Okej läget just nu är att vi är 7 spelare kvar varav 3st är ulvar. Det blir en 4 mot 3 situation där byn måste vara enad för att vi ska ta hem detta. Som tur är har vi ganska goda chanser att lösa detta.
Kan börja med att förklara lite kring mitt spelande. Jag gick ut ganska hårt och yvigt i R1 vilket var en taktik. Istället för att hålla igen spottade jag ur mig tankar för att medvetet dra på mig lite heat. Anledningen till det är att ulvarna inte skulle ha mig som misstänkt till en powerroll. Jag tidigt på Basse och hade denne som röd. Det fick inte riktigt fart hos övriga spelare och jag byte spår. Naturligt blev fortsatt att jag siade vår kära Basse. Ett siande som slängdes in 23:55 på tisdag. Det är ju nämligen så att det finns en fullt rimlig anledning till att jag hade Basse som röd i R1 men inte ett dugg i R2. Jo jag siade. Alla bybor gör det nu inte mer krångligt nu än det är. En annan anledning till att jag siade Basse var för att jag tänkte andra också var före i kön för att bli nattmördade.
Så jag visste att Basse var grön och var väldigt tydlig med det i slutet av förra rundan. Anledningen att outningen blev så sen var ju för att jag inte ville bränna ut mig själv. Hade förstås kunnat göra det och bli väktad av Anthrox men hade då tappat min förmåga. Fick alltså in i det sista hoppas på att Basse skulle klara sig vilket han gjorde.
Idag, alltså på torsdag slängde jag in mitt siande på Fjodor 09:32. Fick också under natten/min fotbollsmatch veta att Fjodor är lika grön som Basse. Hade tankar på att sia Anthrox eller Waterhouse istället men av rädsla för att någon av dessa skulle bli nattmördade = ett bortslösat siande valde jag FJodor som jag ulvarna förmodligen skulle spara vilket det också har gjort.
Det betyder att vi som gröna har
@Octagonal
@fjodorsenuba
och
@Basenanji
+ en till
Bekräftad röd är
@Brynolf
Vi vet också att 2 av
@RasmusL
@Waterhouse
och
@Sidd är onda.
Den sista av er som e god hoppas jag tar sig ordentligt i kragen och kämpar på nu.
Vi börjar hur som helst med att rösta ut Brynolf. Noterar också väldigt dålig fantasi i ljugandet från denne.
Istället för att riskera att göra någon sur anklagar du mig och berättar återigen färgen på Vimes....
För mig var det också ganska självklart att försöka outa i R2. Vi hade i princip varit körda annars. En ulv hade claimat och jag hade kanske varit död. Med tanke på att Basse var god var det väldigt bra att denne överlevde. Nu har vi som sagt tre bekräftade gröna och en bekräftad ulv att utgå ifrån.
Om ni har några frågor, främst
@Basenanji och
@fjodorsenuba så ställ de gärna. De andra har jag lite tillitsproblem till i nuläget då 3/4 där e ulvar.
Viktigt att vi reder ut oklarheter och jobbar gemensamt.
Brynolfs outande är ju oerhört tafatt. Ta er nu samman och rösta ut den ulven istället.