Ok, nu har jag som alla goda bybor borde göra gått igenom alla Reccas inlägg och plockat ut det jag funnit extra intressant.
Recca said:
Jag tror att om nattmord = förmåga så har ulvarna ingen information. Så det kan vara värt att dreva för information. Om det stämmer så kan det nämligen betyda att ulvarna utan information kommer se torsk ut när det kommer fram.
Det är spekulationer men sådana jag har starka indicier för. Vimsy skulle inte bara planterat informationen utan att ha tänkt till om det (till skillnad från Rickard.)
Det här säger mig att Ulvarna har information.
Recca said:
Det kan vara dumt att dreva på informationens vara eller icke vara i det här läget. Siffrorna är nog en mindre direkt farlig strategi att köra på. Men så har vi begränsad tid också.
Det här säger mig att ulvarna har information angående siffror som gör att det kan leda dom till powerroller.
KK said:
För övriga innebär Fas 2 att antal siffror i protokollet skall upp på bordet. Förutom det skall även den lägsta siffran upp på bordet (detta är då Fas 2:1).
Recca said:
Så, dags att outa din högsta siffra. Sen gärna xyas. Sen outar jag gärna min högsta siffra om byn tycker det.
KK said:
Du skall outa din lägsta siffra Recca. Fram med den nu så vi kommer vidare.
Det här säger mig att ulvarna har information angående folks högsta siffra som kan leda dom till powerroller.
Recca said:
Gissning: Inte alla av dessa nr 18 är gissningsvis ulv iaf. ( KK, Paxen, Basse, min kommentar) Det skulle va väldigt vågat av ulvarna att hamna på 18 båda två så max 1 verkligen.
Det ska va jävligt gutsy om två ulvar har samma slutsumma. Jag skulle gissa på att max 1 av dem är ulv. Det betyder att två av de på 18 troligtvis är gröna. Det är jättebra.
Det här är som jag påpekat tidigare mest förvirrat och antagligen inget att bry sig om alls nu när hon visade sig vara röd.
Recca said:
Men ja skitsamma. Ingen förstår mina teorier ändå förutom K.K. :/
Försöker bonda med KK, som hon tidigare och senare anklagat rätt hårt, dock utan att någonsin rösta på (tror jag har inte orkat kolla). Denna kombination tycker jag svärtar ner KK en del.
Recca said:
I min åsikt finns det inget Anth kan göra annat än att gå ut med sin info. Vi behöver ha nåt att arbeta med och han är på väg till galgen som det ser ut så vafan.
Vi måste ju hänga nån ikväll!
Det här säger mig att ulvarna helt säkert har nattmord, annars skulle det var sjukt kontraproduktivt för en ulv att försöka pressa igenom en utröstning när dom vet att det enda dom vinner på är för varje dag som går utan att någon röstas ut.
Och de här är de som Recca mer eller mindre allvarligt anklagat för att vara ulv eller velat rösta ut:
Brynolf, !Paxen, KK, xyas, Anth, KK, Korpa, Recca, LJSLarsson
Det vill säga alla utom mig och Basenanji.
Då så. Nu ska jag nog ta en titt på kvarvarande 17 kombinationer enligt VicXenlistan och se vem vi borde rösta ut också.