Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vic siade Lu-kaazh och vi samlar in det som en gröning tillsvidare.

Vic hängde Recca och backas upp av !Paxen så vi ser det som en gröning tillsvidare.

Kvar har vi då:

K.K, försökte flippa över och spara Recca i paranioans hetta mot slutet.
Brynolf, sade att Recca var den han litade mest på och behöll sin röst på Lu-kaazh. Kunde ha flippat till !Paxen.
Trasapa, var med och hängde Recca
xyas, var tidigt säker på Recca

Ser vi det så är ju jag ett alternativ som en ulv, men det kan ni glömma.

Vi har tre mutanter kvar och det stämmer överens med min information. Däremot så säger den inte något om att dessa är grön för det. Min information gav oss 25% chans att pricka en ulv som hittat på sin identitet och det lyckades.
Observera att nu har troligtvis en av oss fått ny information om att den har blivit växt klonad och spelar nu för andra laget. Så Vem som var med och drevade mot vem hjälper oss inte särskillt mycket i nu läget då vi har med en sektledare att göra som konverterar tidigare alierade till sin sak.

Det enda jag vet med säkerhet är att Lu-kaazh inte är växt liksom jag själv.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Noterade en sak då jag gick tillbaka och läste Vimes start post till första rundan
I den lilla pyriska byn Mos Mosel pågår det märkligheter. En grupp äventyrare har blivit ditskickade av Nicolas Fon Rijn för att undersöka vad som pågår. Snart visar det sig att ett dråparträd har ersatt delar av befolkningen med sina växtkloner! Ska äventyrarna och lokalbefolkningen hinna stoppa det mordiska trädet innan hela byn utplånats? Vem är vän och vem är fiende? Vem går trädets ärenden och vem försöker stoppa det?
I start inlägget pratas det hela tiden om trädet i singular, vilket jag antar är sektledaren.

Från denna runda fick vi följande:

Vimes said:
Utslagen
Recca (Dråparträd)
Så det måste betyda att vi träffade rätt på första försöket och fick sektledaren, vilket skulle innebära att det högst troligt bara finns en växtklon bland oss och att fler inte kan produceras (i bästa fall, ska jag väl tillägga)

Trasapa

Swordsman
Hur vet du att det är ett sådant spelsätt? Jag läser det inte alls så från flufftexten, "Snart visar det sig att ett dråparträd har ersatt delar av befolkningen med sina växtkloner!", låter mer som att det är en specifik mängd kloner redan från start.

Men om så nu är fallet så kan ditt siande inte gröna någon heller med 100% säkerhet om vi läser den här raden.
"- De förmågor som spelarna valt att aktivera under "Dag-fasen" får effekt. I vilken ordning förmågorna får effekt är förutbestämt men hemligt."

Kanske ditt siande slår in först och du får tillbaka att lukas är grön, efter det blir han tagen av en växt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Trasapa said:
Kanske ditt siande slår in först och du får tillbaka att lukas är grön, efter det blir han tagen av en växt.
Jag det är mycket möjligt, det ska jag inte neka till men jag tror det skulle göra det extremt svårt för oss att finna eventuella växtkloner eftersom vi då inte ens kommer kunna lita på tidigare rundors uttalanden.

Att ha med en sektledare att göra och att konverteringen sker efter förmågor skulle göra spelet otroligt svårt för byn att vinna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
låter mer som att det är en specifik mängd kloner redan från start.
Om det skulle vara så då har vi en väktare bland oss som valde rätt person att skydda och i så fall vore det bra ifall vi fick reda på det för då skulle vi kunna utesluta att spelet bygger runt en sektledare och istället bygger på vanliga maffia regler.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Men nu ska jag gå och sova... vi hörs i morgon, god natt.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf, sade att Recca var den han litade mest på och behöll sin röst på Lu-kaazh. Kunde ha flippat till !Paxen.
Ok, som vanligt sticker min slutröst i runda 1 ut... Den här gången berodde det dock på att saker och ting gick åt helvete under dagen och jag hann inte läsa ikapp för att se situationen med Recca och Vic. Det sista inlägget jag hann läsa innan rundan slutade var det här: https://www.rollspel.nu/threads/54502!Paxen.html#Post767868
Hade jag hunnit längre hade jag förstås tagit ställning i siar-schismen. Anledningen till att jag litade på Recca var att hennes outningar stämde helt överens med den info jag har.

Angående sektledar-teorin: om det skulle stämma så har ju onekligen sektledaren sekaterats. Det innebär att vi max har två broccolis kvar i spel och de kan inte bli fler.

Xyas

Swashbuckler
Yes! Rösta på scum tells med ryggraden FT(motherfucking!!!)W!

