Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca var vårt Dråparträd. Det satans trädet som börjat skapa Växtkloner av folk i byn Mos Mosel.

Det framgår inte att de äventyrare som skickats dit kan ha blivit en växtklon men gissningsvis så är det bybor som är klonade. Eller?

Tänk om växtklonen/växtklonerna inte visste vem som var Dråparträdet? Då är det ju absolut inte omöjligt att tänka sig att de röstat på henne. Att vara Dråparträdet i Mos Mosel måste ju vara den bästa rollen som är med i spel? Själva ondskan i Mos Mosel är ju det där satans trädet, och växtklonerna är ju bara kanonmat åt äventyrarna. Vi lyckades fimpa trädet och det tack vare att inte Brynolf lade sin röst på !Paxen (så som jag gjorde). Om han hade gjort det hade det blivit 4/4 och rundan hade förlängts. Vad det hade gett har jag ingen aning om men troligen hade ju Recca rykt ändå.

Jaja. Det här var bara lite lösa tankar om trädet.

!Paxen är ett muterat djur och det trodde jag först var en mus men om man tänker lite djupare så är han ju en mullvad så klart. Moldemus Qvistnos hintar ju om en hel portion sanning i det hela i mitt tycke att se det.

Recca sade sig också vara ett muterat djur men hennes namn hintar inte om det på något vis. Förklaringen hon använde sig av är superhörsel som hör knakade växt delar eller liknande. Rikus Reskoter får jag inte upp någon bild av ett djur.

Lu-kaazh namn Sylum Vittmarkén ger mig inte några bilder heller. Han är en muterad människa, som har förstärkta sinnen. Det är mystiskt att det liknar Reccas hittepå förmåga så pass mycket men det nämner ju Lu-kaazh själv.

Och dessa tankar var lite lösa tankar om namn och sånt.

Men för att gå vidare med namn funderingar behöver vi xyas namn.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Trasapa har gett mig signaler (eller så har han inte gjort det, utan det är min sinnessjuka reptilhjärna som har sett tecken ändå bara).
Vad för signaler?
På Trasapas signal så lägger jag fram det jag tror mig ha uppfattat. Inte innan det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Så vem läger du din röst på? Och varför?
Just nu lägger jag min röst på:

Röst: xyas

Motiveras med att jag vill ha hans namn.

Sen stör jag mig lite på att du försöker bossa med mig nu Vicotnik. Det finns en växtulv ibland oss och det är inte jag. Det hjälper inte byn att ha fokus enbart på mig för då lär vi inte vinna. Tänk på det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Trasapa har gett mig signaler (eller så har han inte gjort det, utan det är min sinnessjuka reptilhjärna som har sett tecken ändå bara).
Vad för signaler?
På Trasapas signal så lägger jag fram det jag tror mig ha uppfattat. Inte innan det.
Varför på trasapa's signaler? Jag vill istället att du lägger fram dina tankar runt det och sen kan Trasapa få verifiera det hela. Nu har vi viserligen lång tid på oss men varför förhala något som du tror dig ha uppfattat. Samt så har du ännu inte lagt din röst på någo, är det så svårt peka ut vem du tror är mest ulv?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vad för signaler?
Varför på trasapa's signaler? Jag vill istället att du lägger fram dina tankar runt det och sen kan Trasapa få verifiera det hela. Nu har vi viserligen lång tid på oss men varför förhala något som du tror dig ha uppfattat. Samt så har du ännu inte lagt din röst på någo, är det så svårt peka ut vem du tror är mest ulv?
Om Trasapa har sänt dessa signaler så är det väl jävligt dumt att ulvarna får det gratis från mig eller?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Sen stör jag mig lite på att du försöker bossa med mig nu Vicotnik. Det finns en växtulv ibland oss och det är inte jag. Det hjälper inte byn att ha fokus enbart på mig för då lär vi inte vinna. Tänk på det.
Jag förstår att det är irriterande att ha någon som är på sig hela tiden och hackar och petar i allt man säger, tänker och gör. Men det är under press som vi får fram resulat. Inte av att sitta och vara vänliga och klappa varandra om ryggen. Just nu är du den jag misstänker mest och där av så är jag på dig som en igel tills jag får mina misstankar bekräftade eller att du friar dig från dem.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Om Trasapa har sänt dessa signaler så är det väl jävligt dumt att ulvarna får det gratis från mig eller?
Vad skulle det kunna vaar för signaler tror du som skulle göra att ulvaran väljer att ta trasapan för mig som siare vid nästa natt mord?

Trasapa

Swordsman
En bra genomgång av konkelman. Men som vic säger, vem i nuläget skulle du lägga en röst på? Hur ställer du dig till lukas gröning genom siande?

Jag förstår heller inte vad det är som pingar konkel mer ulv än lukas, det är endast siandet som hindrar mig från att gå fullt ut mot lukas i nuläget.

Nu ska jag inte grotta ner mig för mycket i siandets fungerande. Jag tänker nog inte gröna lukas tack vare den men jag lägger honom på is tills vidare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vad skulle det kunna vaar för signaler tror du som skulle göra att ulvaran väljer att ta trasapan för mig som siare vid nästa natt mord?
Alltså, jag kommer inte säga ett skit så länge Trasapa inte bekräftar att jag skall skriva vad jag uppfattat. Nu sitter du ju och fiskar efter powerroller här Vicotnik. Det är väl inte direkt smart att göra som en styrande och ställande "grönad" bybo.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Jag förstår att det är irriterande att ha någon som är på sig hela tiden och hackar och petar i allt man säger, tänker och gör. Men det är under press som vi får fram resulat. Inte av att sitta och vara vänliga och klappa varandra om ryggen. Just nu är du den jag misstänker mest och där av så är jag på dig som en igel tills jag får mina misstankar bekräftade eller att du friar dig från dem.
Givet är det så.

Men jag tror du får svårt att hitta någon spelare i den här uppställningen som tar tag i saker och ting i den hastighet jag gör. Min aktivitet rakt igenom rundan är ju sjuklig och det är ju inte så att jag försöker förhala något direkt.

Jag svarar ju snabbare än vad du skriver och har inte för avsikt att dölja något. Det lär du väl se i mina inlägg? Det står ju skrivet precis hur jag har tänkt och varför jag tiltade åt pipan igår kväll. Sen står det skrivet vad jag tror och tänker om alla andra spelarna och det har jag kastat ut mig inom loppet av en kvart?

Jag jobbar för min överlevnad i byn och jag är en bybo. Att det tar fokus från allt annat är väl det jag stör mig mest på eftersom grönsaken/erna är dom som tjänar på det hela.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Alltså, jag kommer inte säga ett skit så länge Trasapa inte bekräftar att jag skall skriva vad jag uppfattat. Nu sitter du ju och fiskar efter powerroller här Vicotnik. Det är väl inte direkt smart att göra som en styrande och ställande "grönad" bybo.
Okej, då väntar jag väl in trasapa's svar.

Xyas

Swashbuckler
Som jag ser det så kompliceras det hela av att vi kanske (personligen tror jag att det är så) har en kultledare, kanske normalt upplägg med en väktare som prickade rätt.

Jag tackar för Konrad för hans genomgång, men jag är fortfarande inte säker. Hans agerande i slutet på förra rundan passar visserligen in i den paranoia han ibland uppvisar, men det är lite för ogenomtänkt för att vara Konrad.

Lukas däremot pingade lite småsvagt hela rundan och vore definitivt ett alternativ för min röst, om det inte vore för Vics siande som jag i nuläget litar på 100%.

Klar på misstänktlistan finns Brynolf (röstade inte på Recca) och !Paxen (obstinat spelande som faktiskt inte är helt otypiskt för honom).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Givet är det så.

Men jag tror du får svårt att hitta någon spelare i den här uppställningen som tar tag i saker och ting i den hastighet jag gör. Min aktivitet rakt igenom rundan är ju sjuklig och det är ju inte så att jag försöker förhala något direkt.

Jag svarar ju snabbare än vad du skriver och har inte för avsikt att dölja något. Det lär du väl se i mina inlägg? Det står ju skrivet precis hur jag har tänkt och varför jag tiltade åt pipan igår kväll. Sen står det skrivet vad jag tror och tänker om alla andra spelarna och det har jag kastat ut mig inom loppet av en kvart?

Jag jobbar för min överlevnad i byn och jag är en bybo. Att det tar fokus från allt annat är väl det jag stör mig mest på eftersom grönsaken/erna är dom som tjänar på det hela.
Ja jag kan hålla med om att du håller en grymt bra tempo i dina svar. Men det finns fortfarande en sak som jag upplever att jag inte rikigt fått svar på från dig och det är en röst på den du misstänker mest. Jag vet att du har lagt din röst på xyas för att få fram hans namn, men som jag tolkar det så är han inte den du misstänker mest, så vem är det och varför?

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Tänk om växtklonen/växtklonerna inte visste vem som var Dråparträdet? Då är det ju absolut inte omöjligt att tänka sig att de röstat på henne. Att vara Dråparträdet i Mos Mosel måste ju vara den bästa rollen som är med i spel? Själva ondskan i Mos Mosel är ju det där satans trädet, och växtklonerna är ju bara kanonmat åt äventyrarna. Vi lyckades fimpa trädet och det tack vare att inte Brynolf lade sin röst på !Paxen (så som jag gjorde). Om han hade gjort det hade det blivit 4/4 och rundan hade förlängts. Vad det hade gett har jag ingen aning om men troligen hade ju Recca rykt ändå.
Det här är ju jättesvårt att spekulera kring. Personligen kommer jag denna rundan att spela som om det var ett "vanligt" upplägg och så kan vi förhoppningsvis säga hur det ligger till med större säkerhet nästa runda, när vi sett utfallet av denna rundan. Att vi lyckades plocka dråparträet Recca direkt har ju faktiskt gett oss lite extra tid att hantera siuationen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okej, då väntar jag väl in trasapa's svar. [/QUOTE]

Jag väntar i en kafferast sen slänger jag fram mina signaler som min reptilhjärna har läst av.

