Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Ni må tycka att jag är övernitiskt paranoid nu men att Lu-kaazh inte finns i rullarna stör mig.
Gjorde du?
jag är inte säker men jag tror jag haft det avstängt längre än så.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Ni må tycka att jag är övernitiskt paranoid nu men att Lu-kaazh inte finns i rullarna stör mig.
Jag tror att det här kan vara rätt farlig paranoia att snurra in sig i. Det kan finnas flera anledningar till att man tagit bort sig från listan innan spelet började. Kanske rentav just för att man visste att inom kort skulle man spela ett varulvsspel. Och på det finns det inget argument eller förklaring som går att lita på nu när du identifierat att de har haft den anonyma funktionen påslagen.

Jag kommer arkivera det här under extremt veka indicier och lämna det därhän.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen sammanställning:

* !Paxen glömmer bort starten men är villig att besvara de frågor som ställs honom och sen får vi se om han har några egna frågor.

* Tycker vi jobbat bra och det är dags att lägga press på någon.

* Lägg ingen vikt på fluffet.

* Är inte så säker på att utrustning är safe att outa men tänker inte gå in mer på det.

* Röstar Vicotnik på grund av hans veteranstämpel.

* Håller med Vic om att rasen skall lämnas utanför så länge med tanke på att powerrollerna kan riskeras.

* Missar xyas i rösträkningen och anser att Scarf-outningen av Vic övertygar inte direkt !Paxen för hans utrustning är något helt annat, men Vimes har nog en tanke bakom det.

* Röstar Lu-kaazh som andra.

* Ställer frågan hur många vi vill ha info av denna runda innan vi väljer vem vi skall rösta ut. Kommer ihåg tidigare spel där vi ibland fått veta för lite och ibland för mycket och då för snabbt. Skall även tänka över vad han själv tycker och göra en misstänkta lista.

* Missade att fetmarkera Lu-kaazh så en ny röst läggs.

* Ändrar röst till K.K för att skynda fram ett nytt drev i Lu-kaazh frånvaro. Motiverar rösten med samma lika som xyas och Vicotnik.

* Är en aning förvirrad över Vicotnik och K.K´s utrustning.

* Vill att vi undviker ras outningar.

* Utrustningen kan komma att tas upp senare men inte idag.

* Hakar på Vicotniks lista med roller.

* Hakar på Vicotniks lista med roller igen.

* Undrar varför Recca släpper två bitar.

Inte citerat på något vis utan skrivet lite på frihand.

Det som enligt mig pingar mer eller mindre är:

Inställningen till utrustningen. !Paxen vet något som inte jag vet och det är ju klart att jag vill veta mer då. Speciellt när !Paxen kör en cliffhanger och deklarerar att han inte tänker gå in på det mer.

Efter detta förvånas !Paxen av både Vicotniks scarf och min hatt, men ger oss fortfarande inget att jobba med.

Nämner återigen utrustningen men förhalar det återigen tills senare.

Hakar på Vicotniks lista utan att tänka det minsta över den.

Ja det var ju inte så värst farligt eller så värst mycket att hänga i granen. Det som sticker ut mest är fortfarande hans copy paste på Vicotniks underliga lista baserat på hur han skulle lägga upp ett Mutant UA spel.

Sen att !Paxen gärna vill följa andra och inte har kommit med något eget spär ju bara på misstankarna. !Paxen tar tydligt rygg lite varstans och när han kommer med något eget är det mest fiskande över övriga ser på det hela.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Varför väljer du att släppa två bitar? Detta tycker jag inte är nödvändigt. kan du förklara det?
Fyller på med den här på min lista. Det är ju rätt givet varför Recca släpper på två bitar: Machete och Muterat djur.

Att du undgått att förstå det efter alla dessa inlägg är ju inte observant nog för en bybo som skall försöka hjälpa till att finna ulvar ibland oss.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Ja det var ju inte så värst farligt eller så värst mycket att hänga i granen.
Ja, jag är inte övertygad. Men jag tackar för sammanställningen.

Det du pekar på är sådant som skulle kunna kallas slarv helt enkelt. Vilket inte är något jag anser vara scum tell per default. Jag tror även att det är väldigt svårt att fejka slarv, om man nu tror att man skulle kunna vinna något på att göra så.

