Nekromanti Trobergs dogmautmaning, diskussion

Quadrante

Grisbonde
Re: En till priskategori...

tja.. det var väl ingen annan som trodde det heller skulle jag tro :gremsmile:..

men, det är flera bidrag med fabelinslag, tillfällighet eller trend ?

Troberg

Sinister eater
Re: En till priskategori...

det är flera bidrag med fabelinslag, tillfällighet eller trend ?
Jag tror att det beror på att man kan göra spel som är betydligt smalare i dogma-formatet än vad man kan göra i ett fullstort spel. Man kan helt enkelt ta ut svängarna mer.

Troberg

Sinister eater
9.00 är definivt sista inläming

Om det är någon som behöver ett par minuter till så säg till i förväg, men vänta er inte någon längre respit!

Intressant är att nästan alla som sysslat med professionell spelkonstruktion inte vågat ställa upp. Ni är så bra att ni skrämmer proffsen! (infoga hönskackelimitation här)
Tycks fortfarande gälla...

Må bästa man vinna (eftersom kvinnorna tyvärr lyser med sin frånvaro, trots Troberg-statyetten).
OK, det verkade som om Trobergstatyetten funkade, i sista ögonblicket dök det upp en kvinnlig deltagare, dessutom fjäskande för mig med en av mina favoriter: zombies!

Alltså, numera gäller låt bästa person vinna.

Nu känns det väldigt spännande! Tänk att det skulle bli så här många tävlande. Det kunde man knappast tänka sig när utmaningen gjordes, och så många utan ett enda från Rising! (tyvärr).

Jaja...ville bara säga att det är himla kul att se en massa kreativa människor.

:gremlaugh:

Zaphod_UBBT

Swordsman
FAAAN!

Neeeeej!!

Jag läste fel någonstans, och trodde att sista inlämningsdag var idag. Helsike. Jag har typ ett par tusen tecken kvar och... Gah! Besvikelse!

Rasmus, skulle ha slängt in ett bidrag i sista minuten. Det var ju till och med ganska mysigt. Argh.

Mask_UBBT

Hero
Spänningen är olidlig!

Jaag är faktiskt förvånad över att Rising inte lämade in sitt Pariadox... Det hade potential....

31 bidrag!
Det är inte illa! Nu har man alltså rejält med konkurrens!

Spänning!

/Mask

Troberg

Sinister eater
Re: Spänningen är olidlig!

Nu har man alltså rejält med konkurrens!
Det kan du lita på.

Jag sitter och klurar på hur jag ska rösta, och trots att jag troligen är den som känner alla bidragen bäst just nu så tycker jag att det är skitsvårt, speciellt i de tunga kategorierna som Bästa spel, Bästa koncept och Bästa regler.

Troberg

Sinister eater
Re: FAAAN!

Rasmus, skulle ha slängt in ett bidrag i sista minuten. Det var ju till och med ganska mysigt.
Bara spara på det. Det blir en ny tävling nästa år. Du hinner få till några bidra till tills dess också...

Gardener

Champion

Ja jäklar, det här kommer inte bli lätt. Hade varit svårt nog att utse ett rollspel i en kategori, nu är det en massa kategorier med vitt skilda bedömningskriterier att gå efter. Jag måste säga att jag gärna hade sett att några finalister i varje kategori utsågs av någon enväldig jury, så man inte hade så många att välja mellan i varje. Visst har det sina nackdelar också, men jag tror det skulle gjort det bättre ändå.

Nåja, ska försöka sätta mig in i spelen till viss del iaf, det finns ju många bra och vid en snabb överblick har jag fastnat vid ett par som jag misstänker kommer få slåss om titeln i ett par kategorier. Personligen är bästa spel, bästa koncept och mest nyskapande de intressantaste kategorierna och även de som kommer bli svårast att avgöra en vinnare i...

Rising

Vila i frid

"Jaag är faktiskt förvånad över att Rising inte lämade in sitt Pariadox... Det hade potential...."

nä, det ligger och biter på en våt kossa, jämfört med era bidrag.

