Jag är också för att du lämnar sambon på GothCon. De har en sån där låda för överblivna/kvarlämnade saker.Ja men det tar ju ingen plats hemma om det lämnas på GothCon så din sambo är nog okej med det
//EvilSpook
Jag är också för att du lämnar sambon på GothCon. De har en sån där låda för överblivna/kvarlämnade saker.Ja men det tar ju ingen plats hemma om det lämnas på GothCon så din sambo är nog okej med det
Måste ha koll måste man väl inte? Hela poängen för mig är i vart fall att dra en gräns för att inte fastna i fomo och någon slags konsumtionshets, "måste bara köpa x för att kunna spela y...."Men jag måste invända lite mot den första av originalinläggets tre punkter. Kräver inte den att man måste ha koll på vad som kommer att släppas under det kommande året? Långt från alla tillverkare annonserar sina kommande släpp så långt som ett år i förväg. Eller missar jag någon?
Vilken bok är det? Har missat eller glömt.Hm, såg just att ny bok till Symbaroum är på gång. Det reviderar min lista på undantag (allt som pdf)
AgrellaVilken bok är det? Har missat eller glömt.
Ah, javisst! Det var minnet det var fel på.Agrella
Spela merMålet är att spela mer genom att konsumera mindre!
Varifrån får du "kulturell relevans"? Snarare ett upprop mot konsumption utan eftertanke.Spela mer
Konsumera mindre
Än så länge har denna utmaning noll kulturell relevans mer än att några 40-åringar håller låda.
Det skulle ju leda till spela mer, nu är det bara mindre av allt.Varifrån får du "kulturell relevans"? Snarare ett upprop mot konsumption utan eftertanke.
Är det? Det är egentligen två olika mål. Om du köper mindre men inte spelar mer (dvs fortfarande spelar lika lite/mycket som innan) så har det oavsett lett till färre onödiga köp. Det ena leder naturligtvis inte automatiskt till det andra.Det skulle ju leda till spela mer, nu är det bara mindre av allt.
Allt du skrivit är bara dina tolkningar och inget som egentligen behöver vara sant.Det skulle ju leda till spela mer, nu är det bara mindre av allt.
Jag tror du missförstått en hel del här. "Mer" är i relation till vad man annars skulle spela, det är också "spela mer", inte spela mer spel, spela mer olik aspel, spela alla nya spel, etc. Det är bara spela mer, det kan innebära ett och samma spel? Det kan innebära att man tar tag i och spelar det där spelet man ägt länge men inte tagit tag i att spela än men nu jävlar när man inte ständigt lockas av något nytt skinande som plingar i aviseringsinboxen?Det skulle ju leda till spela mer, nu är det bara mindre av allt.
Låter iofs som alla diskussioner i den här ankdammen! Ingen skada skedd.Spela mer
Konsumera mindre
Än så länge har denna utmaning noll kulturell relevans mer än att några 40-åringar håller låda.