktion. Mer än att man vill berätta 4 berättelser samtidigt.
Man fick "Lost", fast i Middle Earth.Det här förklarar så mycket - seriens showrunners (som aldrig gjort något märkbart tididigare) rekommenderades av J. J. Abrams… och så är någon överraskad vad man fick?
Eller Star Trek. Eller Star Wars. Eller...Man fick "Lost", fast i Middle Earth.
Kollade nu: personer i alla trådar utom Galadriels ser kometen falla. Men eftersom det tydligt visas att den faller efter att hon rest i väg med skeppet så blir även hennes tråd inplacerad i tidslinjen. (Sen kan det ju vara olika kometer om man ska vara petig, men det känns väl vilseledande även för denna serie.) Vi kan för övrigt knyta ihop Galadriel-tråden med sydlandstråden på ytterligare ett sätt genom att budet om Gil-Galads "eviga fred" når alverna i tornet och att de därför får order om att ge sig av.Det är så jag minns det. Men jag kan minnas fel. Slutet av första avsnittet tror jag. Får göra lite äkta research ikväll om ingen annan hinner före.
Som en person med noll förkunskap håller jag faktiskt inte med. Det var hackigt och svårbegripligt och det var först mot slutet av säsongen som det började bli greppbart utan att läsa in sig på nätet. (Däremot funkade det ok ändå i Witcher eftersom det dels bara var en tråd, dels då den var ganska spännande i sig.)Jag tyckte det var effektivt i första säsongen av The Witcher.
Ja, den mannen har många haverier på sitt samvete. Hur kan kan få fler jobb i Hollywood, eller varför någon tar hans rekommendationer på allvar, fattar jag verkligen inte.Eller Star Trek. Eller Star Wars. Eller...
En serie som verkligen lyckats med detta med att blanda tidslinjer är första säsongen av West World. Att olika trådar kronologiskt låg årtionden från varandra och att det man trodde var olika personer i själva verket var samma men i olika åldrar var en av de bästa twistarna i alla fall jag stött på i dylika sammanhang.Som en person med noll förkunskap håller jag faktiskt inte med. Det var hackigt och svårbegripligt och det var först mot slutet av säsongen som det började bli greppbart utan att läsa in sig på nätet. (Däremot funkade det ok ändå i Witcher eftersom det dels bara var en tråd, dels då den var ganska spännande i sig.)