Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Lukas

Mannen i Gult
Re: Outningar

Brynolf said:
För övrigt, Lukas, nu har visserligen kruxet med Vics namn löst sig, men jag tycker ändå du kan ge oss ditt namn. Så får vi se vad vi kan göra av det.

Jag skulle även vilja ha Reccas namn när hon dyker opp.
jag hoppas du förstår att jag inte kan lämna mitt namn bara för en peron vill åt det?
för är inte ett gammalt varulvsspels visdomsord "släpp aldrig information om du inte har press på dig " ?

Brynolf

Dum fan

Röstläge:

Vicotnik (2) - Lukas, Trasapa
!Paxen (2) - Recca, Vic
Lukas (2) - Brynolf, KK,
Trasapa (1) - Paxen

Inte röstat: xyas

Brynolf

Dum fan

Lu-kaazh said:
Brynolf said:
För övrigt, Lukas, nu har visserligen kruxet med Vics namn löst sig, men jag tycker ändå du kan ge oss ditt namn. Så får vi se vad vi kan göra av det.

Jag skulle även vilja ha Reccas namn när hon dyker opp.
jag hoppas du förstår att jag inte kan lämna mitt namn bara för en peron vill åt det?
för är inte ett gammalt varulvsspels visdomsord "släpp aldrig information om du inte har press på dig " ?
Äsch, jag gick ju ut med namn utan press och det gick ju fina fisken!

Lukas

Mannen i Gult

Brynolf said:
Vicotnik (2) - Lukas, Trasapa
!Paxen (2) - Recca, Vic
Lukas (2) - Brynolf, KK,
Trasapa (1) - Paxen
F*n
jag misstänker inte Vic så mycket längre, så det känns som slöseri att ha rösten där.
Spontant så misstänker jag Paxen mest just nu
så jag lägger nog min röst där

!Paxen

Motevering: allmänt skumt spelande, och skarp nerdragande av tempo.

Brynolf

Dum fan

Lu-kaazh said:
Jo, tempot har sjunkit betänkligt de senaste timmarna. Mycket synd. Men hur menar du att Paxen skulle vara skyldig till det? IMO är det efter att han outade som tempot sjönk.

Lukas

Mannen i Gult

Brynolf said:
Lu-kaazh said:
Jo, tempot har sjunkit betänkligt de senaste timmarna. Mycket synd. Men hur menar du att Paxen skulle vara skyldig till det? IMO är det efter att han outade som tempot sjönk.
Jag tycker han satte upp ett onödigt hårt motstånd för att outa. vilket gjorde att det användes mycket kraft från många människor för att få ut honom något.
och jag tror på teorin att om alla blir för fokuserade på en sak (i det här fallet att förstå Paxen och få honom att släppa information) så är risken att allt dör när det uppnåtts.
och det känns som en varulvs teknik att försöka uppnå den här kritiska massan i engagemang.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
[1] Robot: Vicotnik
[3] IMM: K.K, Brynolf, xyas
[4] Mutant: Recca (djur), Lu-kaazh (människa), !Paxen (djur), Trasapa (inte ett djur)
Hmm... ush nu känner jag mig lite utsatt, ensam robot det var ju inte bra.

Det finns två svar som jag vill ha från Trasapa efter att ha läst igenom allt sen 16:30 och det är varför har trasapa en röst på mig? Samt så skulle det vara bra ifall trasapa definera mer bestämt ifall han är muterad människa eller vad han nu är.

!Paxen's extrema ovilja att släppa information anser jag inte hjälpa honom särskillt mycket samt att han är sist att gå ut med sin ras fast många har starka misstankar mot honom.
Sen så anser jag både att !Paxen's namn samt föremål sticker ut, vi jagar trots allt grönsaker (växter) och !Paxen har namnet Qvistnos, vilket för mig att assosiera till kvistar, sen så har han ett grävdon kan det vara för att plantera växter?
Medan merparten av oss har mer eller mindre "värdelösa" föremål med några få undan tag och dessa föremål kan assosieras med strid/skada.
Troligtvis har jag kört fast i hjulspåret mot !Paxen och jag kommer nog inte kunna släppa honom helt förens vi får reda på hans tillhörighet (Äventyrare/Växt).

De jag skulle vilja se nu är att ni övriga sakta men säkert börjar gå ut med era namn så det blir lättare att avgöra om !Paxen's namn är av misstänkt karaktär eller inte.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Sen så skulle jag vilja höra vad Recca anser om !Paxen och hans ovilja till att gå ut med information samt !Paxens trovärdighet med att gå sist ut med information.
Trots att det bara är 1 minuts skillnad mellan deras inlägg så är det tillräckligt med tid att ändra sin ras för att dölja sig och framför allt om man har hunnit tänka igenom det medan diskutionen har pågått.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Alla som skrivit något gällande Ras-->Förmåga kan väl vara så vänlig att förklara sig lite djupare här och nu. Det här inlägget kan säkert bli lite flummigt, men jag kör på frihand och tar info som jag har i huvudet.

På rak arm vet jag att Vicotnik har ställt sig emot att gå ut med Ras ändå från start och det för att skydda powerroller.

Nu är alla Raser outade och det finns fel och lögner i dessa outningar var så säkra.

På rak arm så vet jag att Recca precis som jag är rätt säker på att vi kan jaga Växtulvar genom Rasen så allt från Reccas håll är välkommet just i detta nu. Jag tror du sitter på en liten nyckel som kan hjälpa oss.

Vidare tankar om Ras outningen. Hade jag varit ulv hade jag inte flaggat med att vi skulle gå ut med Ras i första skedet hur mycket jag än ville det för att finna möjliga powerroller knytna till just Ras. Vi vet ju absolut inte hur Vimes har byggt upp spelat så vi kör ju på vara antaganden. Vicotnik och !Paxen är (tror jag, och jag skall troligen ta fram lite fakta för att se om det stämmer) är de som är främsta motståndarna till Ras-outningen. Sen har vi även Lu-kaazh som går in och snackar om en tydlig koppling mellan Ras och Förmåga.

Lu-kaazh: Är det för egen del du är rädd att berätta mer? Alltså, är ditt liv värt mer än byns överlevnad. Skulle det visa sig att du sitter på något av vikt och röstas ut alternativt dräps av Växtulvarna så är det ju dumt att sitta på informationen.

Alla som snackar om dessa risker med Ras som avslöjar Förmågor kan nu lämna ut det de tror eftersom alla Raser är outade. Att sitta tysta nu är ju bara skit när man tidigare gått ut med att det är så farligt att outa just Ras. Var det så farligt?

Alternativ 1 som jag ser det: Man snackar om att det är farligt med ras-outningar för att skydda powerroller, men öppnar sammtidigt upp och typ säger att man har en powerroll eller vet något om det.

Alternativ 2 som jag ser det: Man snackar om att det är farligt med ras-outningar för att ses som en genuin bybo som tänker på byns bästa. Man har egentligen ingen aning om hur det hänger ihop men det tycks ju rimligt att ras och förmåga hänger ihop. Det ser ju bra ut på papperet så att säga.

Alternativ 3 som jag ser det: Man snackar om att det är farligt med ras-outningar för att man har information som säger att det är så. Genom att säga det så slänger man sammtidigt på lite ved på elden vilket i sig inte är så bra. Man hintar ju om att det finns anknytningar genom att tro på det så hårt.

Alternativ 4 som jag ser det: Man snackar om att det är farligt med ras-outningar för att skydda sig själv. Man har en förmåga som kan knytas till sin ras, och vill gärna inte gå ut med den. Dock så skjuter man sig lite i foten även där eftersom man mörkar och sänder signaler till ulvarna att man är just en powerroll.

Alternativ 5 som jag ser det: Man snackar om att det är farligt med ras-outningar som ulv för att se ut som en bybo. Här kan man ju lägga till allt ovan också.

Jag har säkert mer på det här så jag lägger ut detta till en början för att se om någon har något att reflektera över på stört.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
De jag skulle vilja se nu är att ni övriga sakta men säkert börjar gå ut med era namn så det blir lättare att avgöra om !Paxen's namn är av misstänkt karaktär eller inte.
Jag kan påpeka att !Paxens namn fick mig att tänka på ett muterat djur. En mus för att vara mer precis.

