Varulv [Utkante 2] - R1

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Det finns för mycket KAOZ i spelupplägget som det är. Tänk bara hur folk skulle snacks om jag däger att X har rn förmåga. Plus att jag vill hindra nån fuling från att falsk-claima bybosiare.
Ja, men tänk om vi hade kört på en smart plan som jag höll på att jobba med. Tänk vad smart det hade varit!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Rundan tar slut i morgon kväll. Det går fort, om jag hade outat i motgon kanske folk inte hunnit reagera.

Men som ssgt: var är alla andra? @Impetigo @StradhLestat @Sidd @fjodorsenuba @Brynolf @Waterhouse ?
Tja, vad ska jag säga? Jag har inget motclaim att komma med, och du har bestämt dig för att köra Anthrox plan, jag tycker som sagt den är dålig, hade hellre sett att siaren outar när han har något att förmedla.

Nu måste vi rösta ut någon som står bredvid basse tycker ni, Hägern och Sysp är inte särskilt högt upp på min rödlista, men så mkt scum i spel att vi kan mkt väl träffa ngt.

Men ni, nu när ni kört igång det här själva så får ni klura lite på hur förflyttningar ska funka. Ska Basse stå kvar och en ny person anlända varje runda för att bli synad?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Jag vill veta vem ni tycker att jag ska sia! @Sidd @Waterhouse @StradhLestat @fjodorsenuba vad säger ni? Vem är viktigast att få status på?

Kanske kommer era ord få betydelse för mitt val!
Jag tycker det är viktigt att den här planen används för att bekräfta de grönaste spelarna, eftersom en ulv som blir inskickad kommer nattmörda dig rundan efter.

Att väljas ut för att bli siad är lite av en dödsdom också. Om spelaren som ska gå till värdshuset står med en ulv så kan ulvarna neutralisera siandet på det sättet (men då ingår ju alla resonemang om ifall ulvarna ens väljer att nattmörda i det här spelet)

Det finns också en risk för att en ulv kamikazar in i värdshuset och nattmördar dig oavsett.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Frågan kan ställas till alla!
Vem vill ni helst se bli siad av:
-Sysp
-Hägerstrand

Och vem vill du se bli siad härnäst? (om jag överlever)
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
541
Location
Fruängen
Frågan kan ställas till alla!
Vem vill ni helst se bli siad av:
-Sysp
-Hägerstrand

Och vem vill du se bli siad härnäst? (om jag överlever)
Det finns väl inget skydd den här gången, eller har jag missat ngt? Så ulvarna kan mörda dig och plocka bort vår siningsmöjlighet geneom, att max offra en av sig i nästa drag?Antingen tänker jag galet eller så ligger vi illa till i byn nu
Om jag måste välja mellan hägern och sysp....så säger hjärtat hägern, men hjärnan sysp (sett till lite tonläge i poster)...så sysp
MEN den jag helst vill ha siad ligger på nästa rad ;)
Härnäst: Ant
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,152
Location
Oktoberlandet
Bra gnuggat byn här nu första dan i R1.

Kul men förvånad av Basses i mitt tycke snabba outning så här innan jobbdan är slut.
Men troligtvis bra då vi kanske redan fått tillräckligt med ställningstaganden och det reder ju stopp på viktiga diskussioner om Siar osv som scumet älskar att brusa om. Bra @Basenanji (jag hade inte vågat)
Tror nån av oss andra som inte deltagit så mycket skulle gett så mkt bra input egentligen i den frågan och beslutet kan inte vänta för länge på att Impe ska komma och skina (även fast jag hade hoppats på det och väntat mkt längre-och fått skit för det).


Basse frågar om Siande: Sysp skulle jag gärna se färg på.

Skummat igenom tråden å ser ju en tydlig beef mellan WH och Anth.
Sysp verkar stötta Anth.

Vill inte se 2 på raken nu att @Anthrox drar ner brallorna på hela byn så vi behöver få färg på denne på nått sätt.
Antingen rösta eller kan vi tvinga in Anthrox till Basse som sitter i baren på Världshuset.
Är det risk för att Anth drar en dans där inne då (nattmord) med den smått lulliga Siaren?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Jag tycker det är viktigt att den här planen används för att bekräfta de grönaste spelarna, eftersom en ulv som blir inskickad kommer nattmörda dig rundan efter.
Nej, blir någon siad som specialroll röstar vi ut honom. En ulv mördar rimligen Basse samma runda som han bljr siad, och åker rundan efter.

Utröstning
Nattmord och sianden
Förflyttning
Utröstning
Nattmord och...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,152
Location
Oktoberlandet
Jag tycker det är viktigt att den här planen används för att bekräfta de grönaste spelarna, eftersom en ulv som blir inskickad kommer nattmörda dig rundan efter.

Att väljas ut för att bli siad är lite av en dödsdom också. Om spelaren som ska gå till värdshuset står med en ulv så kan ulvarna neutralisera siandet på det sättet (men då ingår ju alla resonemang om ifall ulvarna ens väljer att nattmörda i det här spelet)

Det finns också en risk för att en ulv kamikazar in i värdshuset och nattmördar dig oavsett.
Ja en intressant diskussion:
Vill ulvarna göra det här draget?
Skicka in en Ulv för att klippa vår Siare.
Nästa runda röstas Ulven ut.
Buset slipper byns siare och en situation där SiarBasse kan styra spelet.
Gissar att Varulvarna nu sitter och tar detta beslut i ulvtjatten.
Är det nåt som kommer ske nu?
 
Top