Nekromanti Trobergs dogma-utmaning

Genesis

Ni dés ni maître
Frimärke! Vilken bra idé! [ANT]

Då kan man lätt posta det till sina kompisar

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Svar

jag ber så mycket om ursäkt för avsaknaden av förståelse men är det meningen att allla spelare ska göra var sin huvudperson eller ska dom spela reserver som tar över kroppen hela tiden.
En av spelarna spelar protagonisten och har kontroll över rollernas gemensamma kropp (i alla fall när spelet börjar). Alla andra spelare är reserver, som i början av spelet bara existerar som röster i protagonistens huvud. De kan alltså inte påverka verkligheten annat än genom att föreslå för protagonisten vad han ska göra och hoppas att han går med på det. Förhållandena ändras förhoppningsvis under spelets gång.

/tobias

Insignia

Swashbuckler
Licens

"GPL-licens suger, då vågar man ju knappt ta i grejjerna.. BSD-licens är trevligare i så fall."

Använd BSD, då. Troberg har redan sänkt licenskravet till en rekommendation, även om det inte framgår i originalinlägget.

Insignia

Swashbuckler
Re: Frimärke! Vilken bra idé! [ANT]

"Då kan man lätt posta det till sina kompisar"

Om man ändå ska posta reglerna så kan de väl lika gärna stå i ett brev :gremwink:

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Frimärke! Vilken bra idé!

Mycket enklare om det står på ett frimärke. Bara skriv adressen på baksidan och posta.

Undrar om det skulle funka, förresten? Ska ta och prova det nån gång...

Krille

Super Moderator
Mitt bidrag

Det är ju klart att Rävsvans Förlag måste ställa upp!

Murder, We Wrote beta 1

Planerad utveckling inför den slutliga versionen: Layout som dubbelsidig A4 som viks till fyrasidigt A5-häfte (borde vara tillåtet). En framsida.

Sen får vi se om jag ska knåpa samman Emmerdale: The eternal till tävlingen också. :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Mitt bidrag

Planerad utveckling inför den slutliga versionen: Layout som dubbelsidig A4 som viks till fyrasidigt A5-häfte (borde vara tillåtet).
Självklart, jag tror till och med jag nämnde det någonstans. Det är arean som begränsar (bortsett från att enkelsidig A3 inte är tillåten då det i vissa sammanhang förekommer skrivare som inte klarar A3).

Sen får vi se om jag ska knåpa samman Emmerdale: The eternal till tävlingen också.
Det hoppas jag! Fler bidrag är kul! Framför allt tycker jag det är kul att folk tagit ut svängarna mer och gjort spel som är lite udda och som man kanske inte skulle bemödat sig att göra i "stor modell"!

Skuggvarg

Hero
Utmaningen antagen!

Vargen har återvänt!

Darra, troberg! Av skräck eller skratt bestämmer du själv.

/Skuggvarg - sätter sig och gör ett spel som följer trobergs riktlinjer

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag hade också tänkt att kasta mig in i din lilla utmaning om jag nu får tid över. Räkna dock inte med särskilt hårt motstånd från lilla mig. :gremsmile:

Illern

koppariller
Arrrgh, jag upptäckte ju detta alldeles för sent men ingen modig legionär kan stå emot en utmaning. Vi får se om jag hinner få till något för tiden har väl utökats..?

Troberg

Sinister eater
Arrrgh, jag upptäckte ju detta alldeles för sent men ingen modig legionär kan stå emot en utmaning. Vi får se om jag hinner få till något för tiden har väl utökats..?
Det finns en tråd en bit upp med aktuellt slutdatum och några klargöranden till reglerna. Du har gott om tid på dig!