Ymir
Liten kantbaron
Re: Skadesystemet
Jag börjar undra hur du tänkte modifiera skadesystemet. Hur fungerar Phobias? Minskad realism och detaljrikedom hade jag helst sluppit, då just realismen och detaljrikedomen är systemets största behållningar. Men samtidigt drar ju just detaljrikedomen ned på hastigheten en aning, så jag kan hålla med om att det vore bra att kunna minska den en aning - ibland. Ett snabbare skadesystem vore ju klart önskvärt, men frågan är om det låter sig göras utan att detaljerna går förlorade.
Vad hade du tänkt dig, helt enkelt? Har du några konkreta idéer på hur utmattnings- och blödningstakt-reglerna skulle ändras?
- Ymir, nyfiken men fortfarande konservativ
Jag börjar undra hur du tänkte modifiera skadesystemet. Hur fungerar Phobias? Minskad realism och detaljrikedom hade jag helst sluppit, då just realismen och detaljrikedomen är systemets största behållningar. Men samtidigt drar ju just detaljrikedomen ned på hastigheten en aning, så jag kan hålla med om att det vore bra att kunna minska den en aning - ibland. Ett snabbare skadesystem vore ju klart önskvärt, men frågan är om det låter sig göras utan att detaljerna går förlorade.
Vad hade du tänkt dig, helt enkelt? Har du några konkreta idéer på hur utmattnings- och blödningstakt-reglerna skulle ändras?
- Ymir, nyfiken men fortfarande konservativ