Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
Det är fullt möjligt att det här är sant.

MEN

- Vårt outningsupplägg var att man skulle outa utrustning och en valfri annan grej.
- Du är villig att outa utrustning (vilket du gjort)
- Du är villig att outa namn.

Varför i hela fridens namn outade du inte utrustning+namn på ett tydligt sätt? Det hade aldrig funnits något behov att börja prata om din övriga info då och hur du nu gett varulvarna en öppning.

Det troligaste resultatet av detta är att du antingen blir utröstad eller tvingas ge upp all din info. Hursom en win för varulvarna om du är bybo och talar sanning.
Okej, vi försöker igen:

För att jag inte ville. Så enkelt är det. jag ville inte ge ut mitt namn då för att det har en del i den informationen jag har.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
xyas said:

MEN

- Vårt outningsupplägg var att man skulle outa utrustning och en valfri annan grej.

Varför i hela fridens namn outade du inte utrustning+namn på ett tydligt sätt? Det hade aldrig funnits något behov att börja prata om din övriga info då och hur du nu gett varulvarna en öppning.

Det troligaste resultatet av detta är att du antingen blir utröstad eller tvingas ge upp all din info. Hursom en win för varulvarna om du är bybo och talar sanning.

Frågan som ni borde ställa er just nu är om det är värt att rösta ut mig för mina "scum-tells" istället för någon som är borta ifrån radarn eller för den delen, helt tyst...
Som jag ser det så hellre rösta ut någon som skum-tellar än att rösta ut en som inte är aktiv för att rösta ut en aktiv så slår man bara i luften medan röstar man ut någon som skumtellar så får vi betydligt mer att gå på samt man minimerar mängde oros moment i spelet. Så !Paxen, just nu ser det ut som du är den som kommer åka den här rundan då du är den som beter dig undligast.

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
För att jag inte ville. Så enkelt är det. jag ville inte ge ut mitt namn då för att det har en del i den informationen jag har.
Okej, fair enough. Men det här hade varit väldigt mycket enklare om du hade gett ett tydligt outningssvar (dvs utan info, med förklaring) direkt. Som jag bad om specifikt för att jag tyckte mig märka att det fanns någon problematik med det.

Röst: Ingen

Medan jag funderar på det här.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Frågan som ni borde ställa er just nu är om det är värt att rösta ut mig för mina "scum-tells" istället för någon som är borta ifrån radarn eller för den delen, helt tyst...
Absolut. Du gör ju ingenting för att hjälpa oss andra bybor så det är värt att hänga dig.

Om du inte tänker yppa något mer gällande varken ras, namn, eller liknande så kan du ju istället komma med något som kan tänkas hjälpa till.

Vem vill du hänga? Någon som är helt tyst som Trasapa, eller någon som håller sig under din radar?

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
!Paxen said:
xyas said:

MEN

Som jag ser det så hellre rösta ut någon som skum-tellar än att rösta ut en som inte är aktiv för att rösta ut en aktiv så slår man bara i luften medan röstar man ut någon som skumtellar så får vi betydligt mer att gå på samt man minimerar mängde oros moment i spelet. Så !Paxen, just nu ser det ut som du är den som kommer åka den här rundan då du är den som beter dig undligast.
Så, det du säger är att du har bestämt dig för att rösta ut mig redan? Är det inte du som tidigare i varulvsspel har varit bestämd i det att man kan ändra sig fram tills rundan är slut? Om Trasapa skulle göra ett scumtell inlägg, skulle du fortfarande stanna kvar i att rösta ut mig?

Trasapa, kan vi göra ett expirement? Ta och copy-pasta ett av mina inlägg så får vi se om det väcker frågor hos vicotnik.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Absolut. Du gör ju ingenting för att hjälpa oss andra bybor så det är värt att hänga dig.

Om du inte tänker yppa något mer gällande varken ras, namn, eller liknande så kan du ju istället komma med något som kan tänkas hjälpa till.

Vem vill du hänga? Någon som är helt tyst som Trasapa, eller någon som håller sig under din radar?
Fast, jag har redan sagt att jag kan outa namn om det krävs, fast det tidigast imorgon.

Trasapa vill jag hänga endast för att han är så tyst. Men jag skulle vilja att mer press läggs på Brynolf för han har väl fortfarande inte outat något överhuvdtaget, om jag inte har fel.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Läs detta igen !Paxen:
Vicotnik said:
Så !Paxen, just nu ser det ut som du är den som kommer åka den här rundan då du är den som beter dig undligast.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Läs detta igen !Paxen:
Vicotnik said:
Så !Paxen, just nu ser det ut som du är den som kommer åka den här rundan då du är den som beter dig undligast.
Fast, jag tolkade fortfarande ditt inlägg som att du hade bestämt dig för det. Du säger ju själv att oavsett hur aktiv eller inte någon är så kommer du välja mig före någon annan. Dvs, om alla slutar skriva något så betyder det att du röstar ut mig.

