Har funderat lite över natten och kom och tänka på detta inlägg av xyas, där han tar upp vilka som flyttade sina röster efter att jag gått ut med min roll som siare mot Reccas claim av att vara siare.
xyas said:
Resonemang:
Röstläget i slutet på förra rundan var ganska jämnt och det var inte helt uppenbart att det var Recca som skulle åka.
Om vi antar att Recca status som dråparträd gör henne till big-boss vill såklart växterna absolut inte ha ut henne.
Detta får mig att dra slutsatsen att vi kommer hitta den andra växten (om det nu bara är en till, jag är fortfarande inne på kultledargrejen) bland de som INTE röstade på Recca.
Och OM den andra växten valde att rösta på sin big-boss så kommer den rösten att ha kommit EFTER att Vic outade sig som siare. Då detta satte verklig press på situationen. Men den enda som gör det är Konrad. Som flyttar till Recca, men sedan flyttar bort igen.
Detta ger:
Konrad
Brynolf
Lukas
I och med att Konrad Konvalj gått ut med informationen om att det endast finns 3 mutanter (Lu-kaazh, !Paxen och Trasapa (PSI-mutant)) och att jag siat Lu-kaazh som grön, så bör vi kunna stryka Lu-kaazh från denna lista.
Vilket lämnar oss med Konrad Konvalj och Brynolf kvar, båda är IMM. Det finns en till som är IMM och det är xyas och vi har hittat en ulv bland mutanterna och jag skulle säga att det är mycket troligt att vi hittar en ulv bland IMM.
Detta ger oss då följande lista:
Konrad Konvalj
Brynolf
xyas
Dessa 3 är alla Bybor, i den benämningen att de bor i byn, så där har vi ingen skillnad på dem.
Konrad Konvalj är den enda av dessa tre som har någon som helst information om spelupplägget, vilken verkar stämma och jag är nog skeptisk till att Ulvarna skulle få en sådan information och sedan gå ut med den och driva på att vi ska rösta ut en av mutanterna. Så om vi antar att Konrad Konvaljs information är korekt så anser jag att det fria konrad till viss del i förhållande till de övriga 2.
Och om vi då utesluter Konrad Konvalj från listan så ger det oss:
Brynolf
xyas
som misstänkta.
Sen har vi även Trasapa som är minst sagt ett irritations moment med sin förmåga. Trasapa har brödsmulat sin ras och förmåga under en längre tid, vilket Konrad Konvalj snappat upp, vilket jag anser talar för Trasapa. Det som jag anser talar emot honom är att han är bybo samt att hans förmåga är starkare än Lu-kaazh. Dock är Trasapa's förmåga rimlig med tanke på hans ras. Det jag funderat lite på är ifall Trasapa skulle kunna vara en naiv siare, men han har trots allt själv gått ut och sagt att han siade mig och såg att jag använde min förmåga mot Lu-kaazh, men detta var långt efter att både jag och Lu-kaazh outat våra förmågor och vem vi kollat.
Det vi skulle kunna göra för att Verifiera Trasapa's claim är att in för nästa runda så får Lu-kaazh sia Trasapa för att se ifall han ljuger eller inte. Detta är nog ganska så riskfitt med tanke på att jag lär vara ulvarna måltavla i och med att jag siar på ras. Så vågar vi kan vi låta trasapa leva till nästa runda och där på verifier ifall han har en förmåga eller inte. Så om vi utesluter Trasapa tillfälligtvis från de misstänka så är det:
Brynolf Samt
xyas kvar där.
Av dessa så röstade xyas på Recca i tidigt stadie och Brynolf röstade på Lu-kaazh. Brynolf's röst kunde ha svängt det hela till ett 4/4 läge och förlängt första rundan men då han inte hunnit läsa ifatt så låter han sin röst ligga där den ligger på Lu-kaazh dock så nämner han att han litar på Recca vilket får Konrad Konvalj att ändra sin röst i sista sekunden till !Paxen.
Så jag skulle nog vilja avskriva xyas från misstankar eftersom han var på Recca tidigt och lät sin röst stanna där.
Kvar lämnas Brynolf som är åter i spel vid 20:57 (då hans post skrivs) och jag förstår att han inte hinner läsa ifatt de som skrivits. I övrigt så tycker jag Brynolf har spelat bra denna runda och resonerar vettigt runt Lu-kaazh och Trasapa.
Så vem eller vilka ser jag då helst att vi hänger/bränner/lämlästar denna runda jo Konrad Konvalj. På grund utav hans beteende förra rundan, det har lämnat för många frågetecken hos oss och vilket gör att vi inte kan lita på hans information och av de tre IMM så är han enligt mig den som haft skummast beteende.
Trasapa's förmåga kan vi bekräfta med hjälp av Lu-kaazh och jag kan verifiera hans ras. Ulvaran kan inte ta båda mig och Lu-kaazh så därför kan vi få igenom ett siande på trasapa utan att de kan göra något åt det.
Så min röst får ligga kvar på Konrad Konvalj av den anledningen att byn har mest att vinna på att rösta ut dig, vi kan med din utröstning bekräfta om din information är sann eller inte. Och är den sann så friar det de 3 mutanterna och antalet IMM's kvar att misstänka då är endast 2 stycken.
Röst: Konrad Konvalj