Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Arbetar lite med devisen "en ulv hade valt en annan ulv och en bybo i FBI-valet". Har tagit mig friheten att skära ner till de resultat som tyckts starkast i folks val för att avgränsa lite. Anser ni att det är felaktigt får ni säga till så justerar jag.
Om Fjodde är röd är WH röd (eftersom Impe är bevisat grön).
Om Sidd är röd är Basse röd.
Om Rasmus är röd är Basse röd.
WH är poppis att välja som rekryt. Om WH är röd är Brynolf röd (eftersom jag vet att jag är grön, Brynolf ser det ju åt andra hållet).
Har vi några möjliga trianglar som kan ha följt devisen alla tre? Eftersom WH förekommer överallt finns det väldigt många varianter där WH är en av ulvarna, så uteslutar dem just nu. Ett siande på Waterhouse hade varit fantastiskt i nuläget. Men i övrigt har vi endast en (om jag inte missar något?):
Andersson (Sidd), Basse (Andersson), Sidd (Basse).
Vet inte om det säger så mycket om spelet än egentligen, men den här sammanställningen går att bygga vidare på i senare rundor när fler spelare fått färg, ifall jag blir mördad i natt.
- Fjodde – WH och Impe.
Vimes– Sidd/Basse och Anthrox/WH.- Andersson – Sidd och WH.
- Brynolf – WH och Octa.
- Anthrox - Waterhouse och slump.
- Octa – Andersson och Sidd.
- Basse – Andersson, Brynolf eller Fjodde.
- Sidd – Basse och Impe.
- Waterhouse – Anthrox och Brynolf.
Impetigo– WH och Sidd.- RasmusL – Vimes och Basse.
Om Fjodde är röd är WH röd (eftersom Impe är bevisat grön).
Om Sidd är röd är Basse röd.
Om Rasmus är röd är Basse röd.
WH är poppis att välja som rekryt. Om WH är röd är Brynolf röd (eftersom jag vet att jag är grön, Brynolf ser det ju åt andra hållet).
Har vi några möjliga trianglar som kan ha följt devisen alla tre? Eftersom WH förekommer överallt finns det väldigt många varianter där WH är en av ulvarna, så uteslutar dem just nu. Ett siande på Waterhouse hade varit fantastiskt i nuläget. Men i övrigt har vi endast en (om jag inte missar något?):
Andersson (Sidd), Basse (Andersson), Sidd (Basse).
Vet inte om det säger så mycket om spelet än egentligen, men den här sammanställningen går att bygga vidare på i senare rundor när fler spelare fått färg, ifall jag blir mördad i natt.