OK, vi har två siare, en ljuger och en talar sanning.
Octagonal talar sanning:
Då är Basse och Fjodor gröna, Brynolf röd. Eftersom jag vet att jag är grön så måste Rasmus och Sidd vara de övriga ulvarna. Mina problem med detta:
1. Jag har lite svårt att se den ulvligans FBI-rationalitet, vem valde de andra två där?
2. Även om Octa spelar fotboll så skaver det rätt mycket att vänta med att avslöja vem han siade R2 till efter en annan siare gett sig tillkänna. Detta har en klar ulvrationalitet, om den riktige siaren ger sig tillkänna så vill han "grönsia" en spelare för att få med den i sitt gäng, om ingen siare ger sig tillkänna så vill han "rödsia" någon för att driva ut den.
3. Det som talar mest för Octa i min mening är att jag har svårt att fatta ulvrationaliteten i beteendet, det är så skumt spelat.
Brynolf talar sanning:
Octagonal är röd som dansk pölse, Basse verkar rödish för svårt att se ulvrationaliteten med siar-claimet annars?
1. Jag tycker claimet är ganska rimligt, det kommer tidigt i R3 innan Octa skrivit om vem han siat. Tycker det lirar ganska väl med hur jag uppfattat Brynolf i spelet.
2. Caesar-chiffrat i första inlägget, på ett mindre långsökt sätt än Hägerns i förra spelet.
3. Siande av Vimes i R1 och Octa i R2 var ju rätt olyckliga sianden kan man lugnt påstå, men knappast orimliga. Men det kanske gör det mer troligt egentligen, en ulv skulle väl ljuga om att han siat en bybo grön i detta läge för att knyta den till sig?
Jag landar nog i att jag tror mer på Brynolfs claim. @Octaconal har du smulat siare någonstans?
Vi får inte ha fel nu så finns det något alternativ att ta ut någon annan istället för en av siarna?