Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Outningar

Konrad Konvalj said:
Jag skulle villa se !Paxens först eftersom mina misstankar är starkare mot honom.

Röst: !Paxen
Detta kan jag instämma med, men då får vi ha i åtanke att Trasapa inte varit aktiv.

Men av dessa två så vill jag se !Paxen's ras först.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Vad säger du om att jag och Trasapa avslöjar ras samtidigt, t.ex. 16:30?
Jag säger att du outar först, men lyckas ni på något vis köra en simultan outning 16.30 så funkar väl det lika bra.

Jag tror att !Paxen har svårast att ljuga sig till en ras i det här skedet så jag är mest intresserad av att se den på pränt.
Okej, så Trasapa, nu är det snart 16:30. jag kommer klockan 16:35 skriva min ras, om du bara säger att du är redo

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Okej, så Trasapa, nu är det snart 16:30. jag kommer klockan 16:35 skriva min ras, om du bara säger att du är redo
Alltså, Trasapa har inget val än att gå ut med sin ras efter dig. Gör han inte det så skjuter han sig själv i foten. Att du återigen drar ut på det hela är mest bara underligt.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Alltså, Trasapa har inget val än att gå ut med sin ras efter dig. Gör han inte det så skjuter han sig själv i foten. Att du återigen drar ut på det hela är mest bara underligt.
Jag är underlig. Vad är din poäng?

Xyas

Swashbuckler

Jag vill se dig outa din ras först.

Trasapa får gärna göra det kort därpå.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Jag är underlig. Vad är din poäng?
Att Trasapa inte kommer att ha något annat val än att köra sin ras outning.

Och du är underlig, men det är okay.

Trasapa

Swordsman

hmm tråkigt att jag inte fick nå respons på mitt tidigare inlägg. det hade kunnat göra saker lite lättare.

Jag kommer troligen inte ge ut min ras om inte mitt byaliv hänger på det, jag har gett lika mycket info som andra.

!Paxen

Swashbuckler

Trasapa said:
hmm tråkigt att jag inte fick nå respons på mitt tidigare inlägg. det hade kunnat göra saker lite lättare.

Jag kommer troligen inte ge ut min ras om inte mitt byaliv hänger på det, jag har gett lika mycket info som andra.
Okej, så det du säger är att du inte är villig att göra det förrän ditt liv hänger på det.

Min röst: Trasapa

K.K. Vad var det du sa igen? Att trasapa skulle ge ut sin ras direkt efter att jag gjorde det? trasapa säger emot dig

Konrad Konvalj

Myrmidon

Trasapa said:

Du vill ha respons av !Paxen antar jag? Annars, upplys mig.

!Paxen

Swashbuckler

Jag vill förresten nämna det att jag har gjort färdigt ett inlägg, behöver bara trycka på ´skicka´, men trasapas reaktion över att avslöja sin ras gör så att jag tror att han funderar på att ljuga, eller så är han rädd för att det ska bli en förskjutning i raserna (exvis, att vi båda är IMM). Det sagt, om det är det senare så behöver han inte vara orolig, då enligt mig det inte betyder att någon av oss 2 är automatiskt varulv.

Trasapa

Swordsman

Haha wth? Försöker du hetsa konrad mot mig nu?
"farbror kånkel trasapa säger emot dig, smiska honom!" Sluta nu.

Och vad jag ser så har du inte outad ras så jag har inte sagt eller agerat emot nån hittills men du har agerat emot ditt eget påstående.

Detta är såklart ett predikament då att enbart vägra ge ut information säger att jag har något att dölja medans en outning skulle troligtvis skada både mig och byn. Men så, nu har du hetsat mig till att troligen förstöra för mig själv och byn så nu är det bäst att du ger oss något nyttigt.