Okay för att Qvistnos kan leda till en växt som du och Lu-kaazh är inne på. Sen är Lu-kaazh inne på att även Trasapas Grenston kan leda till en växt, men att båda dessa är ulvar finns inte som ett alternativ på min lista. Att Vimes dessutom har lagt in lite växt fluff i deras namn så att man kan få fram en ulv därigenom tror jag inte ett skit på.

Således tror jag vi får ut en hel del av Reccas namn. Hon har precis som !Paxen gått ut med Muterat Djur, och det har inte Trasapa och Lu-kaazh gjort.

Lu-kaazh namn kommer också vara väldigt intressant för att hitta den ulv som gömmer sig bland Mutanterna.

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Moldemus Qvistnos säger ju en hel del om man fantiserar lite.
Med det namnet så förstår jag varför !Paxen vill hålla det hemligt och jag förstår exakt vad du menar med "om man fantiserar lite".
Återknyter till mina fantasier om en mus. Det slog in rätt. Du förstod då exakt vad jag menade (trodde du), men din fantasi handlade ju istället om Qvist+Grävdon som sedan Lu-kaazh köpte rätt snabbt. Båda ni känner ju Vimes väl och jag antar att ni inte tror att Vimes skulle lägga upp sitt spel på det viset? Ni vill då få mig att tro det, men det känns inte rätt för fem öre.

Vimes är lurig och att lägga in att det här Dråparträdet har gjort om två av innevånarna med namn som har med växtlighet att göra till Växtkloner är ju helt tokigt.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Jag kan påpeka att !Paxens namn fick mig att tänka på ett muterat djur. En mus för att vara mer precis.
Jag har en rätt bra gissning på vilket djur Paxen är, och det är inte en mus.

Således tror jag vi får ut en hel del av Reccas namn. Hon har precis som !Paxen gått ut med Muterat Djur, och det har inte Trasapa och Lu-kaazh gjort.

Lu-kaazh namn kommer också vara väldigt intressant för att hitta den ulv som gömmer sig bland Mutanterna.
Huvet i spiklådan, Kånkelman! Ropen skalla! Lukas och Reccas namn vill vi ha!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Outningar -Utrustning

Vicotnik anser att merparten av oss har mer eller mindre "värdelösa" föremål med några få undan tag och dessa föremål kan assosieras med strid/skada. Det är bra att Vicotnik kommer med sina tankar kring detta och alla borde följa hans exempel.

Brynolf och Recca är de som har något form av vapen på sig så det kan kopplas till strid.
Trasapa och xyas kör på forntida och förhistoriska föremål.
Vicotnik och K.K kör med klädesplagg
Lu-kaazh kör med konservburkar
!Paxen kör med ett grävdon

När jag kolla på listan över saker som outats får jag följande bilder:

* Roboten Rune med en scarf har några fel och klingar inte rätt. Varför kallas Roboten för Rune? Kasst namn. Varför har dom satt på honom en scarf?
* Konservburkar känns väldigt Mutant
* Lavalampa känns Mutant och även mer detaljerat än enbart förhistoriska föremål.
* Reccas machete + tydligheten att den är bra för att hacka sönder växter som den äventyrare hon är signalerar att hon är en äventyrare eller en ulv som vill utge sig för att vara en äventyrare.
* Grävdon ger mig inga bilder.
* Att Brynolf har två saker är lite udda men jag gillade det.

Mina bilder är ju högst personliga men hur ser ni andra på just den utrusning som outats?

Brynolf

Dum fan
Re: Outningar -Utrustning

Konrad Konvalj said:
Brynolf och Recca är de som har något form av vapen på sig så det kan kopplas till strid.
Det enda jag kan säga här är att min utrustning inte är relaterad till min förmåga/info eller något annat. Med lite vilja skulle man kunna se ett samband mellan utrustningen och namnet på min förmåga/info, men inget konkret. Och med tanke på vilket skrot ni andra släpar runt på har jag svårt att tro att utrustning har någon viktig funktion i spelet.

Recca

Femme Fatale
Härligt med så mycket nya inlägg! :gremsmile:

Jag har varit upptagen större delen av dagen men eftersom jag har sovmorgon ska jag sätta mig ner och gå igenom vad som skrivits och se vart jag kan hjälpa till.

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Härligt med så mycket nya inlägg! :gremsmile:

Jag har varit upptagen större delen av dagen men eftersom jag har sovmorgon ska jag sätta mig ner och gå igenom vad som skrivits och se vart jag kan hjälpa till.
Gött! Heja heja!

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Det framgår inte av min roll, men jag har en idé om generellt släkte... Mer har jag ingen lust att säga just nu.
Jag tror du vågar lägga fram dina tankar om det här nu efter allt som outats. Vi har jobbat bra under dagen så jag hoppas du blir glad nu.
Ni har verkligen jobbat på bra i min frånvaro. :gremsmile:

Angående det citerade inlägget ovan; det har med min förmåga/ras att göra och antyder en koppling dem emellan. Med det kan jag säga att jag bekräftar Lukaazh aning om att förmåga har med ras att göra. Jag har en misstanke om att detta åtminstone gäller mutanter. Dock för min del i en indirekt bemärkelse. Jag har redan brödsmulat en hel del kring det här.

Angående namn kan jag avslöja att mitt namn inte bringar någon klarhet men om ni vill veta det ändå får ni framföra lite vettiga argument till det eller dreva. För som jag ser det hjälper det inte oss i byn.

Jag tänkte kort beskriva mina intryck om deltagare.

Paxen har jag svårt att begripa mig på, ärligt talat. Om han är en ulv så har han ju inte spelat värst smart. Sättet han snäser av Vicotnik får mig att tänka på hur Vicotnik reagerade på kritiken han fick när vi spelade Supernatural-gate. Han blev ruskigt sur vilket drog många blickar mot honom. Det får mig att misstänka att Paxen kanske reagerar på samma sätt av mer än en slump.
Här snäser han av Vicotnik:
!Paxen said:
Trasapa, kan vi göra ett expirement? Ta och copy-pasta ett av mina inlägg så får vi se om det väcker frågor hos vicotnik.
!Paxen said:
Fast, jag tolkade fortfarande ditt inlägg som att du hade bestämt dig för det. Du säger ju själv att oavsett hur aktiv eller inte någon är så kommer du välja mig före någon annan. Dvs, om alla slutar skriva något så betyder det att du röstar ut mig.

Vilket betyder att du föredrar att sluta pressa andra framför att rösta ut mig.
Det här känns verkligen som någon form av förhalningstaktik. Men Paxen måste ju själv se hur det ser ut så jag förstår inte vad syftet är.

Vicotnik: Som jag ser det har Vicotnik verkligen fått precis som han velat den här rundan. Det var i princip hans förslag att vi skulle outa utrustning per default och sedan lägga till valfri information. Han börjar med att styra spelet och beskriver utrustning som det mest safe att outa. En hel del håller med honom om detta och han kommer med idén att utrustning kan outas per default tillsammans med valfri annan grej. Han avslöjar sedan endast ett ofarligt förnamn samt sin utrustning. Sedan dröjer det länge innan han avslöjar mer och när det väl sker tar han i princip tillbaks namnet och ändrar det till RQ-XXX. En av grundreglerna är väl att man inte ska ljuga om man är bybo? Men Vicotnik gör det ju ändå i förbifarten när han undanhåller sin ras genom att dölja sitt namn... Därför är jag nyfiken på vad han har att säga om det här. Tillhör namnet Rune rollens fluff eller hittar Vicotnik på det för att mörka sin ras?

Vidare är Roboten Runes roll svårtolkad. Jag tycker ju nånstans att det borde finnas en robot med i spel eftersom det är Mutant. Det tillhör. Men vad betyder Roboten Rune i spel? Är det 1. En äventyrare med en trolig powerroll, 2. En tredje faktion? Eller 3. En vågad ulvalögn?

