Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Snacket om grönsaker förvirrar mig
Det förvirrade mig också till en början kan jag lova. Ögnar man sedan igenom Vimes stämningstext kan man dra slutsatsen av att vi är på jakt efter växtkloner som det där dödsträdet skapar av våra stackars bybor.

Vicotnik valde snabbat att döpa dem till grönsaker så det är dom vi jagar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik: Rune iklädd en scarf
Kånkelman: IMM iklädd en hatt
Recca: Muterat djur med en machete
Detta känns helt okej än så länge. Och åter igen så vill jag påminna om att jag kommer posta mitt hela namn i slutet av rundan och förklara varför jag gjort som jag gjort.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Trasapa, ett tips om du tycker det är mycket att läsa ifatt, gör så att du läser post för post och svarar på de du känner nödvändigt, det gör inget att saker och ting tas upp igen, det kan till och med vara så att andra har missat just det och så sakta men säkert jobbar du dig ifatt, vilket gör att du får lite bättre koll och dina tankar och funderingar blir tydligare (förhoppningsvis), det är i alla fall så jag arbetar då jag har poster att läsa ifatt.

Recca

Femme Fatale
Crap! Fastän jag tycker att !Paxen haft stora scumtells, när både du och Vic nu påpekar det, känner jag mig tvingad att behålla min röst på Luukaazh i hopp om att han "råkar in" på forumet och ser att det finns ett drev där. Det ska liksom inte "löna sig" att hålla sig undan.

Men jag kan låta mig övertalas att lägga min röst på Paxen. Det viktiga är att vi får information att arbeta med.

Lukas

Mannen i Gult
Recca said:
Crap! Fastän jag tycker att !Paxen haft stora scumtells, när både du och Vic nu påpekar det, känner jag mig tvingad att behålla min röst på Luukaazh i hopp om att han "råkar in" på forumet och ser att det finns ett drev där. Det ska liksom inte "löna sig" att hålla sig undan.
jag är tillbaka men jag vet inte riktigt om jag tycker att två personer är ett drev, så jag kommer nog fortsätta vara tyst med information om mig.

Annars så har jag funderat lite på en gjej som jag skulle vilja ta upp, men jag undrar om det inte kommer få mig diskad för citering av rollformulär, så jag tänker skicka över en förfrågan om det till vimes.

Annars så har jag faktiskt inte så mycket att säga .
finns det något som ni vill veta?
och om det är något om min roll så kräver jag fler röster på mig innan jag säger något.

Xyas

Swashbuckler
Jag tycker inte !Paxen scum tellar särskilt mycket. Så jag går på det andra drevet då Lukas gärna får komma loss lite.

Röst: Lukas

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Jag tycker inte !Paxen scum tellar särskilt mycket. Så jag går på det andra drevet då Lukas gärna får komma loss lite.

Röst: Lukas
Jag tycker !Paxen scum tellar en hel del. Skall ta och posta ett inlägg om de tells jag hittar så kanske fler får upp ögonen.

Men nu när Lu-kaazh spillt några bönor så kan jag hjälpa Recca att få ur honom något så vi sedan kan gå vidare med !Paxen.

Troligen kommer inte !Paxen att dyka upp mer idag på grund av forumit träff har jag för mig? Men i morgon skall han ha 7 röster på sig om jag får min vilja igenom.

Röst: Lu-kaazh

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Jag tycker !Paxen scum tellar en hel del. Skall ta och posta ett inlägg om de tells jag hittar så kanske fler får upp ögonen.
Gör gärna det, för jag ser det inte.

Och Lukas, nu har du 4 röster på dig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lu-kaaz said:
Annars så har jag faktiskt inte så mycket att säga .
Så du har inga åsikter? Du tycker inget som har diskuterats är av intresse? Du har inga som du misstänker ens lite grana?

Du strävar väl inte efter att skaffa dig titlen wrnu's sämsta bybo också? Eller är du ulv igen?

