Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj, nu har du slutat tänka och försöker bara spotta ur dig saker för att få din röst i slutet av förra rundan att verkar vara mindre misstänksam än den är. Vet du hur orimligt det skulle vara med:
Konrad Konvalj said:
1 Dråparträd + 2 Växtkloner från start.
från start är vi 8 deltagare om 3 av dem är ulvar, så ger det oss bybor en felmarginal på Noll.
För vad händer ifall vi röstar ut en av våra egna och ulvarna nattmördar 1.
Jo vi får förhållandet: 3 bybor / 3 ulvar, vilket gör det omöjligt för byn att vinna eftersom ulvarna bara går ihop och vägrar flytta sina röster från deras nya mål tills en av byborna röstar fel och ulvaran vinner. Så att vi skulle ha 3 ulvar från start anser jag vara extremt orimligt.

Sen så har du redan under den här rundan redan använt dig av olika former av paranoia för att försöka bortförklara din röst i slutet av förra rundan. Jag misstänker på att du hoppades på att brynolf skulle komma in och lägga sin röst på !Paxen, för att på så sätt skulle det bli lika och du skulle köpa recca mer tid till att komma undan. Att du sedan börjar gå in och försöker misskreditera mig kan du inte ens bortförklara med parranoia. Då både Lu-kaazh har kontrollerat att jag använt mig av en förmåga samt !Paxen informerat om att gruppens siare är robot. Och senast jag kollade så hade vi bara en robot i spel.
Om nu !Paxen och jag vore ulvar så vore det intressant att höra din förklaring till varför min röst och mycket av mitt drevande har gått mot honom och min röst hade legat kvar på honom ifall inte Recca hade gått ut och låsats vara siare.

Nä du Konrad Konvalj, ditt agerande just nu får mig att tro att du är en av Dråparträdets växtkloner, så min röst faller på dig.

Röst: Konrad Konvalj

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
Föresten !Paxen, jag har en fråga som jag hoppas att du kan tänka tid att besvara.

Hur skulle du beskriva ditt grävdon?
Står inte beskrivet hur grävdonet ser ut, men jag gissar på att det är en såndära handburen spade.

Hurså?

---------------------------------

FÖ så kan inte jag själv säga att mitt "jag vet vem siaren egentligen är" helt grönar mig. Det hela skulle ju ha kunnat vara en utstuderad lögn.

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
Står inte beskrivet hur grävdonet ser ut, men jag gissar på att det är en såndära handburen spade.

Hurså?
Tackar.

Det har att göra med en grej i min rollbeskrivning som jag inte får till att stämma i nuläget. Det är ingen stor grej men det stör mig lite.

Xyas

Swashbuckler
Jag är lite inne på samma spår som du Vic. Konrads spelande just nu är väldigt ursäktande i sin natur för hur han röstade förra rundan.

Jag skulle gärna se Konrad total-outa sin roll.

Röst: Konrad Konvalj

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Detta ger:
Konrad
Brynolf
Lukas

Jag känner mig rätt säker på att min slutgiltiga röst denna rundan kommer att landa på en av dessa.
Och av dem så siade jag Lu-kaazh, som jag fick som svar att han var grön. Vilket lämnar Brynolf och Konrad Konvalj. Brynolf var frånvarande men dök upp i slutet men valde inte att ta ställning då jag uppfattade det som han inte hunnit läsa in sig på situationen. Konrad Konvalj där emot var med hela vägen in i kaklet men väljer att byta röst till !Paxen då han ser att Brynolf loggar in, min gissning är att han bytte sin röst i förhioppning om att även Brynolf skulle rösta på !Paxen som varit misstänkt under stora delar av första rundan. Och där med får rundan att fortgå lite längre och köpa ulvaran mer tid för att ev kunna styra bort drevet från Recca. Så av Brynolf och Konrad Konvalj så anser jag att Konrad är den som är mest troligt till att vara ulv.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Och av dem så siade jag Lu-kaazh, som jag fick som svar att han var grön.
Om det är en kultledare vi har så finns ju möjligheten att Lukas förväxtligats efter att du siat honom (och innan Recca åkte ut). Men det känns som ett så pass taskigt upplägg att jag inte köper det och inte känner att jag kan arbeta utifrån det. Så så länge du är grön, är Lukas grön.