Brynolf: Nu när han kommit loss tycker jag att han spelar väldigt mycket som en bybo. Dock så tog det ett tag för honom att komma igång och då gjorde han det först efter att en hel del personer redan outat. Hans outning om beväpning känns safe då han sällar sig till en som redan är beväpnad. Men eftersom han outar två utrustningsdelar är det inte troligt att han ljuger om just det.

Lukas: Slipprig. Men jag kan själv bekräfta hans aning om att det finns en koppling mellan ras och förmåga och jag är lite för trött för att kolla närmare på honom just nu.

Xyas: Ger ett byboigt intryck men syns inte så mycket. Utrustningen ”villa med förhistoriska föremål förvånar”. För att hans egendom ska kännas relevant måste den stå i byn Mosel vilket innebär att Xyas inte tillhör äventyrarna utan är av lokalbefolkningen. Det här gör ju att jag gärna funderar över vilka mer som antagligen tillhör lokalbefolkningen, och vad har de för funktion i spelet?

KK: Spelar ännu mer som en bybo än han gjorde i Supernaturalgate. Han är dessutom mest drivande, i min åsikt.

Trasapa: Jag har ingenting att säga om denne figur. Mycket frånvaro är dock inget gott tecken.

Tankar om spelupplägget
Förutsatt att ingen ljugit om ras lutar jag åt att hålla med KK om att åtminstone en av grönsakerna borde finnas bland mutanterna.

Så hur ska vi då gå tillväga nu?

Dessvärre har jag inget recept på hur vi ska vinna det här men vi har ju legat i bra hittills och det är ett gott tecken. Som jag ser det måste vi fortsätta pressa fram information och hoppas att vi pressar fram den information som bäst leder oss till ulven.

Just nu kan jag inte annat än behålla min röst på !Paxen för jag tycker att han ger ifrån sig flest scumtells och jag vill ha en förklaring till hans förhalanden tidigare idag/igår (klockan är visst tre >.<).

Så med de orden säger jag godnatt.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Med det namnet så förstår jag varför !Paxen vill hålla det hemligt och jag förstår exakt vad du menar med "om man fantiserar lite".
Återknyter till mina fantasier om en mus. Det slog in rätt. Du förstod då exakt vad jag menade (trodde du), men din fantasi handlade ju istället om Qvist+Grävdon som sedan Lu-kaazh köpte rätt snabbt. Båda ni känner ju Vimes väl och jag antar att ni inte tror att Vimes skulle lägga upp sitt spel på det viset? Ni vill då få mig att tro det, men det känns inte rätt för fem öre.
Jag kan inte hävda att jag känner Vimes särskillt väl, vist vi har spelat bräd/rollspel ett par gånger tillsammans men jag vill inte hävda att jag känner honom särskillt bra.

När det kommer namet Moldemus så far mina tankar till mulvad, fråga mig inte varför med de är de associationer jag får.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Jag kan inte hävda att jag känner Vimes särskillt väl, vist vi har spelat bräd/rollspel ett par gånger tillsammans men jag vill inte hävda att jag känner honom särskillt bra.

När det kommer namet Moldemus så far mina tankar till mulvad, fråga mig inte varför med de är de associationer jag får.
Mulvad funkar ju också.
Skit samma om ni känner varandra väl eller inte.

Tror du fortfarande på fullaste allvar att Vimes skulle ha namngivit två ulv-kandidater till något man kan nosa rätt på genom att översätta Qvist till kvist för att det är typ en växt, och den andra Grenston kan översättas till en annan typ av växdel nämligen en gren?

Vimes

Sillkung
Med tanke på att forumet legat nere skulle det kunna vara relevant att skjuta på deadlineen lite. MEN, det kommer vi inte att göra. Det som gäller är fortfarande att rundan slutar

klockan 21.00 ikväll

Ni som har förmågor, glöm inte bort att använda dem!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Trasapa: Jag har ingenting att säga om denne figur. Mycket frånvaro är dock inget gott tecken.
Inläggskvoten Recca vs. Trasapa: 20/16

Jag menar inget illa med det, men din närvaro har inte varit den bästa heller så det är väl inget gott tecken det heller då.

Dock så har du mer tryck i dina inlägg så att räkna antal är ju egentligen helt meningslöst.