Recca said:
Konrad Konvalj said:
Okay.
Trasapa: Montlas Grenston
!Paxen: Moldemus Qvistnos
Lu-kaazh: Sylum Vittmarkén
Recca: Rikus Reskote
2 av 4 Mutanter anser sig klara och dessa två anser att !Paxen sticker ut mest. Det som skrivits är ju blajj, och då speciellt av Recca.
Visa ett lite större ansvar för byns säkerhet tack. Vi har inte all tid i världen.
!Paxen förhalar i sin tur. Snackar om äventyrare/bybo och går ut med sin bybo stämpel, och då behöver han inte drevas skriver han. Va är det här? Skit i bybo/äventyrare och visa att ni inte är ulvar istället.
Det finns en ulv bland mutanterna. Hur tydlig skall jag behöva vara? En av mutanterna skall hängas ikväll och det vore ju väldigt dumt om vi bybor hänger en av oss på grund av att byborna själva försvårar det hela.
I mitt fluff står det uttryckligen att jag är äventyrare och i stämningstexten till Mos Mosel står det att lokalbefolkning och äventyrare finns i upplägget. Jag tänkte inte alls på detta innan xyas outade sin villa. Det känns ju rimligt att åtminstone en av ortsbefolkningen som bevisligen funnits i byn under längre tid än de äventyrare som droppat in nyligen, är en grönsak. Som du vet har jag aldrig gått speciellt mycket på ryggradskänsla eller intuition och om jag ska bidra på nåt sätt i det här spelet så tänker jag göra det genom att analysera den information vi har. Men om du vill rösta på "känsla" så kan du göra det, det tänker jag iaf vänta med i det längsta att göra.
Läser du ett av mina tidigare inlägg syns det ju rätt klart att även jag tror att äventyrarna klarat sig undan Dråparträdet och att det troligen är byborna som blivit Växtkloner.
Det ställer ju ännu mer krav på de andra tre mutanterna i och med att du är en Äventyrare.
!Paxen är en bybo, och dom andra två vet vi inte.
Jag kommer inte rösta på känsla utan jag kommer att rösta på den av Mutanterna som pingar hårdast. Eftersom en av mutanterna är en ulv vill jag ju se dig hänga ut dom andra för att rädda ditt eget skin. Precis samma sak vill jag ju att övriga tre mutanter gör. Genom det som skrivs så är ju jag rätt säker på att äventyrare/bybo har mindre betydelse i det hela.
Dina misstankar låg på !Paxen tidigare men nu är du på väg att lägga din röst på Trasapa så Lu-kaazh är för dig den grönaste av mutanterna om man skall läsa mellan raderna.