Lukas

Mannen i Gult
xyas said:
Och Lukas, nu har du 4 röster på dig.
Ser det,

Jag tänker först avslöja min utrustning eftersom det är det obligatoriska vi kommit överens om, jag bär med mig gamla konservburkar.

jag kan också avslöja att jag har en tydlig koppling mellan ras och förmåga. vilket gör att jag tror att ni skall vara försikta med att avslöja vilken ras ni är.

sedan så fick jag svar från Vimes så jag kan säga min teori:
KK said:
Er press får mig också att villa lämna ut min ras: IMM
jag har själv ingen förkortning av min ras i min roll (ja jag vet att de finns i Mutant), men jag tycker det känns konstigt att nämna förkortningen om man inte har den i spel.
så jag ser det som två alternativ
1. KK har ingen ras och hittar på något från mutant vilket blir en forkortningen som inte är i spel.
2. han lade till forkortningen för att tyckte det var smidigt.

men jag tycker det här är värt att lyfta fram.

Brynolf

Dum fan
Vicotnik said:
Brynolf said:
För övrigt: Vic, vad baserar du din rasblandning på?
Se mitt svar till Konrad Konvalj.
Korta versionen: På hur jag skulle skapa ett spel.
Ok, jag kan i varje fall säga att den troligen är fel, just for the record.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Vicotnik said:
Brynolf said:
För övrigt: Vic, vad baserar du din rasblandning på?
Se mitt svar till Konrad Konvalj.
Korta versionen: På hur jag skulle skapa ett spel.
Ok, jag kan i varje fall säga att den troligen är fel, just for the record.
Jupp, chansen att träffa rätt när det kommer till en sådan sak är mer eller mindre omöjligt, det viktiga är inte ifall teorin är korrekt eller inte utan diskutionen som uppstår runt liknande uttalanden som är av intresse.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
jag kan också avslöja att jag har en tydlig koppling mellan ras och förmåga. vilket gör att jag tror att ni skall vara försikta med att avslöja vilken ras ni är.
Är det här din outning?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lu-kaazh said:
1. KK har ingen ras och hittar på något från mutant vilket blir en forkortningen som inte är i spel.
För nummer 1. Se Vimes start inlägg där står det att alla här: Namn, Ras och Utrustning. Detta är ganska komiskt att du inte kommer ihåg det då du nämde att du har för vana att sen du blev diskad läsa reglerna noga.
2. Tänker jag låta konrad svara på då det är han det gäller.

Brynolf

Dum fan
Lu-kaazh said:
jag har själv ingen förkortning av min ras i min roll
Ok, det är ju lite sär. Recca har för övrigt gått ut som "muterat djur", vilket inte heller är en förkortning. Jag tycker inte hon ska gå ut med hela förkortningen i sig om hon har någon, men skulle gärna vilja veta huruvida hennes ras står skriven som en förkortning eller inte.

For the record kan jag säga att jag har en förkortning.

Lukas

Mannen i Gult
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
För nummer 1. Se Vimes start inlägg där står det att alla här: Namn, Ras och Utrustning. Detta är ganska komiskt att du inte kommer ihåg det då du nämde att du har för vana att sen du blev diskad läsa reglerna noga.
okej dåligt ord val han har ingen ras utan rasen "växt" vilket jag antar inte är en typisk mutant ras

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:

men jag tycker det här är värt att lyfta fram.
Jag tycker det är helt ovärt att lyfta fram. Kika på några till poster jag har gjort under dagen och gårdagen.

Kånrad Kånkelman said:
Vi spelar ju efter Mutants regelverk så det finns ju en hel del raser/klasser att välja bland. Dessa trestaviga förkortningar borde kunna hjälpa oss att ringa in en möjlig Växtulv eller vad tror ni?
Citerar mig själv från ett ganska tidigt stadium.

Släng fram din ras nu så får vi se vad det leder till.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Har du darr nu Lu-kaazh? Lite hafsigt och snabbt inlägg kanske? Inte fullt genomtänkt?

Vi vet ju alla att du är utnämnd till 2011 års sämsta ulv :gremsmile:

okej dåligt ord val han har ingen ras utan rasen "växt" vilket jag antar inte är en typisk mutant ras