Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ja. Som det ser ut nu så skulle jag lägga min röst på !Paxen. Fast det skulle vara en röst som känns helt sjukt oinformerad. Det är ju mest bara indicier och ett misstänkt beteende. :/
Okay. Din röst ser ut att falla på !Paxen.
Varför är inte han en hederlig mutant som du?
Vad gör Trasapa och Lu-kaazh till äkta mutanter?
Till Recca
Har jag inte svarat på det här än?
Jag vet inte varför de är "äkta mutanter".
Jag har feber och känner mig lite yr just nu men ska försöka besvara de frågor som ställts mig ändå. Tack för att du länkar till frågan så att det blir lite lättare för mig.
Min röst har legat på Paxen eftersom alternativet har varit att lägga den på
ingen. Jag har inte sett det som att det har tjänat något syfte att flytta rösten till ingen, men i brist på bättre alternativ skulle jag troligtvis - som det ser ut nu - lägga min röst på Paxen ändå. Ärligt talat förstår jag inte kritiken jag fått kring det här. Varför är min röstning på Paxen mer främmande än den Brynolf gör på Lukas t.ex.?
Det som talar för mig är att jag outade både ras och utrustning innan någon annan av mutanterna gjorde det. Varför skulle jag outa ras i det läget om jag var ulv?
Vidare råkade jag outa att jag var äventyrare utan att riktigt se det som en grej att tänka på och om det nu är en variabel vi inte räknat med så är det en variabel som antagligen ulvarna har kolla på och inte skulle vara lika snabba på att outa i samband med både ras och utrustning.
Jag har varit mer drivande än många av övriga som ingår i misstankegruppen.
Jag utgår för övrigt från att misstankegruppen har kommit till främst som ett resultat av någons information, och det är därför jag lutar åt att lita på den. För i annat fall verkar det ju inte så speciellt logiskt att utgå från att vi bör bunta ihop alla mutanter i en kategori när vi lika gärna skulle kunna bunta ihop alla humanoider (dvs människor med och utan mutationer).
Men om det nu skulle vara så att man hittat på den här misstankegruppen så vet ni i vilken riktning ni ska rikta uppmärksamheten mot när motsatsen bevisats.
Trasapa och Lukas? Jag vet inte varför de är riktiga mutanter. Det känns drygt att vara den som måste svara på de här frågorna istället för exempelvis Vicotnik, xyas, Brynolf eller någon annan, och när svar inte infinner sig från mitt håll så verkar man vilja rösta på mig.
Om ni är ute efter någon form av fingerpekning i mutantgruppen så tror jag att ni kommer bli besvikna.
Trasapa said:
Recca said:
Lukas: Slipprig. Men jag kan själv bekräfta hans aning om att det finns en koppling mellan ras och förmåga och jag är lite för trött för att kolla närmare på honom just nu.
Här vill jag ha lite förklaringar. Är det en freudiansk felsägning du gör när du säger att du kan
bekräfta lukas aning om koppling ras/förmåga?
Och för mig som är oinsatt i fluffet beskriv gärna hur en sådan koppling kan se ut. Om vi nu har en mulvadsmutant, vad innebär det t.ex?
Det där med freudiansk felsägning får du förklara...
Jag kan bara tala för mig själv och min roll följer ju uppenbarligen inte samma system som !Paxens. Han är ju den som har namnet som vittnar om vad han är för någonting.
Min förmåga är knuten till min djuriska form, helt enkelt men det är förmågan som förklarar formen. Jag har inte uttryckligt i min roll vad jag är muterad till utan det framgår av min förmåga vilken typ av djur jag måste vara.
Jag vill inte avslöja förmågan.