Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, inlämningsdags

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
(BIDRAG) Vintervaka

Får man poäng för att man är först?

Kort beskrivning:

I mörkret vakade trollen och dvärgarna
Vakade över vinterns återtåg
Vakade över människans undergång
Vakade med spjut
Bakom drakens vingslag

I ljuset vakade människan
Vakade över runors makt
Vakade över hjältars födsel
Vakade med spjut
Bakom bronslädda portar

Vintervaka är ett fantasyrollspel i dogmaformat som utspelar sig i en karg värld där bergen står som vakande monument över den hårda kamp för överlevnad som dagligen förs av en ännu famlande människostam. Nordlanden är den värld där sagan utspelar sig och folket som lever där har nått en nivå i utvecklingen som kan jämföras med vår egen, för tolvhundra år sedan.

/Vulf

[color:\\"red\\"] edit: eh, ändrade ämnesraden [/color]

Radagast

Swordsman
Re: (BIDRAG) Vintervaka

"Får man poäng för att man är först?"

I så fall borde du få avdrag för att du har 5 rollformulär (och inte 4 som det står reglerna) :gremwink:

// Radagast

Vitulv

Troberg! Kom hit och döm av!

Jag tolkade det som att rollformulären fick vara max en A6. Det kan väl knappast göra något att de är mindre? På samma sätt som man inte måste utnyttja hela sin A4 till spelet? Om det ryms på en halv A4 så kan det väl knappast vara en nackdel?

Men om det är så att Troberg tillrättavisar mig ang. rollformulären så gör jag givetvis om dem.

/Vulf

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Troberg! Kom hit och döm av!

Tja, här stod innan något mindre lämpligt. Jag har bett Vitulv om ursäkt, och tar med mig inför framtiden att folk inte ser ens ansiktsuttryck när man postar i textforum. Emoticons är bra saker.

Vitulv

Lägg av nu [ANT]

Hur fan vore det om du skrev en kommentar till spelet istället för att påpeka saker som redan har skrivits. Troberg får dömma av i regelfrågan och kommentarer från dig är överflödiga.

/Vulf

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Alltså...

...vad är det med er? Låt bidragen ramla in, låt troberg ta de beslut han anser vara nödvändiga, och ligg för fan lågt med att anklaga folk för fusk.

En sådan anklagelse är en allvarlig förolämpning mot Vitulv. Så antingen visar du att du har bevis för att Vitulv fuskat (vilket jag vet att du inte har), eller så anser jag att du ska be om ursäkt.

M.

Morgoth

Swashbuckler
Låt inte det här urarta..

..okej, moderatorer? Jag är säker på att Wilper inte menade det särskilt allvarligt, så lägg ner det hårda språket. Det här ska vara en lycklig, kreativ sammankomst! :gremgrin:

Vitulv

Re: Låt inte det här urarta..

Tja, själv skulle jag helst se att alla inlägg nedanför mitt eget i den här deltråden togs bort. Det var inte direkt det mottagande jag önskade och det lockar ju knappast till att folk skall läsa mitt bidrag.

/Vulf

Morgoth

Swashbuckler
(BIDRAG) Protektoratets Barn

Jag använder de första orden ur spelet som introtext:

Det här är ett spel om onda barn. Ett spel om fruktansvärda, onda barn, som drivna av omständigheterna tvingas vända sig mot varandra och kämpa inbördes om status, makt och respekt. Det här är ett spel om ett samhälle av barn någonstans i Sibirien. Det här är sagan om unga, oskuldsfulla sinnen som blir hårdnackade och syndiga. Det här är sagan om ensamhet, förtvivlan och ilska och oförmågan att hantera dessa element. Det här är sagan om att välja sina förebilder helt själv, och vilka konsekvenser detta val får.