Men eftersom flera personer har uttryckt oro över !Paxen så är jag villig att...

Röst: !Paxen

Jag vill dock vara tydligt med att i nuläget är paxen i mina ögon inte mer misstänkt än någon annan. Men det kan såklart vara så att jag har fel och hans outning visar på något annat.

Recca

Femme Fatale
Ny dag! Nya tag!

Jag åker till skolan nu och hoppas det finns ny information i jakten på ulvarna när jag kommer hem igen i eftermiddag.

Dock så spelar jag rollspel ikväll mellan 5 och 10 ca. Jag behåller naturligtvis min röst där den är så att den gör så stor nytta som möjligt och ändrar den till något annat i eftermiddag.

God jaktlycka!

/Recca

Vicotnik

Den onde
Staff member
En genomgång utav Brynolf och hans inlägg under första rundan så här långt.

1: Körde låg skrev lite som ulv första rundorna tills han siades som grön.
2: Frågar om fluffkunskap (äventyret)
3: Tycker lu-kaazh hittar en bra grej med vinst vilkoren, anser att jag ska komma på en förklaring till varför vinst vilkoren är formulerade som de är.
4: Kollat upp tidigare spels vinst vilkor och då har bara LoL samma vilkor.
5: Undrar hur vi ska göra med outning? Den drevade får outa något den känner för? Anser att jag ska börja med att outa då jag anses farlig som ulv.
6: Hänger på drevt mot lu-kaazh, undrar vad jag baserar min ras-sammansättning på.
7: Samman ställer röstläget.
8: Påpekar att min gissning troligtvis är felaktig.
9: Tycker det är lite undligt att lu-kaazh inte har någon förkortning (ras), då han själv har det. Vill veta ifall recca har förkortning eller inte.
10: Postar sin sammanställning på: 1 robot, 3 IMM, 1 PSI och lite skojiga djur.
11: Frågar lu-kaazh ifall han enbart är en muterad människa.
12: 11 var riktat till lu-kaazh
13: Tycker xyas har bråttom med drevandet efter xyas släpper lu-kaazh
14: Svårt att se hur lu-kaazh kan ha en koppling mellan ras och förmåga.
15: vill veta lu-kaazh namn, eller kanske inte...

Den bild jag får av brynolf då jag går igenom hans inlägg är att han inte gör särskillt mycket väsen av sig trots att han har flertalet poster. Finner brynolf's reaktion på att lu-kaazh är MM lite intressant då han själv inte verkar reflektera något över sin egen ras-sammanställning, men väl anmärker på att han finner det svårt att tro att lu-kaazh kan ha en tydlig koppling mellan ras och förmåga med tanke på hans ras. Brynolf varför har du svårt att tro det? Har du fått information som vi övriga inte har fått? Skulle vara trevligt att få en förklaring till dina tankar runt lu-kaazh. Och varför tvekar du i att vilja veta lu-kaazh namn, vill du veta det eller inte?
Överlag så upplever jag brynolf rätt så passiv, inte särskillt drivande, verkar söka efter godkännande av sina tankar och idéer iställer för fokusera på pressa och ifråga sätta folk och dess uttalanden. Jag ställer mig skeptiks till Brynolf, han har mycket kvar att bevisa för mig ifall han ska uteslutas från misstankar (grönas).

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nya tag nu byn!

Vi har lite att stå i och tiden rinner iväg.

Röstordning och rösträkning

Vicotnik: K.K-->Lukas-->K.K-->Ingen-->Recca-->!Pax-->Lukas
K.K: Brynolf-->Recca-->!Pax-->Lukas-->!Pax
Brynolf: K.K-->Vic-->Lukas
xyas: Vic-->Lukas-->K.K-->Ingen-->Recca-->Ingen-->Lukas-->Ingen-->!Pax
!Paxen: Vic-->Lukas-->K.K
Lu-kaazh: K.K-->Recca
Recca: K.K-->Lu-kaazh-->!Pax
Trasapa:

Röstläge

[3]!Paxen; K.K, xyas, Recca
[2]Lu-kaazh; Brynolf, Vicotnik
[1]Recca; Lu-kaazh
[1]Konrad Konvalj; !Paxen
[Ej röstat] Trasapa

Vi har:

Vicotnik: Rune med en scarf
Kånkelman: Icke Muterad Människa med en hatt
Recca: Muterat Djur med en machete
Lu-kaazh: Muterad Människa bärandes på gamla konservburkar

Vicotnik

Den onde
Staff member
Eftersom KK nu har otat sig så vill jag gå vidare, jag skulle vilja höra något tidigt från Recca. eftersom hon känns som en så pass skarp spelare att hon skulle kunna bli farlig.

