Lite för lågt värde på Vinit i grund på nya karaktärer
Snabbhetsindex påverkar för mycket ( gäller i fler fall av eons regler tycker jag, varför inte göra regeln ni skrivit om " äckligt mycket plus" (+4 = +Ob1T6)standard, på så sätt kan ni anvanda -2, +2 etc och det är snabbt och smidigt att räkna ut.
Ny grundegenskap, STOrlek som kanske även påverkar skadetålighet
Chockvärdet borde påverkas av stridsvana, och helst storlek istället för styrka (STO+TÅL+VIL+Stridsvana)/4 kanske?
Storlek borde räknas in som en faktor i många fall, (STY+TÅL)/2 symboliserar detta delvis, men inte tillfredsställande.
(STO+Stridsvana)/2 hade passat bättre i de flesta lägen ovanstående används enligt mig.
* Jag har inte krigarens väg, eftersom den är slut så detta kanske redan är löst )
2 vapen borde finnas med i grundreglerna, då det är rätt vanligt förekommande att spelare vill ha det. ( iallafall i mina spelgrupper)
Stridskonster, Lika svåra / lätta att höja som en enskild vapenfärdighet, fast kan innefatta många tekniker.
(Svårt att åtgärda kanske, har inga bra ideer själv för närvarande)
Blödning, utmattning, blodförlust, smärta, trauma . det blir lite mycket att hålla reda på, men svårt att minska ner eftersom de är logiskt bra.
Minska antalet slag för träff/skador.
mvh Peder
Snabbhetsindex påverkar för mycket ( gäller i fler fall av eons regler tycker jag, varför inte göra regeln ni skrivit om " äckligt mycket plus" (+4 = +Ob1T6)standard, på så sätt kan ni anvanda -2, +2 etc och det är snabbt och smidigt att räkna ut.
Ny grundegenskap, STOrlek som kanske även påverkar skadetålighet
Chockvärdet borde påverkas av stridsvana, och helst storlek istället för styrka (STO+TÅL+VIL+Stridsvana)/4 kanske?
Storlek borde räknas in som en faktor i många fall, (STY+TÅL)/2 symboliserar detta delvis, men inte tillfredsställande.
(STO+Stridsvana)/2 hade passat bättre i de flesta lägen ovanstående används enligt mig.
* Jag har inte krigarens väg, eftersom den är slut så detta kanske redan är löst )
2 vapen borde finnas med i grundreglerna, då det är rätt vanligt förekommande att spelare vill ha det. ( iallafall i mina spelgrupper)
Stridskonster, Lika svåra / lätta att höja som en enskild vapenfärdighet, fast kan innefatta många tekniker.
(Svårt att åtgärda kanske, har inga bra ideer själv för närvarande)
Blödning, utmattning, blodförlust, smärta, trauma . det blir lite mycket att hålla reda på, men svårt att minska ner eftersom de är logiskt bra.
Minska antalet slag för träff/skador.
mvh Peder