Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, inlämningsdags

Troberg

Sinister eater
Yes!

Jag var lite rädd för att det inte skulle komma några bidrag i den kategorin!

En sak till. Ni behöver inte skriva sammanfattning av bidrag i introduktionskategorin. Det känns lite löjligt...

CGH

Warrior
Re: Yes!

Jag var lite rädd för att det inte skulle komma några bidrag i den kategorin!
Jag är rädd att jag är ensam. Fast det ökar chansen för mig att kamma hem ett pris :gremsmile:

Visserligen var jag lite rädd att jag skulle bli ganska ihjälskriven eftersom det inte direkt finns nån som inte har en åsikt om det här.

Introduktionen gjorde jag för att vara på den säkra sidan. Den är ju inte lång direkt. Nästan rakt av kopierad från texten.

L337

Warrior
Re: (BIDRAG) Deathmatch the RPG

Det finns faktiskt ett kort-/brädspel för det redan som heter Frag.

L337

Warrior
Re: (BIDRAG) Deathmatch the RPG

Men det är ju nästan samma sak...
Men jaja, du har rätt. Håller iallafall på att tanka hem det.

alovesupreme

Veteran
yes yes yall

Tycker det var ett bra beat att folk skriver introduktioner. Då kan man läsa bara introduktionerna sedan när man går igenom vad man tyckeroch röstar. För att spara tid alltså, eftersom man redan läst alla. Dessutom är introduktioner mysiga och pysiga :gremsmile:

L337

Warrior
(BIDRAG)Hamsters

Av: Aron "L337" Lander och Mattias "Dragon_Fire" Lundin.
I den våldsamma världen slaktonia är det krig. Hamstrarna dör som flugor. Men det skiter dem i. Se dem små liven bli slaktade med både eldkastare och motorsågar. För detta är hamsters och dessa hamstrar är inte små kramgoda djur. Sadistiska snuskhummrar är en bättre benämning för dem. Detta rollspel är egntligen en parodi på Hamtaro (ni vet den där fjantiga japanska tvserien med små fula hamstrar). Det här är ett humor-rollspel som inte blir för oseriöst för att bli tråkigt.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: yes yes yall

Troberg snackade ju bara om bidrag i "introduktion till rollspel"-kategorin. I alla andra fall är ju introduktionstext obligatoriskt.

/Dimfrost

Quadrante

Grisbonde
(BIDRAG) Kolla boltar över Zhaxahz

Kolla boltar över Zhaxahz

Det här spelet är tillägnat er som, likt jag, egentligen lämnat rollspelandet bakom sig; vi som tittar i toaspegeln och drömmer sig tillbaka. Det är nostalgi och trots detta något annat också, som en metaphor.När man läser den som det, hittar man saker man inte förväntat sig.Förvisso är det att höja det här spelet över sin egen nivå.Spelet är en ploj, en lek med ord, en leksak; och jag vill att ni ska se den som det..Spelet tangerar standard fantasyn, i dess mer renodlade, ologiska form, lite råare, lite ädlare, lite äldre. Nej, låt oss lämna mig nu, låt oss ägna oss åt spelet, kasta oss in i äventyren åter en gång, som om det var den sista.

The game is a foot

Det var en gång ett par vandrande som följdes åt längs vägen, inte tidigare hade de träffats, säkert skulle de skiljas efter detta; om inte ödet ville något annat.Som alltid vill ödet något annat. Vi får spela olika roller genom livet, spela olika stor vikt. Alltid är vi oss själva bakom masken, aldrig är vår uppenbarelse sig lik.Vi växer med rollen, växer ibland in i rollen, tar delar med oss, till andra tillfällen, andra roller i livets teater.Vi lever ett kammarspel, med roller tilldelade av vår omgivning, inte alltid kan vi spela ut vad vi vill, så vi får se över vår roll. Vilka val kan man göra, vad kan man och vad vill man uppnå.Räcker det att vilja gott eller skall också följden av våra handlingar bli av godo ? Varför hade de hamnat här, på denna plats? Vart var de på väg? Vem är det som leder deras steg allt närmare faran? Skulle de ändra sig, om de viste vad skulle komma? Troligen inte, dessa vandrare, äventyrare, den ryggrad vilken samhället vilar, var hjältarna som skulle rädda oss.
De var utvalda, utvalda av ödet.

Mask_UBBT

Hero
All work and no play makes Mask a dull boy

ALl work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy. :gremwink: All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes MAsk a dull boy....

"<font size="4">All work and no play makes Mask a dull boy</font size>
All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy.All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy."

All work and no play makes Mask a dull boy
All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy. :gremtongue: All work and no play makes Mask a dull boy. All work and no play makes Mask a dull boy.

/Mask

PS. All work and no play makes Mask a dull boy :gremgrin: DS.

Gardener

Champion
(BIDRAG) Minimalt Rollspel

Minimalt Rollspel är ett simpelt rollspel med komplett regelsystem med erfarenhet som endast består av tio enkla regler som alla spelare snabbt kan läsa igenom när man ska börja spela. Inget extramaterial behövs, varken papper eller penna, såvida alla medverkande har alla lemmar i behåll; allt som behövs för att spela finns med i detta dokument, förutom medspelare. Skriv ut detta spel och ta med på fiket, partyt eller tågresan när du vill kunna spela ett snabbt och enkelt spel tillsammans med dina vänner.
Minimalt Rollspel är ett dogmarollspel som ges ut av redaktionen för Spelwebben som kan nås på www.spelwebben.se

Av Olle Johansson, Spelwebben

Phalck_UBBT

Veteran
(BIDRAG) Frostbiten

De gamla pratar om en värld som badar i ljus, om en värld full av grönska, om en värld där dagen inte består av en kamp om överlevnad. Ibland pratar de om något så konstigt som ”arbete”. En sysselsättning som kretsar kring byteshandeln av papperslappar. Jag tror inte på en sådan värld. Det är bara någonting de hittar på för att inte barnen ska gråta. Det finns ingenting bättre än det här. Det finns ingenting annat än kampen. Kampen om överlevnad är allt. I morgon vaknar jag och i morgon dödar jag. Något annat kan jag inte hoppas på. Det finns ingen framtid. Det enda jag ser fram emot är en snabb och smärtfri död.

Frostbiten är ett dogmarollspel som ges ut av redaktionen för Spelwebben som kan nås på www.spelwebben.se.

Just detta bidrag är skapat av Mattias "Phalck" Falck.

Ladda hem Frostbiten!

Troberg

Sinister eater
Länken funkar inte för mig [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Troberg

Sinister eater
Re: Yes!

Visserligen var jag lite rädd att jag skulle bli ganska ihjälskriven eftersom det inte direkt finns nån som inte har en åsikt om det här.
De som har åsikter kan ju visa dem genom att skriva en egen intro...