Vicotnik said:
Så av Brynolf och Konrad Konvalj så anser jag att Konrad är den som är mest troligt till att vara ulv.
Jo Konrad är definitivt den mer misstänkte av de två. Men jag är inte bombsäker än.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
xyas said:
Detta ger:
Konrad
Brynolf
Lukas

Jag känner mig rätt säker på att min slutgiltiga röst denna rundan kommer att landa på en av dessa.
Och av dem så siade jag Lu-kaazh, som jag fick som svar att han var grön. Vilket lämnar Brynolf och Konrad Konvalj. Brynolf var frånvarande men dök upp i slutet men valde inte att ta ställning då jag uppfattade det som han inte hunnit läsa in sig på situationen. Konrad Konvalj där emot var med hela vägen in i kaklet men väljer att byta röst till !Paxen då han ser att Brynolf loggar in, min gissning är att han bytte sin röst i förhioppning om att även Brynolf skulle rösta på !Paxen som varit misstänkt under stora delar av första rundan. Och där med får rundan att fortgå lite längre och köpa ulvaran mer tid för att ev kunna styra bort drevet från Recca. Så av Brynolf och Konrad Konvalj så anser jag att Konrad är den som är mest troligt till att vara ulv.
Tjänar vi på att rösta ut K.K.? Alltså, jag röstar gärna ut den som mest troligt är ulv/grönsak, men vad har vi annars att köra på?

Kan brynolf vara ulv? Kan det vara så att Recca sa "Vad du än gör, stöd inte mig"?

Trasapa var ungefär lika oaktiv som Recca var i förra rundan. Är det möjligt att 2 ulvar är det? Trasapa skall ju ha glömt bort spelet, och det är väl möjligt. Recca skrev inläggen med mer innehåll dock. Trasapa tror jag inte är ulv.

Xyas glömmer jag helt bort. Alltså, jag ser honom då och då, men jag glömmer bort honom. Hela tiden. Jag tänker försöka hålla lite mer koll på honom, och så fort jag har möjlighet ska jag kolla igenom hans inlägg.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Tjänar vi på att rösta ut K.K.? Alltså, jag röstar gärna ut den som mest troligt är ulv/grönsak, men vad har vi annars att köra på?
Vet ej om vi tjänar på att rösta ut Konrad, men jag anser att Konrad har en del att förklara om han ska få vara kvar i spelet.

!Paxen said:
Kan brynolf vara ulv? Kan det vara så att Recca sa "Vad du än gör, stöd inte mig"?
Mycket möjligt, Brynolf är inte av kroken, både Brynolf och Konrad har enligt mig spelat hysat stabilt, det som gör att jag tror mer på Konrad som ulv än Brynolf är Konrads röstbyte i slutet av förra rundan, medan Brynolf lätt sin röst ligga kvar på Lu-kaazh. Brynolf hade möjligheten att lägga sin röst på !Paxen och där med ge oss resultatet 4/4, men gjorde inte det. Vilket jag anser ger honom en del kredit, men nej det grönar inte honom.

!Paxen said:
Trasapa var ungefär lika oaktiv som Recca var i förra rundan. Är det möjligt att 2 ulvar är det? Trasapa skall ju ha glömt bort spelet, och det är väl möjligt. Recca skrev inläggen med mer innehåll dock. Trasapa tror jag inte är ulv.

Xyas glömmer jag helt bort. Alltså, jag ser honom då och då, men jag glömmer bort honom. Hela tiden. Jag tänker försöka hålla lite mer koll på honom, och så fort jag har möjlighet ska jag kolla igenom hans inlägg.
xyas upplever jag som en stabil spelare, trasapa har jag inte så god koll på dock.

Trasapa

Swordsman
!Paxen said:
Och jag som tyckte att jag röck upp mig hyfsat i slutet.
Anywhooo..

Konrads utspel i slutet av förra rundan luktar ju såklart fisk, han blev tyst efter vis outande om recca och gav ett halvdassigt inlägg om att han skulle tänkta om. En halvtimma senare dyker det upp en ny(?) röst från en nytänkt konrad, på paxen..

När så hans röst faller på Recca så medföljer det även en underlig ursäkt om varför han röstat på Paxen

"Jag kommer inte behålla min röst på !Paxen heller för den delen.
Röst: Recca
Ville få lite mer info bara."

Jag hänger inte riktigt med vad det är för info han vill ha ut av paxen annat än infon om att det finns en robotsiare vilket friar vic.

Det känns lite som jag hörde någon säga under ankeborgsliret, tror det kan ha varit vimes, som jag tog till mig. En ulv lirar ofta "utanför spelet" och hänger inte riktigt med i vad som händer, då ulvarna är helt inne i sitt och sina planer så missar dom lätt vad som pågår. Lite av den känslan för jag av konkel i slutminuterna igår.