Som ombud i Protektoratet är rollpersonernas uppgift att hålla ordningen på den plats där ingen vuxen sätter sin fot. Det är ett farligt jobb, som kräver mod, list och auktoritet. Har du aldrig dödat? Nå, det är en första gång för allting. Som ombud är det du mot de 100 000 barn som bor i protektoratet. Det är du som måste se till att de inte ballar ur totalt, det är ditt jobb att hålla dem i schack. Om fyra år är du fri att gå, efter fyra år i tjänst som ombud kan du äntligen lämna det ställe som har varit ditt fängelse sedan du var liten.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag tycker inläggen ska tas bort

Men, att anklaga någon för fusk ÄR allvarligt. Punkt. Slut.

Om det var ett skämt var det ett jävligt dåligt, lågt och taskigt skämt.

Smaklöst.

M.

Morgoth

Swashbuckler
Ditt bidrag ser skitsnyggt ut

Det var inte direkt det mottagande jag önskade

Var det här ett bättre mottagande? Jag har inte fördjupat mig i brödtexten än, men det är ett vackert spel iallafall, får mig att önska att jag hade satsat mer på layout.

Jag har hört att Yrkoon ska ha ett riktigt snyggt bidrag på gång också, men en sak är säker: jag kommer inte att vinna Bästa Layout (eller vad priset heter).

Mogz - skönt att ha dogmaarbetet bakom sig iallafall

Morgoth

Swashbuckler
Diskussion i tråden är väl okej...

...eller? :gremooo:
Nog snackat om det här nu, jag förelsar att vi inväntar trobergs dom om formulären (även om jag inte inser faran med att överminimalisera en dogmaform som går ut på minimalisering).

Edit: Oj, du ändrade ditt inlägg... men jag hade nog svarat ungefär lika dant ändå.

Troberg

Sinister eater
Domslut

I så fall borde du få avdrag för att du har 5 rollformulär (och inte 4 som det står reglerna)
Fyra är minimikrav, inte maxgräns. Det fanns bidrag förra året som hade fler (om jag minns rätt). Det är alltså tillåtet. Lev med det.

Troberg

Sinister eater
Fi dong!

Damn, komma och fuska så uppenbart genom att bryta mot rollformulärsregeln!
I fortsättningen, om någon vill anklaga någon för fusk, ta det direkt med mig istället för att hänga ut någon offentligt.

Jag vill dessutom att vi undviker ordet fusk, speciellt i fall som detta där det uppenbart inte hade varit ett medvetet försök till fusk utan bara en tolkning av reglerna, även om tolkningen varit fel (vilket den alltås inte var).

Now, let's all get along and have fun.

Vitulv

Tack[NT]

det verkar som att din server är nere förresten

/Vulf

kalcidis

Hero
(BIDRAG) Power Puff Pinglorna Rollspelet

När problem uppstår i staden Townsville, ljuder larmet och Blomman, Bubblan, Buttran och det segrande lejonet rycker ut! Deras beskyddare, professor Utonium, håller ett vakande öga på dem när de tar upp kampen mot de ondskefulla uslingarna som försöker ta över Townsville (och ibland till och med världen. Jajjamensan!).

De tre modiga tjejerna och den etiopiske kejsaren gör sitt yttersta för att rädda världen innan läggdags!

Spelet finns att hämta på den eminenta adressen:
http://tubgirl.mine.nu/kalcidis/pinglorrollspelet.pdf

Ladda ner och avnjut.

Kärlek och vägledning

EchonCique

Hero
(BIDRAG) Jagad

Jagad. Ett dogmaspel skapat av David Hagman (Yyrkoon).

De mest erfarna av de Jagade har med tidens obarmhärtiga fortgång vant sig vid att försörja sina fysiska behov från de offer som de själva mördat på sin väg genom sina uppdrag. Producenternas sadomasochistiska sinne har således skapat kannibalism. Måhända ingen större kontrast moralmässigt gentemot den nya tiden där vinstmaximering är allt och intet. Humanism och social omsorg är blott ljuva minnen från en gången tid. De Jagade har alla tagit ställning till samma fråga, hur lyder ditt svar?
Är du beredd att slåss för din frihet?

Ladda ned Jagad.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: (BIDRAG) Power Puff Pinglorna Rollspelet

Lysande, förstås

Men jag tycker verkligen att Han borde ha fått vara med.

Inte Han, alltså, utan Han: