En av spelarna spelar protagonisten och har kontroll över rollernas gemensamma kropp (i alla fall när spelet börjar). Alla andra spelare är reserver, som i början av spelet bara existerar som röster i protagonistens huvud. De kan alltså inte påverka verkligheten annat än genom att föreslå för protagonisten vad han ska göra och hoppas att han går med på det. Förhållandena ändras förhoppningsvis under spelets gång.jag ber så mycket om ursäkt för avsaknaden av förståelse men är det meningen att allla spelare ska göra var sin huvudperson eller ska dom spela reserver som tar över kroppen hela tiden.
Självklart, jag tror till och med jag nämnde det någonstans. Det är arean som begränsar (bortsett från att enkelsidig A3 inte är tillåten då det i vissa sammanhang förekommer skrivare som inte klarar A3).Planerad utveckling inför den slutliga versionen: Layout som dubbelsidig A4 som viks till fyrasidigt A5-häfte (borde vara tillåtet).
Det hoppas jag! Fler bidrag är kul! Framför allt tycker jag det är kul att folk tagit ut svängarna mer och gjort spel som är lite udda och som man kanske inte skulle bemödat sig att göra i "stor modell"!Sen får vi se om jag ska knåpa samman Emmerdale: The eternal till tävlingen också.
Det finns en tråd en bit upp med aktuellt slutdatum och några klargöranden till reglerna. Du har gott om tid på dig!Arrrgh, jag upptäckte ju detta alldeles för sent men ingen modig legionär kan stå emot en utmaning. Vi får se om jag hinner få till något för tiden har väl utökats..?