[Utmaning] Köpfritt 2025

Gutte

Warrior
Jag behåller min variant med en budget på 2000kr som jag har varit under med marginal ett par år nu. Jag har ingen aktiv grupp för tillfället så om jag spränger budgeten så ska det vara för att det är saker som jag behöver för att spela och då är det bara bra. Det jag ska undvika är att köpa saker som samlar damm i bokhyllan.

Organ

Out of time, out of mind
Alltså, jag supportar idéen och har redan så smått börjat, i alla fall i anden, genom att endast köpa saker jag känner kommer att hamna på spelbordet och inte bara genom att "Oh! Shiny!"-instinkten aktiveras.

Men jag måste invända lite mot den första av originalinläggets tre punkter. Kräver inte den att man måste ha koll på vad som kommer att släppas under det kommande året? Långt från alla tillverkare annonserar sina kommande släpp så långt som ett år i förväg. Eller missar jag någon?

Christoffer

It's all pig.
Men jag måste invända lite mot den första av originalinläggets tre punkter. Kräver inte den att man måste ha koll på vad som kommer att släppas under det kommande året? Långt från alla tillverkare annonserar sina kommande släpp så långt som ett år i förväg. Eller missar jag någon?
Måste ha koll måste man väl inte? Hela poängen för mig är i vart fall att dra en gräns för att inte fastna i fomo och någon slags konsumtionshets, "måste bara köpa x för att kunna spela y...."

Men det står ju var och en fritt att köra igång utifrån de punkterna eller som andra gjort i tråden att ändra reglerna till något som passar dem.

Bifur

Veteran
Jag tänker inte vara, eller i alla fall inte ställa upp några särskilda regler för mig själv. Däremot ska jag försöka föra bok över alla min köp, så får vi se vad det blir.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Jag tror mig inte känna till något rolllspel jag vill köpa under 2025 (räknar ej spel som backats 2023/2024 och inkommer 2025 (ex Coriolis och Dolmenwood). Liten reservation för hur nya Alien artar sig, dock lär jag inte i så fall köpa det förrän det släpps. Vilket torde bli 2026?

Tvärtom blir det ett år när det kommer rensas på spel; tidigare har jag hållit fast vid spel med kriteriet ”det är så snyggt layoutat/fina illustrationer”, med vetskap om att det aldrig kommer spelas. Jag kommer att rucka på den principen.

Last edited:

McKatla

Utan titel
Hm, såg just att ny bok till Symbaroum är på gång. Det reviderar min lista på undantag (allt som pdf):

- KULT-kickstartern som är på gång är ett absolut måste.
- Luna City Blues & nya Kutulu-relaterade prylar. Krank gav ut en sak i år, ingen förra året, så det lär inte bli mycket (tyvärr).
- Nya Symbaroumboken (till min stora glädje – jag trodde spelet var övergivet av FL till förmån för nya flaggskeppet DoD). Bästa fantasyspelet någonsin, så där vill jag ha allt som ges ut.

Last edited: