Nekromanti Uppdatera

Big Marco

Läskig
Re: Intryck

Och jag håller just på med att ta itu med vår inaktuella hemsida, förhoppningsvis blir de förändringarna mycket bättre och gör att liknande otdyligheter försvinner i framtiden.

Och ja - releaseplanens hela idé skall revideras. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Vindhand

Myrmidon
Re: väx upp...

eller köp dig tålamod..
kan inte vara roligt att tillverka prylar för Neogames med tanke på hur aggresivt vissa kritiker anfaller specielt när de anfaller utan orsaker..
Man kan undra om någon har smörjt in era klockor med rabies olja då ni altid vill stressa stressa allt..

Det är inte problemet. Självklart finns det gränser på hur snabbt man kan ge ut saker. Självklart kan oförutsedda problem uppstå. Problemet (i mina ögon) är att NG upprepade gånger lovar långt mer än vad de rimligtvis kan hålla, som nio moduler plus ett eller två nya rollspel i år.

Jag vill inte att de ger ut saker snabbare genom att tumma på kvaliteten. Jag har enorma mängder av tålamod. Jag har däremot inte mycket förståelse för den glädekalkyl som verkar ligga bakom releasedatumen.

Vad vinner NG på att vara så överdriver optimistiska i sin releaseplan? Vad jag kan se skadar de bara sitt rykte, vilket inte är bra för någon.

Vindhand

Myrmidon
Leve Marco

Marco gör verkligen skäl för sin titel.

Nu kom det plötsligt något meningsfullt ur denna debatt i stället för en massa undvikanden, missriktade angrepp och andra fånigheter.

happy, happy... /images/icons/smile.gif

Krille

Super Moderator

"Jag har däremot inte mycket förståelse för den glädekalkyl som verkar ligga bakom releasedatumen. Vad vinner NG på att vara så överdriver optimistiska i sin releaseplan?"

När vi sätter releaseplanen så tror vi att vi inte är optimistiska, utan tvärtom att vi klarar det med marginal. Så enkelt är det.

Att sedan verkligheten drämmer till med oförutsägbara katastrofer med enorma konsekvenser är en helt annan sak. Glädjekalkyl eller inte, vi hade inte kunnat göra något åt katastroferna eller deras konsekvenser vare sig vi ville eller inte.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Glacius

Veteran
Re: Intryck

Inlägg som detta gör att man återfår sin respekt för NeoGames som ett seriöst företag.
Den här attityden, med konkreta svar som visar att man tar åt sig av kritik, känns mycket professionell.
All heder åt Marco!

/Max

Vindhand

Myrmidon

När vi sätter releaseplanen så tror vi att vi inte är optimistiska, utan tvärtom att vi klarar det med marginal.

Det är vad jag inte förstår... visst är det bra med "positive thinking", men att utlova att varje år kommer bli företagets nya rekordår oavsett konjunktur, existerande problem m.m. går utöver optimism.

Nåja. Nu är jag nöjd i.a.f. så för min del finns det ingen mening att fortsätta debatten.

Frazzeman

Veteran
Re: Lägg ner!!!

visst man får tycka som man vill, det håller jag med om.

MEN nu har denna diskution varit uppe 15 gånger och det är alltid samma personer som driver den.. om Neogames luktar så mycket sluta sitta här och gnälla och bojkota dom, ni kan ju alltid börja spela DoD istället =)

Frazze- smaka det alviska stålet främling, för friheten, för Alarinn!!

Mederian

Warrior
Re: Lägg ner!!!

MEN nu har denna diskution varit uppe 15 gånger och det är alltid samma personer som driver den.. om Neogames luktar så mycket sluta sitta här och gnälla och bojkota dom, ni kan ju alltid börja spela DoD istället =)

För min del är diskussionen avslutad i och med Marcos inlägg högst upp i tråden, men jag tänkte klargöra några saker. Det är inte samma personer som driver diskussionen, själv är det första gången jag diskuterat detta, och jag vet att så också är fallet med Glacius och userfriendly.

Om du följt med i tråden hade du också förstått att det inte handlar om att vi tycker att Neogames suger, tvärtom - de rockar. Läs igen.

/Mederian

G

Guest

Guest
Re: Funderar

Vadå? Jag har också dysleksi men tydligen inebär det inte att jag kan svara på hätsiga inläg, utan att å dra mig varningar ????

Elder Girov

Swordsman
Hur kommer det sig?

Varför känner du att det är viktigt att skriva en socialpolitiskt vinklad novell här? Skicka den till någon tidning istället. /images/icons/laugh.gif

Har jag inte skrivit nog med inlägg för att bli Webchef snart? - Axel

Elder Girov

Swordsman
Nänä! [OT]

När det handlar om kundkontakt gäller det att hålla packet kort, tro mig, jag vet! /images/icons/mad.gif

Elder Girov

Swordsman
Vad menar du egentligen? [OT]

Tycker du att man ska vara evigt tacksam för att man får köpa rollspel?

Visst, det är ju fint att det finns folk med ork och fantasi nog att skriva regler, moduler, världar och allt annat, men de tar ju betalt för det.

Applåderar du kassörskan på Konsum också? /images/icons/wink.gif

G

Guest

Guest
Re: Brev till haten om fölåtelse ang. mitt föra

Jag är ledsen för att jag kallade dig för odalman och bad dig plöja en åker samt att tuga tugumi med korna.
Detta var mycket grova tilltag och jag hoppas, att du inte fåt men för livet!
Med penisavund så syftade jag på olika städers storleks förhälande och inte på din lebido.
Ergo ber jag också din stad om förlåtelse för mina bryska kraft till tag, och hoppas där vid att den klarar sig utan men för livet.

Doedinan säger : Det som kommer runt går runt !

G

Guest

Guest
Re: Hur kommer det sig?

MAkta dig Girov, det är farligt att skriva sånt, man kan få varningar !

Doedinan säger som polarn Pär: Då kan du ge dig jäveln på att en snut bil kommer och vrålar och du får böta stålar.

G

Guest

Guest
Re: Dramaten syndrom[OT] !

Jag jobbade på Dramaten för ett tag sen och fick mig en alldeles för stor dos utav de så kallade kändisarna där.
Det är äckligt och höra hur dessa "skådespelare" säger:
- att man ska vara taksam för att man får "äran" att se deras förestälningar.
Det är samma sak som du talar för, och så ska det inte vara!
Att vi skulle vara tacksama för att vi "enkla dödliga" får äran att köppa deras rollspel.

Så här ligger det till:
Alla de som jobbar för Neogames ska vara tacksama för att det finns så många som vill köppa deras rollspel.

Divalater är för medisinpaddor, som mäster Kees sa.

Krille

Super Moderator
Tillsägelser, varningar och dyslexi [OT]

"Vadå? Jag har också dysleksi men tydligen inebär det inte att jag kan svara på hätsiga inläg, utan att å dra mig varningar ????"

Dyslexi innebär inte någon som helst immunitet mot varningar. Överdrivet hetsiga inlägg, svar eller inte, kan leda till varningar även för dyslektiker. Än så länge har jag dock bara behövt skicka ut tillsägelser. Eftersom jag är part i den här tråden så känns det som jäv att behöva skicka tillsägelser till motparten, men jag kan lugna dig med att tillsägelser har skickats till parter på båda sidor i tråden.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>