Trasapa

Swordsman

!Paxen said:
Jag vill förresten nämna det att jag har gjort färdigt ett inlägg, behöver bara trycka på ´skicka´, men trasapas reaktion över att avslöja sin ras gör så att jag tror att han funderar på att ljuga, eller så är han rädd för att det ska bli en förskjutning i raserna (exvis, att vi båda är IMM). Det sagt, om det är det senare så behöver han inte vara orolig, då enligt mig det inte betyder att någon av oss 2 är automatiskt varulv.
Försöker du bygga ett försvar åt dig själv nu? Men vilken ras vi än har så blir det inte en jämn fördelning mellan raserna så det är väl självklart att vi inte kan fånga en ulv på det viset.

!Paxen

Swashbuckler

Trasapa said:
Haha wth? Försöker du hetsa konrad mot mig nu?
"farbror kånkel trasapa säger emot dig, smiska honom!" Sluta nu.

Och vad jag ser så har du inte outad ras så jag har inte sagt eller agerat emot nån hittills men du har agerat emot ditt eget påstående.

Detta är såklart ett predikament då att enbart vägra ge ut information säger att jag har något att dölja medans en outning skulle troligtvis skada både mig och byn. Men så, nu har du hetsat mig till att troligen förstöra för mig själv och byn så nu är det bäst att du ger oss något nyttigt.
Jag bara påpekade att K.K. var övertygad om att du skulle avslöja din ras ASAp efter att jag hade avslöjat min ras, men det har du ju sagt emot. Erbjudandet står kvar, bestäm en tid då vi båda ska avslöja sin ras och så får vi hoppas att det blir tillräckligt nära varandra för att bli helt vattentät.

Just nu skyller du på att jag förstör för byn, men jag säger det att jag är redo att avslöja min ras men jag vill att du ska göra det samtidigt. Så, förklara dig, varför vill du inte ge din ras förrän "ditt liv hänger på det"? Jag tycker inte att det räcker med att det kan skada byn, vi har redan en robot avslöjad som jag antar att varulvarna kommer vilja ha bort.

!Paxen

Swashbuckler

Trasapa said:
!Paxen said:
Försöker du bygga ett försvar åt dig själv nu? Men vilken ras vi än har så blir det inte en jämn fördelning mellan raserna så det är väl självklart att vi inte kan fånga en ulv på det viset.
Okej, då är du alltså IMM? Eller?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Trasapa said:
Konrad Konvalj said:
Du vill ha respons av !Paxen antar jag? Annars, upplys mig.
Nej mitt första inlägg..
Du har tappat mig, men vi kan återgå till det senare. Skeendet dig och !Paxen emellan är intressant så jag vill inte lägga mig i just nu.

Trasapa

Swordsman

Hur fick du det till att jag är IMM?
Jag menar att vilka raser vi än outar så blir det obalans i rasfördelningen då vi har 1,2,3. Så det kan bli 2,2,4/1,3,4/1,4,3/3,2,3/osv men aldrig jämt.

!Paxen

Swashbuckler

Trasapa said:
Hur fick du det till att jag är IMM?
Jag menar att vilka raser vi än outar så blir det obalans i rasfördelningen då vi har 1,2,3. Så det kan bli 2,2,4/1,3,4/1,4,3/3,2,3/osv men aldrig jämt.
[1] Robot: Vicotnik
[3] IMM: K.K, Brynolf, xyas
[2] Mutant: Recca (djur), Lu-kaazh (människa)

Jag och du Trasapa har inte avslöjat sin ras. du säger att det inte kommer bli jämnt, men jag har inte sett någon säga att det inte finns 2 robotar exvis.

Jag kan vara en robot vilket betyder att du isåfall kan vara en mutant, då blir det 2, 3, 3 vilket är ganska jämnt ändå eller så är jag mutant och du är en robot vilket betyder 2, 3, 3. Men, med tanke på vad du säger så kan du ju ha info om att det endast finns 1 robot eller att det endast finns 2 mutanter.

Jag har inte sett någon säga något definitivt om uppställningen på spelet, så om någon har sagt det så har jag totalt missat det och status quo är att jag blir utröstad.