Och så till dom tråkiga detaljerna. Vic, hur stor är chansen att du överlever till imorgon? Du är erkänt siare och grönad från flera håll, du har ju ett rejält sikte målat i pannan nu. Vi må hoppas på att vi har en väktare bland oss som lyckades avstyra ett dråp inatt och kan lyckas skydda dig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Trasapa said:
Och så till dom tråkiga detaljerna. Vic, hur stor är chansen att du överlever till imorgon? Du är erkänt siare och grönad från flera håll, du har ju ett rejält sikte målat i pannan nu. Vi må hoppas på att vi har en väktare bland oss som lyckades avstyra ett dråp inatt och kan lyckas skydda dig.
Inte stora, jag är förvånad att jag överlevde till den här rundan. Oavsätt om jag stryker med eller inte i morgon så känner jag mig nöjd med det jag lyckats åstakomma som siare. Dels fälla en ulv och dels lyckats med att sia en person och kunnat dela med mig av den information jag fått.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Trasapa said:
Konrads utspel i slutet av förra rundan luktar ju såklart fisk, han blev tyst efter vis outande om recca och gav ett halvdassigt inlägg om att han skulle tänkta om. En halvtimma senare dyker det upp en ny(?) röst från en nytänkt konrad, på paxen..

När så hans röst faller på Recca så medföljer det även en underlig ursäkt om varför han röstat på Paxen

"Jag kommer inte behålla min röst på !Paxen heller för den delen.
Röst: Recca
Ville få lite mer info bara."
Betänk också att Konrad mer eller mindre undviker att ta ställning om vem av mig och Recca som är siare och vem av oss som ljuger och tar den lätta vägen ut och röstar på !Paxen. Samt att jag inte får en enda röst på mig trots att jag går ut och hävadar att Recca ljuger och att jag är siaren. Kan det bero på att ulvarna hade valt mig som måltavla för deras eventuella nattmord? Och istället fokuserade de på att försöka få !Paxen utröstad. Och de vi hittar som röstade för att !Paxen skulle ut är: Recca (ulv), Lu-kaazh (siad som grön) och Konrad Konvalj.

!Paxen

Swashbuckler
Trasapa said:
!Paxen said:
Och jag som tyckte att jag röck upp mig hyfsat i slutet.
Anywhooo..
Jovisst, det gjorde du. Dock så var du under större delen av rundan mer eller mindre borta.

Vicotnik känner sig helsäker på K.K. Jag är inte lika säker, men just nu känns ändå han som ett mer säkert val. Liksom, jag kan ju bara gissa just nu.

Om jag inte har kommit fram med någon bättre att rösta ut blir det nog K.K.

Trasapa

Swordsman
!Paxen said:
Jovisst, det gjorde du. Dock så var du under större delen av rundan mer eller mindre borta.
Ok taget.

Har du idéer och tankar om misstänkta så dela gärna med dig paxen. Jag sitter fast, K.K och brynolf är dom enda som inte är innästlad i Vic och ger varandra nå sorts alibi.

Vic -> Lukas
Paxen -> Vic

Men Lukas -> Recca.
Detta vill jag nog ha svar på, lukas gick ut med att han troligen kunde gröna Recca den här rundan om vi bara lät henne vara. Och han gick i god för henne. Hade det inte varit för Vic´s siande så har lukas varit högst på tapeten denna runda och haft riktigt svårt att förklara sitt beteende.

Lukas gick ut med detta då Recca fortfarande sagt att hon skulle sia lukas så det gav honom viss alibi om han nu trodde att hon var siare. Men sedan så säger han å det bestämdaste att hon inte under några omständigheter ska rösta på honom.

Det här är ju en utstuderad ulvplan om något, Recca ligger på listan att bli utröstad då går lukas fram med att han kan intyga att hon är Siare och vi bör låta henne vara så att han kan bevisa det. Recca har hotat att sia Lukas för att ta distans och ge lukas cred om hon skulle åka dit. Men så säger lukas att hon inte ska sia honom för då blir han skändad.

Mer troligt så ville dom inte att vi skulle tro att recca slösat sin "siarkraft" på lukas utan dom kunde istället ljuga uhop att dom siat en oskyldig bybo som ulv, t.ex xyas. Då får dom endera Xyas utröstad som ulv eller så misskrediterar dom allt siande framöver, win-win.

Det enda som fäller den här idén är Vics siande.

Skriver i all hast så har troligen förklarat mig dåligt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tycker dina tankar är rätt så tydliga.
Från början hade jag tänkt att sia Recca eftersom jag redan från starten har tjatat om att försöka fria/fälla Recca och Konrad Konvalj eftersom båda är av naturen ganska så drivande. Men efter Recca gick ut som siare och ljög så fick jag omvärdera mina tankar väldigt fort och jag valde Lu-kaazh eftersom jag hade honom tillsammans med !Paxen högst upp på min lista över misstänka. Anledningen till att jag inte sia !Paxen var att jag ansåg oss ha till räckligt mycket "skit" på honom ändå medan Lu-kaazh haft betydligt lägre profil än vad !Paxen har haft.