Röst:Recca

Ut med information innan det finns för mycket att gömma sig bakom.
Sen dess har Recca gått ut med sin information och du har varit aktiv i spelet men din röst ligger kvar. Känns den fortfarande lika väl motiverad? Om inte så flytta den och motivera varför och om den fortfarande är motiverad så förklara varför den fortfarande är motiverad.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Glöm inte att Trasapa är en sumprunkare som måste hängas för sitt inaktiva beteende om han inte dyker upp och lägger laxen på bordet under dagen förstås.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Vicotnik said:
Det är för lite aktivitet just nu.
Tycker desamma som Xyas. That said, vi skulle må bättre av mer aktivitet.

Som du tycker så ska vi dreva mot Recca och K.K. efter att Luu-Kaazh har outat något. Varför inte börja med någon av dom och sen ta Luu-kaazh efter? Ja, jag vet att Luu-Kaazh har redan röster på sig (bl a mig) men det betyder inte att vi kan hoppa över honom ett tag ändå. Bara vi ser till att återkomma till honom.

Min röst: Konrad Konvalj Vicotnik tycker att du brukar vara mer pressande. Kan du förklara varför du inte har varit det än?
!Paxen, känns din röst på Konrad Konvanlj fortfarande motiverad? Det är bra länge sedan du la din röst där. Ifall den fortfarande är motiverad så förklara varför, annars så bytt din röst och motivera varför du misstänker den personen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Glöm inte att Trasapa är en sumprunkare som måste hängas för sitt inaktiva beteende om han inte dyker upp och lägger laxen på bordet under dagen förstås.
Mmm.. men han har postat i alla fall ett inlägg vilket betyder att han klarar sig från auto kill den här rundan, så istället för att fokusera på någon som inte är aktiv så tycker jag att vi fokuserar på att frigöra så många av de aktiva som möjligt från misstankar. Trasapa kan vi fokusera på då han visar mer aktivitet eller så röstar vi ut hono i runda 2.

Lukas

Mannen i Gult
det stämmer att jag borde ta och byta min röst, men uppriktigt inte någon som pingar direkt.

men eftersom min röst blir ganska värdelös om jag sitter och trycker på den eller röstar på ingen så kommer jag flytta rösten till paxen eftersom jag tycker han känns små skum plus att det känns bra om vi skapar starka drev.

så paxen har då något du skulle kunna säga för att vända drevet mot dig

Röst:paxen

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lu-kaazh said:
men eftersom min röst blir ganska värdelös om jag sitter och trycker på den eller röstar på ingen så kommer jag flytta rösten till paxen eftersom jag tycker han känns små skum plus att det känns bra om vi skapar starka drev.
Vad är det med paxen du tycker känns små skumt? Kan du vara vänlig att utveckla det. Just nu känns det bara som du flyttar din röst till !Paxen för att han har flest röster på sig. Vilket är en väldigt bekväm röst för dig då du inte behöver ta någon ställning. Så din motivering till varför du röstar på !Paxen anser jag vara väldigt dålig och ulva-lik.

Vicotnik

Den onde
Staff member
och sen har du skrivit din röst på !Paxen fel, du har skrivit Paxen och den spelare finns inte med.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Inställningen till utrustningen. !Paxen vet något som inte jag vet och det är ju klart att jag vill veta mer då. Speciellt när !Paxen kör en cliffhanger och deklarerar att han inte tänker gå in på det mer.
Har funderat på det mer, och jag föredrar nog att vi avslöjar utrustning framför ras. Varför jag har varit tveksam tidigare är för att jag trodde att utrustning = ras, men det är jag inte lika säker på.

