Re: Tjavva, ulv eller siare?
Med risk för att vara vrång vill jag påpeka att jag inte alls tycker att det varit spammigt. Vi har fått en outning, Recca har utvecklat sig lite, och hon borde rimligtvis vara grön.
Du undrar kanske varför hon borde vara grön Tjavva? Jo, jag kanske förde ett mer implicit resonemang ovan. Såhär: den ensamma rösten på mig är
jättekonstig. Reccas förklaring passar dock som hand i handske till den. Så länge ingen kommer och säger "Hey, jag röstade ju på Vimes!!" så talar hon ju sanning. Man kan ju tänka sig att Recca typ röstade på mig för att göra en plantering för den här lögnen, men det är jättelångsökt, och, har erfarenheten visat, inte alls så ulvar jobbar.
Sen: jag tänker bara outa min förmåga om det är nödvändigt. Hade t.ex. Recca stretat emot massor så hade jag nog erbjudit henne att jag skulle outa om hon outade och sådär. Men som det är nu finns det ingen poäng med att jag outar. Recca har f.ö. bekräftat att jag har en passiv förmåga.
---
Såhär ser min tolkning av alla deltagare ut ut:
Tyr (ulv?)
Anthvidos MC (ulv)
Cassius (bybo)
Nässe (bybo)
Spider Jerusalem (bybo)
!Paxen
Basenanji
Brynolf
Konrad Konvalj
Laowai
LJSLarsson
Lu-kaazh
Möller
Recca
Tjavva
Vimes
w176
xyas
Grönade här är folk som alltså har något (i.e. förmågor) som är direkt grönande för dem. Detta säger mig att två ulvar ska finnas i gruppen:
Basenanji, Konrad Konvalj, Laowai, LJSLarsson, Möller, xyas, w176.
Ska jag resonera därutifrån tycker jag nog att Larsson känns grön. Men å andra sidan är det kanske lätt att vara lekledare och organisera som ulv. Man behöver ju inte riktigt tänka och misstänka så mycket själv? Basenanji har haft en del fina inlägg som jag känt igen bybohet i, å andra sidan har han fått noll och intet gjort. Möller blir jag inte riktigt klok på, ibland verkar han väldigt engagerad och lite hård, men samtidigt har jag rätt svårt att sätta fingret på vad han gjort, och vilka åsikter han stått för. Laowai är ett blankt papper för mig. w176 var jätteduktig i R1, men verkar ha blivit inaktiv därefter, känns ändå inte som en ulv. xyas tycker jag känts som xyas brukar. KK är däremot spelets stora besvikelse.
Så. KK och Laowai kanske? Möller som bubblare.
KK said:
Jag vet ju redan nu vad Vimes kan tänka sig misstänka mig för. Misstankar som han redan tidigare lagt fram och de håller inte. Det är snack om att jag är kall och inte är tillräckligt engagerad.
Alltså KK. "Håller inte"? Det handlar inte om något som håller eller inte. Jag tycker du har varit slapp i det här spelet. Ingen glöd liksom. Du verkar inte tillräckligt villig att vinna det här åt byn. Det är svårt att diskutera det i termer av "håller"/"håller inte", det är inte ett sådant argument.
Basse, t.ex. Han har väl inte gjort någon nytta direkt i spelet. Men han verkar bry sig! Han verkar vara frustrerad. Han verkar tycka att det är svårt. Och, han är faktiskt en velare. Jag är en velare också. Det här är ett svårt och lätt överväldigande spel. Klart man velar!
Du spelar med en axelryckning. Det handlar inte om att du varit dålig eller så. Du har producerat en del bra grejer, och på intet sätt gjort bort dig. Men det är hela din hållning på något vis. När jag läser dina inlägg känns de som långa axelryckningar.
Jag skulle inte ha något emot att
du outade din förmåga*.
Röst: KK