Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kånkelparanoia:

Det här med sektledare är ju inte jag så här 100% säker på att jag kan gå med på ännu. Du smulade fram det väldigt tidigt Vicotnik så det kan vara en del av en mästerlig plan.

Du grönar Lu-kaazh för att du vet att han är grön och på grund av din varulvsroll. !Paxen grönar dig, och du hänger Recca. Din robot Rune har jag inte riktigt litat på sen start så jag vet inte riktigt hur vi skall gå vidare nu.

Vicotnik 20.10 said:
Skriver från mobilen. Fattar mig kort. Recca ljuger er upp i ansiktet. Hon är ulv.

Röst: Recca

Hon ljuger eftersom jag är äventyrarnas siare, där av mitt alias namn som Rune. Bye bye lilla ulv.
!Paxen 20.14 said:
Vicotnik said:
Skriver från mobilen. Fattar mig kort. Recca ljuger er upp i ansiktet. Hon är ulv.

Röst: Recca

Hon ljuger eftersom jag är äventyrarnas siare, där av mitt alias namn som Rune. Bye bye lilla ulv.
Finns det inte någon möjlighet att det kan vara 2 siare?

Det sagt så litar jag mer på Vic och för att det inte ska bli jag som blir utröstad (jag ändrade väl ändå min röst till Luu-kaaszh..? Eller?) så lägger jag min röst på Recca just nu.

Min röst: Recca
!Paxen 20.39 said:
Recca said:
Trasapa said:
Vicotnik said:
Det jag siar med är en Biologisk test modul och det är den enda anledningen som jag har skickats hit.
Det här låter såklart mer troligt än att höra kvistar knaka eller nå skit.

Såklart Recca ljuger, vicotnik vore ju galen som ulv att försöka sig på en sådan lögn. Och två siare bland äventyrarna? Knappast.
Ja, en robot är ju mer realistisk än superhörsel.
Skillnaden är den att någon kan intyga att Vicotnik är den han säger sig vara. jag har info om att en robot är siare.

Det sagt, om det finns någon som kan intyga att Recca är siare så kan jag vara redo att ändra min röst, så blir det en lottning istället.
Citaten ovan representerar tiden det tog för !Paxen att klämma ur sig att det verkligen var en robot som kunde sia enligt hans beskrivning. Han gjorde det inte på stört direkt.

Det talar ju emot en hel del att !Paxen redan tidigare varit inne på att Recca inte är den rätte siaren enligt hans information, men även Recca är ju delaktig i planen. Dråparträdet offrar sig ju villigt för att växtklonerna skall få föröka sig i egen takt och det helt ostört.

Hmm. Jag vet inte hur långt min paranoia håller ihop nu när jag läser det i efterhand men allt bygger ju på en mästerlig varulvsplan.

1 Dråparträd + 2 Växtkloner från start.
Reeca ljuger ihop sin mutant ras eftersom hon var ett träd. !Paxen ligger risigt till i början men det vänds ju till något väldigt bra mot slutet. Vicotnik har skyddad Recca hela vägen in i kaklet tills det är dags att fälla en polare för att gröna sig själv och sin gröne vän som sitter in på infon om att robot kompisen kan sia. Recca har hela tiden varit på !Paxen och byggt upp hans status som gedigen bybo för att slutligen offras.

Nu har jag kräkts ur mig lite paranoia och tror jag är nollställd för en ny runda.

Sen så tror jag att jag måste dra ner på varulvsspelandet. Min besatthet får mig att funka lite konstigt rent socialt..

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Vem använde du den på istället?
JAg använde min förmåga på Vic
eftersom jag var helt inne på att recca var den riktiga siaren (åter kommer med varför när jag föklarar kopplingen mellan förmåga och ras)
och därför trodde att vic ljög om sin förmåga.

jag kan säga att vic använde en förmåga

Lukas

Mannen i Gult
Brynolf said:
Nu när Lu-Kaazh gått ut med sin förmåga också, får han gärna förklara det där med den "tydliga kopplingen" mellan ras & förmåga. 'cus I don't see it!
Jag är muterad och de har gjort att mina sinnen har förbättras, vilket är fluff förklaringen till min "siar" förmåga.
det fick mig att tänka att alla siar förmågor kanske är förstärkta sinnen, vilket mutanterna får.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det lädde till att när Recca gick ut som mutant och siare på grund av förbättrad hörsel så trodde jag blint på det.

Lukas

Mannen i Gult
KK: det då paranioar om
funderare jag just på.

men nu vet vi i allafall att vic använde någon form av förmåga, vilket borde stärka han som siare

Brynolf

Dum fan
Lu-kaazh said:
Jag är muterad och de har gjort att mina sinnen har förbättras, vilket är fluff förklaringen till min "siar" förmåga.
Ok, men du har väl knappast rasen "mutant med förbättrade sinnen"? Kan inte förstå hur du kunde dra slutsatsen att rasen skulle hinta om vilka förmågor man har.

Lukas

Mannen i Gult
Brynolf said:
Lu-kaazh said:
Ok, men du har väl knappast rasen "mutant med förbättrade sinnen"? Kan inte förstå hur du kunde dra slutsatsen att rasen skulle hinta om vilka förmågor man har.
Nej jag drog slutsatsen att förbättrade sinnen förmodligen skulle komma med mutanter

Lukas

Mannen i Gult
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Bybo som har god kännedom om byn. 3 mutanter bor här och efter outningarna var det 4.
Tack för det! Lu-Kaazh?

Röst: Lu-Kaazh
jag antar att du vill veta om jag är bybo eller äventyrare.
och jag kan inte hitta någonstans i mitt formulär där det står.

Brynolf

Dum fan
Lu-kaazh said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Bybo som har god kännedom om byn. 3 mutanter bor här och efter outningarna var det 4.
Tack för det! Lu-Kaazh?

Röst: Lu-Kaazh
jag antar att du vill veta om jag är bybo eller äventyrare.
och jag kan inte hitta någonstans i mitt formulär där det står.
Wut? Titta noggrannare. Det borde vara tydligt.

Brynolf

Dum fan
Lu-kaazh said:
jag hittade det jag är äventyrare.
Tackartackar! Då har vi alltså två äventyrare och ingen av dem lär ljuga, för i så fall skulle vi bara ha en, och det tror jag inte på. Det lustiga är att Recca kände till att icke-växterna var uppdelade i äventyrare och bybor. Det indikerar lite smått att de har fått färdiga roller trots allt. Vill inte dra för stora växlar på det, men i så fall lär Recca inte ha ljugit om sin ras, vilket gör Konrads förmåga lite skum.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Lu-kaazh said:
jag hittade det jag är äventyrare.
Tackartackar! Då har vi alltså två äventyrare och ingen av dem lär ljuga, för i så fall skulle vi bara ha en, och det tror jag inte på. Det lustiga är att Recca kände till att icke-växterna var uppdelade i äventyrare och bybor. Det indikerar lite smått att de har fått färdiga roller trots allt. Vill inte dra för stora växlar på det, men i så fall lär Recca inte ha ljugit om sin ras, vilket gör Konrads förmåga lite skum.
Om inte Recca har ljugit om sin ras och var en mutant så har någon annan ljugit om sin ras eftersom det är 4 mutanter i byn och jag vet att det bara finns 3.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Citaten ovan representerar tiden det tog för !Paxen att klämma ur sig att det verkligen var en robot som kunde sia enligt hans beskrivning. Han gjorde det inte på stört direkt.

Det talar ju emot en hel del att !Paxen redan tidigare varit inne på att Recca inte är den rätte siaren enligt hans information, men även Recca är ju delaktig i planen. Dråparträdet offrar sig ju villigt för att växtklonerna skall få föröka sig i egen takt och det helt ostört.
Du har nog missat det här inlägget från Paxen där han redan innan Vic kommer in i bilden är skeptisk till Recca som siare:

!Paxen said:
dock kan jag säga det att jag har info om att det finns en siare bland oss, som inte stämmer med din roll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca var ju förövrigt Dråparträdet. Tror inte på något vis att min information innefattar ett Dråparträd och räknar det som en mutant.

Eftersom Recca tilldelats rollen Dråparträd och inte Växtklon så är det ju hon som är slutbossen. Det är henne Växtklonerna går ärenden åt. Jag antar att min kunskap om byn rör sig om folk som styrker omkring på Mos Mosels gator, och där finns det 3 mutanter.

Dessa 3 mutanter kan troligtvis vara en blandning av bybor och äventyrare.

Lu-kaazh är en äventyrare och äventyrarna kom i grupp så det är ju minst två. Vicotnik är en äventyrare så det borde ju stärka dreas aktier.

Trasapa & !Paxen är båda bybor och mutanter så dom borde jag ha skymtat på gatorna. Av dessa två är Trasapa den som kan leverera kött till Recca i och med att !Paxen är på Vicotniks sida och grönar Roboten.

Nu är jag nog lite för trött för det här. Återkommer i morgon.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:

Du har nog missat det här inlägget från Paxen där han redan innan Vic kommer in i bilden är skeptisk till Recca som siare:

!Paxen said:
dock kan jag säga det att jag har info om att det finns en siare bland oss, som inte stämmer med din roll.
Kånkelman i inlägget längre upp said:
Det talar ju emot en hel del att !Paxen redan tidigare varit inne på att Recca inte är den rätte siaren enligt hans information,

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Öuh... vänta nu, enligt min rösträkning så var det Paxen som skulle ha åkt...

!Paxen (4) - Recca, Vic, Lukas, K.K,
Recca (3) - xyas, Trasapa, !Paxen
Lukas (1) - Brynolf

Ska kolla noggrannare, men är det någon som ser nåt uppenbart fel här?
Din röst räkning är fel, och ja jag röstade på Recca.

Xyas

Swashbuckler
Lu-kaazh said:
jag kan säga att vic använde en förmåga
Det här, kopplat med att paxen också bekräftat (typ) Vics siarstatus får mig att gröna Vic. I varje fall i nuläget.

Vad de däremot inte gör är att få mig att gröna varken paxen eller lukas.

Resonemang:
Röstläget i slutet på förra rundan var ganska jämnt och det var inte helt uppenbart att det var Recca som skulle åka.

Om vi antar att Recca status som dråparträd gör henne till big-boss vill såklart växterna absolut inte ha ut henne.

Detta får mig att dra slutsatsen att vi kommer hitta den andra växten (om det nu bara är en till, jag är fortfarande inne på kultledargrejen) bland de som INTE röstade på Recca.

Och OM den andra växten valde att rösta på sin big-boss så kommer den rösten att ha kommit EFTER att Vic outade sig som siare. Då detta satte verklig press på situationen. Men den enda som gör det är Konrad. Som flyttar till Recca, men sedan flyttar bort igen.

Detta ger:
Konrad
Brynolf
Lukas

Jag känner mig rätt säker på att min slutgiltiga röst denna rundan kommer att landa på en av dessa.

Xyas

Swashbuckler
Föresten !Paxen, jag har en fråga som jag hoppas att du kan tänka tid att besvara.

Hur skulle du beskriva ditt grävdon?