Just nu ser det inte ens ut som om jag kommer hinna läsa igenom rollspelen för att kunna rösta på dem... Men de ser grymligt bra ut, de jag har kollat igenom so far. Alla är definitivt vinnare redan nu, innan röstningen kommit igång på allvar.

Vi syns nästa år.

/Rising
borde ju ha fattat redan innan att han inte skulle hinna slutföra några av sina projekt.

Ärs, märkte just att det här var mitt 4000:e inlägg. Inte direkt ett klassiskt inlägg som kommer gå till historien... Vi syns om tusen inlägg, då djävlar ska det firas!

Zaphod_UBBT

Swordsman
Re: FAAAN!

"Du hinner få till några bidra till tills dess också..."

Jäpp, och vad jag har förstått så hamnar utmaningen nästa år vid en mer passande tidpunkt på året, så att jag får mer än två dagar på mig att skriva spelet. :gremwink:

Nåja, som avslutning på hela alltihopa vill jag säga tack så dundermycket! En oerhört intelligent utmaning som har fått många intelligenta svar. Det bör hyllas med pompa och ståt i bästa ostindiefararstil. Låt det bli en tradition (trots att jag egentligen inte gillar traditioner)!

Rasmus, har kommit över den värsta besvikelsen. Ja, jag var nära att ta livet av mig! :gremwink:

Zaphod_UBBT

Swordsman
Ja!

"Ärs, märkte just att det här var mitt 4000:e inlägg. Inte direkt ett klassiskt inlägg som kommer gå till historien... Vi syns om tusen inlägg, då djävlar ska det firas!"

Åh, ja! Kan du inte skriva ett typiskt Rising-inlägg då med allt vad det innebär? Analys, uppräkningar (gärna i tretal), finurliga retoriska lekar, Krille-bråk, underbara idéer som du påstår skulle vara spontana (jag hatar när du gör det :gremwink: ), systemfunderingar, 'Klur' i äkta Rising-stil och liksom sammanfatta hela din forumstil i ett enda långt inlägg?

Rasmus, ser fram emot ett eventuellt sådant inlägg.

Rising

Vila i frid
Okej! [OT]

"Åh, ja! Kan du inte skriva ett typiskt Rising-inlägg då med allt vad det innebär? Analys, uppräkningar (gärna i tretal), finurliga retoriska lekar, Krille-bråk, underbara idéer som du påstår skulle vara spontana (jag hatar när du gör det ), systemfunderingar, 'Klur' i äkta Rising-stil och liksom sammanfatta hela din forumstil i ett enda långt inlägg?"

Jag kan inte lova att det blir Krille-bråk (han har börjat se igenom mina mest uppenbara Krille-provokationer, precis som jag har börjat undvika att nappa på hans senaste Rising-provokationer) men allt annat ska jag minsann se till att få med.

Be afraid, be very afraid... :^)

/Rising

fusk

Warrior

hm, ja det är minsann inte lätt. jag får se ifall jag orkar läsa igenom allting så jag kan göra en rättvis bedömning.
tänk vilken chock jag fick när jag såg att mitt eget spel fått en röst för bästa regler :gremshocked: måste vara någon som tryckt fel :gremblush:

Troberg

Sinister eater
Re: Nästa år tävling

Skulle det inte vara kul om man till nästa års tävling (vilket jag nu antar kommer) även hade en paralell tävling för äventyr..?
Kanske det, men inte samtidigt. Det räcker med en tävling åt gången, annars tappar folk fokus.

Quadrante

Grisbonde

Själv tror jag det skulle bli mer uppslutning runt tävlingen.
Allstå, bättre en större tävling varje år(se jag spår i framtiden nu) än flera plutte tävlingar.. men det är kanske bara jag som tycker så?

Gah!
Så otroligt svårt att välja!
Fantasifullt känns mest svårt för tillfället...men regler! Koncept! Så många att välja på.

Måste säga att min absoluta favorit, som får bästa spel av mig, är Maus. Starkt jobbat.

Troberg

Sinister eater

Själv tror jag det skulle bli mer uppslutning runt tävlingen.
Grejen är att det bara är några personer (fast många fler än vad jag trodde) som skriver, oavsett tävling. De har begränsad tid.