Nekromanti The time of the month

Alexander B

Veteran
Re: Manligt menstruationskomplex?

Resonemanget är faktiskt intressant.

För att förenkla resonemanget så använder jag mig utav karaktären Cairna som är ute på äventyr och precis har fått sin mens.

Som en historisk parentes kan ju nämnas att forna tiders klädedräkter ofta led en viss brist på underkläder, vilket försvårar användandet av mensskydd överhuvudtaget. Det sågs helt naturligt att kvinnor hade blodfläckar på kläderna en gång i månaden.

Må så vara att folk runt omkring accepterar att hon har fått mens när de ser blodfläckarna, med tanke på att Cairna är äventyrare kan ju även folk få för sig att det kommer från något sår eller helt enkelt en lätt blödning ur något sår eller näsblod eller vad som helst annars. Hursomhelst så när Cairna är ute och äventyrar så får hon sin mens. Kanske inga problem så, men skulle det inte i sig innebära att det skulle bli infekterat om man inte tvättar det eller håller rent?

Till slut får hon ju svamp som i sin tur kan leda till klåda och om man defentivit skiter i det hela utvecklas till sterilitet. Hur gör man då när man befinner sig i öknen och vattnet är knappt med flera dagars hård ritt till närmasta bosättning? Eller hur är det när de är nere i en dungeon? Blir det kris i hennes underliv så kommer hon vara ganska utsatt i strider och tillfällen hon verkligen måste koncentrera sig.

Det kan nog inte vara så att Cairna har stenhård koll på "att nu om exakt 2 dagar ska min mens hålla på i 7 dagar", eller?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
IOch

hur reagerar hon på det faktum att hon riskerar att kanske aldrig få barn? Förändras hennes prioriteringar? Nej jag är för detta faktum!

Ymir

Liten kantbaron
Infanteribränna, någon?

Någon infektionsrisk lär det inte vara, det är ju inget sår som sådant det rör sig om, men att en god intimhygien är viktig om man vill undvika skavsår och annat än mer otrevligt torde väl också manliga äventyrare vara medvetna om? Visst, för Cairna är det kanske ännu viktigare, men vad kan man göra om man gått ner sig ute i öknen? Det är bara att gilla läget, liksom, och där ute lär man ändå ha såpass mycket problem med svettningar, uttorkning, solsting, hunger och småsår att lite mens bara blir ytterligare ett besvär i mängden. Därmed inte sagt att det inte ger henne en jävligt god ursäkt att tycka lite extra synd om sig själv, men mycket till och från lär det inte göra i det läget.

Om man sedan är nyss nedkutad i en dungeon och mår ganska bra i övrigt är det givetvis en helt annan femma, och en irriterande sådan, men, återigen...när orcherna väl kommer kutande är det inte mycket annat att göra än att välja vad man prioriterar.

Men du har rätt i sak givetvis. Det går knappast att förneka att en svampinfektion i underlivet förmodligen är något av det sista en äventyrare, eller äventyrerska, behöver.

- Ymir, vars spelare är så urbotat militäriska att hygienen i fält tenderar att aldrig vara ett problem...