Nightowl
Champion
Jaja, skyll på oss bara! [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
"Mycket styrning från min sida" är inte en DÅLIG sak, det jag inte klarade av var "vill DU ha en scen"-delen av det hela, som hände efter varje scen. Efter varje scen avbröts spelet och det blev ett totalt off-moment när jag var tvungen att komma på en till ursäkt till att inte vilja ha en speciell scenJo, jag märkte att det blev mycket styrning från min sida, och vi kom in i mötet med en viss obalans eftersom jag hade ägnat några dagar åt att klura över vad jag ville visa upp, och dessutom hade ett mål med alla mina scener.
Som det faller sig för mig och wip nu för tiden så är det världens naturligaste sak att spelarna får vara med och bestämma. Vad ska vi annars sitta där för liksom? Den vanan har blivit såpass djupt rotad så att vårat speltest av Donjon i princip havererade för att... spelar fick ju liksom inte göra nåt. Och när vi speltestade Archins konventsäventyr så var vi tvugna att bita oss i läppen för att det inte skulle bli tre spelledare. Typ.Poängen är just att jag inte hade någonting jag ville introducera, jag ville veta en del, och just därför att jag just då var beredd på att rälsas lite snabbt genom en story på en halvtimma så blev det en överraskning när det helt plötsligt verkade som om jag fick vara med och bestämma liksom.
Typ både ock till och med. Poängen där är att man får bestämma sånt om man vill. Det är helt okej att säga "Nä, kör du." Det hade varit en fullgod ursäkt vid mellanspelet också. Eller... ursäkter behövs inte, det är liksom inget fel med att inte ha nåt konkret önskemål liggande.Det är lite samma sak som händer varje gång folk ser uppmanande på mig i Bläck (fast där är det antingen för att det regelmässigt är min tur eller för att de tror att det är uppmuntrande). Hjärnstillestånd. "Vad VILL de egentligen?".
Du tutar på med ditt tåg och vi rycker i snöret när vi vill sträcka på benen vid en station. Lysande!Jag tror att jag tänker fortsätta med att låta mina scener vara rätt hårt styrda mot själva huvudplotten. Men scenerna där rollpersonerna interagerar är ju de som faktiskt ger dem liv. I mina scener så blir de ju gärna en aning platta.