Björn den gode
Swashbuckler
Men... nu får du släppa sargen. Till och med anth lyckades låta bli att tjata på efter din förra attack, nu är det du som är obstinat och ingen annan, det här är överspelat.Konrad Konvalj said:Och visst kan man avläsa att anth har mer info och är sugen på att vi outar högsta siffran.
Men..jag avläser aldrig att han har en uberförmåga som ger oss både lägsta och högsta siffra. Speciellt inte när anth är fett inne på att hans förmåga funkar trots att ulvarna inte har några siffror.
Att du sen inte klarar av/låtsas inte klara av att läsa mellan raderna är väl egentligen ganska ointressant? Din teori skulle alltså vara att hela upplägget med anths siarförmåga skulle vara en ulvkonspiration tillsammans med mig, och att vi sen för att vinna stilpoäng lät mig gå ut med vilken förmåga anth hade? Jag börjar nästan tro att du är ulv, kanske tillsammans med anth och Recca....
För alltså, jag tycker det verkar uppenbart från Reccas inlägg att ulvarna har information som hjälper dom att identifera powerroller från personers högsta siffra. Varför skulle då en bybo-anth kunna syna personers högsta siffra? Det är inte helt omöjligt förstås för att få symmetri när byn fått information angående lägsta siffror och inte göra det uppenbart för byn vad som är bäst att avslöja.
Men om Konrad Konvalj ljuger då? Hans info är nämligen betydligt mer obskyr än !Paxens och Vicotniks, och har den nackdelen att den blir värdelös så fort någon inblandad ljugit, till skillnad från !Paxen och Vicotnik, och det skulle inte vara orimligt att ulvarna tjänar på att få reda på högsta och lägsta siffra (och då måste anths roll vara ulv) medans byn tjänar på totalsumman.
Nu tror jag inte att det här är det mest troliga alternativet, men om KK fortsätter måla in sig i ett hörn, fortsätter med att inte bidra med något konstruktivt utan istället leta efter gamla gräl och så vidare så tycker jag att detta är något vi bör överväga.