Varulv [Utkante 2] - R1

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Jag har läst det här några gånger nu och landar i att det är bäst - långsiktigt - att jag outar.

Jag är byns rollsiare.

Må varulvsspelsguda stå mig bi.
Spännande! Då är du alltså antingen:
  • Bysiare
  • Varulvssiare
  • Demonsiare
  • Vanlig varulv
  • Vanlig demon
Kan inte tänka mig att varken draken eller vanlig bybo skulle agera som du gör nu.

Jag hoppas du gör rätt :) Kan du förklara hur du tänkt när du outat här?

Du får gärna gröna mig genom att sia mig.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Jag har läst det här några gånger nu och landar i att det är bäst - långsiktigt - att jag outar.

Jag är byns rollsiare.

Må varulvsspelsguda stå mig bi.
Men din lilla haverist.

Här sitter jag och funderar på en plan för hur siaren ska kunna outa att bli nattmördad samma runda (om vi uppmanar alla andra att lämna tempelklippan och siaren att gå dit utan att outa innan så har vi siaren på plats och kan skicka dit grönaktiga spelare för att bli bekräftade) och så kommer du och skjuter den i sank.

Men okej. Hoppas att @Sysp är grön då. Den av oss som du väljer att inte sia borde väl lämna värdshuset då, och sen är värdshuset helgad mark enbart för gröna spelare?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Jag har läst det här några gånger nu och landar i att det är bäst - långsiktigt - att jag outar.

Jag är byns rollsiare.

Må varulvsspelsguda stå mig bi.
Aight, ballsy play <3
Då känner jag så här:
Jag litar inte på att Sysp kan stå med Basse, jag har för mycket rött där för att känna mig bekväm med det. Och jag tänker att det är en fördel om vi ser till att Basse står ensam med sitt siarmål. Om Sysp är ulven förhindrar vi att han kan nattmörda Basse. Om Häger är ulven tar vi honom nästa runda. Är ingen av dem ulvar har vi grönat Häger, offrat Sysp och har en ny på tur till nästa runda, varpå Basse är i fripax från ulvarna.

Röst: @Sysp

Vilket då innebär att jag ser att Häger sias.

Det innebär också att det inte finns någon mening med att flytta på sig, annat än den spelaren som Basse vill sia nästa runda som då nu måste skicka in att flytta till Värdshuset. Jag tycker Brynolf ska sias nästa runda.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Aight, ballsy play <3
Då känner jag så här:
Jag litar inte på att Sysp kan stå med Basse, jag har för mycket rött där för att känna mig bekväm med det. Och jag tänker att det är en fördel om vi ser till att Basse står ensam med sitt siarmål. Om Sysp är ulven förhindrar vi att han kan nattmörda Basse. Om Häger är ulven tar vi honom nästa runda. Är ingen av dem ulvar har vi grönat Häger, offrat Sysp och har en ny på tur till nästa runda, varpå Basse är i fripax från ulvarna.

Röst: @Sysp

Vilket då innebär att jag ser att Häger sias.

Det innebär också att det inte finns någon mening med att flytta på sig, annat än den spelaren som Basse vill sia nästa runda som då nu måste skicka in att flytta till Värdshuset. Jag tycker Brynolf ska sias nästa runda.
Jag har egentligen inget att invända mot den där planen förutom att jag är grön.

Du är 100% att Basses claim är legit @Anthrox? Ingen analys vad det istället skulle kunna vara?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Det finns nog inget scenario där demonerna kan våga sig på ett siarclaim, för det kommer oundkligen leda till att demonen åker ut när den riktiga bybosiaren claimar. Så då är Basse antingen ulv eller bybo, och ulvarna då riskanalyserat att ett motclaim är värt det (ser inte riktigt varför?). Om vi har en annan bybosiare så behöver du outa, ifall Basse försöker pulla en fast one on us.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Spännande! Då är du alltså antingen:
  • Bysiare
  • Varulvssiare
  • Demonsiare
  • Vanlig varulv
  • Vanlig demon
Kan inte tänka mig att varken draken eller vanlig bybo skulle agera som du gör nu.

Jag hoppas du gör rätt :) Kan du förklara hur du tänkt när du outat här?

Du får gärna gröna mig genom att sia mig.
Det finns för mycket KAOZ i spelupplägget som det är. Tänk bara hur folk skulle snacks om jag däger att X har rn förmåga. Plus att jag vill hindra nån fuling från att falsk-claima bybosiare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Jag har egentligen inget att invända mot den där planen förutom att jag är grön.

Du är 100% att Basses claim är legit @Anthrox? Ingen analys vad det istället skulle kunna vara?
Men är du grönare än Häger?

Innan ett motclaim kommit finns det ingen anledning att tveka på basses claim.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Aight, ballsy play <3
Då känner jag så här:
Jag litar inte på att Sysp kan stå med Basse, jag har för mycket rött där för att känna mig bekväm med det. Och jag tänker att det är en fördel om vi ser till att Basse står ensam med sitt siarmål. Om Sysp är ulven förhindrar vi att han kan nattmörda Basse. Om Häger är ulven tar vi honom nästa runda. Är ingen av dem ulvar har vi grönat Häger, offrat Sysp och har en ny på tur till nästa runda, varpå Basse är i fripax från ulvarna.

Röst: @Sysp

Vilket då innebär att jag ser att Häger sias.

Det innebär också att det inte finns någon mening med att flytta på sig, annat än den spelaren som Basse vill sia nästa runda som då nu måste skicka in att flytta till Värdshuset. Jag tycker Brynolf ska sias nästa runda.
Jag blir lite nojig över att den här planen kommer så snabbt efter Basses outning, men om ingen annan outar:
Röst: @Sysp
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Men är du grönare än Häger?