Efter detta förvånas !Paxen av både Vicotniks scarf och min hatt, men ger oss fortfarande inget att jobba med.
Förvånad för att jag inte visste hur jag skulle hantera infon. Jag vet fortfarande inte hur jag ska tolka utrustning, för jag är inte s'ker på att det ens hör ihop med förmåga (okej, någons förmåga kan det höra ihop med..).

Hakar på Vicotniks lista utan att tänka det minsta över den.

Ja det var ju inte så värst farligt eller så värst mycket att hänga i granen. Det som sticker ut mest är fortfarande hans copy paste på Vicotniks underliga lista baserat på hur han skulle lägga upp ett Mutant UA spel.
Eeeh...? Så, den största scumtellen med mig är att jag inte hittade på en egen lista?

För det första, jag har knappt kört Mutant: UA. Det är, om jag ska gissa, högst ett 50-tal gånger. Mos Mosel har jag i princip bara läst om någon gång, och det är så länge sen så att jag inte vet vad. Jag tror att Vimes har en stor blandning mellan raserna. Om det är den värsta scumtellen så är jag nöjd.

Sen att !Paxen gärna vill följa andra och inte har kommit med något eget spär ju bara på misstankarna. !Paxen tar tydligt rygg lite varstans och när han kommer med något eget är det mest fiskande över övriga ser på det hela.
Men, vänta nu K.K... Påstår du att du inte "fiskar över vad övriga ser på det hela"? Alla gör det, du gjorde det i början av rundan.. Ja, okej, jag har inte varit så på, men du ser vem min röst ligger på? Jas, dig, jag flyttade på min röst till dig för att jag ville lägga press på dig, och jag ska flytta den så fort jag vet vem jag ska trycka på. Men, att påstå att jag bara följer vad andra gör när jag är en av dom som har gjort minst inlägg, plus har varit borta från spelet en stor del, det är lite fånigt.

Fyller på med den här på min lista. Det är ju rätt givet varför Recca släpper på två bitar: Machete och Muterat djur.

Att du undgått att förstå det efter alla dessa inlägg är ju inte observant nog för en bybo som skall försöka hjälpa till att finna ulvar ibland oss.
WOOT!? Alltså, jag ser inte förklaringen vilket betyder något av 2 saker !) Ni ser något jag inte ser 2) Jag är helt blind.

Både du och Vic säger att det är "obvious" varför Recca gör detta, men jag ser det inte, så var snäll och förklara!

Att säga att jag är varulv bara pga det är förresten fånigt.

!Paxen

Swashbuckler
Just det, såg att det hade varit snack om att vissa varit osynliga i inloggade-listan, och att K.K. (någon mer?) störde sig på det.

Tänker nämna att jag är osynlig i inloggade listan också, och jag har ingen avsikt att ändra det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
På första sidan så hittar du följande
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Utrustningen är mest safe, svar ja. Det både för powerrollers och varulvar.

Jag tycker vi kastar fram utrustningen utan att blinka för att se vad det hjälper oss i jakten på ulvarna.

Vad tjänar vi på att sätta press på någon, som sedan kastar fram en hatt från sin utrustningslista? Eftersom den drevade kan välja vad han skall outa och motivera varför får vi ju visserligen lite information genom det, men outningen i sig är ju toksafe för både oss bybor och de pälsbeklädda.
Det vi skulle kunna göra är att när man har drev mot sig så ska man outa sin utrustning per default samt något annat efter eget önskemål och motivera varför man outar det. På så sätt får vi ut utrustning kontrollerat samt så slösar vi inte allt för mycket tid på att dreva fram de olika sakerna.
Där reaktion på att du inte verkar medveten om att man går ut med både utrustning och sedan en valfri egenskap.

Lukas

Mannen i Gult
!Paxen said:
Både du och Vic säger att det är "obvious" varför Recca gör detta, men jag ser det inte, så var snäll och förklara!
Det här bara stärker min röst mot dig.
då även jafg som måste erskänna att jag har dålig koll kan svara på den här frågan.

Vi har sagt att den som otar skall släppa utrustning och något valfritt och ALLA har fölt det.
så varför reagerar du bara på recca?