Nekromanti Torka aldrig tårar utan handskar + Simon

Simon

Swashbuckler
Re: Torka aldrig tårar utan handskar

chrull said:
Bosse said:
Sen är det ju ganska roligt att tredje förslaget som dyker upp om man Googlar Simons namn är "Simon J Berger flickvän". Damernas favorit!
Tredje? Det brukade vara alternativ två!
Chrullis håller koll åt mig!

Simon

Swashbuckler

w176 said:
Herregud som jag gråterjust nu och som jag gråtigt mig genom serien.

Jag var ju på Just A Little Lovin i sommras, och spenderade en vecka med att lajva Aids och den här tidsperioden, samtidigt som jag var så sjuk (medicinbiverkningar inget allvarligt) att jag spenderade veckan med frossa och svårt svårt illamående. Det var en så nära upplevelse.

Nu har jag tagit mig genom tre timmar tvserie med tacksamhet. Gråtigt en masssa, men upplevt den där böandingen av rädslan för döden, sorg, kärlek, vänskap och lust.

Fruktansvärt bra.
Fint att höra att det slog an såpass hos dig! :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

Simon said:
w176 said:
Herregud som jag gråterjust nu och som jag gråtigt mig genom serien.

Jag var ju på Just A Little Lovin i sommras, och spenderade en vecka med att lajva Aids och den här tidsperioden, samtidigt som jag var så sjuk (medicinbiverkningar inget allvarligt) att jag spenderade veckan med frossa och svårt svårt illamående. Det var en så nära upplevelse.

Nu har jag tagit mig genom tre timmar tvserie med tacksamhet. Gråtigt en masssa, men upplevt den där böandingen av rädslan för döden, sorg, kärlek, vänskap och lust.

Fruktansvärt bra.
Fint att höra att det slog an såpass hos dig! :gremsmile:
Nuuu vet jag vem du är, Simon. Shit va häftigt. :gremsmile:

Du gör en jättebra roll. Vet att jag upprepar vad alla andra redan sagt, men jag är faktiskt jätteimponerad. Oh förresten så tycker jag att bilden du har här på forumet inte riktigt gör dig rättvisa. Du ser inte ut som samma Simon som i serien. <.<

Cybot

Mest spelbar

Recca said:
Du ser inte ut som samma Simon som i serien. <.<
Kanske en fördel som skådis. I Europeisk teatertradition ska du vara sådär fulsnygg att du kan sminkas till vem som helst. Är du hollywoodsnygg så kan du helt enkelt inte nega-sminkas tillräckligt.

Cissi

Up to no good.

Recca said:
Oh förresten så tycker jag att bilden du har här på forumet inte riktigt gör dig rättvisa. Du ser inte ut som samma Simon som i serien. <.<
Jag tycker han är himla fin. Även om jag halva första avsnittet tänkte: "Varför är han bekant och varför har Mikael Persbrandt dubbat honom?"
(Förlåt Simon... :gremblush:)

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Recca said:
Oh förresten så tycker jag att bilden du har här på forumet inte riktigt gör dig rättvisa. Du ser inte ut som samma Simon som i serien. <.<
Jag tycker han är himla fin. Även om jag halva första avsnittet tänkte: "Varför är han bekant och varför har Mikael Persbrandt dubbat honom?"
(Förlåt Simon... :gremblush:)
Han är snygg på båda bilderna, tycker jag.

Men jag tycker det ser ut som två olika personer om man gör en simon berger sökning på google och jämför med bilden här på wrnu.

Ymir

Liten kantbaron

Nu har jag också sett böset, courtesy of...mindre legala kanaler (försök själva få SVT Play att funka i Kina...)

Jag var särskilt imponerad av hur de genom det okronologiska formatet fick det långa perspektivet att funka trots tv-seriens kompakta format á tre timmar; SVT har tidigare ofta failat episkt här (tex Äkta Människor, vars upplösning var...episkt skitdålig). Tyvärr handlar ju serien bara om män och jag connectar som kanske bekant mest med kvinnliga karaktärer, så den slet inte i mina hjärtsträngar så mycket, och det bidde inga tårar. That being said så är det en historia som förtjänade att berättas, och till Jonas Gardells credit har han bevisat att han kan göra bra stårys om kvinnor också (ångestkavalkaden som är 'Jenny'...). Benjamin och Paul sken mer än Rasmus kunde jag känna, kanske för att koncepten var starkare; hämmad Jehovas Vittne-bög och flamboyant ärkebög, respektive.

Allt med Paul ägde ofc, men min favoritscen var grejen när en åldrad snubbe i Värmland bjuder dit Benjamin, och Benjamin sen åker hem, och det visar sig att snubben har dukat upp ett bord för två, och vemodigt dukar av det. Det var...lite hjärtskärande. Pauls sista scen, "Jag ville bara fira lite jul" var också grymt bra (edit: kanske allra bäst nu när jag tänker efter).

Also, Pauls juldekorationer...omfg awesome.

solvebring

Superhero
Re: Dokumentär-tips! På TV nu ...

Tänkte bara säga att jag just nu sitter och glor på Smittad – en dokumentär om aids på SVT1. Går ju att se om på SVT-Play och så där. ... Visar just det som Torka aldrig tårar handlar om; samma tid, samma människor, samma historien. Det var detta Gardell skrev om. ... Intressant, mycket sjukdomshistoria och så som ger en annan i modern tid ett annat perspektiv. Väldigt bra komplement till Torka aldrig tårar, inte minst.

Bornmo

Warrior

Hur bra det hela, och Simon, nu var, och det var riktigt bra, så sitter jag nu och tittar på hur han gestaltar en rollperson i senaste Johan Falk.
Bra det också, men en helt annan upplevelse. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Re: Simon i Go'kväll!

Ni missade väl inte Simon i dagens Go'kväll? ... Från ca 04:15.

Som tur var föll sig sammanträffandet in i allt barnstök och jag fick chansen att se typ halva intervjun och ska senare komplettera den via SVT Play. Om Torka aldrig tårar, gamla och nya jobb, m.m.

Bra intervju, spännande! :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Jag tror att det bara är en tidsfråga innan han är ett av sveriges toppnamn internationellt. Talangen finns i alla fall!

Och vi kände honom innan han blev känd. Han var ju så trevlig. Så synd att han blev som han blev... :gremwink:

solvebring

Superhero
Re: Simon i söndagsbilagan

solvebring said:
Nu dyker "våran" Simon upp i söndagsbilagan också! =)

/solvebring som stulit nyheten från Magnus Edlund på FB.
Bra intervju som sannerligen var underhållande och intressant läsning. Dessutom har Simon urfina boots på sig. :gremsmile:

/solvebring som även genom Youtube kan notera att Simon blivit "kändare" nu. Förut fanns t.ex. inte Istället för abrakadabra där (... som jag letat!), men nu gör den det – plus en massa annat. :gremsmile: