Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Lukas

Mannen i Gult
Hemma för att äta lunch och passade på att läsa ikapp.

Så ni verkar vilja att jag otar något.
men om jag har räknat rätt så är det två röster på mig nu, vilket jag tycker är för lite.

så jag väntar nog ett tag med det.

jag kommer försvinna igen och vara tillbaka strax efter två.

Lukas

Mannen i Gult
!Paxen said:
Min röst: Konrad Konvalj Vicotnik tycker att du brukar vara mer pressande. Kan du förklara varför du inte har varit det än?
det här tycker jag låter vettigt.

Röst:Konrad Konvalj

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Jag åkte inte pga outningen utan pga att jag misstolkade ett inlägg och vart förbannad och ni valde att rösta ut mig på grund av min reaktion och inte på vad jag outat.
Öm tå?

Snarare så var det väl så att flera reagerade på att du blev förbannad och pressade dig. Och när du blev pressad så uppgav du information om din roll som inte stämde med informationen som andra fått.

xyas said:
Men det du sæger om att recca och KK spelar lite otypiskt før sina respektive spelstilar just nu ær vært att tænka på.
Än har det inte passerat ett dygn sedan spelstart, så gör inga generaliseringar om någons spelstil ännu.

Personligen kommer jag dock inte bli så himla aktiv om det inte finns något att gå på så om vi inte drevar fram information kommer jag inte ha några teorier att komma med heller.

Med andra ord hoppas jag på det senast föreslagna drevet.

Röst: Konrad Konvalj

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Än har det inte passerat ett dygn sedan spelstart, så gör inga generaliseringar om någons spelstil ännu. Röst: Konrad Konvalj
Øm tå? :gremwink:

Generaliseringar av folks spelstilar gjorde att jag kunde identifiera Lukas somulv næstan direkt i ankeborg-spelet, så jag tror jag kør på det faktiskt. Så får vi se om det funkar igen.

Røst: Konrad Konvalj

Vilket ger fyra røster på honom. Spill it, ostmannen!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Vicotnik said:
Jag åkte inte pga outningen utan pga att jag misstolkade ett inlägg och vart förbannad och ni valde att rösta ut mig på grund av min reaktion och inte på vad jag outat.
Öm tå?
Ja och något jag inte är särskillt stolt över och vill helst glöma det hela.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vicotnik tycker att du brukar vara mer pressande. Kan du förklara varför du inte har varit det än?
Inte säker på hur du menar, men det är svårt att pressa någon ifall man inte får något svar utan bara tystnad. Det jag försöker med just nu är att få lite liv i luckan så vi får något att diskutera kring och där efter kan man börja pressa folk och ifråga sätta vad de sagt, men får man inget sagt så får man inget att ifråga sätta.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Även jag hänger på tåget mot Konrad.

Röst: Konrad Konvalj

Med anledningen att han brukar vara drivande och än så länge har vi inte sett så mycket aktivitet från hans håll och som jag sagt tidigare så ser jag gärna press mot honom tidigt för att kunna fira/fälla honom i ett tidigt skende.
Eftersom drivande personer brukar oftast få något av en ledar roll i spelet vilket gör att man kan uppleva det som jobbigt att ifråga sätta dem.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Röstläge:

Vicotnik (2): Brynolf, Konrad Konvalj
Konrad Kovanlj (5): !Paxen, Lu-kaazh, Recca, xyas, Vicotnik

Konrad vad anser du om min outning? Vem anser du vi ska pressa/röst ut?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tillbaka på min ordinära arbetsplats.

Jag kan läsa mig till att min aktivitet redan nu ifrågasätts ungefär lika mycket som mitt drivande ifrågasätts. Jag är drivande och paranoid, det är mitt signum och min spelstil.

Som jag ser det är det för det första rätt svårt att vara drivande i och med att aktiviteten är väldigt dålig. Alla spelare är inte med i matchen ännu och för att kunna vara drivande måste man ju ha något att gå på. Aktivitet och det som skrivs i tråden är ju A och O i ett varulvsspel.

!Paxen, du lägger en röst på mig på grund av att Vicotnik tycker att jag i tidigare spel varit mer drivande. Motiveringen är ju as kass tycker jag. Skaffa dig en egen uppfattning.

