Nekromanti Uppdatera

Vindhand

Myrmidon
Re: sunt förnuft?

nio moduler på mindre än ett halvår? "såg ljust ut"?

nåja...

det förklarar fortfarande inte varför ni hela tiden förutsäger rekordår i era releaseplaner...

Krille

Super Moderator
Re: sunt förnuft?

"nio moduler på mindre än ett halvår? "såg ljust ut"?"

Ett antal av dem var till Terra One, och inkluderade spelledarskärm, rollformulär och sånt bjäfs. Ett antal andra var N2, spelledarskärm och rollformulär och sånt bjäfs (inkl Offensiv). Resten var Consaber och Spelarens Handbok till Eon. Så jo, det såg ljust ut ända tills Terra One prioriterades ner till frysboxen, Consaber fick vänta, och vi var tvungna att glömma bjäfset till N2.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Vindhand

Myrmidon
Re: Om nutiden

proppen Neotech Offensiv.

dess "proppegenskap" var väl både självpåtagen och något ni kände till?

Björn Hellqvist

Swordsman
Gnäll

Den här debatten är jävligt tramsig. Neogames må kunna klandras för att man inte kan krysta ut en modul i månaden (vad vill ni ha? White Wolf/FASA-tempo? Färgglada fluffmoduler?), men till syvende og sisdt så slår det tillbaka på NG. Kunderna lider ju knappast, om man nu inte räknar med kampanjer som behöver nästa modul på stört. Jag tror att inga skulle vara gladare än NG om man kunde få ut materialet enligt på förhand uppgjorda planer. Nu finns ju tyvärr alltid det som von Clausewitz kallade "friktion", dvs den verkliga världens förmåga att trassla till även de bästa planer. Sluta gnäll och var glada att Eon finns och att NG kan släppa moduler, och inte befinner sig i ett läge som t.ex. Gemini, Gondica och ett otal andra spel.

http://www.algonet.se/~enda

hatten

Swashbuckler
Re: för fan LÄS vad han skriver...

**************************************************************************************************************

god lust att säga en hel del oartigt men gillar inte sådant språk så håll till godo med ****************** ett tag..

Krille HAR förklarat VARFÖR de inte har lyckats få ut modulerna i tid orden som krille använde sig av var så enkla att en femåring kan förstå enda du behöver göra ÄR att 1 LÄSA vad han skriver.. 2 klara av att tolka det svenska språket...
Jag utgår att du har haft problem med 1an och därför inte klarat av att tolka svaren...

Neogams är ett litet företag i grund och botten som rör sig bland de stora fiskarna därför måste neogames vara nogran med att inte dra på sig allt förstora skulder,, Simma för långt ifrån bottenslamet för då kan en av de stora företagen få syn på honom och kanske försöka äta upp förataget...
*hmM* undrar om fabel förklaringen hjälper ?

Sen tänk på detta DU gillar Neogames okej kanske ?
Neogames har inte satt FEL tid för att djävlas med DIG utan för att Neogames själv har haft jobbigt och många oförutsedda ting inträffat..
Så klagomol utan orsak är inte roligt för någon och Neogames har det nog jobbigt utan att behöva roa dig och din lust att kasta skit bara för att du inte klarat av att vänta tålmodigt.. *suck* jäkla 08 är allt jag kan säga inget tålamod existerar stress, stress, stress.. NÄ lär er bättre vänta lite extra och få bättre kvalite än att köpa snabbproducerat lågkvalitetivt rollspel..

Nu kanske jag är lite extra hård här men Väx upp för fan... *suck* klockan är sen och tålamodet kort att skriva så hårt är inte snällt men jag lär överleva..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

hatten

Swashbuckler
Re: väx upp...

eller köp dig tålamod..
kan inte vara roligt att tillverka prylar för Neogames med tanke på hur aggresivt vissa kritiker anfaller specielt när de anfaller utan orsaker..
Man kan undra om någon har smörjt in era klockor med rabies olja då ni altid vill stressa stressa allt..

Eller kanske är det så att NI föredrar 1 Kvantitet istället för 2 Kvalite för ett litet företag som Neogames är det svårt att tillfredställa båda behoven utan ett val måste lämnas antagligen allternativ 1 eller allternativ 2..
Sedan att Neogams har valt alternativ 2 har lett till att de inte är värdens snabbaste på att producera men hellre söligt och bra än fort och uselt tror jag inte att någon lider av..
NÄR sen massa kobolter med liten eller frånvarande sinne av tålamod går bärsärk över det faktum att Neogames har haft några små förseningar orsakade av diverse problem..
SOM
1 deras distrubitör gått i konkurs.
2 De har misbedömt utgivnings takten..
3 En kotte är född..

Alternativ 1 är den som faktist orsaket de största förseningarna..
alternativ 2 är helt ursäkteligt orsak till förseningar när Neogames använder sig av frilansare som kan vara lite opålitliga,..
Alternativ 3 är något att fira och inte ska en tyngd av skulld läggas på det nyfödda barnets axlar av några fjortisar som i alla fall BORDE ha lärtsig MER tålamod och mer respekt och tolerans inför mistag än vad en nyfödd har...

Inte vidare artigt eller snällt skrivet av mig jag vet men är så så hemskt trött på er som klagar utan orsak fattar ni inte hur jobbigt det måste vara för många Neogames anställda när ni håller på så !
De har gett er svaren och ursäkten ändå anfaller ni gång på gång..
Inte undra på att så få av dom är här på dagliga besök nästan bara Krille och Marco och tänker ni stresskobolter skrämma iväg DOM MED ELLER ?????????????

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Glacius

Veteran
Re: väx upp...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Krille HAR förklarat VARFÖR de inte har lyckats få ut modulerna i tid orden som krille använde sig av var så enkla att en femåring kan förstå enda du behöver göra ÄR att 1 LÄSA vad han skriver.. 2 klara av att tolka det svenska språket...<p><hr></blockquote><p>Ja, du har rätt, Krille använde sig av vårdad och korrekt svenska så det var lätt att förstå. Dessvärre kan man inte säga samma sak om din svenska.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Sen tänk på detta DU gillar Neogames okej kanske ?
Neogames har inte satt FEL tid för att djävlas med DIG utan för att Neogames själv har haft jobbigt och många oförutsedda ting inträffat..<p><hr></blockquote><p>Nej, jag har inte heller tjatat och varit arg på att just modul X inte kommit ut i tid, jag föreslår att du tar och läser mina inlägg innan du får för dig att svara på dem.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Så klagomol utan orsak är inte roligt för någon och Neogames har det nog jobbigt utan att behöva roa dig och din lust att kasta skit bara för att du inte klarat av att vänta tålmodigt.. *suck* jäkla 08 är allt jag kan säga inget tålamod existerar stress, stress, stress.. NÄ lär er bättre vänta lite extra och få bättre kvalite än att köpa snabbproducerat lågkvalitetivt rollspel..<p><hr></blockquote><p>Jag är född, uppväxt och bosatt i västernorrland. Men jag kan inte låta bli att undra: vad f*n har det med detta att göra över huvud taget?

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>kan inte vara roligt att tillverka prylar för Neogames med tanke på hur aggresivt vissa kritiker anfaller specielt när de anfaller utan orsaker..<p><hr></blockquote><p>Är jag en kritiker som anfaller agressivt? Jag är blott en trogen kund som så ödmjukt jag kan försöker påpeka en del, enligt mig, brister. Dessutom, dubitando ad veritatem venimus(vi når sanningen genom att tvivla).

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Eller kanske är det så att NI föredrar 1 Kvantitet istället för 2 Kvalite för ett litet företag som Neogames är det svårt att tillfredställa båda behoven utan ett val måste lämnas antagligen allternativ 1 eller allternativ 2..<p><hr></blockquote><p>Jag föredrar kvalitet före kvantitet, men i begreppet kvalitet räknar jag in saker som att ge ut produkter på avsatt tid och att ha en releaseplan som fungerar någon annan stans än i fantasins värld.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Sedan att Neogams har valt alternativ 2 har lett till att de inte är värdens snabbaste på att producera men hellre söligt och bra än fort och uselt tror jag inte att någon lider av..<p><hr></blockquote><p>Nej, NeoGames är definitivt inte världens snabbaste producent av föreståeliga skäl, och det tycker jag är ok. Men hade det inte varit lite festligt om produkterna kom ut på avsatt tid?

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>NÄR sen massa kobolter med liten eller frånvarande sinne av tålamod går bärsärk<p><hr></blockquote><p>Nu blir jag oroad, varför alla dessa omotiverade påhopp som med full styrka riktas mot mig?

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>[...]är så så hemskt trött på er som klagar utan orsak<p><hr></blockquote><p>Det finns en orsak till allt, även min konstruktiva kritik, och det kanske du upptäcker om du tar dig tid att läsa min inlägg och åtminstone försöker förstå min poäng.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>De har gett er svaren och ursäkten ändå anfaller ni gång på gång..
Inte undra på att så få av dom är här på dagliga besök nästan bara Krille och Marco och tänker ni stresskobolter skrämma iväg DOM MED ELLER ?????????????<p><hr></blockquote><p>Det handlar inte om att anfalla, ännu en gång får jag be dig att läsa mina inlägg innan du svarar.

/Max

G

Guest

Guest
Re: väx ner... [OT]

Jag tror att du borde sluta lässa Arne anka ...

Elder Girov

Swordsman
Kul rubrik...

Det är bara därför jag svarar, jag har nämligen inte läst resten av tråden (än).

Oavsett om Neogames har det jobbigt och måste passa sig för "de större fiskarna" så kvarstår detta faktum; är det viktigt ska man inte sätta någon deadline om man inte är säker på att man hinner.

Girov, som sällan bryr sig om att passa tider, men som heller aldrig utgett sig för att vara seriös...

P.S. 08-orna äger bönderna, 117 27 4-evah! D.S. /images/icons/smile.gif

WH0´5 J00 D4DDY?

G

Guest

Guest
Brev till en bonde som hade en hat

Sjukt och lida av något slags "penis avund" bara för att man e bonde och tragisk!

Nä, du gå och plöj en åker eller tuga lite tugumi med korna :)

G

Guest

Guest
Re: Lägg ner!!!

Men man måste ju få tycka, inte sant.
Anars skulle det inte vara något roligt att läsa vad som skrivs på forumet.
Tänk dig själv, i fall "alla bara sat i en ring och drog varandra i snopen", nå vidare kul skulle det inte vara !

Krille

Super Moderator
Släpp tråden

"Ja, du har rätt, Krille använde sig av vårdad och korrekt svenska så det var lätt att förstå. Dessvärre kan man inte säga samma sak om din svenska."

Släpp det där. Hatten är dyslektiker. Jag vill inte ha några personangrepp i den här tråden.

- Krille

Krille

Super Moderator
Re: Om nutiden

"dess "proppegenskap" var väl både självpåtagen och något ni kände till?"

Ja och nej respektive ja.

Proppegenskapen var inte enbart självpåtagen. Det var en nödvändighet likaväl som en möjlighet för oss. Tro inte att vi frilansare sitter och tuggar på naglarna tills det smakar armbåge bara för att Offensiv inte är ute än. Vi jobbar på i stadig takt. Således är det en del som däms upp bakom Offensiv som förhoppningsvis (och troligen) väller ut när proppen är lös. Och det är inte bara det att proppen är självpåtagen - den är också självpåtagen för att vi var tvungna. Som det är just nu så är det ateljéarbetet kvar på Offensiv (och N2-layouten är rätt mycket tyngre att jobba med än Eon-layouten). Så vi har två val: antingen skiter vi i Offensivs ateljéarbete och försenar den ytterligare, eller så får Offensiv helt enkelt bli klart och allt annat får dämmas upp bakom den.

Vi valde det senare, av två skäl. För det första måste Offensiv ut. Fem års försening är skäl nog att få ut den där ämlans boken igår. För det andra kan frilansarna förbereda arbetet ytterligare på sina moduler, så att när Offensiv väl är ute så borde layoutarbetet gå bra mycket fortare. Hade vi gjort det omvända så hade Offensiv blivit försenat ännu mer, och förmodligen hade vi förlorat tid på resten av modulerna.

Och ja, vi kände till proppen.

- Krille

Jag tror att de otacksamma jävlarna slutade gnälla

Men det var fruktansvärt förrädiskt av de att bara fortsätta gnälla. Hur NG vill fortsätta göra rollspel till en sådan publik... Applåder till er alla på NG!

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Glacius

Veteran
Re: Släpp tråden

Då får jag be om ursäkt, det visste jag inte.
Men jag uppskattar inte att han, dyslektiker eller ej, kallar mig för fjortis, stresskobold, o8:a och div. annat.

/Max

Mederian

Warrior
Allvarligt talat

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå poängen med det så kallade "gnället". Det handlar inte om att vi vill ha undermåliga produkter snabbare. Det handlar inte om att vi hatar Neogames och det handlar inte om att vi bara vill gnälla. Det handlar om att Neogames inte har en vettig releaseplan, och det handlar om att saker lovas men inte hålls. Någon information går generellt sett inte ut till oss kunder, som man kan förvänta sig när saker går fel - som i fallet med TGs konkurs. Hur många minuter tar det att skriva på hemsidan att stora problem har drabbat Neogames vilket kommer att innebära stora förseningar? Det är allt vi begär.

Personligen avgudar jag Neogames rollspel, och jag ser hellre att en modul kommer ut ett år för sent än att den håller dålig kvalitet. Men om Neogames lovar att just den modulen ska komma ut en viss månad ska de banne mig hålla det också - eller informera om att så icke kommer att ske. De ska inte skriva ett diffust meddelande på forumet i stil med "den är på gång" när den inte är det.

Allt detta har Glacius redan påpekat, men så fort man riktar lite kritik mot NG blir man genast påhoppad av tusen st. som påstår att man bara gnäller och smutskastar dem trots att de gör ett så bra jobb. På samma sätt ignoreras de starka argumenten - jag har fortfarande inte sett något svar på Glacius kraftfullaste inlägg, och det kommer jag antagligen inte att få göra heller. De inläggen försvinner nämligen i högen av utskällningar och personangrepp mot individer som riktar kritik mot NG. Jag tycker också att de gör ett ruskigt bra jobb, men som Glacius uttryckte det: Vi når sanningen genom att tvivla.

/Mederian

hatten

Swashbuckler
Re: Jag ber delvis om ursäkt

Jag var kanske lite väl hård emot dig JA men uj va trött jag är på alla som vägrar läsa utan bara klagar klagar klagar...
Neogames har gång på gång förklarar varför och vissa folk verkar inte vilja förstå utan gnäller gnäller så när jag skrev ditt medelande så var det inte bara din text jag tänkte på utan flera andra..

man kan
1 klaga
2 gnälla
3 kritisera
4 konstruktiv kritik

PÅ senaste tiden har det i min synvinkel varit allt för många som kommit med onödig substanslös gnäll och kritik utan orsak och irriterande mycket klagan..
Väldigt lite intresangt konstruktiv kritik har vi sett..

Men du måste hålla med om att du ÄR lite stressig varför inte ta det lugnt och lita på att det kommer ut förr eller senare..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> VARNING VARNING kraftig urspårning av diskution pågår <p><hr></blockquote><p>Och 08 kommentaren ber jag dubbelt så mycket om ursäkt för..
Att kalla någon 08 är inte snällt...

Det finns gott om folk i 08 som är trevliga avkoplade vänliga och artiga.. Att sen politikerna inte är det har igentligen inte med 08 folk att göra.
Men de av er som ÄR i 08 stad bör försöka få reda på läget i exempel viss norrland inte lita blint på VAD politikerna säger för ur de diskutioner jag har haft så sitter de flesta i 08 under en tjock filt av lögner som politikerna har gett er utan att veta hur arbetsituationen äldre vården skolorna ser ut i resten av landet...

Exempel kan tas från 08 beslut att försämra för skoter åkare jag är själv inte en skoter åkare då jag anser att man sommaren är då man ska ut i naturen.. ( fast jag ibland får jag en knäpp och använder mig av snöskor )
Då det finns folk som bor mils från närmaste butik i fjällen så är skotern inte bara en nödvändighet utan en livräddare..

Så därför tycker jag att att motorbåts trafiken i Stockholms skärgård BÖR förbjudas då den är känslig miljö som är sårbar för olje utsläpp och ljud som stör naturlivet..

Samma argument lyckades tomtar i 08 använda för att skapa problem för skotter åkandet i våra fjäll och *ler* skottern och fjäll naturen störts mycket mycket mindre då man endast kan använda den vinter tid då de flesta djuren sover eller har flygit söder ut. Dom föreslog att många av dom uppeifjällen skulle använda skidor för att ta sig fram.
Tänka sig att åka skidor säg en till fem mil eller mer för att komma ifrån sin stuga i fjällen där man kanske bor in till staden där man kan handla mat då skotern ger böter nu mera.
Det är ganska jobbigt då kylan lätt kan bli mer än -30 till fjälls.
Det i kombination med försämrade posttillgångar banker som läggsner servic som försvinner sjukhus som läggs ner så att i vissa områden måste åka i timmar för att komma till sjukhus, Polisversamhet som försvunnit vilket har gjort hela städer i Norr till laglöst land inga poliser finns som kan hindra brotslingar.. ( OM du ringar till polisen i vissa områden kan det dröja i mer än 8 timmar eller mer innan de kan komma )
DÅ är det inte mer än rätt att skärgårdsborna i 08 området får RO för att handla mat NI har ändå varmt trevlig väder så inga problem eller hur ?

SÅ om skotern ska förbjudas i naturen så ska motorbåtar förbjudas i naturen...
/images/icons/cool.gif
Hatten vill se 08 ro.. Hatten vill se 08 ro...

Tyvär så identifierar jag allt för ofta 08 med politikerna som för många av oss här i norr har blivit en symbol för korruption och/eller inkompetens som suger ut svea rikes naturtillgångar utan att ge något tillbacka till dom utanför 08 vilket har gjort att jag faktist har *hrm* vissa fördommar emot 08 *suck*..
Ja jag vet fördomar ÄR dåliga och jag försöker gång på gång få bort dom.....
Men ni i 08 bör öppna era ögon och inspektera hur resten av landet i norr, söder, öster, tycker om er och tro mig många skulle nog bli förvånad.

Mederian

Warrior
Re: Jag ber delvis om ursäkt

Jag förstår din poäng, och jag tycker att det är bra att du ber om ursäkt. Den väsentliga skillnaden mellan den här tråden och alla andra "gnäll på neogames"-trådar var att den här tråden innehöll konstruktiv kritik i allra högsta grad. Genast utgår folk från att det är det vanliga gnäll-köret och hoppar på den människan.

Och jag tycker fortfarande att du har missat lite av poängen som framförs. Det handlar inte bara om att det tar sådan tid för modulerna att komma ut, oförutsedda händelser har ju inträffat och det respekterar åtminstone jag. Det jag irriterar mig på är orimliga deadlines, och när den orimliga deadlinen inte hålls - ingen information. Istället står ett två månader gammalt releasedatum kvar på sidan. Lite mer tycker jag att vi kan förvänta oss av NG som kunder.

/Mederian