Trasapa är här och lurkar så han kanske hinner med att ge mig ett klartecken eller inte.

Trasapa

Swordsman
Du får gärna gå ut med vad jag hintat om konkel, det är nog bra för mig att se om du hängt med. Jag skulle dessutom vilja gå ut med info som kan sätta mig i skiten rejält men troligen kan hjälpa byn, chansen är dock att jag hamnar högt på ulvarnas hitlist. Finns det en väktare så ska han såklart skydda Vic och då ryker nog jag.

Men innan jag outar något sånt så får du gärna träda fram med vad du sett herr konkel. Jag har brödat rejält tidigt om detta så jag hoppas det räcker.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Men innan jag outar något sånt så får du gärna träda fram med vad du sett herr konkel. Jag har brödat rejält tidigt om detta så jag hoppas det räcker.
Alldeles i början nämnde du: PSI och nå djurfreaks.
= vilket jag direkt tolkade som att du var PSI.

Först Genston sen Grenston = där uppfattade jag lite GEN och lite GEN är lite som PSI eller jag vet inte hur jag tänkte där.

Sen har vi: om jag nu inte varit nån sorts psiop eller liknande och då hade en sådan outning varit dum.
= Vilket får mig att tro ännu hårdare på att du är en psiop av något slag.

Sen: jag är mutant men ingen djur-mutant eller liknande.
= Förstärker min tro ytterligare att du är en PSI-mutant och det viker av från övriga mutanter och således tippar jag på en powerroll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mitt Trasapa resonemang som en PSI-mutant öppnar ju mina misstankar mot Lu-kaazh.

Recca var ju ett träd och utgav sig för att vara ett Muterat Djur, men det fallerade lite på namnet om man kikar på !Paxens namn.

!Paxen hade ett djurliknande namn och var ett Muterat Djur.

Lu-kaazh är en Muterad Människa. Alltså inte en FMM eller liknande så jag har haft misstankar mot det hela tiden. Sen att han pingat lite ulv från och till har ju förstärkt mina misstankar. Dock så kommer ju Vicotnik in och styr upp en gröning av Lu-kaazh.

Jag har lite mer fnulingar på namn och liknande men då måste xyas först släppa på sitt namn. Många vill ju veta vart jag står men läser man mina inlägg så visar det ju sig att det inte faller så värst mycket ljus över Lu-kaazh. Han ligger högt upp på min lista, men jag måste klura mer innan jag kan säga: Häng Lu-kaazh.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
= Förstärker min tro ytterligare att du är en PSI-mutant och det viker av från övriga mutanter och således tippar jag på en powerroll.
Jag hade samma misstankar men min förmåga säger emot lite grann. Fast... ska vi verkligen gräva djupare i det här?

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Trasapa said:
Alldeles i början nämnde du: PSI och nå djurfreaks.
= vilket jag direkt tolkade som att du var PSI.

Först Genston sen Grenston = där uppfattade jag lite GEN och lite GEN är lite som PSI eller jag vet inte hur jag tänkte där.

Sen har vi: om jag nu inte varit nån sorts psiop eller liknande och då hade en sådan outning varit dum.
= Vilket får mig att tro ännu hårdare på att du är en psiop av något slag.

Stämmer mycket bra, otroligt vad snabb du är herr konkel att snappa upp flödder.

Mitt första inlägg:
trasapa said:
Tusan jag glömde bort starten igår och har sedan såsat, ber så mycket om ursäkt. Jag har hunnit skumma lite snabbt genom trädet av poster och ska genast sätta igång att vara till nytta innan första dråpet.

Min fluffkunskap är rent ut sagt kass, mutant har jag lirat lite som ung parvel men inte mycket av fluffet som sitter kvar. Snacket om grönsaker förvirrar mig, jag minns bara lite smått dom olika graderna av mutationer som PSI och nå djurfreaks.
Jag försökte här dessutom få med det mest ovanliga ordet i min flufftext och baka in det i mitt inlägg. För jag antog att alla bybor skulle ha ordet med i sin fluff men den som var dråparträdet inte skulle vilja flaxa med det. Men då hade jag inte läst vimes allmänna fluff till spelet eftersom jag var stressad och sen in i spelet.

Jag gav två varianter på raser som jag komihåg, PSI och djur, senare dementerade jag att jag var nåt sorts djur.

Genston felade jag till mest för att göra nån sorts hint att jag var mutant. Tänkte Gen/genmodifierad etc.

Så summa summarum, jag är PSI-mutant och jag kan varje runda välja en spelare att syna. Jag får då veta om denna person använt en förmåga och emot vem. Så det är anledningen till att jag har svårt att släppa lukas och gröna honom. Möjligen så har vi två som kan känna avsikter hos spelare, jag som bybo och lukas som äventyrare. men det känns ju ganska op med tre typer av siare till byborna.

Så, jag antar att jag ligger illa till hos både ulvar och bybor nu.