Konrad Konvalj
Myrmidon
Jag kallsvettades lite när jag såg att Lu-kaazh var inne och rockade i R4. Det var lite där vi fick lägga i en extra spammväxel.
HA! Jag visste det! Jag ville rösta ut Basse när alla ville hänga Möller och har varit skeptisk mot Larsson sedan han tog rygg på mig!Konrad Konvalj said:Ulv LJSLarsson hade 2 rösterTjavva said:Ulven Basse hade tre röster...Übereil said:Av ren nyfikenhet: hur fick Lu-kaazh fyra röster? Jag räknade nämligen till noll röster på honom...
Übereil
Vi röstade ju så klart inte på mig..Brynolf said:Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf.Recca said:Japp. ^^
Fraktion: Skurk
Namn: Alpha One
Liv: 1
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Rykte: Ingen spelare har samma förmåga som någon annan.
Vico said:Fraktion: Hjälte
Namn: Donatello
Alias: Mung
Förmåga: Immun mot förmågor. (Passiv)
Rykte: Det finns en roll som har ett egen intresse.
Hjältar:: Basenanji, LJSLarsson & Arvidos MC
Ni får prata med varandra över valfritt medium.
Varje runda ska ni skicka in ett namn på den ni vill nattmörda.
Bybo tippar jag på.Tjavva said:Var tyr ulv eller bybo?
Jag hade kommit på, innan spelstart, att om jag blev varulv så skulle jag smula miller från spelets första början. Det var alltså inte efterkonstruerat - som Vimes trodde - med Dark Knight Returns av Frank Miller. Det var egentligen tänkt som en sista nödlösning om röster började hamna på mig:Brynolf said:Stor pung, Larsson. Fan att outa miller sådär, så gör man bara inteLJSLarsson said:Jag ser det som en "kreativ" lösning. ;-)Konrad Konvalj said:Vi är inte stolta över att ha spamma oss till segern heller, men som sagt.Vicotnik said:Måste framför allt be om ursäkt för att jag lyckades fucka upp spelet. Genom att råka posta w176 och loawai's fullständiga roller. Det hela vart en ful lösning som jag inte är stolt över.
En vinst är en vinst och hur den kom till hör ju inte hit
Bra DTF spelande Recca!Recca said:När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf.Recca said:Japp. ^^
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.
På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
Matte.Brynolf said:Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
Inte undra på att du var arg när jag ville ha ut dig.Recca said:När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf.Recca said:Japp. ^^
Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.
På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
Ja, här hade ju antingen jag eller Brynolf rykt om det hade kommit ut.Vicotnik said:Tyrs roll
Namn: HiTech
Förmåga: Miller, siare ser dig som Hjälte. (Passiv)
Rykte: Stockman är inte att lita på.
Jo, jag räknade ju inte med att du var ulv. Hehe. Men det var ju ändå jag, Xyas och Vimes som röstade på KK? Eller? Nåja, fett kul spel i alla fall. Synd med de inaktiva bara. Ni får vara med dubbelt så hårt nästa gång =DLJSLarsson said:Matte.Brynolf said:Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
Vi ulvar väntade tills rösterna var splittade mellan Konrad / Basse, sen började vi spamma. Jag hade en extraröst (som jag inte berättat om), så vi fick lätt majoritet när vi valde ett mål.