Innan ett motclaim kommit finns det ingen anledning att tveka på basses claim.
Ja, det tror jag ju, kan man vara grönare än grön? :D Skämt åsido vet jag inte hur jag ska övertyga er om det, ni får väl gå tillbaka och läsa mina poster.

Jag hade Häger som orange innan det här, tyckte inte det var så mycket som stack ut. Han hoppar in snabbt på mig nu dock vilket jag inte vet om jag tycker är så grönande. En bybo hade nog kunnat vänta lite till och låtit fler få uttala sig istället för att försöka styra agendan.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Det finns för mycket KAOZ i spelupplägget som det är. Tänk bara hur folk skulle snacks om jag däger att X har rn förmåga. Plus att jag vill hindra nån fuling från att falsk-claima bybosiare.
Kändes tidigt? Förklara det här då för mig: du ropar efter att vi behöver Impetigo för att knäcka spelet men ids inte vänta till att han antagligen kommer in ikväll och börjar jobba på att knäcka spelupplägget innan du putar siare och därmed snävar ner byns olika options avsevärt. Det känns som två olika spår du drar här vilket börjar kännas som att det är en chat du suttit och resonerat i tillsammans med folk. Det är ganska koordinerade röster nu direkt på att rösta ut mig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Ja, det tror jag ju, kan man vara grönare än grön? :D Skämt åsido vet jag inte hur jag ska övertyga er om det, ni får väl gå tillbaka och läsa mina poster.

Jag hade Häger som orange innan det här, tyckte inte det var så mycket som stack ut. Han hoppar in snabbt på mig nu dock vilket jag inte vet om jag tycker är så grönande. En bybo hade nog kunnat vänta lite till och låtit fler få uttala sig istället för att försöka styra agendan.
Att Häger röstar på dig säger tyvärr inte så mycket, för om vi inte får något motclaim så är Basse byns siare och då vill vi minimera risken att Basse blir mördad. Det gör vi genom att ta ut någon av er två, och sen siar den andre. Så det blir ju lite låst läge med vilka som kan drevas. Det i sig gör ju förvisso att en ulv-Häger bara behöver ligga lågt resten av rundan och inte rocka båten för att få in ett mord på Basse, men samma sak gäller ju dig. Så jag ska analysera era poster innan Basses outning en gång till och se om jag missat något. Råder både dig och Häger att finna vägar att gröna er själva på så mycket som möjligt. Chansen finns ju att ni båda är gröna, men det går nog inte så mycket att göra åt?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Vi vänder på det: Om byn röstar ut mig grön och Basse siar Hägern grön, är verkligen Basse och Hägern gröna?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Vi vänder på det: Om byn röstar ut mig grön och Basse siar Hägern grön, är verkligen Basse och Hägern gröna?
Faktum kvarstår ju att byns siare måste outa om Basse inte är byns siare. Om ingen outar motclaim finns det som sagt ingen anledning att tvivla på playet. Basse kan bara vara ulv-siare om han blir motclaimad, eller om byns siare bestämmer sig för att fucka byn over genom att inte outa. Om någon motclaimar så blir ju situationen väldigt annorlunda, men då har vi också hittat en ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Kändes tidigt? Förklara det här då för mig: du ropar efter att vi behöver Impetigo för att knäcka spelet men ids inte vänta till att han antagligen kommer in ikväll och börjar jobba på att knäcka spelupplägget innan du putar siare och därmed snävar ner byns olika options avsevärt. Det känns som två olika spår du drar här vilket börjar kännas som att det är en chat du suttit och resonerat i tillsammans med folk. Det är ganska koordinerade röster nu direkt på att rösta ut mig.
Nåja, jag har inte röstat på dig väl?

Så här: för byns bästa är det cool att den här infon kommer ut tidigt. Det hade blivit för mycket hallabaloo i nästa runda, eftersom vi har massa förmågesiare. Byborna behöver kunna räkna på vem som är vem.

Sedan: låt oss säga att en drmon appselut vill ha ut en viss spelare, genom att claima siare kan den isf få ut personen och dessutom skapa sig ett grönskimmer. Nu stänger jag den dörren.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Och mu blir det ju massa fokus på mig Anthrox, Sysp och Hägerstrand. Det är väl iofs bra, men låtvoss inte tappa fokus på de andra som smyger i byn!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,305
Vi vänder på det: Om byn röstar ut mig grön och Basse siar Hägern grön, är verkligen Basse och Hägern gröna?
Om vi inte får ett motclaim så är Basse grön. Att hålla på ett motclaim som bybo är jättedåligt.

Ja, det tror jag ju, kan man vara grönare än grön? :D Skämt åsido vet jag inte hur jag ska övertyga er om det, ni får väl gå tillbaka och läsa mina poster.

Jag hade Häger som orange innan det här, tyckte inte det var så mycket som stack ut. Han hoppar in snabbt på mig nu dock vilket jag inte vet om jag tycker är så grönande. En bybo hade nog kunnat vänta lite till och låtit fler få uttala sig istället för att försöka styra agendan.
Jag blir som sagt orolig över att Anthrox plan kom så fort efter Basses outning. Om det kommer ett motclaim så misstänker jag att de har en chatt tillsammans.

Sen läste jag inte Anthrox plan som ”nu röstar vi ut Sysp eftersom Basse tvingat fram det” utan ”nu har Basse tvingat fram att vi röstar ut Hägerstrand eller Sysp”. Det resonemanget tycker jag håller, och eftersom jag vet min färg så är valet väldigt lätt för mig.
 
Top