Vilket betyder att du föredrar att sluta pressa andra framför att rösta ut mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Fast, jag har redan sagt att jag kan outa namn om det krävs, fast det tidigast imorgon.
Och det på grund av att du inte vill just nu.
Du kan omöjligt övertyga mig att det är en bra anledning att dra på det. Du kommer att outa det i morgon tidigast, och då om det krävs av dig. Alltså, om du står inför hängning klockan 20.15 så kastar du fram ditt namn och plötsligt är du fri från misstankar och du undkommer hängning.

Jag kan inte förstå vad du vinner på det.

Att rösta ut Trasapa vinner vi inte ett skit på. Han är tystare än döden och försvinner han i morgon kväll har vi inget att gå på hos honom.

!Paxen

Swashbuckler
Okej, rättar mig själv: Du föredrar att sluta pressa andra och rösta ut mig, framför att inte göra det.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Du kan omöjligt övertyga mig att det är en bra anledning att dra på det. Du kommer att outa det i morgon tidigast, och då om det krävs av dig. Alltså, om du står inför hängning klockan 20.15 så kastar du fram ditt namn och plötsligt är du fri från misstankar och du undkommer hängning.

Att rösta ut Trasapa vinner vi inte ett skit på. Han är tystare än döden och försvinner han i morgon kväll har vi inget att gå på hos honom.

Då jag just nu har bättre saker för mig så tänker jag göra så att jag avslöjar mitt namn, men då hoppas jag att ni lägger press på andra också. Visst, rösta ut mig imorgon, men ffs se till att ni har något annat att gå på!

Om det visar sig att jag är varulv, vem är härnäst? Om det visar sig att jag är bybo, vem ska ni rösta på sen? Vem var det som började rösta på mig, och vem var det som bara hakade på?

Mitt namn är Moldemus Qvistnos

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Okej, rättar mig själv: Du föredrar att sluta pressa andra och rösta ut mig, framför att inte göra det.
Nej, men det är från dig som vi just nu får ut mest, du är pressad & stressad du sänger ur dig inte allt för genom tänkta inlägg, anklagar mig för att ha spikat min röst i sten när jag endast påpekar att du är den som just nu kommer åka imorgon. Vägen ditt är lång och mycket kan hända under tiden.

Sen så kan man ju fråga sig vad gör det för skillnad ifall du släpper ditt nan nu elelr imorgon och vilken tid pratar vi om i morgon? 07:00? 15:00? 20:59?

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Då jag just nu har bättre saker för mig så tänker jag göra så att jag avslöjar mitt namn, men då hoppas jag att ni lägger press på andra också. Visst, rösta ut mig imorgon, men ffs se till att ni har något annat att gå på!

Om det visar sig att jag är varulv, vem är härnäst? Om det visar sig att jag är bybo, vem ska ni rösta på sen? Vem var det som började rösta på mig, och vem var det som bara hakade på?

Byn faller väl inte platt mot backen för att du väljer att outa ditt namn? Det är väl klart som korvspad att både du och övriga bybor kommer att fortsätta att sätta press på spelare som ännu inte yppat varken utrustning, ras, eller namn. Du är väl en del av byn du också !Paxen? Du är väl villig att hjälpa till för byns bästa.

Nu underlättade du för oss andra bybor men det efter mycket om och men.

Moldemus Qvistnos säger ju en hel del om man fantiserar lite.

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:

Jag håller med, det enda jag kan tänka mig är att du siter på något som du inte vill ge varulvarna tid att reagera på innan rundan är slut (men i såfall så borde du ju kunna säga det).

annars känns det som du bara vill dra ut på det hela.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Moldemus Qvistnos säger ju en hel del om man fantiserar lite.
Med det namnet så förstår jag varför !Paxen vill hålla det hemligt och jag förstår exakt vad du menar med "om man fantiserar lite".

Lukas

Mannen i Gult
!Paxen said:
Jag måste erkänna att jag inte förstår varför det här var så specielt?

förutom att du har Qvist i efternamnet som låter som kvist. inte för jag tror att det betyder något.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Med det namnet så förstår jag varför !Paxen vill hålla det hemligt och jag förstår exakt vad du menar med "om man fantiserar lite".
Jepp. Jag tror att jag är nöjd med Paxen för nu. Och då känns det som det är dags att ta itu med våra inaktiva spelare. Åtminstone en av dem borde vi kunna pressa innan rundan är slut. Det är ju över 24 timmar tills dess.

Röst: Brynolf

Lukas

Mannen i Gult
xyas said:
Jepp. Jag tror att jag är nöjd med Paxen för nu. Och då känns det som det är dags att ta itu med våra inaktiva spelare. Åtminstone en av dem borde vi kunna pressa innan rundan är slut. Det är ju över 24 timmar tills dess.

Röst: Brynolf

JAg tror jag håller med dig.
om vi minns från förra spelet så var brynolf väldigt inaktiv fösta rundan (och då var han ulv)
så frågan är om han har en liknande roll nu?

Röst:Brynolf

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
!Paxen said:
Fin-fint. Berätta nu gärna varför du ville hålla på det till imorgon.
Instämmer och jag vill även veta när du hade tänkt att släppa ditt namn, dvs vilken tid.