Octagonal
Swashbuckler
Njaa jag tror ju ni båda är grönaSå, antingen gräver vi ner oss här eller så skiftar vi.
personligen kör jag gärna thunderdome med dig.
vad sägs byn? Jag mot Anthrox som drev?
Njaa jag tror ju ni båda är grönaSå, antingen gräver vi ner oss här eller så skiftar vi.
personligen kör jag gärna thunderdome med dig.
vad sägs byn? Jag mot Anthrox som drev?
Ja, jag börjar se det med (även om jag stör mig på hans ettriga fasthakning i mig). Men om Rasmus är grön är det ytterligare indicier som pekar mot WH, som cementerade Rasmus drev till tre röster.Jag tycker framförallt Rasmus har jobbat på i bybo anda nu i R2. Varför tar det drevet fart igen?
Jag håller med det mesta i det här resonemanget. @fjodorsenuba s röstande är kosntigt hela R1. Rösten på Sidd (från Ingen) kändes misstänkt och var dessutom i det läget en röst som inte skulle få effekt. Så omöjligt är det inte med att det är ett exempel ulv-on-ulv-action, men framför allt framstår fjodde som en ulv som inte vill ta ställlning.Fjoddes röst på Sidd kan vara ett playbookexempel av "ulv lägger röst på annan ulv i dött drev och går låtsas-afk resten av rundan ifall inget annat händer". Det gjordes väldigt tidigt, så det fanns gott om tid för Fjodde att revidera den rösten ifall det skulle behövas (men det gjorde det aldrig eftersom drevet på Impe blev så starkt). Jag avskriver nog den mest som att Fjodde är lågflygare och hade annat för sig, även om det sticker i ögonen att någon försvinner från spel de sista sex timmarna av rundan.
Jag kan köpa att Andersson och Basse är på annan ort och upptagna, men där kan det även tolkas som "ulv lägger röst på bybo och försvinner ur spel så det inte går att korrigera, med undanflykten att en är afk".
Brynolfs röst på Octa är helt obegriplig för mig. Saknas sista två timmarna, med en röst i ett helt dött drev. Drevet var dessutom dött även när rösten lades, så varför @Brynolf la du inte rösten på ett "bättre" ställe?
Samma sak med @RasmusL , varför lägga en röst i ett dött drev och sen försvinna sista timmen?
Jag ser en möjlighet här: Att Sidd, Rasmus och Brynolf är ulvarna och spelade afk med irrelevanta röster som ville slippa ta ställning till att riskera att Sidd-drevet går igång, eller att hamna på fel plats i en byboutröstning. Om Sidd är grön och Rasmus och Brynolf är röda är det ju fritt fram att bara cementera bybodreven.
Om du nu är grön byboJag tror att jag är långt ner i partner-önskan pga:
1) jag är fläckvis aktiv i nästan alla spel
2) jag är rätt dryg
3) jag hittar på massa sidogrejer som inte sällan ger dåliga resultat
4) och kanske viktigast jag blir nästan alltid utröstad i de första rundorna
Så du tänker också att Mr.Ulv redovisar för oss i byn (i öppna tråden) sina på riktigt värvade 2 polare?Så, antingen är jag mr. Ulv eller så är jag grön (eller slumpad, men det är ungefär lika sannolikt som mr.)
Om vi ser till WHs analys över FBI-rationaliteter, och tänker att FBI har valt ett varierat lag med en ångvält, en smygare och en brusare.FBI-rationaliteter:
Ångvälten Med ren råstyrka och dominans tänker han föra ulvlaget till seger. Styra diskussionerna, posta mycket och leda byn från feldrev till feldrev. @Anthrox är ett givet val för ångvälten, @Waterhouse @Impetigo @Basenanji och @Vimes bubblare
Smygaren Här är @Octagonal det självklara valet, @Andersson och @fjodorsenuba klassiska lågflygarval. Kanske även @Impetigo @RasmusL som var försiktiga ulvar senast.
Loose cannon Kaos är det som gäller! Förvirra byn till de röstar ut SL! @Sidd vill man ha med här, @Basenanji och
A Team ett lag med lite olika egenskaper som komplementerar varandra, samt tar bort de bästa spelarna från byn.
Go-fika Viktigaste är trevlig stämning i ulvchatten! @Basenanji @Brynolf och @Vimes hade varit mina val
Jag hade nog inte vågat go full ångvält, de spelarna blir siade lite för ofta, utan försökt knåpa ihop en A team uppställning med en lågflygare och en bluddergubbe till. @Anthrox och @Brynolf kanske?
Den med en länk till en recension för boken du läste, helt klart!@Waterhouse, som det uppenbara valet för de flesta att vara ulvkumpan: Vad tycker du är de viktigaste posterna du gjort som hjälpt byn?
Jag har inte beskyllt dig för något, jag känner mest att du behöver gröna dig lite extra eftersom du på pappret är det uppenbara valet till ulvkumpan och jag tyckte att en egen presentation av ens bidrag till byn var ett bra sätt att demonstrera att occams statistik inte alltid har rätt.Gillar hur du först beskyller mig för att inte bidra och sedan bygger en mastodontpost på mina FBI-rationaliteter!
Ang go-fika, det är en ganska personlig rationalitet, Rasmus körde ett sånt resonemang, han vill ha Vimes och Basse för dem trivs han med. Jag tycker brynolf verkar skön så någon jag skulle vilja ha i min ulvchatt, men det är ju helt subjektivt såklart.
Alltså jag tror det är en skala, inte binärt. Lite go-fika resonemang har vi nog alla. Knappast någon som bara väljer på vilka de trivs med, men i valet mellan spelare X och Y som fyller samma roll hade jag valt den jag tror jag skulle trivas bäst med i en ulvchatt.Det är förvisso sant att FBI kan ha valt utefter de premisserna. Jag hade inte gjort det, för jag vill vinna spelet men det skulle också i så fall innebära att det är en väldigt specifik typ av FBI-spelare som skulle landat i sådana resonemang. Vilka tror vi det skulle vara? Basse och Rasmus?
Väntar fortfarandeTack för spel Vimes och Impetigo.
Röst: @Octagonal
Återkommer med mer motivering men den jag hade som rödast efter Impe i R1 och vill ha en tidig röst.
Inte följt med superaktivt i R2 men mitt case från R1 är kvar:Väntar fortfarande
@Hägerstrand gäller det siare och väktare med? Dvs vi får inte veta om siaren eller väktaren har mördats.Nej, ni får enbart fraktionstillhörighet på den utröstade.