Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
Varför inte? Du säger att en av varulvarna gömmer sig bland oss mutanter, och om jag då ska behöva leta efter varulv bland mutanterna så är det bra att veta hur många som är "äventyrare" kontra vilka som inte är det.
Nu tycker jag det kænns lite som du førhalar paxen, och det ær inte førsta gången. Konrad har efterfrågat resonerande från mutanterna om vem som ær ulven, och det ær något jag också gærna hør. Baserat på den information som finns tillgængli nu, vilket borde vara mer æn væl att spekulera kring med tanke på hur mycket aktivitet vi haft och hur mycket som outats. Jag køper inte "en informations-grej till".

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vem är ulven?

Trasapa: Montlas Grenston
!Paxen: Moldemus Qvistnos
Lu-kaazh: Sylum Vittmarkén
Recca: Rikus Reskoter

Jag vill att alla Mutanter lägger fram sina tankar på vilken som inte hör hemma i leden. Vilken Mutant har farit med osanning!

Tiden är ju rätt knapp och de Mutanter som lurkar undan det här kan ju räkna med att hamna högst upp på misstänkta listan.
Av dessa 4a så anser jag att det är störst chans att !Paxen är ulv/grönsak med tanke på hur han har agerat så här långt. Har sagt det förr och säger det igen, !Paxen är mest misstänkt av mig och kommer med stor sanolikhet få stora delar av mitt fokus tills hans tillhörighet har blivit bekräftad.

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Vem är ulven?

Recca: Rikus Reskoter

Jag vill att alla Mutanter lägger fram sina tankar på vilken som inte hör hemma i leden. Vilken Mutant har farit med osanning!

Tiden är ju rätt knapp och de Mutanter som lurkar undan det här kan ju räkna med att hamna högst upp på misstänkta listan.
Som jag varit på så är jag inne på att vi borde rösta ut Paxen.
eftersom han varit så motsträvig att jag tror han försöker fesega allt för oss.

men jag böjar bli tveksam till Recca som jag tycker spelar mycker Säkrare än vad hon gjort tidigare.

men jag tycker som sagt att paxen känns värre.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Är det fler som är uttryckligen är "Äventyrare"?
Påpekar att detta inte är av vikt just nu. Släpp bybo/äventyrare.
Varför inte? Du säger att en av varulvarna gömmer sig bland oss mutanter, och om jag då ska behöva leta efter varulv bland mutanterna så är det bra att veta hur många som är "äventyrare" kontra vilka som inte är det.
Visst, du har en poäng i det. Dock skulle jag hellre sig dig anstränga dig att hitta en ulv bland mutanterna på det vi har. Den felande Mutanten har ju redan bluffat om sin ras så bybo/äventyrare är ju lite skit samma för även där kommer en bluff att dras. Det kan visserligen spilla lite mer vatten på kvar, men som det känns nu har vi inte tid att vänta på att:

!Paxen
Trasapa
Lu-kaazh

Skall drevas för outning gällande bybo/äventyrare. Ikväll skall någon hängas och vi har en hel del information att gå lös på. Jag tror ulven kan förhala sin bybo/äventyrare outning så pass länge att vi inte får fram det vi vill ha av Mutanterna.

Men men. Det är kanske bara jag som vill jobba på det här viset.

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Skall drevas för outning gällande bybo/äventyrare.
Jag vet att jag inte har tid att vænta på det hær.
Ska det drevas fram har jag inte heller tid. Ska till veterinären om några timmar. Men jag kan väl försöka sätta bollen i rullning lite: Jag är bybo i Mos Mosel och är inte äventyrare.

!Paxen

Swashbuckler
Jag behöver inte drevas ens. ingenstans i min roll säger det "äventyrare", endast bybo.

Recca

Femme Fatale
Ja. Som det ser ut nu så skulle jag lägga min röst på !Paxen. Fast det skulle vara en röst som känns helt sjukt oinformerad. Det är ju mest bara indicier och ett misstänkt beteende. :/

Xyas

Swashbuckler
Røst: Recca

Spelar extremt safe, inkonsekvent med tidigare spelstil, vældigt långsam, samt ryggradskænsla.

