Quaunzhi Fashi
Kinesisk anime i 5 säsonger (ska komma en 6:e säsong)
Animen börjar när Mo Fan, en kinesisk tonåring, skriver intagningsprovet till gymnasiet - och han har stora problem.
Tre månader tidigare fick han en amulett av en gammal man. När han vaknade nästa morgon hade han förflyttats till en annan värld.
Det här är inte den vanliga isekai-animen, för han är i samma värld som förut: han har samma pappa, går i samma skola och har samma kompisar - men i den här världen finns magi!
Då han växt upp i en värld utan magi har han bara tre månader på sig att läsa in hela grundskolans kurs om magi.
Han misslyckas med provet och kommer inte in på magi-gymnasiet.
Hans far, som är chaufför åt den mäktiga familjen Mu, måste förödmjuka sig inför Herr Mu så Mo Fan får börja magi-gymnasiet på nåder.
Mo Fan har haft tidigare problem med familjen Mu; när han var tio år försökte han och familjen Mus dotter rymma hemifrån tillsammans - och Mo Fan blev anklagad för att ha kidnappat henne.
I den här världen består magi av olika element, som eld, vatten, jord, luft,... (20 olika element totalt). De flesta behärskar ett element, t.ex. vattenmagi, dessutom är olika element olika vanliga.
Även om han fick en dålig start på gymnasiet blir det sedan bättre: det visar sig att han är väldigt bra på magi och han lyckas dölja sina magiska förmågor för skolan.
Precis som många andra kinesiska serier fokuserar denna på klassamhället, orättvisor och pennalism: de rika och mäktiga kan göra vad de vill och de fattiga får tigga och be.
Mycket av serien handlar om hur han försöker hämnas på familjen Mu, som gör allt de kan för att han ska misslyckas i skolan.
Det finns inte många sevärda kinesiska anime, men det här är en av dem.
Jag rekommenderar den starkt!
Tyvärr hittar jag ingen laglig sajt där man kan se den, så ni får fråga farbror Google.
Skulle man tycka om serien finns den även som manhua med över 900 kapitel som går under namnet "Versatile Mage"!
Jag hittar ingen laglig sajt här heller, så ni får googla.
Jag hittade heller ingen bra YT-video som visar animeringarna.
Däremot hittade jag alla 5 säsongerna textade på engelska (om man slår på textning) på Youtube.
Här går den dock under namnet Full-Time Magister.
Nu har ni ingen ursäkt längre - börja titta idag, innan den försvinner.