Förklaringen till mitt dåliga pressande har du ovan.

Lu-kaazh hakar på med en röst av samma anledning och drevet mot mig är ett faktum.

Jag har i nuläget 5 röster på mig av 7 möjliga så jag kommer öppna upp mitt penisfodral och visa vad som döljer sig där bakom.

Default outningen gällande utrustning tycker jag är bra. Jag kan inte se hur min utrustning kan hjälpa varulvarna på något vis så här kommer den:

Jag är iklädd en hatt av högre modell. Troligen en cylinderhatt. Dom är rätt fresh tycker jag.

Er press får mig också att villa lämna ut min ras: IMM

Alltså, jag är en Icke Muterad Människa som undgått att muteras iklädd en hög hatt. Jag väljer att outa min ras för att jag är helt säker på att det är just via ras outningar vi kommer att kunna ringa in en Växtulv.

Vic said:
Anledningen till att jag väljer att gå ut med mitt namn om än inte allt är att jag tror att ras har större betydelse än namn och det blir lättare för grönsakerna att hitta eventuella powerroller bland ras än bland namn.
Jag kan inte förstå varför Vicotnik endast går ut med sitt halva namn, eller en del av sitt namn? Rune hjälper då rakt av mig inte ett skit så din outning är kass. Jag kan ju ha väldigt fel här och Rune kanske hjälper någon annan bybo att "fria" Vicotnik från misstankar, men jag är inte det minsta hjälpt och vill gärna ha en förklaring på varför du väljer att gå ut med en scarf och Rune? Jo jag vet att du tror att Ras har större betydelse än namn för att sätta powerrollerna i fara, men din outning är så safe den luktar ulv lång väg.

Vicotnik´s rastillhörighet är ju bra mycket mer givande och hjälpande för byns bästa. Är Vicotnik en ulv som ges möjligheten att outa sin Ras sent har han all tid i världen att skapa sig en trovärdig lögn. Hade Vicotnik outat ras först av alla så är jag rätt säker på att det hade hjälpt byn mer än det vi nu har lyckats skrapa ihop.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Alltså, jag är en Icke Muterad Människa som undgått att muteras iklädd en hög hatt.
Tackar før det, men innan jag flyttar min røst skulle jag vilja ha ett svar på føljande:

Konrad Konvalj said:
jag är helt säker på att det är just via ras outningar vi kommer att kunna ringa in en Växtulv.
Why?

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Generaliseringar av folks spelstilar gjorde att jag kunde identifiera Lukas somulv næstan direkt i ankeborg-spelet, så jag tror jag kør på det faktiskt. Så får vi se om det funkar igen.
Absolut. Generaliseringar är bra och jag kör också på det. Oavsett om spelaren i fråga tänker på det eller inte så faller man lätt in i ett mönster på hur man har spelat tidigare, och visar det sig att det sticker ut så som i Lu-kaazh fall så är det ju en tell som heter duga.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Øm tå? wink

Inte en öm tå, men jag har förr schabblat bort skolgång på grund av att kringsaker fått för mycket fokus (och liksom trängt bort det som är viktigt). Jag skulle bli ledsen om jag blev dömd för att jag försöker göra på ett annat sätt nu.

Samtidigt tycker jag verkligen att det är konstigt att man kan uppge "typ-beteenden" från deltagare när mindre än 24 timmar gått. Vore ju en sak om det var en specifik beteendetendens som plötsligt upphörde upprepade gånger eller under längre tid.

Sen tycker jag att det iom att det handlar om frånvaro så är det viktigt att vi ser närmare på varför personen är frånvarande. Det i sig förtjänar fokus, då ulvar i alla tider har haft en tendens att vara tysta och försiktiga första rundan. Det väger mycket tyngre än din ryggadskänsla angående personers beteendetendens, i min åsikt.

Jag kanske överanalyserar helt i onödan, men jag tyckte det var ett konstigt fokus du hade, och väldigt ovetenskapligt också. Som jag sagt tidigare så har jag svårt att följa ryggradskänslan, själv. Men jag tycker att det är trist när folk förklär sina egna känslor i logik och vetenskap.

Har Trasapa uppgett någon anledning till sin frånvaro förresten?

