Wööö på dig med, din gamle kartoffel.
Jo, det vore ju rätt kul om spelarna kunde få bli rejält delaktiga i rollpersonsskapandet och jag ska försöka ta en ordentlig titt på uppväxtsystemen i spelen som Han nämnde, vid tillfälle. Förhoppningsvis kan jag göra något dylikt system som funkar bra. Eller också får jag avstå från tanken.
Nä, total slump blir det nog aldrig och det är inte heller något att eftersträva, men många detaljer är ganska tröttsamma att ständigt behöva arbeta fram själv, så någon typ av namngenerator ska jag nog försöka åstadkomma. Jag drabbas alldeles för ofta av att spelare vill tala med "mannen på gatan" och då blir det alltid väldigt toffliga namn på såna personer. Förvisso kommer det att bli toffliga namn även med en slumpgenerator, men då slipper jag åtminstone själv rådbråka min hjärna med att komma på dessa toffelnamn. Dessutom finns det gott om toffliga namn även i vår allmänt tråkiga verklighet, även i vår vardag har folk fåniga, töntiga och skrattframkallande namn, så varför inte även i en påhittad värld? Nu kan jag inte låta bli att tänka på alla finska medborgare som heter "Jukka" i förnamn...vilket alltid framkallar diverse fniss i vårt svenska språk. Min kompis döpte en spelledarperson till "Tvar", helt omedveten om att vi därefter alltid skulle referera till nämnda spelledarperson som "orienterardöden". Mycket fröjd och gamman blev det av detta olycksaliga namnval.
Men angående namngenerator så blir det snarare bokstäver och stavelser än hela namn, så får man plottra ihop något lämpligt namn av det.
Ah, tack...äntligen lite förståelse. Men kritik är också bra och jag har fått höra mycket tänkvärt här, även om jag inte håller med om allt.
Då jag faktiskt är konsolspelare och ett stort fan av konsolrollspel så har du faktiskt rätt i att jag gärna vill göra ett "speligt" spel. Det blir nog rätt mycket Fable av det till slut.
Jo, det vore ju rätt kul om spelarna kunde få bli rejält delaktiga i rollpersonsskapandet och jag ska försöka ta en ordentlig titt på uppväxtsystemen i spelen som Han nämnde, vid tillfälle. Förhoppningsvis kan jag göra något dylikt system som funkar bra. Eller också får jag avstå från tanken.
Nä, total slump blir det nog aldrig och det är inte heller något att eftersträva, men många detaljer är ganska tröttsamma att ständigt behöva arbeta fram själv, så någon typ av namngenerator ska jag nog försöka åstadkomma. Jag drabbas alldeles för ofta av att spelare vill tala med "mannen på gatan" och då blir det alltid väldigt toffliga namn på såna personer. Förvisso kommer det att bli toffliga namn även med en slumpgenerator, men då slipper jag åtminstone själv rådbråka min hjärna med att komma på dessa toffelnamn. Dessutom finns det gott om toffliga namn även i vår allmänt tråkiga verklighet, även i vår vardag har folk fåniga, töntiga och skrattframkallande namn, så varför inte även i en påhittad värld? Nu kan jag inte låta bli att tänka på alla finska medborgare som heter "Jukka" i förnamn...vilket alltid framkallar diverse fniss i vårt svenska språk. Min kompis döpte en spelledarperson till "Tvar", helt omedveten om att vi därefter alltid skulle referera till nämnda spelledarperson som "orienterardöden". Mycket fröjd och gamman blev det av detta olycksaliga namnval.
Men angående namngenerator så blir det snarare bokstäver och stavelser än hela namn, så får man plottra ihop något lämpligt namn av det.
Ah, tack...äntligen lite förståelse. Men kritik är också bra och jag har fått höra mycket tänkvärt här, även om jag inte håller med om allt.
Då jag faktiskt är konsolspelare och ett stort fan av konsolrollspel så har du faktiskt rätt i att jag gärna vill göra ett "speligt" spel. Det blir nog rätt mycket Fable av det till slut.