Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, inlämningsdags

Troberg

Sinister eater
Re: Hjälp

Är det ett måste att ha formulär
(är nämligen inte så skicklig som vissa)
Om de behövs för att spela spelet, ja. Bry dig inte om utseendet, dogma är ghetto och det får se ut därefter.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Snyggt! [ANT]

Wow! Jag är imponerad! Det känns otroligt proffsigt!

/Vulf

Morgoth

Swashbuckler
Oh wow, ammagad, etc...

...Haile Selassie? Vad rökte du när du skrev det här?
Men det är gryyyymt bra, även om reglerna är så ultra lite att jag förmodligen hade struntat i dem om jag hade spelat spelet, höhö..

Pax för Buttran!

Mogz

alovesupreme

Veteran
Haile Selassie-pinglan

Vad rökte du när du skrev det här?
Ras Judah Esketer Tafari Levy I behöver inte röka saker för att spotta ur sig skrifter ur kebra nagast. Jag är en inkarnation av det segrande lejonet, nah forget. Men främsta anledningen att Selassie var med var för att jag spelade Prince Allah i bakgrunden.

Pax för Buttran!
Naah, you didn't. Chrull har redan lagt ett par fingrar på henne.

Dimfrost

Special Circumstances

I så fall antar jag att "behövs för att spela spelet" tolkas ganska fritt. I mitt tycke klarar man sig alltid med en papperslappp, och jag hade inte med några formulär till Fabeljazz. Har det här ändrats?

/Dimfrost, för lat för att kolsyras... äh, göra formulär alltså.

Jade

Warrior
(BIDRAG) Savann

Ur Introduktionen;

Vilddjuren är stora, de är magnifika, och de kan vara livsfarliga. Regnen kommer endast periodvis och torkan är det enda man kan vara säker på. Stamfolken härskar, och de strider ständigt inbördes om herraväldet. En viktig faktor i detta maktspel är stamkrigarna, välsignade med djurandarnas gunst och speciella egenskaper. En av dessa stamkrigare är du, så välkommen hit, till Savannen.

Om Savann;

I Savann antar man rollen som en stamkrigare välsignad av olika djurandar. Dessa djurandar skänker krigaren egenskaper, fördelar och nackdelar, utöver det vanliga. Skådeplatsen är en vidsträckt gräs- och buskstäpp, känd endast som Savannen, där mänskliga stamfolk samsas om levnadsytan med typiskt afrikanska vilddjur. Men här lever också demoner, andar av alla de slag och djuräldre. Kort sagt är Savann ett halvmysigt rollspel från en pseudo-afrikansk savann någonstans, någon gång.

Dimfrost

Special Circumstances
(BIDRAG) Höst

Höst är rollspel i ett drömskt europeiskt sjuttonhundratal, ett år efter Älvalandets invasion. Alla myter har blivit sanna, det är en värld som doftar trolldom och äventyr. Upplev hisnande dramatik och magiska sagor i en värld som nästan kunde varit vår, bland lismande hovfolk, stolta troll, avfälliga alver, dolska konspiratörer, mörka magiker, djärva upptäcktsresanden, duellmästare, rövare, smugglare, drakar, småfolk, filosofer, revolutionärer och kolonister!

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
(BIDRAG) Vicatrion 5430

Stig ombord på det gamla antigravitationsskeppet Vicatrion! Året är 5430, platsen är kontinenten som en gång benämndes Sydamerika, och äventyret har knappt hunnit börja. Det var nu länge sedan civilisationen föll, och mot en bakgrund av annalkande istid och främmande invasioner sker en kamp för överlevnad, med hopp om återuppbyggnad och en ny tids gryning hägrande någonstans bortom horisonten.

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater

I så fall antar jag att "behövs för att spela spelet" tolkas ganska fritt. I mitt tycke klarar man sig alltid med en papperslappp, och jag hade inte med några formulär till Fabeljazz. Har det här ändrats?
Tja, tolka det som om att om spelet kräver något som finns på formuläret för att funka och som inte blir begripligt om man inte har ett exempelformulär.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
(BIDRAG) Olympus

Gudarna har samlats runt sitt spelbord för att följa en ensam hjälte som kämpar sig fram genom ödemarken. I hans väg står hemska vidunder, våldsam natur och mytiska hemligheter som måste övervinnas innan han slutligen kan nå sitt mål. För att övervinna farorna räcker det inte med tur och skicklighet; han måste dessutom ha gudarna på sin sida, och gudar är nyckfulla väsen.
Olympus är ett rollspel avsett för en spelare, som tar rollen som en klassisk hjälte, som de i de grekiska gudasagorna, och två eller fler spelledare, som spelar de gudar som styr över hjältens värld.

Eftersom pdf:n blev lite för stor gör jag en länk till spelet istället för att bifoga det:
Länk till Olympus

/tobias

L337

Warrior
Kan man lämna in formulär och själva spelet som separata filer (om man lämnar in på forumet alltså). Fien är för stor för att kunna laddas upp som formulär och spel (zipfil).

Troberg

Sinister eater
Kan man lämna in formulär och själva spelet som separata filer (om man lämnar in på forumet alltså). Fien är för stor för att kunna laddas upp som formulär och spel (zipfil).
Visst, bara allt finns med. Det skadar dock inte om ni försöker hålla filstorleken nere, kompendiet blir så förbenat tungt att ladda ner annars.

Nightowl

Champion
(BIDRAG) Piraterna från Pluto!

Piraterna från Pluto! - Swashbuckling i Sjörövarrymden!
Piraterna från Pluto är ett fartfyllt actionspel som utspelas i rymden – en annan rymd än vad vi är vana vid. Från den platta jorden i universums mitt seglar jordiska skepp ut för att upptäcka och erövra universum, ända sedan den dagen Columbus seglade över jordens kant och sveptes med av etervindarna till Mars. Trots rymdteknologin är samhället märkligt likt sexton- och sjuttonhundratalets. Kolonialmakterna har koloniserat de inre planeterna, men utanför Mars’ bana finns bara en lag – piraternas! Följ med ut i etern! Hissa solseglen och ladda koboltkanonerna! Bli en av Piraterna från Pluto!

Av Erik "Nightowl" Sieurin

Storuggla

Champion
Pirater! :D

Pirater! I rymden! Med gnomkölar! Bara två fel jag hittade, Aaar stavas väl Arrr och blott en Fransk koloni i rymden? Frankofobi? :gremfrown:

Storuggla, inga apor heller

CGH

Warrior
(BIDRAG) Introduktion till rollspel

Ett rollspel är en berättelse och ett spel på samma gång. Det är en berättelse för att det har en handling, roller och en miljö. Själva spelet i rollspelet utgörs av reglerna och friheten. Rollspel slår både böcker, filmer, datorspel och alla andra stora medier i interaktivitet och frihet. I rollspel kan du tillsamman med resten utav spelgruppen bestämma vad spelet ska handla om, och hur det ska utveckla sig.

Ackerfors

Alas, your rapids!
(BIDRAG) Deathmatch the RPG

Japp, namnet suger. :gremwink:

Beskrivning
---
Det här spelet är en rollspelvariant på de stora deathmatchspelen till dator, Half-life, Quake och Unreal Tournament. Spelet i sig går ut på att, rent ut sagt, spöa skiten ur de andra, pumpa de andra fulla med bly och på liknande sett oskadliggöra allt motsånd, allt i deathmatchdatorspelens anda. Det här är alltså ett spel som man faktiskt kan vinna i, just genom att utrota motspelarna. Så grabba tag i t10:an och några kamrater och se vem som verkligen är hetast i spelgruppen.