Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Recca

Femme Fatale
Eftersom jag nu har fyra röster på mig så väljer jag att dels droppa att jag är beväpnad med medtagen machete, eftersom det är äventyrarens bästa vän när man har med växtlighet att göra.

Den andra biten information jag väljer att släppa är att jag är ett muterat djur.

Eftersom KK besvarat föregående drev lägger jag min röst på Luukaazh eftersom han verkar vara svår att få fatt på just när drevet börjar gå i hans riktning för att sedan dyka upp med omisskänlig timing när drevet svängt åt annat håll.

Röst: Luukazh

Recca

Femme Fatale
Det framgår inte av min roll, men jag har en idé om generellt släkte... Mer har jag ingen lust att säga just nu.

!Paxen

Swashbuckler
Varför väljer du att släppa två bitar? Detta tycker jag inte är nödvändigt. kan du förklara det?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Det framgår inte av min roll, men jag har en idé om generellt släkte... Mer har jag ingen lust att säga just nu.
Håll din ide tillsvidare du Recca så vi andra får nått att fundera över. Speciellt ulvarna då. Smart drag.

Brynolf

Dum fan
Tackar så mycket, Recca. Jag hakar på mot Luuh-kahzschz.

Röst: Lukas

För övrigt: Vic, vad baserar du din rasblandning på?

Recca

Femme Fatale
!Paxen said:
Varför väljer du att släppa två bitar? Detta tycker jag inte är nödvändigt. kan du förklara det?
Först och främst har det föreslagits att vi bör outa utrustning i samband med att vi outar annat, som en "default"-outning (så uttrycktes det) och alla som outat innan mig har följt den modellen - har du inte hängt med?

Min rolls namn kände jag helt spontant inte var speciellt intressant. Och eventuella förmågor, om jag skulle haft sådana vore ju knäppt att outa, håller du inte med?

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Fair enough.

Röst: Ingen

Brynolf

Dum fan
Röstläge:

Recca (3) - Lukas, KK, Vic
Lukas (2) - Recca, Brynolf
Konrad Konvalj (1) - Paxen

Inte röstat: xyas, Trasapa

Att lägga ner sig röst i första rundan ser jag ingen poäng med, xyas. Vi vill ju hinna med så många drev som möjligt.

Trasapa

Swordsman
Tusan jag glömde bort starten igår och har sedan såsat, ber så mycket om ursäkt. Jag har hunnit skumma lite snabbt genom trädet av poster och ska genast sätta igång att vara till nytta innan första dråpet.

Min fluffkunskap är rent ut sagt kass, mutant har jag lirat lite som ung parvel men inte mycket av fluffet som sitter kvar. Snacket om grönsaker förvirrar mig, jag minns bara lite smått dom olika graderna av mutationer som PSI och nå djurfreaks.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Vicotnik menar att utrustnings-outning ger oss bäst vapen mot ulvarna.
Det har jag aldrig hävdat, i så fall skulle jag vilja se en länk till det inlägget där jag säger att outning av utrusning är det bästa sättet att hitta ulvarna på.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Att du och !Paxen har exakt samma uppställning gör mig således förundrad. Vad vet ni som inte jag vet?
Min lista har ingen som helst stöd bakom sig annat än att jag själv skulle ha lagt upp spelet på något så liknande sätt om jag skulle hålla i ett Mutant:UA spel. Så det är ju intressant att !Paxen ställer sig bakom den utan någon som helst kommentar och bara accepterar den rakt över lag.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
För övrigt: Vic, vad baserar du din rasblandning på?
Se mitt svar till Konrad Konvalj.
Korta versionen: På hur jag skulle skapa ett spel.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Recca har viserligen svarat på detta men jag tycker detta tyder på att du inte rikigt har full koll på vad som händer i tråden och då har det ändå inte postas några stora mängder så det bör inte vara allt försvårt att komma ihåg saker i de här skedet i spelet. Utöver det så väljer du att acceptera den lista jag postat över möjliga raser och fördelning bland dem utan större diskution, varför då? Var den så felfri att du inte kan tänka dig någon annan uppsättning utav rollerna? I så fall har du verkligen tagit den lätta vägen i det här spelet.

Röst: !Paxen

För dålig koll och svagt ifråga sättande.

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Det har jag aldrig hävdat, i så fall skulle jag vilja se en länk till det inlägget där jag säger att outning av utrusning är det bästa sättet att hitta ulvarna på.
Förlåt. Jag blev nog lite ivrig i min tolkning. KK skrev precis innan att han undrade vad bästa sättet var att ringa in ulvarna på. Du föreslog då utrustningsoutning. Då tolkade jag det som att det var din åsikt att det var bästa sättet att driva fram ulvarna på, men det behöver det ju visst inte betyda.

Anyway... Vore bra om vi kunde få till ett till drev ikväll iaf. Sen ett eller två imorrn och så har vi nästan drevat mot alla till på onsdag.

Blir skapligt irriterad på att Luukaazh har sån timing med inloggning... Jag har inte alls nån vidare lust med att byta min röst till någon som är aktiv bara för att få se mer information. Då är det ju som att drevet inte har nån funktion. :gremfrown:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Blir skapligt irriterad på att Luukaazh har sån timing med inloggning... Jag har inte alls nån vidare lust med att byta min röst till någon som är aktiv bara för att få se mer information. Då är det ju som att drevet inte har nån funktion
Jupp för står det.
Det Lu-kaazh har gjort den här rundan är att medelat att han läser ifatt och noterar att han har två röster på sig men vill inte outa för få röster, postar en röst på K.K, försvinner och är tillbaka runt 15:00 och postar en röst på Recca och sedan tystnad från Lu-kaazh håll så jag förstår din irritation.

Kanske är det så att lu-kaazh satsar på låg aktivitet i förhoppning om att få vara med till runda 2 den här gången :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Kanske är det så att lu-kaazh satsar på låg aktivitet i förhoppning om att få vara med till runda 2 den här gången :gremwink:
Blir intressant att se hur den planen går. :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Att du och !Paxen har exakt samma uppställning gör mig således förundrad. Vad vet ni som inte jag vet?
Min lista har ingen som helst stöd bakom sig annat än att jag själv skulle ha lagt upp spelet på något så liknande sätt om jag skulle hålla i ett Mutant:UA spel. Så det är ju intressant att !Paxen ställer sig bakom den utan någon som helst kommentar och bara accepterar den rakt över lag.
Bra då vet jag! Då är det bara att släppa din lista för nu. Att !Paxen stödjer dig i dina tankar utan att göra en minsta reflektion över det hela det noterade jag typ 2 sekunder efter hans inlägg var postat. 2 sekunder efter det förklarar han att han stödjer dina tankar med en ctrl C + ctrl V och även den gången utan att fundera mer över det.

I min mening att se på det hela så har !Paxen gjort något som sticker ut mer än alla andra så därav kommer jag nu placera min röst på honom.

Röst: !Paxen