Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag tror att det är mest lämpat eller snarare minst farligt att gå ut med (all outning är ju tveeggad som sagt).
[/QUOTE]

Utrustningen är mest safe, svar ja. Det både för powerrollers och varulvar.

Jag tycker vi kastar fram utrustningen utan att blinka för att se vad det hjälper oss i jakten på ulvarna.

Vad tjänar vi på att sätta press på någon, som sedan kastar fram en hatt från sin utrustningslista? Eftersom den drevade kan välja vad han skall outa och motivera varför får vi ju visserligen lite information genom det, men outningen i sig är ju toksafe för både oss bybor och de pälsbeklädda.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag håller med dig tillvis del här. Att köra dubbla drev kommer nog inte fungera på så här få deltagare, då det är svårt att ena folk tillräckligt mycket för att kunna ha två effektiva drev samtidigt. Där emot tror jag att vi bör hinna med två drev i alla fall om inte tre (i bästa fall). Vi har trots allt drygt 2 dagar på oss att dreva.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Utrustningen är mest safe, svar ja. Det både för powerrollers och varulvar.

Jag tycker vi kastar fram utrustningen utan att blinka för att se vad det hjälper oss i jakten på ulvarna.

Vad tjänar vi på att sätta press på någon, som sedan kastar fram en hatt från sin utrustningslista? Eftersom den drevade kan välja vad han skall outa och motivera varför får vi ju visserligen lite information genom det, men outningen i sig är ju toksafe för både oss bybor och de pälsbeklädda.
Det vi skulle kunna göra är att när man har drev mot sig så ska man outa sin utrustning per default samt något annat efter eget önskemål och motivera varför man outar det. På så sätt får vi ut utrustning kontrollerat samt så slösar vi inte allt för mycket tid på att dreva fram de olika sakerna.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Utrustning per default känns fresht och som en liten nymodighet.

Du tror på två starka drev och möjligen ett tredje på den återstående tiden och det kan jag hålla med om så länge alla dyker upp och är någorlunda aktiva.

Den press vi kör med just nu är på tok för spretig och kommer inte ge oss ett skit.

Nu drar jag till Hudiksvall och övertar lite arbetssysslor. Jag kommer att logga in i mån av tid.

Rösten på Vicotnik ligger kvar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Röstlägge

Vicotnik (2): Brynolf, Konrad Konvalj
Lu-kaazh (1): Vicotnik

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Jag åkte inte pga outningen utan pga att jag misstolkade ett inlägg och vart förbannad och ni valde att rösta ut mig på grund av min reaktion och inte på vad jag outat.
Stæmmer. Faktum ær att jag skulle vilja påstå att vi har, i de spel jag har varit med i, aldrig plockat en varulv førsta rundan på något annat æn tur och scum tells.

Dærmed inte sagt att vi inte borde outa grejer i runda ett. Det ger bra info kring beteende och diskussionsmaterial før kommande rundor.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Det vi skulle kunna göra är att när man har drev mot sig så ska man outa sin utrustning per default samt något annat efter eget önskemål och motivera varför man outar det.
Det hær førslaget gillar jag. Det kænns som det passar før upplægget och antalet spelare.

Xyas

Swashbuckler
Re: Röstlägge

Røst: Vicotnik

Aktiv spelare i nulæget, och som den som kom med førslaget om hur vi ska køra outningen ser jag gærna att han børjar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Röstlägge

Skulle vi kunna försöka enas om en sak och det är att när man lägger sin röst så skriver man även med en uppdatering utav röstläget, vilket gör det lättare att ha koll på det.

!Paxen

Swashbuckler
Skitbra jobbat av er. Ni har skrivit mycket, och nu är det dags att försöka lägga press och få ut info av någon.

Detta spel så tror jag inte att vi ska bry oss om fluffet. Jag kommer ihåg ytterst lite om Mos Mosel så det är ingen fara för mig iaf.

Apropå vad som är mest safe att outa så är jag inte helt säker på att utrustning är det. Tänker inte gå in på det mer.

Just nu så ska det väl pressas som sagt, och jag väljer att lägga Min Röst: Vicotnik endast på grund av att han är en veteran både i spelande och slande i Varulvsspel.

Vicotnik (3): Brynolf, Konrad Konvalj, !Paxen
Lu-kaazh (1): Vicotnik

Vicotnik

Den onde
Staff member
I och med !Paxen's röst på mig så är röstläget följande:

Vicotnik (4): Brynolf, Konrad Konvalj, xyas, !Paxen
Lu-kaazh (1): Vicotnik.

Vilket betyder att hälften anser jag ska outa, vilket jag anser får räcka.

Jag är den stolta ägaren till en vacker scarf.
Samt mitt namn är uppdelat, tänker inte gå in på det närmare ännu men tills vidare kan ni kalla mig för Rune.

Anledningen till att jag väljer att gå ut med mitt namn om än inte allt är att jag tror att ras har större betydelse än namn och det blir lättare för grönsakerna att hitta eventuella powerroller bland ras än bland namn.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
I och med !Paxen's röst på mig så är röstläget följande:

Vicotnik (4): Brynolf, Konrad Konvalj, xyas, !Paxen
Lu-kaazh (1): Vicotnik.

Vilket betyder att hälften anser jag ska outa, vilket jag anser får räcka.

Samt mitt namn är uppdelat, tänker inte gå in på det närmare ännu men tills vidare kan ni kalla mig för Rune.

Anledningen till att jag väljer att gå ut med mitt namn om än inte allt är att jag tror att ras har större betydelse än namn och det blir lättare för grönsakerna att hitta eventuella powerroller bland ras än bland namn.
Okej, missade Xyas röst.

Jag kan hålla med om att ras är något vi ska dölja då jag som du tror att det gömmer sig powerroller bland dom.

Det där med scarfen undrar jag dock lite över, då utrustning säger mig vara helt annorlunda... Naturligtvis finns det en baktanke med det, Vimes har säkert kommit på något.

Tills vidare så går jag över till nästa person. Jag lägger Min Röst: Luu-Kaazh för att han redan har en röst på sig.

Röstläge:

Vicotnik (3): Brynolf, Konrad Konvalj, Xyas
Lu-kaazh (2): Vicotnik, !Paxen

!Paxen

Swashbuckler
Förresten, dum fråga: Hur många vill vi ha info av första rundan innan vi väljer en att rösta ut?

Ja, jag vet att det beror på vem som är mest misstänkt och när vi hittar h*n, men kom ihåg tidigare spel där man ibland har fått veta för lite, ibland för mycket för snabbt.

jag ska tänka över det här, vad jag tycker. Troligtvis gör jag en lista över mest misstänkta, för att sedan utifrån det rösta.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Tackar før det. Lite nyfiken på varfør du bara væljer att slæppa halva namnet, men det kan få vara før nu.

Røst: Lu-kaazh

Før att hålla tempot uppe.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Förresten, dum fråga: Hur många vill vi ha info av första rundan innan vi väljer en att rösta ut?
Så många som vi hinner dreva mot säger jag. Tycker det känns dumt att sätta upp ett "mål" för hur många vi ska få info ifrån för då har dreven en tedens att bli slarviga och tappar där med lite betydelse.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Tills vidare så går jag över till nästa person. Jag lägger Min Röst: Luu-Kaazh för att han redan har en röst på sig.
Du glömde fetstill.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Det är för lite aktivitet just nu.

Jag ser nog gärna att nästa drev går mot Recca eller K.K av den anledningen att båda brukar vara drivande och då tycker jag att det är rimligt att dreva mot dem för att kunna utesluta/fälla dem så tidigt som möjligt i spelet.
Efter det så bör vi nog dreva mot Brynolf och Trasapa då de inte visat någon större driv här eller i tidigare spel. Och efter dessa så blir det xyas och !Paxen, då vi redan har ett drev mot Lu-kaazh.

Håller ni med mig om detta eller har ni något annat förslag på drev ordning? I så fall vilken?

Kom igen låt inte diskutionen dö bara för att Lu-kaazh är en kanalpadlare som inte skriver i tråden.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Kan hålla med, men jag kænner mig itne så stressad øver det. Åtminstone inte æn. Det kænns fortfarande som vi har okej med tid før att hitta intressanta grejer førsta rundan.

Och jag vill nog inte binda mig vid någon ordning på drevandet i nulæget. Lukas ska outa, sen får vi se helt enkelt. Men det du sæger om att recca och KK spelar lite otypiskt før sina respektive spelstilar just nu ær vært att tænka på.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Tycker desamma som Xyas. That said, vi skulle må bättre av mer aktivitet.

Som du tycker så ska vi dreva mot Recca och K.K. efter att Luu-Kaazh har outat något. Varför inte börja med någon av dom och sen ta Luu-kaazh efter? Ja, jag vet att Luu-Kaazh har redan röster på sig (bl a mig) men det betyder inte att vi kan hoppa över honom ett tag ändå. Bara vi ser till att återkomma till honom.

Min röst: Konrad Konvalj Vicotnik tycker att du brukar vara mer pressande. Kan du förklara varför du inte har varit det än?