Xyas

Swashbuckler
En sista tanke såhär innan jag somnar. Jag har också varit inne på sektledarspåret lite. Skulle det kunna vara så att...
Vimes said:
Mos Mosel jublar! Men snart lägger befolkningen band på sig. Det finns fortfarande växtkloner ibland er, och nu måste rensas ut innan de hinner plantera sig och bli nya dråparträd som sprider fasa och skräck i byn.
... den som Recca då gissningvis klonat till växt kommer "slå rot" om x antal rundor och då bli kapabel att börja omvända fler bybor?

Xyas

Swashbuckler
För övrigt. Växtskrik??? Oh Vimsey, nu vet jag vad jag kommer att drömma för mardrömmar inatt :gremtongue:

Brynolf

Dum fan
Öuh... vänta nu, enligt min rösträkning så var det Paxen som skulle ha åkt...

!Paxen (4) - Recca, Vic, Lukas, K.K,
Recca (3) - xyas, Trasapa, !Paxen
Lukas (1) - Brynolf

Ska kolla noggrannare, men är det någon som ser nåt uppenbart fel här?

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
De enda som inte röstade på Recca var jag, du och Lukas. Lukas har grönats avsevärt och jag vet ju åtminstone själv att jag inte har blad. Du velade ganska hårt mellan Paxen och Recca, men landade på Paxen i ett inlägg där du även citerar mig när jag "litar på Recca". Är det så lätt att övertyga dig?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
De enda som inte röstade på Recca var jag, du och Lukas. Lukas har grönats avsevärt och jag vet ju åtminstone själv att jag inte har blad. Du velade ganska hårt mellan Paxen och Recca, men landade på Paxen i ett inlägg där du även citerar mig när jag "litar på Recca". Är det så lätt att övertyga dig?
Njae.. Det var snarare så att jag hoppades till att du kunde komma med nått som hjälpte mig i mitt tänkande. Min paranoia tog över och den måste jag ju släppa ut nu eftersom jag ändrade min röst till !Paxen.

Mot slutet av rundan var jag rätt inne på att det var Vic och !Paxen som vred om kulorna på Recca med sin list. Vicotnik flyger in som en räddande ängel och skriker ut att Recca är boven och efter det kommer !Paxen ut med sin info att hans info säger att siaren skall vara av robot typ.

Jag hade min röst på Recca men i ett avancerat inlägg så skiftade jag till !Paxen, men glömde bort fetmarkeringen upptäckte jag vi en rösträkning. När den väl var gjord röstade jag på !Paxen och sen skiftade jag tillbaka till Recca igen efter det att jag sett dig inloggad utan att skriva något. Då hade jag så klart dig på kornet och misstänkte ditt samröre med växterna tack vare att du hade kvar din röst på Lu-kaazh. Då var du och Recca mina ulvar en sväng, men sen dök du upp igen och friade Recca precis och då snavade jag raskt in på !Paxen + Vico spåret igen.

Så det var inte lätt att övertyga mig utan jag hade lite mycket då. Jag har fortfarande lite paranoia tankar jag måste släppa ut..

Brynolf

Dum fan
  • Konrad vet att det bara finns tre mutanter, vilket tycks stämma i dagsläget.
  • Paxen vet att Vic är siare
  • Vic siar Lu-Kaazh

Brynolf

Dum fan
  • Vic ljuger inte, för i så fall skulle Paxen också göra det. Detta innebär att Vic & Lukas är snel hest.
  • Paxen kan vara frukt och ljuga om sin förmåga för att gröna sig själv. Detta får dock effekten att Vic ser ännu grönare ut, vilket inte växterna vill. Å andra sidan är det nog långt till att folk ska börja misstänka Vic i vilket fall, så då kan man ju lika gärna gröna sig själv by association. Möjligheten finns förstås också att han är växt och ändå har denna förmåga. Det vore ju inte helt sepp.
  • Konrad kan väl ljuga om sin förmåga för all del. Kommer inte på något tänkbart skäl till att han skulle det just nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ooops.

Jag och Lu-kaazh är inne åh postar i runda 1. Jag glömde flytta min copy + paste till rätt runda.

Sorry.

Men Lu-kaazh, lägg in svaret här om du vill.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Vi har tre mutanter kvar och det stämmer överens med min information. Däremot så säger den inte något om att dessa är grön för det. Min information gav oss 25% chans att pricka en ulv som hittat på sin identitet och det lyckades.
Om det här stämmer, ljög förmodligen Recca om sin ras. Det innebär att Lu-Kaazh kan haft rätt där i början; växterna har inte någon "riktig" ras, utan måste ljuga om det.

Detta får mig att vilja veta Konrads och Lukas status avseende bybo/äventyrare, tämligen omgående om det går för sig.

Röst: Konrad Konvalj

Brynolf

Dum fan
Nu när Lu-Kaazh gått ut med sin förmåga också, får han gärna förklara det där med den "tydliga kopplingen" mellan ras & förmåga. 'cus I don't see it!