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Alltså, jag är en Icke Muterad Människa som undgått att muteras iklädd en hög hatt.
Tackar før det, men innan jag flyttar min røst skulle jag vilja ha ett svar på føljande:

Konrad Konvalj said:
jag är helt säker på att det är just via ras outningar vi kommer att kunna ringa in en Växtulv.
Why?
Enligt mitt protokoll och min fluffkunskap ger varken mitt namn eller Vicotniks namn: Rune mig någonting. Min hatt och Vicotnik´s scarf ger mig ingenting heller.

Vi vet att alla har en ras och med tanke på att jag inte ser någon hjälp i vare sig utrustning eller namn så finns byns hjälp i uppdelningen av raserna. Växtulven/arna måste troligen chansa fram en ras och där tror jag att vi nyper dem.

Okay, överdrivet att skriva att jag är helt säker på detta, men det är inte långt ifrån.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jo jag vet att du tror att Ras har större betydelse än namn för att sätta powerrollerna i fara, men din outning är så safe den luktar ulv lång väg.
Så om jag outar min ras så är du nöjd, trots att det kan utsätta eventuella powerroller för fara? Vill ni och så kan jag gå ut med min ras men då vill jag ha fler än Konrad som ställer sig bakom det (visa med din röst).

Konrad varför valde du att gå ut med ras före namn? Vad tror du namnen har för betydelse om de nu har någon betydelse.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Har Trasapa uppgett någon anledning till sin frånvaro förresten?
Nu är det här en ren och skär gissning, men Trasapa är ett försåsat slan som troligen inte ens läst sin roll ännu. Han kan till och med ha glömt bort att det är varulvsspel.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:

Konrad Konvalj said:
Why?
Enligt mitt protokoll och min fluffkunskap ger varken mitt namn eller Vicotniks namn: Rune mig någonting. Min hatt och Vicotnik´s scarf ger mig ingenting heller.

Vi vet att alla har en ras och med tanke på att jag inte ser någon hjälp i vare sig utrustning eller namn så finns byns hjälp i uppdelningen av raserna. Växtulven/arna måste troligen chansa fram en ras och där tror jag att vi nyper dem.

Okay, överdrivet att skriva att jag är helt säker på detta, men det är inte långt ifrån.
Tackar!

Røst: Ingen

Før nu.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Vill ni och så kan jag gå ut med min ras men då vill jag ha fler än Konrad som ställer sig bakom det (visa med din röst).
Nej, jag ær nøjd før nu och ser hellre att vi drevar vidare.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen, du lägger en röst på mig på grund av att Vicotnik tycker att jag i tidigare spel varit mer drivande. Motiveringen är ju as kass tycker jag. Skaffa dig en egen uppfattning.
Så, jag hade en bättre anledning till att rösta på Luu-Kaazh tycker du? Och om någon annan tar upp exvis att min spelstil är annorlunda så är inte det värt att ta upp?

Du har redan förklarat varför du inte är pressande, men ärligt talat så är det en väldigt dum sak att säga. Förhoppningsvis så svarar du på varför du tror att ras är rätt sätt att leta efter varulvar (kanske du har gjort under tiden jag har skrivit) men just nu känner jag mig lite förvirrad ang utrustningen du och Vic har avslöjat.

Bra att du pekar ut att Vic bara avslöjade en del av sitt namn ´, dock så gav han en kort förklaring på det. Känner mig nöjd med det just nu, men det är värt att återkomma till.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Samtidigt tycker jag verkligen att det är konstigt att man kan uppge "typ-beteenden" från deltagare när mindre än 24 timmar gått.
detta bygger mycket på att vi spelat väldigt mycket med/mot varadra i flertal maffia spel. Där av pratet om typ-beteende.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Jo jag vet att du tror att Ras har större betydelse än namn för att sätta powerrollerna i fara, men din outning är så safe den luktar ulv lång väg.
Så om jag outar min ras så är du nöjd, trots att det kan utsätta eventuella powerroller för fara? Vill ni och så kan jag gå ut med min ras men då vill jag ha fler än Konrad som ställer sig bakom det (visa med din röst).
Jag vill att folk ska undvika att avslöja sin ras så gott som det går. dock om det är en majoritet som vill att någon ska avslöja det så är det ju inte något man kan komma ifrån.