Dær tror jag min slutgiltiga røst sitter. Och som sagt, efter 16.00 kan jag inte ændra den længre.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Røst: Recca

Spelar extremt safe, inkonsekvent med tidigare spelstil, vældigt långsam, samt ryggradskænsla.

Dær tror jag min slutgiltiga røst sitter. Och som sagt, efter 16.00 kan jag inte ændra den længre.
Eftersom du inte pekar på något specifikt du vill ifrågasätta med något jag skrivit eller outat så är det ju lite småkört för mig att besvara dina anklagelser.

Och så är det lite elakt att kalla mig långsam också.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay.

Recca: Rikus Reskote

2 av 4 Mutanter anser sig klara och dessa två anser att !Paxen sticker ut mest. Det som skrivits är ju blajj, och då speciellt av Recca.

Visa ett lite större ansvar för byns säkerhet tack. Vi har inte all tid i världen.

!Paxen förhalar i sin tur. Snackar om äventyrare/bybo och går ut med sin bybo stämpel, och då behöver han inte drevas skriver han. Va är det här? Skit i bybo/äventyrare och visa att ni inte är ulvar istället.

Det finns en ulv bland mutanterna. Hur tydlig skall jag behöva vara? En av mutanterna skall hängas ikväll och det vore ju väldigt dumt om vi bybor hänger en av oss på grund av att byborna själva försvårar det hela.

Recca

Femme Fatale
Men eftersom jag inte har någon lust att låta spelet avstanna på grund av en sur nöt, så lägger jag min röst på Trasapa som jag tycker bör outa sin äventyrare/lokalbefolkning-status.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Ja. Som det ser ut nu så skulle jag lägga min röst på !Paxen. Fast det skulle vara en röst som känns helt sjukt oinformerad. Det är ju mest bara indicier och ett misstänkt beteende. :/
Okay. Din röst ser ut att falla på !Paxen.

Varför är inte han en hederlig mutant som du?

Vad gör Trasapa och Lu-kaazh till äkta mutanter?

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Eftersom du inte pekar på något specifikt du vill ifrågasätta med något jag skrivit eller outat så är det ju lite småkört för mig att besvara dina anklagelser.

Och så är det lite elakt att kalla mig långsam också.
Det ær svårt att lægga en logiskt motiverad røst i runda 1. Jag føredrar att lita på min ryggradskænsla nær det kommer till scum tells. Och den sæger att du har dem mer æn någon annan.

Och det ær inte meningen att vara elak. Men det ær en del av hur jag upplever att din spelstil inte ær konsekvent. Du ær långsam nu, i jæmførelse med hur du spelat tidigare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Men eftersom jag inte har någon lust att låta spelet avstanna på grund av en sur nöt, så lägger jag min röst på Trasapa som jag tycker bör outa sin äventyrare/lokalbefolkning-status.
Vafals, Recca?

Du avstannar ju spelet? Du är inloggad och det du snackar om är äventyrare/bybo istället för att göra något som kan hjälpa oss bybor att avgöra vilken Mutant som har brunt mjöl i påsen.

Sen lägger du en röst på Trasapa utan att lägga en röst i förbifarten.

Jag postade ett inlägg nyss med några frågor till dig. Svara på dom istället för att mala på om äventyrare/bybo.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Okay.

2 av 4 Mutanter anser sig klara och dessa två anser att !Paxen sticker ut mest. Det som skrivits är ju blajj, och då speciellt av Recca.

Visa ett lite större ansvar för byns säkerhet tack. Vi har inte all tid i världen.

!Paxen förhalar i sin tur. Snackar om äventyrare/bybo och går ut med sin bybo stämpel, och då behöver han inte drevas skriver han. Va är det här? Skit i bybo/äventyrare och visa att ni inte är ulvar istället.

Det finns en ulv bland mutanterna. Hur tydlig skall jag behöva vara? En av mutanterna skall hängas ikväll och det vore ju väldigt dumt om vi bybor hänger en av oss på grund av att byborna själva försvårar det hela.
I mitt fluff står det uttryckligen att jag är äventyrare och i stämningstexten till Mos Mosel står det att lokalbefolkning och äventyrare finns i upplägget. Jag tänkte inte alls på detta innan xyas outade sin villa. Det känns ju rimligt att åtminstone en av ortsbefolkningen som bevisligen funnits i byn under längre tid än de äventyrare som droppat in nyligen, är en grönsak. Som du vet har jag aldrig gått speciellt mycket på ryggradskänsla eller intuition och om jag ska bidra på nåt sätt i det här spelet så tänker jag göra det genom att analysera den information vi har. Men om du vill rösta på "känsla" så kan du göra det, det tänker jag iaf vänta med i det längsta att göra.

Brynolf

Dum fan
Recca, jag tänkte rösta på Lukas. Du sade nåt om att du förstod hans "tydliga koppling" mellan ras o förmåga. Kan du få mig på andra tankar?

Röst: Lu-Kaazh

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Vafals, Recca?

Du avstannar ju spelet? Du är inloggad och det du snackar om är äventyrare/bybo istället för att göra något som kan hjälpa oss bybor att avgöra vilken Mutant som har brunt mjöl i påsen.

Sen lägger du en röst på Trasapa utan att lägga en röst i förbifarten.

Jag postade ett inlägg nyss med några frågor till dig. Svara på dom istället för att mala på om äventyrare/bybo.
Ja, det var ju en miss av mig och du har helt rätt i att det avstannar spelet och att det är dumt på grund av att Trasapa inte bryr sig om att vara med i spelet men jag vill dreva mot Trasapa i hopp om att han ska logga in och faktiskt få för sig att klargöra lite frågetecken. Är det så konstigt?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Okay.

I mitt fluff står det uttryckligen att jag är äventyrare och i stämningstexten till Mos Mosel står det att lokalbefolkning och äventyrare finns i upplägget. Jag tänkte inte alls på detta innan xyas outade sin villa. Det känns ju rimligt att åtminstone en av ortsbefolkningen som bevisligen funnits i byn under längre tid än de äventyrare som droppat in nyligen, är en grönsak. Som du vet har jag aldrig gått speciellt mycket på ryggradskänsla eller intuition och om jag ska bidra på nåt sätt i det här spelet så tänker jag göra det genom att analysera den information vi har. Men om du vill rösta på "känsla" så kan du göra det, det tänker jag iaf vänta med i det längsta att göra.
Läser du ett av mina tidigare inlägg syns det ju rätt klart att även jag tror att äventyrarna klarat sig undan Dråparträdet och att det troligen är byborna som blivit Växtkloner.

Det ställer ju ännu mer krav på de andra tre mutanterna i och med att du är en Äventyrare.

!Paxen är en bybo, och dom andra två vet vi inte.

Jag kommer inte rösta på känsla utan jag kommer att rösta på den av Mutanterna som pingar hårdast. Eftersom en av mutanterna är en ulv vill jag ju se dig hänga ut dom andra för att rädda ditt eget skin. Precis samma sak vill jag ju att övriga tre mutanter gör. Genom det som skrivs så är ju jag rätt säker på att äventyrare/bybo har mindre betydelse i det hela.

Dina misstankar låg på !Paxen tidigare men nu är du på väg att lägga din röst på Trasapa så Lu-kaazh är för dig den grönaste av mutanterna om man skall läsa mellan raderna.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Okay. Din röst ser ut att falla på !Paxen.

Varför är inte han en hederlig mutant som du?

Vad gör Trasapa och Lu-kaazh till äkta mutanter?
Jag har redan motiverat varför jag skulle lägga min röst på !Paxen i nuläget. Det är en oinformerad röst som bygger på att !Paxen har uttryckt säg klantigt. Vidare har jag, i brist på bättre alternativ, köpt att det är rimligt att det är just bland mutanterna det är troligt att det finns grönsaker. Jag är ledsen, men just nu har vi indicier att gå på och då skulle jag lägga min röst på Paxen. Som jag ser det är det lite "up in the air" just nu, varför jag försöker klura på om vi kan hitta någor mer hållbart att grunda våra beslut på men jag blir ju motverkad av xyas och nu även dig.

Min motfråga till dig blir: Varför tycker du att det är oviktigt att ta reda på om äventyrare/lokalbefolkning? Vi har ändå 6 timmar på oss innan rundan avslutas men av någon anledning protesterar både du och xyas mot detta.