Nekromanti Trobergs dogma-utmaning

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: GPL-kravet

till skillnad från OGL som bara är ett klassiskt "se bra ut trots att vi är profithungriga blodsugare"-trick
Nej, OGL är till för verkligheten och GPL för de som föredrar att stoppa huvudet ner i sanden... eller något annat mörkt ställe :gremgrin:

/Mikael

Snow

Swashbuckler
Mitt bidrag: sorgens tid

Här kommer mitt bidrag, V0.1.
Troligtvis kommer endast lite korrläsning att tillkomma.
Rollformulär behövs inte, skriv på vanligt papper bara.

Ezzy

Warrior
tummen up. :C) låter väldigt roligt, har redan skrivit klart regelkärnan som nu ska testas och fixas lite grann, hela alltet tar bara upp en halv A4 i 7pt. världen är bara påtänkt, men har redan en liten intro text skriven.
jag kommer behöva hjälp med att göra om det till PDF.
GPL kravet kan du glömma, jag kör på PublicDomain som jag brukar.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Innebär "ett styck" att man enbart får använda en tärning till alla slag, eller att man kan göra till exempel slag på 3T8, bara man konsekvent använder T8?

TomasHVM

Swordsman
Re: Forenklede krav!

Troberg skrev:
Jag har lyckats beskriva en modulär, mikrokontrollerbaserad styrenhet ner på signalnivå och timing på en sida...

En gang skrev jeg en veldig liten bokstav.

Den var veldig, veldig, veldig liten!

Nemlig!

:gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
om tärning

En styck tärning, sedan kanske man kan slå den flera gånger. Tanken är att man ska kunna spela med bara ett papper och en tärning.

Så det är just att det ska vara en tärning som är grejen? Man kan alltså använda sig av en T8 men nyttja den som både T8, T4 och T2? Eller "fuskar" man då?

(Nu gjorde jag ett litet inhopp på "kreativa forumet". Får se om jag stannar och lyckas prestera något också. :gremsmile: )

Genesis

Ni dés ni maître
Håller med

Jag tror att rollspelen blir bättre såhär. Man skulle nog kunna få in dem på en A5, men med lite extra utrymma kan man göra dem bättre. Dessutom är det väl inget som hindrar att man gör ett rollspel på A5 ändå?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Mitt bidrag: Skymningsläge

Hallå, här kommer mitt bidrag - Skymningsläge. Det enda som saknas är rollformulären. Är det någon som har måtten på A6? Kom gärna med kommentarer på spelet.

/Vitulv

Storuggla

Champion
Re: Mitt bidrag: Skymningsläge

Hmm. Om man spelar terrorist, måste man ha skägg då? Och måste man vara snaggad om man spelar antiterrorist?

Storuggla, som faktiskt skulle kunna tänka sig spela vilket som

Insignia

Swashbuckler
A6

"Är det någon som har måtten på A6?"

A6 är en fjärdedels A4. Alltså ungefär 10,5 * 14,8 cm.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Hmm. Om man spelar terrorist, måste man ha skägg då? Och måste man vara snaggad om man spelar antiterrorist?
Öhh, jag antar att du vill sagt att jag skulle ha skapat spelet på förutfattade meningar och klyschor? Är det något speciellt du tänker på?

Storuggla, som faktiskt skulle kunna tänka sig spela vilket som
Kul, betyder det att du tyckte att spelet verkar intressant?

Storuggla

Champion

"Öhh, jag antar att du vill sagt att jag skulle ha skapat spelet på förutfattade meningar och klyschor? Är det något speciellt du tänker på?"

Nä. Jag ville bara säga att jag gillade det men kunde inte komma på hur. :gremsmile:

"Kul, betyder det att du tyckte att spelet verkar intressant?"

Rätt.

Storuggla, hej baberiba

L337

Warrior
Mitt bidrag: Hjälten Gegg

Jag vet inte vad GPL är så jag gjorde bara ett rollspel efter reglerna som var för tävlingen. Spelet är i RTF-format då jag inte kan spara det som pdf, då jag inte något sådant program.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Mitt bidrag: Hjälten Gegg

Okej, för det första: vad fyller kartan för funktion? Inga namn eller något liknande, så det finns inte mycket man kan ha den till. För det andra: jag fattar inte riktigt spelvärlden/konceptet. Är det tänkt att man ska springa runt och kasta ärtsoppa på folk runtomkring en för att få erfarenhet och bli bättre på att kasta ärtsoppa? Låter som ett ganska långtråkigt koncept, tycker jag…

Genesis

Ni dés ni maître

“För in resultaten I de fyra fälten för GE på rollformuläret. Grundegenskaperna är Fysik [FYS], Intelligens [INT] och Psyke [PSY].”

Fyra fält, tre GE. What gives?

Tycker för övrigt att det verkar lovande. Ska läsa igenom resten snart.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Mitt bidrag...

...är inte helt och hållet klart än. Dock har jag fixat ett rollformulär. Jag har vissa planer på att utveckla en baksida också, behövs det?

Genesis

Ni dés ni maître
Väldigt vad alla visar upp sina bidrag...

Jag vet inte om jag ska posta mitt bidrag förrän det är dags att lämna in. Visserligen vill man väl ha lite instant feedback, men jag tror att jag vill hålla mitt hemligt än så länge.

Allt jag säger är att hela rollspelet är fullt av Franska termer och utspelar sig i Frankrike, men har ett Tyskt namn. Varför? Jag har ingen aning…

Och vad hade du tänkt att vi skulle få ut av att se dina rollformulär? De ser jättefina ut, men jag kan nog inte ge några kommentarerutan att ha läst rollspelet…

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Väldigt vad alla visar upp sina bidrag...

Dels var det för att ni skulle få ett hum om regelsystemet (inte så stort, som ni kanske förstår), dels för att se om ni tyckte det var OK med det enkla upplägget, eller om ni vill ha mer detaljer.

qazrew

Veteran

kanske lite liten stil på texten?
i övrigt så ser det fint ut.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Hah, enkelt!

Är man tvungen att skriva in någon liten fotnot om det i dokumentet om man vill att ens rollspel ska vara GPL? Eller räcker det med att säga det i inlägget där man lägger upp det?