one question...
"Vad händer egentligen med någon som dör i helvetet? Blir själen utplånad? Dyker han bara upp i helvetet igen? Vad?"
Hmm, det är en rätt bra fråga... Jag vill att spelarna skall göra nya rollpersoner iaf, men jag ska hitta på någon smart lösning för att göra det hela trovärdigt. (Förmodligen så kommer det finnas någon sorts "devachan" (=ett vänteplan) där själen stannar när den inte kan manifestera sig någon annan stans.
"Annars verkar spelet skitroligt, även om rollpersonerna inte verkar ha stora interaktionsmöjligheter under tidslooparna."
Åh, jag rådiggar tidslooparna själv. Det är skitklurigt att man lämnar en massa kopior efter sig, hela tiden. (Jag snodde det konceptet från ett gratisspel till playstation som följde med i någon tidning. Man var en snigel som skulle springa runt och samla mynt, och när tiden tog slut så började klockan om från början igen och man hade en kopia efter sig som gjorde exakt det man själv gjorde alldeles nyss. (Till slut blev det många kopior efter en) Man dog om man krockade med någon av ens kopior. Prylen var att för att öppna en dörr kanske man var tvungen att stå på en knapp någonstans, och då gällde det alltså att ställa sig där och vänta ett tag. När klockan började om så kom det en kopia efter en (som man fick hoppa över) och sen, när han ställde sig på knappen, så kunde man själv passera genom dörren.)
Det kan säkert bli liknande roligheter i det här rollspelet. På vägen TILL ditt mål måste du tänka på att du senare kanske måste ta samma väg tillbaka. Hur skall du göra för att förhindra att kopian på ditt NUVARANDE jag inte ser ditt KOMMANDE jag? Man kan prova alla möjliga sorters finurliga tricks. Till exempel stå i en korridor och ropa "nu kan du passera!" och sedan låsa in sig på toaletten i tio minuter med ögonbindel och freestyle på högsta volym. När man sedan ska gå tillbaka samma väg så kan man vänta tills man hör ens kopia ropa "nu kan du passera!" och sedan gå förbi toaletten där han sitter utan att han får reda på något.
Osv. Och tänk bara på alla roliga sätt man kan döda ens medspelare på...
/Rising