Konrad Konvalj said:
Recca said:
Det framgår inte av min roll, men jag har en idé om generellt släkte... Mer har jag ingen lust att säga just nu.
Jag tror du vågar lägga fram dina tankar om det här nu efter allt som outats. Vi har jobbat bra under dagen så jag hoppas du blir glad nu.
Ni har verkligen jobbat på bra i min frånvaro.
Angående det citerade inlägget ovan; det har med min förmåga/ras att göra och antyder en koppling dem emellan. Med det kan jag säga att jag bekräftar Lukaazh aning om att förmåga har med ras att göra. Jag har en misstanke om att detta åtminstone gäller mutanter. Dock för min del i en indirekt bemärkelse. Jag har redan brödsmulat en hel del kring det här.
Angående namn kan jag avslöja att mitt namn inte bringar någon klarhet men om ni vill veta det ändå får ni framföra lite vettiga argument till det eller dreva. För som jag ser det hjälper det inte oss i byn.
Jag tänkte kort beskriva mina intryck om deltagare.
Paxen har jag svårt att begripa mig på, ärligt talat. Om han är en ulv så har han ju inte spelat värst smart. Sättet han snäser av Vicotnik får mig att tänka på hur Vicotnik reagerade på kritiken han fick när vi spelade Supernatural-gate. Han blev ruskigt sur vilket drog många blickar mot honom. Det får mig att misstänka att Paxen kanske reagerar på samma sätt av mer än en slump.
Här snäser han av Vicotnik:
!Paxen said:
Trasapa, kan vi göra ett expirement? Ta och copy-pasta ett av mina inlägg så får vi se om det väcker frågor hos vicotnik.
!Paxen said:
Fast, jag tolkade fortfarande ditt inlägg som att du hade bestämt dig för det. Du säger ju själv att oavsett hur aktiv eller inte någon är så kommer du välja mig före någon annan. Dvs, om alla slutar skriva något så betyder det att du röstar ut mig.
Vilket betyder att du föredrar att sluta pressa andra framför att rösta ut mig.
Det här känns verkligen som någon form av förhalningstaktik. Men Paxen måste ju själv se hur det ser ut så jag förstår inte vad syftet är.
Vicotnik: Som jag ser det har Vicotnik verkligen fått precis som han velat den här rundan. Det var i princip hans förslag att vi skulle outa utrustning per default och sedan lägga till valfri information. Han börjar med att styra spelet och beskriver utrustning som det mest safe att outa. En hel del håller med honom om detta och han kommer med idén att utrustning kan outas per default tillsammans med valfri annan grej. Han avslöjar sedan endast ett ofarligt förnamn samt sin utrustning. Sedan dröjer det länge innan han avslöjar mer och när det väl sker tar han i princip tillbaks namnet och ändrar det till RQ-XXX. En av grundreglerna är väl att man inte ska ljuga om man är bybo? Men Vicotnik gör det ju ändå i förbifarten när han undanhåller sin ras genom att dölja sitt namn... Därför är jag nyfiken på vad han har att säga om det här. Tillhör namnet Rune rollens fluff eller hittar Vicotnik på det för att mörka sin ras?
Vidare är Roboten Runes roll svårtolkad. Jag tycker ju nånstans att det borde finnas en robot med i spel eftersom det är Mutant. Det tillhör. Men vad betyder Roboten Rune i spel? Är det 1. En äventyrare med en trolig powerroll, 2. En tredje faktion? Eller 3. En vågad ulvalögn?
Brynolf: Nu när han kommit loss tycker jag att han spelar väldigt mycket som en bybo. Dock så tog det ett tag för honom att komma igång och då gjorde han det först efter att en hel del personer redan outat. Hans outning om beväpning känns safe då han sällar sig till en som redan är beväpnad. Men eftersom han outar två utrustningsdelar är det inte troligt att han ljuger om just det.
Lukas: Slipprig. Men jag kan själv bekräfta hans aning om att det finns en koppling mellan ras och förmåga och jag är lite för trött för att kolla närmare på honom just nu.
Xyas: Ger ett byboigt intryck men syns inte så mycket. Utrustningen ”villa med förhistoriska föremål förvånar”. För att hans egendom ska kännas relevant måste den stå i byn Mosel vilket innebär att Xyas inte tillhör äventyrarna utan är av lokalbefolkningen. Det här gör ju att jag gärna funderar över vilka mer som antagligen tillhör lokalbefolkningen, och vad har de för funktion i spelet?
KK: Spelar ännu mer som en bybo än han gjorde i Supernaturalgate. Han är dessutom mest drivande, i min åsikt.
Trasapa: Jag har ingenting att säga om denne figur. Mycket frånvaro är dock inget gott tecken.
Tankar om spelupplägget
Förutsatt att ingen ljugit om ras lutar jag åt att hålla med KK om att åtminstone en av grönsakerna borde finnas bland mutanterna.
Så hur ska vi då gå tillväga nu?
Dessvärre har jag inget recept på hur vi ska vinna det här men vi har ju legat i bra hittills och det är ett gott tecken. Som jag ser det måste vi fortsätta pressa fram information och hoppas att vi pressar fram den information som bäst leder oss till ulven.
Just nu kan jag inte annat än behålla min röst på !Paxen för jag tycker att han ger ifrån sig flest scumtells och jag vill ha en förklaring till hans förhalanden tidigare idag/igår (klockan är visst tre >.<).
Så med de orden säger jag godnatt.