Konrad har jag uppleft som bra för byn och ifråga sätande men hans spel i slutet av förra rundan och början på den häär rundan har fått mig att tro att han är en av våra ulvar. Sen är jag lite förvånad över att Konrad inte är aktiv just nu, eftersom han hittils har haft en bra aktivitet i spelet, men nu har jag inte sett till honom på hela förmiddan.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Glömde skriva med att anledningen till att jag inte Sia Konrad Konvalj var för att jag misstänkte att han skulle vara en av ulvarnas första måltavlor pga hans aktivitet.

Trasapa

Swordsman
Men det jag vill komma fram till är väl om vi helt och fullt kan lita till siandet? Jag vill minnas att vi i ankeborgsliret hade en grönsiad brynolf med oss till slutet, han spelade mest misstänkt i många fall men slapp utröstning endast p.g.a ett felaktigt siande. Kan lukas ha en förmåga att fula med siandet eller liknande?

För om vi för en stund bortser ifrån siandet, hur skulle ni se på lukas då?

För såpass illa tycker jag inte att K.K pingar, det är där i slutet som är riktigt knepigt men i övrigt av rundan spelade han bra och rent.

Dessutom så tror jag att han är inaktiv nu pga jobb.

Xyas

Swashbuckler
Trasapa said:

För såpass illa tycker jag inte att K.K pingar, det är där i slutet som är riktigt knepigt men i övrigt av rundan spelade han bra och rent.
Då upplever jag Lukas som misstänkt, men med färre scum tells än Konrad.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Trasapa said:
Jag skulle nog se honom som suspekt, han skulle inte vara grön i min bok men jag skulle nog ha svårt att bygga ett case mot honom som skulle hålla.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Yes, back in the game.

Har haft det lite körigt på morgonkvisten med jobb på lite olika platser och mycket bilkörande. Således har jag inte varit i kontakt med en dator.

Jag själv skulle ju aldrig tro på det jag själv skriver nu eftersom jag tror att allt som skrivs i den här tråden är en del av spelet så att bortförklara min dåliga aktivitet idag hör inte riktigt hit.

Jag har nu gått igenom alla inlägg och slutsatsen jag drar av det hela är att jag ligger brunt till tack vare mitt konstiga aggerande i slutet av rundan.

Och det är ju förståligt. När rundan väl var slut körde jag på med en massa text som inte hänger ihop på något vis mest för att släppa på mitt paranoia tryck. Jag såg en hel del ulvar i slutet av rundan och jag bytte röst hit och dit. I slutändan så gick jag på Brynolfs "jag litar på Recca" inlägg, men det var inte bara inte. Se förklaring till Brynolf ovan.

Vicotnik är grönad från en massa håll och kanter och jag skriver rätt tydligt att mina paranoia tankar inte går ihop. Som sagt, jag ville få bort dessa tankar igår för att starta upp runda 2 med en ny inställning.

Jag tror det var Trasapa som nämnde Vimes gyllene regel om att ulvarna inte har så stor koll på vad som sker runt omkring dem för att de här sin pälsklädda nos i annat, och då kan den missa sånt som en bybo håller koll på. Jag kan hålla med Trasapa att så är fallet, men att sätta den klisterlappen i pannan på mig är ju fel.

Från min högst personliga synvinkel har jag lirat kanon i Runda 1 fram till sista timmarna. Jag har haft stenkoll på allt som hänt, men det spårade ur. Jag har brödsmulat ut min höga hatt från inlägg 1, smulat vidare gällande mina "bykunskaper" och att jag är en bybo. Mängtat ut informationen om att det endast finns 3 mutanter i byn och sedan så anser ju jag att jag har lagt grunden till Recca´s hängning. Vicotnik fällde ju avgörandet genom att ha svart på vitt men innan dess så styrde jag byn mot en hängning av Recca. Dock så tiltade jag rejält på slutet och jag förstår att det ser bajs ut för min del.

Läste mig till att jag skulle outa allt också och det har jag inga problem med:

Icke Muterad Människa
Jeffepär Mexssen
Bär en hög hatt
Har god kännedom om byn, alltså förmågan att veta att det finns 3 mutanter i byn.

Klart. Allt utom namnet har jag smulat fram under spelandets gång.

Nu måste jag läsa igenom alla inlägg igen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Trasapa said:

Då upplever jag Lukas som misstänkt, men med färre scum tells än Konrad.
Nu har jag inte läst alla inlägg igen, men hur upplever du att jag pingat?

Kika igenom min omgång fram till sista 2 timmarna och ge mig ett ända ping.