Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, inlämningsdags

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: (BIDRAG) Citynatt

Jo du. Högstadie och gymnasiemiljö måste väl även du gå med på? :gremwink:

EchonCique

Hero
(BIDRAG) Bwaiiins

Zombies väller fram över världen och verkar vara ostoppbara, de tycks dyka upp från ingenstans och tar över små städer på några få dagar. Ingen går säker. Det som började som otroliga vandringssägner som ingen trodde på har plötsligt blivit sanning, de har kommit till din en gång så hemtrevliga lilla by och du tvingas nu slåss för ditt liv mot en till synes outsinlig mängd Zombies. Fallna vänner återuppstår som Zombies och du ställs ideligen öga mot öga med förtvinade skal av personer du för inte länge sedan spelade kort med, och för att överleva krossar du deras skallar med en brödrost.

EchonCique

Hero
(BIDRAG) Dogmarollspel

Dogma
Ur Svenska Akademiens Ordbok:

1. Besynnerlig (dvs. särskild) lära. Av kyrkan fastställd tros- eller lärosats, troslära trosartikel. Död eller livlös eller tom dogm.
2. Kollektivt om sammanfattningen av ett kyrkosamfunds trossatser, troslära.
3. Om åsikt eller mening som icke subjektivt kan bevisas (även om den faktiskt är bevisad), men för vilken man dock fordrar obetingad tilltro; förutfattad mening; ofta närmande sig betydelsen: fördom; särskilt om dylik åsikt inom vetenskapen (speciellt filosofin) eller politiken: vetenskaplig eller filosofisk eller politisk trossats.
4. I en stat vid en viss tidpunkt gällande rättsregel.

EchonCique

Hero
(BIDRAG) Duccaneers

Vindarna är gynnsamma för ankpiraterna och farten är god, solen skiner över ankdammens vidsträckta vatten så det gnistrar om det klarblå vattnet. Långt i fjärran skymtar en palmbetäckt ö, men det är inte ditåt ankorna riktar sin uppmärksamhet, färskt vatten och andra förnödenheter är det sista i deras tankar för tillfället. I deras mörka ögon syns tydligt hur de väntar spänt på att få kasta sig över nästa byte; en av ankorna lägger sakta handen över den slitna kolven på sin flintlåspistol medan en annan sakta drar en fjäder över eggen på en välslipad sabel. Plötsligt ropar en anka från högst upp i mittenmasten "Rått'o'hoy!" och pekar åt styrbord till, ankorna på däck riktar omedelbart sina blickar åt det utpekade hållet och ser snart de spanska råttornas guldgallej som de är ute efter. Sakta minskas avståndet mellan ankpiraternas gallej och den slöare guldfyllda gallejen och råttornas öde är oundvikligt.

Ladda ned Duccaneers.

Troberg

Sinister eater
Re: [BIDRAG) Dogmarollspel

Jag tycker att det passar bättre om ni startar en egen utmaning i en egen tråd, många kommer att missa den här.

Jag antar att ni inte tänkt ställa upp i Trobergs Dogmautmaning, eftersom bidraget som det står inte är ett spelbart spel, och tar därför inte med det som ett bidrag.

Troberg

Sinister eater
Re: (BIDRAG) Citynatt

Går det in fyra rollpapper på den sidan?

Quadrante

Grisbonde
(UPDATERING) Kolla boltar över Zhaxahz

Tänkte bara säga att jag uppdaterat spelet och formulären, samt fått ner filstorleken något (vilket säkert gör Troberg lite gladare)..

Skuggvarg

Hero
Bojkott

Nä, jag orkar inte. Jag nöjer mig med att titta på de andras bidrag istället och rösta på dem...kanske.

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater
Re: Bojkott

Nä, jag orkar inte. Jag nöjer mig med att titta på de andras bidrag istället och rösta på dem...kanske.
Säg som det är, du är ingen skuggvarg, du är bara en skuggpudel. Du vågar inte leka med de stora vovvarna.

Troberg

Sinister eater
Du brukar väl aldrig ha slut på ideer? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Sodivra

Champion
Nja..

Kul att du fått det intrycket, men jag skulle egentligen bara retas lite med Skuggvarg.
Jag har några idéer jag gärna skulle göra små rollspel av, men jag koncentrerar mig på annat just nu.

Troberg

Sinister eater
Re: Nja..

Jag har några idéer jag gärna skulle göra små rollspel av, men jag koncentrerar mig på annat just nu.
Äh, kom igen nu, så lång tid tar det väl inte att dra en tarzan?

Ackerfors

Alas, your rapids!
(Bidrag) Zombie Ducks!

Här kommer ett bidrag till från Gardener och oss på Spelwebben.

Zombie ducks!
---------------------
Zombie-ankor väller fram över ankdammen och verkar vara ostoppbara, de kommer från Den Hemska Annanvärlden och tar över ankbon i ett nafs. Ingen anka går säker. Det som började som otroliga vandringssägner som ingen trodde på har plötsligt förvandlats till sanning, zombierna har kommit till den en gång så hemtrevliga lilla ankdammen och ankorna tvingas nu slåss för sina liv mot en till synes outsinlig mängd zombie-ankor. Fallna ankor återuppstår som zombie-ankor och ankorna ställs ideligen näbb mot näbb med förtvinade skal av ankor de för inte länge sedan glatt jagade fisk med.

Troberg

Sinister eater
Re: (Bidrag) Zombie Ducks!

Här kommer ett bidrag till från Gardener och oss på Spelwebben.
Vem/vilka/vad ska stå som författare?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: (Bidrag) Zombie Ducks!

Olle Johansson blir alldeles utmärkt. :gremsmile: