Re: Jag ber delvis om ursäkt
Jag var kanske lite väl hård emot dig JA men uj va trött jag är på alla som vägrar läsa utan bara klagar klagar klagar...
Neogames har gång på gång förklarar varför och vissa folk verkar inte vilja förstå utan gnäller gnäller så när jag skrev ditt medelande så var det inte bara din text jag tänkte på utan flera andra..
man kan
1 klaga
2 gnälla
3 kritisera
4 konstruktiv kritik
PÅ senaste tiden har det i min synvinkel varit allt för många som kommit med onödig substanslös gnäll och kritik utan orsak och irriterande mycket klagan..
Väldigt lite intresangt konstruktiv kritik har vi sett..
Men du måste hålla med om att du ÄR lite stressig varför inte ta det lugnt och lita på att det kommer ut förr eller senare..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> VARNING VARNING kraftig urspårning av diskution pågår <p><hr></blockquote><p>Och 08 kommentaren ber jag dubbelt så mycket om ursäkt för..
Att kalla någon 08 är inte snällt...
Det finns gott om folk i 08 som är trevliga avkoplade vänliga och artiga.. Att sen politikerna inte är det har igentligen inte med 08 folk att göra.
Men de av er som ÄR i 08 stad bör försöka få reda på läget i exempel viss norrland inte lita blint på VAD politikerna säger för ur de diskutioner jag har haft så sitter de flesta i 08 under en tjock filt av lögner som politikerna har gett er utan att veta hur arbetsituationen äldre vården skolorna ser ut i resten av landet...
Exempel kan tas från 08 beslut att försämra för skoter åkare jag är själv inte en skoter åkare då jag anser att man sommaren är då man ska ut i naturen.. ( fast jag ibland får jag en knäpp och använder mig av snöskor )
Då det finns folk som bor mils från närmaste butik i fjällen så är skotern inte bara en nödvändighet utan en livräddare..
Så därför tycker jag att att motorbåts trafiken i Stockholms skärgård BÖR förbjudas då den är känslig miljö som är sårbar för olje utsläpp och ljud som stör naturlivet..
Samma argument lyckades tomtar i 08 använda för att skapa problem för skotter åkandet i våra fjäll och *ler* skottern och fjäll naturen störts mycket mycket mindre då man endast kan använda den vinter tid då de flesta djuren sover eller har flygit söder ut. Dom föreslog att många av dom uppeifjällen skulle använda skidor för att ta sig fram.
Tänka sig att åka skidor säg en till fem mil eller mer för att komma ifrån sin stuga i fjällen där man kanske bor in till staden där man kan handla mat då skotern ger böter nu mera.
Det är ganska jobbigt då kylan lätt kan bli mer än -30 till fjälls.
Det i kombination med försämrade posttillgångar banker som läggsner servic som försvinner sjukhus som läggs ner så att i vissa områden måste åka i timmar för att komma till sjukhus, Polisversamhet som försvunnit vilket har gjort hela städer i Norr till laglöst land inga poliser finns som kan hindra brotslingar.. ( OM du ringar till polisen i vissa områden kan det dröja i mer än 8 timmar eller mer innan de kan komma )
DÅ är det inte mer än rätt att skärgårdsborna i 08 området får RO för att handla mat NI har ändå varmt trevlig väder så inga problem eller hur ?
SÅ om skotern ska förbjudas i naturen så ska motorbåtar förbjudas i naturen...
/images/icons/cool.gif
Hatten vill se 08 ro.. Hatten vill se 08 ro...
Tyvär så identifierar jag allt för ofta 08 med politikerna som för många av oss här i norr har blivit en symbol för korruption och/eller inkompetens som suger ut svea rikes naturtillgångar utan att ge något tillbacka till dom utanför 08 vilket har gjort att jag faktist har *hrm* vissa fördommar emot 08 *suck*..
Ja jag vet fördomar ÄR dåliga och jag försöker gång på gång få bort dom.....
Men ni i 08 bör öppna era ögon och inspektera hur resten av landet i norr, söder, öster, tycker om er och tro mig många skulle nog bli förvånad.
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>